gTa 24.129 Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Gegarandeerd weer in no time uitverkocht ... https://ktm.com/en-be/rc-8c-2023.html Nu ja, 't is niet weggehomologeerd dus boeit niet zo heel erg. Specs: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 2023 Honda CB 1000 R in een nieuwe tint. I say damn yum! Black Edition in mat jeansblauw klassiekere Honda kleurstelling: Eigenlijk gek om te zien dat je een degelijk gemaakte en in elkaar gestoken liter naked met méér dan moderne looks hebt voor een vanaf-prijs van 13.250 EUR. Als je daar dan de prijzen van de doorsnee BMW of Ducati bij bekijkt...... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Zwart chappement mogen ze houden. Dat ziet er binnen de paar duizend kilometer niet meer uit. Nu, sowieso geen fan van zwarte velgen en zwart blok. De eerste verdoezelen het prachtige design en het tweede staat ook veel sneller vuil dan een grijs blok. Sowieso altijd fan van een grijs blok. Je moet je motorblok niet gaan verdoezelen en van het gezichtsveld proberen onttrekken, je moet er net de focus op leggen. Dat is het hart van de motor, dat moet zijn wat in het oog springt. Op dat gebied scoort de originele monster nog steeds erg hoog wat mij betreft. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 26 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Als 't aan Schaaf ligt, mag Triumph nog wat bijschaaven aan de nieuwe Tigers 1200. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Op 25/10/2022 om 21:14, gTa zei: 2023 Honda CB 1000 R in een nieuwe tint. I say damn yum! Black Edition in mat jeansblauw klassiekere Honda kleurstelling: Eigenlijk gek om te zien dat je een degelijk gemaakte en in elkaar gestoken liter naked met méér dan moderne looks hebt voor een vanaf-prijs van 13.250 EUR. Als je daar dan de prijzen van de doorsnee BMW of Ducati bij bekijkt...... De afwerking is op hetzelfde hoge niveau, heb er om due reden serieus over getwijfeld. Was zeker een goede keus, maar mijn gebruik wilde ik verder afstemmen op reizen en lange tochten, Honda heeft daar helaas niets wat mij kon verleiden.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 28 oktober 2022 Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 Spot on again @gTa 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 29 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 Op 28/10/2022 om 17:02, Monterey Jack zei: Spot on again @gTa Ik heb dat niet zelf voorspeld, hé Maar idd: zat er dik aan te komen. Belangrijkste, in de laatste Ducati-trend (aka: we hanteren absurde prijzen): prijsstijging van ca. 21.750 EUR naar meer dan 27.000 EUR voor het basismodel. Ben vandaag even bij Ducati langs geweest en ik sprak hen daarover aan. De twee man aanwezig in "mijn" dealership stak eerst het std (aangeleerde) praatje af om de prijs te vergoelijken ... maar na een kwartier gezellig babbelen zeiden ze ook dat ze zelf eigenlijk niet snappen wat Ducati bezielt. Ze zeggen zelf al dat ze voelen dat mensen afhaken. En ik kan dat snappen: ik zou b.v. perfect in de markt kunnen zijn voor een nieuwe Multistrada V4 S of zelfs een Pikes Peak ... maar met een nieuwprijs van (met opties en uitrusting) meer dan 35.000 EUR en zelfs bijna 40.000 EUR ... sorry, maar zo gek ben ik ook niet. Te bezien of "de markt" dit blijft pikken, want laat ons wel wezen: hiermee stoot Ducati met bravoure door tot de top van de markt, alvast toch qua prijs. Secundo: te bekijken of BMW zich hierdoor laat inspireren, b.v. met de aanstaande nieuwe generatie GS met boxers....... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 29 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 Op 1/10/2022 om 22:39, msxx zei: Cilinder uitschakeling was er trouwens al bij de eerste generatie. Blijkbaar zou dit niet kloppen, msxx? Vandaag bij de dealer zei men mij dat de Multistrada V4 pas cilinderuitschakeling krijgt vanaf 2023, dus op de Rallye én ook op de V4 en V4 S en Pikes Peak. Tot nu hebben ze dat niet. Bij MY23 komen er nog enkele wijzigingen: Makkelijk afschroefbare vleugels (ze gaan blijkbaar bij de bosjes kapot omdat nogal wat Multistrada-eigenaren hun moto wel eens om laten vallen ... kuch ... heel ongelegen mopje momenteel op dit forum, maar 't is vooral naar het 'greenlaning' gebruik toe, dat ik 't bedoel ) en nu is dat eigenlijk een onnozel dure reparatie omdat ze niet zo makkelijk afneembaar zijn. Zou dus aangepast worden, zodat je ze met 2 inbusjes te lossen weg kan nemen. Vergroot GSM-vak in de linker binnenbekleding van de kopkuip. Het vakjes tussen benzinetank en zadel zou blijven, maar er komt een extra bij dat groter is en nu wél het huidig gangbare formaat van smartphone slikt (ongelofelijk dat fabrikanten daarin zo durven falen ... BMW presteert dat ook met die bergvakjes waar de huidige huge smartphones eigenlijk niet in passen, al helemaal niet met een bumper case errond) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 29 oktober 2022 Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 21 minuten geleden, gTa zei: Blijkbaar zou dit niet kloppen, msxx? Vandaag bij de dealer zei men mij dat de Multistrada V4 pas cilinderuitschakeling krijgt vanaf 2023, dus op de Rallye én ook op de V4 en V4 S en Pikes Peak. Tot nu hebben ze dat niet. Bij MY23 komen er nog enkele wijzigingen: Makkelijk afschroefbare vleugels (ze gaan blijkbaar bij de bosjes kapot omdat nogal wat Multistrada-eigenaren hun moto wel eens om laten vallen ... kuch ... heel ongelegen mopje momenteel op dit forum, maar 't is vooral naar het 'greenlaning' gebruik toe, dat ik 't bedoel ) en nu is dat eigenlijk een onnozel dure reparatie omdat ze niet zo makkelijk afneembaar zijn. Zou dus aangepast worden, zodat je ze met 2 inbusjes te lossen weg kan nemen. Vergroot GSM-vak in de linker binnenbekleding van de kopkuip. Het vakjes tussen benzinetank en zadel zou blijven, maar er komt een extra bij dat groter is en nu wél het huidig gangbare formaat van smartphone slikt (ongelofelijk dat fabrikanten daarin zo durven falen ... BMW presteert dat ook met die bergvakjes waar de huidige huge smartphones eigenlijk niet in passen, al helemaal niet met een bumper case errond) Cilinderuitschakeling was tot nu toe inderdaad alleen bij stilstand, dus het is een (serieuze) uitbreiding, vooral (enkel) interessant bij constante snelheid zoals bij autostrade rijden voor het overige: dat vakje is vrij zinloos inderdaad, mijn gsm past er wel in maar ik stop hem veel liever in een tanktas. Na 2x gebruik was ik er klaar mee De vleugels staan bij mij niet op het bestek, precies goed beschermd door de valveugels! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 29 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 Die zitten daar effectief goed achter beschermd. Maar ik denk dat er nog héél wat méér en vooral heel wat duurders afgeschermd wordt door die beugels. Als ze koppelingsdeksels en motorblokonderdelen moeten beginnen vervangen wordt het wel heel duur. Ik zie helaas wel dat er veel koetswerkpanelen ook licht getoucheerd zijn. Dju toch. Courage iig! En ik hoop dat je ondertussen je blauwe plekken zo goed als kwijt bent, alsook de pijn in de benen. Lukt stappen al terug goed? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 29 oktober 2022 Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 3 minuten geleden, gTa zei: Die zitten daar effectief goed achter beschermd. Maar ik denk dat er nog héél wat méér en vooral heel wat duurders afgeschermd wordt door die beugels. Als ze koppelingsdeksels en motorblokonderdelen moeten beginnen vervangen wordt het wel heel duur. Ik zie helaas wel dat er veel koetswerkpanelen ook licht getoucheerd zijn. Dju toch. Courage iig! En ik hoop dat je ondertussen je blauwe plekken zo goed als kwijt bent, alsook de pijn in de benen. Lukt stappen al terug goed? Bestek was er een om te scrollen, heel veel klein grut maar ook de achterbrug (miniem krasje maar toch) een remschijf, voorvelg, koplamp.. dat eindigen tegen een vangrail is kennelijk prijzig. Ben de volle twee weken ziek geweest, ga nu pas weer werken, kan nu met wat moeite voorzichtig stappen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 29 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 - even naar ander topic verplaatsen - Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 29 oktober 2022 Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 3 minuten geleden, gTa zei: Heb even ruim de tijd genomen om op de Multistrada te gaan zitten. Heerlijk gevoel Ruimer, meer moto, ... dan een S 1000 XR. Dezelfde ruimte als op een (non-Adventure) 1250 GS, vond ik, maar dan met wat minder "offroad"-gevoel. Spot on, echt. Loved it. En ik zou bijna zeggen: wat hoogwaardiger afgewerkt ook (vooral dan koetswerkpanelen; bij BMW zijn de knoppenblokken en dashboard ook van 't hoogste niveau). Standaardzadel vond ik aangenaam van vorm en heerlijk stevig: nodig voor langeduurcomfort. De footpegs zouden voor mij wel wat hoger mogen, ik ben sowieso al een scherpere kniehoek gewoon. Even met 't menusysteem gespeeld: ik zou er snel aan kunnen wennen, vind 't heel intuïtief en 't schermpje geeft helder weer wat je wil/moet zien. Liked it!! Er stond een witte met spaakwielen en een matgrijze met gegoten wielen naast elkaar in de showroom. Bij de testbike buiten viel me ook al op dat het achterwiel met de 170-band op een gegoten velg eigenlijk het enige is aan die bike dat qua looks niet "dik" oogt, maar een beetje (excuse le mot) sullig bijna. In de showroom vond ik dan dat het spaakwiel veeeel dikker oogt (door de uitpuilende velgrand waarin de spaken toekomen). Qua rijdynamiek zal de gegoten velg vermoedelijk de betere keuze zijn, maar qua looks ging m'n voorkeur gigantisch hard naar het spaakwiel uit. De witte vond ik van de 3 ook de knapste kleurstelling. Wel weinig metallic in, dat had wat meer gemogen. Er stond ook een Supersport 950 S in de showroom in dat "star white silk", een matte witte lak met heel veel metallic in ... WTF zo beestig knap. Zou absoluut m'n keuze zijn, mocht dat op de Multistrada bestaan. De rode: mjah. De grijze is minder mijn ding. Wel benieuwd naar de bicolor uitvoering van de Rallye, dat lijkt me echt maf mooi op foto (doe wat aan die van @dragonfly denken met de rode accentjes). Herken me daar grotendeels wel in Wat afwerking en menu en instelbaarheid van alle parameters is er geen gelijke.. vind hem nog steeds duur, maar snap wel waar de centen in zijn gaan zitten. De oude multi was goed, maar dit is next level op dat vlak. Er komt van de zomer een 180/60 band op De witte vond ik ook mooi, maar het mat grijze vind ik vanaf de introductie al fantastisch dus daar moest ik niet over twijfelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.996 Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 On 10/29/2022 at 6:51 PM, gTa said: Te bezien of "de markt" dit blijft pikken, want laat ons wel wezen: hiermee stoot Ducati met bravoure door tot de top van de markt, alvast toch qua prijs. Secundo: te bekijken of BMW zich hierdoor laat inspireren, b.v. met de aanstaande nieuwe generatie GS met boxers....... Als ik het zo vanop een afstand bekijk is Ducati zich gewoon aan het herpositioneren waar het was. Ik herinner me dat in 2004 een 999S al 22.000 euro was. We zijn ondertussen 18 jaar later. Lijkt me dat ze inflatie-gewijs enkel goedkoper zijn geworden En ondanks alle economische malaise mag je stellen dat in het top segment (kijk maar naar de auto's) er duchtig met geld blijft gegooid worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.996 Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 On 10/25/2022 at 9:14 PM, gTa said: Eigenlijk gek om te zien dat je een degelijk gemaakte en in elkaar gestoken liter naked met méér dan moderne looks hebt voor een vanaf-prijs van 13.250 EUR. Als je daar dan de prijzen van de doorsnee BMW of Ducati bij bekijkt...... Of van een elektrische mountainbike .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 17 minuten geleden, ir_fuel zei: Als ik het zo vanop een afstand bekijk is Ducati zich gewoon aan het herpositioneren waar het was. Ik herinner me dat in 2004 een 999S al 22.000 euro was. We zijn ondertussen 18 jaar later. Lijkt me dat ze inflatie-gewijs enkel goedkoper zijn geworden En ondanks alle economische malaise mag je stellen dat in het top segment (kijk maar naar de auto's) er duchtig met geld blijft gegooid worden. Dat klopt, eigenlijk zijn motoren over de hele lijn goedkoper geworden 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 8 november 2022 Delen Geplaatst: 8 november 2022 Er beginnen beelden te lekken van de MV Agusta launch op 11-11 in Milaan. Teasers van Instagram: Een nieuwe RUSH of toch ten minsten nieuwe kleurstelling. (of een Rush op basis van de 3 cilinder Dragster RR) Een Brutale 920? En een SuperVeloce 4 cilinder? Dit zou dan het dichtst bij een F4 zijn wat er nu komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 8 november 2022 Delen Geplaatst: 8 november 2022 Nieuwe Tracer GT+, zal wel stevig aan de prijs zijn vermoed ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 8 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2022 Zag 't ook net, zien er waardevolle upgrades uit! Blijft toch zowat dé duivel-doet-al, mijn gedacht, die Tracer 9 GT. Krijgt nu ook de afstandsradar en die zit (voor 't eerst in 't motorlandschap) helemaal verborgen in het kuipwerk. Lijkt me ook wel dat de prijs met makkelijk 1,5k zal stijgen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 8 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2022 En kleine broer Tracer 7 GT krijgt nu ook de update die de MT-07 al kreeg (o.a. nieuwe dash). Daarbovenop (itt de Tracer 9 GT die technisch identiek bleef) zijn er ook een pak verbeteringen aan rijwielgedeelte enz. De Tracer 7 GT rondt zo wel de kaap van 10k EUR nieuwprijs ... maar da's gegeven z'n uitrusting toch nog altijd een knappe prijs, imo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 8 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2022 Tof dit, zo op 't eerste zicht: moderne vervanger van de gouwe ouwe Suz SV 650: de GSX-8S. Motorisch: compleet nieuwe staande twin van net geen 800cc, zo'n 83 pk sterk. Is niet echt een low budget motor, want 4 kleppen per cilinder, 2 bovenliggende nokkenassen, Ride by Wire en 2 balansassen ("cross balancer") die zowel primaire als secundaire balans brengen. Benieuwd naar tests!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 8 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2022 Samen met de Yamaha R6 is de Aprilia RS 660 zowat de lekkerst ogende bike in het sport middensegment. (Al is zoiets natuurlijk persoonlijk.) Krijgt er nu een lichtere "Extrema" versie bij: door veel carbon 3 kg lichter en wat exclusiever, een SC Project uitlaat om wat aan te leunen bij de racerij, En een elektronisch (via softare) omschakelbare quickshifter, dus op circuit (of elders) kan je kiezen om de versnellingsbakbediening om te keren, als je dat wil. Focking lekker 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 8 november 2022 Delen Geplaatst: 8 november 2022 Heel benieuwd naar de prijs van deze. Concurrent Tenere 700 kost minstens 10.899 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.218 Geplaatst: 8 november 2022 Delen Geplaatst: 8 november 2022 4 uren geleden, gTa zei: Tof dit, zo op 't eerste zicht: moderne vervanger van de gouwe ouwe Suz SV 650: de GSX-8S. Motorisch: compleet nieuwe staande twin van net geen 800cc, zo'n 83 pk sterk. Is niet echt een low budget motor, want 4 kleppen per cilinder, 2 bovenliggende nokkenassen, Ride by Wire en 2 balansassen ("cross balancer") die zowel primaire als secundaire balans brengen. Benieuwd naar tests!! Idem, zeer benieuwd ook naar de prijs. Ik vraag me af of ze veel duurder gaan zijn dan de CB750. 1 uur terug, 3000 zei: Heel benieuwd naar de prijs van deze. Concurrent Tenere 700 kost minstens 10.899 euro. Ik vermoed dat die wel sub 10k zal zijn, gezien de lage prijs van de CB750. Kawa heeft nog steeds geen ZX4R voorgesteld 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 9 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2022 WTbF MV Agusta Superveloce 1000 de 1liter motor van de Brutale, hier 208 pk sterk net geen 200 kg "nat" top van 320 echte km/u foto's tonen de Serie Oro (check die éénzijdige achterbrug ) die met racing kit en titanium uitlaatlijn zelfs 212 pk levert daaaamn 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.