Daggie 479 Geplaatst: 30 januari 2022 Delen Geplaatst: 30 januari 2022 Die witte is knap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
berengun 2.255 Geplaatst: 30 januari 2022 Delen Geplaatst: 30 januari 2022 nee, in UK, testauto van Lotus, maar nu eens in het wit (een van de nieuwe kleuren) en met de basisvelgen - waar ik wreed gelukkig mee ben, want het is die stijl dat ik hoopte, gewoon ne simpele old school spaakvelg dus das al geld uitgespaard waarschijnlijk, geen upgrade velgen nodig 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 30 januari 2022 Delen Geplaatst: 30 januari 2022 3 uren geleden, The Swede zei: Nice. Precies niet in BE. Nee, dat ligt in Frankrijk. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.781 Geplaatst: 30 januari 2022 Delen Geplaatst: 30 januari 2022 Die witte is een RHD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.375 Geplaatst: 30 januari 2022 Delen Geplaatst: 30 januari 2022 7 uren geleden, berengun zei: Echt knap, zonder ‘teveel’ lijnen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.081 Geplaatst: 31 januari 2022 Delen Geplaatst: 31 januari 2022 Lijkt een beetje op een cayman 981 zo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bossie 238 Geplaatst: 31 januari 2022 Delen Geplaatst: 31 januari 2022 Benieuwd om hem eens in het echt te zien want bij deze foto heb ik niet echt een wow gevoel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
berengun 2.255 Geplaatst: 31 januari 2022 Delen Geplaatst: 31 januari 2022 les gouts et les couleurs, maar wij vonden m in t echt echt super! zodra de kleuren en prijzen bekend zijn rijden we naar Oostende denk ik, denk niet dat ik ga wachten op de testrit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PieterA 840 Geplaatst: 2 februari 2022 Delen Geplaatst: 2 februari 2022 De nieuwe 'videofunctie' van de Emira-configurator is wel een knap stukje spielerei geworden. https://www.lotuscars.com/fr-BE/model/emira#configure 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.483 Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Balleke 384 Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Toch een rare uitleg dat Bosch hen niet zou toelaten alle rijhulpen uit te schakelen op een prototype Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Ik vind deze er toch beter uitzien dan een Ferrari 296 GTB of Maserati MC20 (al zit hij in een andere klasse met maar de helft van het vermogen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 7 uren geleden, Balleke zei: Toch een rare uitleg dat Bosch hen niet zou toelaten alle rijhulpen uit te schakelen op een prototype Zal eerder commerciële uitleg zijn om ervoor te zorgen dat het ding niet geprakt wordt. Nu er steeds meer en meer infuencers het stuur nemen ipv mensen die kunnen rijden, is het wel vaker en vaker de policy dat ESP aan moet blijven, uit veiligheid. Je houdt die politiek dan beter aan voor iedereen, anders krijg je gezaag. En door de pattat door te schuiven naar een ander, krijg je dat het makkelijkst en zonder gezaag uitgelegd aan iemand die wel kan rijden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.483 Geplaatst: 14 maart 2022 Delen Geplaatst: 14 maart 2022 Verdant green lijkt precies op geen hol op de 2e foto hierboven Nimbus ziet er dan wel weer epic uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Balleke 384 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Ze hebben zonet de specs van de 4cyl bevestigd en de configurator aangepast. 360pk en 430nm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.483 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Who cares V6 ftw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 jammer dat ze die AMG motor niet open zetten op 421 pk, maar zal hoogstwaarschijnlijk met segmentatie te maken hebben benieuwd hoe die nu zal aanvoelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.802 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 4 uren geleden, PJH zei: Who cares V6 ftw Yup veel soepeler qua motor maar het taks verschil is gigantisch terwijl puur qua snelheid (ex top speed) de 4cil ook sneller zal zijn. Vrees dat er niet veel V6 gaat verkocht worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.483 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Ik denk dat je gelijk hebt in ons achterlijk land, maar dat het elders mss beter gaat zijn hopelijk. Een Lotus is en blijft een gevoelsauto, en dan is die manuele bak en 6 cilinder een dikke plus. En als je dan toch 120k of hoeveel ist gaat uitgeven, dan kan die 3-4k extra taks er ook nog vanaf imo. Sound, loopcultuur, emotie, ..... dat allemaal laten schieten voor een paar 1000'jes op een nieuwe auto? Je zou gek moeten zijn imo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 446 Geplaatst: 16 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2022 5 minuten geleden, PJH zei: Ik denk dat je gelijk hebt in ons achterlijk land, maar dat het elders mss beter gaat zijn hopelijk. Een Lotus is en blijft een gevoelsauto, en dan is die manuele bak en 6 cilinder een dikke plus. En als je dan toch 120k of hoeveel ist gaat uitgeven, dan kan die 3-4k extra taks er ook nog vanaf imo. Sound, loopcultuur, emotie, ..... dat allemaal laten schieten voor een paar 1000'jes op een nieuwe auto? Je zou gek moeten zijn imo. Ietske meer als 3-4k tax extra: I4 Jaarlijkse verkeersbelasting € 440,55 Belasting op inverkeerstelling € 2.054,97 V6 Jaarlijkse verkeersbelasting € 1.877,56 Belasting op inverkeerstelling € 8.016,83 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.483 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Achterlijk kutland Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.375 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Ja, Frankrijk (tmc kan ondertussen al oplopen tot 50K€) en NL (BPM) zijn zoveel beter… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.483 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 2 uren geleden, Wutputt zei: Ietske meer als 3-4k tax extra: I4 Jaarlijkse verkeersbelasting € 440,55 Belasting op inverkeerstelling € 2.054,97 V6 Jaarlijkse verkeersbelasting € 1.877,56 Belasting op inverkeerstelling € 8.016,83 Call me nuts, maar toch vind ik die verschillen niet van die aard dat je kan zeggen "geen kat neemt die V6 nog"? Zelfs niet hier in Vlaanderen. Ne purist/genieter die 120k neertelt (more like 140k with options) voor een mid engined Lotus sportauto, dan "moet" je die 6k extra BIV toch zien als (éénmalige) meerprijs voor de motor? (bovenop de meerprijs die Lotus verlangt) Sure 't is veel geld, en daarna heb je nog eens jaarlijks 1,4k meer rijtax ook ... maar dat laatste is altijd zo geweest bij een 3,5-liter vs. een 2-liter. Ligt dus helemaal in de lijn van de verwachtingen. Sure, 't is pijnlijk dat de staat zo ript, maar langer geleden was ELKE auto met 155 kW (= 211pk) en méér, d'office 200.000 BEF ofte 5.000 EUR BIV ... geldontwaarding meegerekend gaat die highway robbery dus al decennia lang z'n gangetje. Vandaar dat ik niet snap dat daar nog zo hard over gevallen wordt. Het recente verleden, waarbij heel wat auto's door de compleet onrealistische co²-scores eigenlijk serieus goedkoper werden qua belastingen, is eigenlijk de uitzondering en niet de regel. Wat in 't nadeel speelt is dat de V6 dan misschien te dicht bij b.v. een basis GT3 komt of bij een GT4 RS, waardoor die laatste dan weer enkele kopers van Lotus naar Porsche kunnen trekken. Maar dan nog... En voor iemand komt zwaaien met "hier zie, nog enen die het niet kan om zo'n bedragen neer te tellen en dus maar wat uit zijn nek komt lullen": ik betaal binnen mijn budgetten ook serieuze taksen, mogelijks zelfs in verhouding méér dan bij 150k-200k sportauto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.000 Geplaatst: 17 maart 2022 Delen Geplaatst: 17 maart 2022 12 uren geleden, flupke73 zei: Ja, Frankrijk (tmc kan ondertussen al oplopen tot 50K€) en NL (BPM) zijn zoveel beter… Daar betaalt niet iedere eigenaar opnieuw BIV... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.