Jump to content
Wutputt

2021 Lucid Air

Recommended Posts

gTa    17,275
gTa

Niet meet grote fan van.

Zij-/achteraanzicht lijkt voor mij hard op hoe een hedendaagse Citroën C6 er zou kunnen uitzien.
De quirky elementen in 't ontwerp zouden ook best goed bij het merk passen (zoals die koffer).

De neus vind ik extreem ongeïnspireerd. Alsof ze écht niet wisten hoe ze die zouden vorm geven.
"Nu ja, doe dan maar gewoon alles vlak, streep er in voor de lichten ... en hey klets er wat alu over, da's 'design' joh!"

Wél hard fan van de horizontale lagen in het design, met vooral de dakkoepel die altijd in (geborsteld?) alu lijkt te zijn en zich dus zo altijd af zet van de 'romp'.

Geen kwaad woord over het interieur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,231
BMWMB

Ik zie in de neus idd ook wat Citroen trekjes.
De kont vind ik ook het minst knap qua design, net als het toch wel wat teveel aan chroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
knight-rider    61
knight-rider
Op 17/9/2020 om 20:37, Wutputt zei:

Wel ni zo handig. Zou veel beter geweest zijn moest de achterruit mee openen.

Ze zullen dan een breakversie moeten lanceren voor de Europese markt :)

Ik heb net gezien dat de Taycan ook zo een kleine kofferklep heeft, ik dacht dat doe zo eentje had als de Panamera waarbij de hele achterruit mee open gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Audi S8
      By Audi S8
      https://www.motor1.com/news/445378/2021-volkswagen-id4/




    • 3000
      By 3000
      In het topic van @Goesting z'n Stromer merkte ik dat er precies wel plaats is voor een algemeen topic over ebikes.  Kwestie van zijn topic niet vol te zetten met algemene klap over fietsen. 
      Momenteel twijfel ik over de Vanmoof S3. Voor €1998 heeft die echt veel voor z'n geld, en die limiter valt eenvoudig op 32kmh te zetten... 😬 Of zijn er andere fietsen voor max 2500 euro die ik moet overwegen?
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      The Mercedes-Benz EQS has been spied testing once again on the streets of Germany, this time with less camo than before.
      Notice that the plastic cladding on the hood has been trimmed down and the stickers covering the upper and lower grilles have been cut. The headlights are more visible too, with their incorporated LED DRLs, and the door handles are different and appear to have a pop-out design.
      The fake exhaust pipes are gone and the rear bumper now looks cleaner. There is also less cladding on the tailgate, so the tiny wing is more visible. Last, but definitely not least, the provisional taillights have been replaced with a new set that will bring it closer to some of the automaker’s modern vehicles.
      A challenger to the likes of the Porsche Taycan and Tesla Model S, as well as the upcoming Audi e-tron GT and BMW i7, the EQS will be built on the MEA platform and should be offered from launch with a dual-motor setup. The base model is understood to pack over 400 HP, and the range might be topped by a very potent version, which could partly be the work of AMG, with nearly 600 HP.
      Daimler’s head honcho, Ola Kallenius, has recently confirmed the range of the electric flagship sedan, which will stand at over 435 miles (700 km) on a single charge, in the WLTP cycle. Mind you, this will be in the range-topping non-AMG variant of the car, but even the base model is believed to achieve over 310 miles (500 km).






    • Phil
      By Phil
      Officieel: BMW iX3, eindelijk volledig elektrisch (2020)
      14/07/2020   Na veel teasers en gelekte beelden heeft BMW het doek van zijn volledig elektrische X3 gehaald. Die krijgt de naam iX3, gebruikt een batterij met capaciteit van 80 kWh en een elektromotor van 286 pk.   In 2013 bracht BMW met de i3 al een volledig elektrisch model op de markt, in autojaren nog lang voor er sprake was van strenge uitstootnormen in 2020. Opmerkelijk genoeg is deze iX3 nog maar het tweede volledig elektrische model. Hoewel er binnenkort nog enkele aankomen, zoals de i4, concentreerden de Beiers zich de afgelopen jaren vooral op plug-inhybrides.
        WLTP-cijfers
      Deze iX3 is dus de eerste volledig elektrische SUV van BMW, enkele jaren nadat zijn grootste concurrenten bij Audi en Mercedes al met de E-Tron en de EQC op de proppen kwamen. De BMW iX3 gebruikt een gelijkaardige batterijcapaciteit als die van de EQC (80 kWh) en een kleinere dan die van de E-Tron (95 kWh). De Beier zegt verder te geraken op een volle batterij. De iX3 geeft 460 WLTP-kilometers op, de E-Tron 436 kilometer en de EQC 417 kilometer, al moet je dat in de praktijk natuurlijk met een korrel zout nemen.
      BMW werkte de batterij in de vloer in. Dat voegt flink 500 kilogram toe aan het gewicht en daardoor wordt de kofferruimte nipt kleiner: van 550 naar 510 liter, en van 1.600 naar 1.560 liter met de achterbank neergeklapt. De elektromotor waaraan de batterij gekoppeld is, is 286 pk en 400 Nm sterk, en moet de iX3 in 6,8 seconden naar 100 km/u stuwen. Bij 180 km/u houdt hij het voor bekeken. Slepen kan overigens ook, tot 750 kilogram.
      Opladen doe je al rijdend met verschillende gradaties van energierecuperatie, en stilstaand aan een snellader tot 150 kW. Op die manier moet je tot 80 procent van het batterijniveau kunnen bijladen in 34 minuten. Eenfasig laden gebeurt aan 7,4 kW, driefasig aan 11 kW. In dat laatste geval is de batterij in 7,5 uur volledig volgeladen.
      Herkenningspunten
      Visueel herken je deze BMW iX3 meteen aan zijn gewijzigde radiatorrooster, terwijl hij nog enkele specifieke details in de bumpers krijgt. Opmerken laat hij zich helemaal met de specifieke aerodynamische velgen en de felblauwe accenten. Het radiatorrooster is weliswaar niet helemaal toegewerkt: het laat toch nog een luchtstroom door die bepaalde onderdelen van de aandrijflijn toch nog van koeling voorziet. Binnenin wijzen blauwe accenten, specifieke logo’s, en lichtjes andere displays op het verschil met de gewone X3.
      Het zwaartepunt van deze iX3 komt door de batterij zo’n 7,5 centimeter lager te liggen. Adaptieve dempers zijn standaard, adaptieve M-dempers kunnen later als een over-the-air-update worden bijbesteld. Opmerkelijk: BMW werkte als optie ook een rijgeluid uit, dat zowel binnenin als buiten de auto te horen is.
      Prijs
      De BMW iX3 gaat later dit jaar in productie. Niet in Spartanburg, zoals de gewone X3, maar in China. De standaarduitvoering heet “Inspiring” en krijgt navigatie mee, Apple CarPlay, airco met drie zones, een automatische achterklep enzovoort. De uitvoering “Impressive” voegt er 20-duimsvelgen, sportzetels, een Harman Kardon-installatie, een head-updisplay en uitgebreide parkeerhulp aan toe. Bij ons krijgt de BMW iX3 een prijskaartje mee van 69.950 euro.
       
      Bron: Autofans
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions