Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

Volgens inside info reeds 1400 stuks in bestelling. Ze gaan hun target van 4500 vlot halen, zeg dat ik het gezegd heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Volgens inside info reeds 1400 stuks in bestelling. Ze gaan hun target van 4500 vlot halen, zeg dat ik het gezegd heb. 

heb het ook net gehoord van iemand. bestellingen lopen vlot binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze verdienen het ook :) Zo'n dik spel qua design. En het zal wel goed rijden ook, Lotus gaat dat niet verprutsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens kinderziektes er uit en wat meer "potente" modellen zie ik deze wel landen in mijn garage ja. Tis echt een zot schoon spel en ik vermoed dat het nog eens pakken rijplezier kan schenken ook. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, PJH said:

Ze verdienen het ook :) Zo'n dik spel qua design. En het zal wel goed rijden ook, Lotus gaat dat niet verprutsen.

 

Dik spel inderdaad met minstens 1405kg 😛
Lijkt mij teveel op een Ferrari en andere, heeft niet echt een eigen look.
Link naar reactie
Delen op andere sites

MIsschien even de rijtesten afwachten ipv direct een oordeel te vormen? Elke moderne auto gaat nu zoveel wegen he, er zijn nu eenmaal een pak normen. Bovendien is dit ook de eerste keer dat Lotus zijn gewichten opgeeft met rijder bv en geen leeggewicht. Je moet op dat vlak ook altijd appelen met appelen vergelijken.

Zelfs al lijkt het op een Ferrari: dit is haalbaar, "betaalbaar", en je mag er nog mee onder de mensen komen. Ik vind dat niet persé negatief. Bovendien zelfs een compliment. Want Ferrari (imo) heeft toch wel heel veel wagens met prachtige lijnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot de 458 vond ik Ferrari's inderdaad meestal wel mooi alsook de 812/F12, maar daarna is het echt teveel aero geworden imo.

Modellen zoals de 488 GTB, Pista, F8, SF90 doen mij echt niks meer.

Betreft de Lotus, onzin dat je geen lichte auto's meer kan bouwen. Het is kwestie van keuzes maken. Het USP van een Lotus was altijd lightweight, dat is nu weg gevallen.

Ik begrijp verder ook niet dat zo'n merk ook een hypercar wil maken zoals Evaya, lightweight gaan electrische wagen al nooit worden..  maar goed, ik weet natuurlijk dat ze door Geely zijn overgenomen en dat men op die manier gaat freewheelen hoe men verder wil. Als Lotus Lotus was gebleven had zoiets nooit gebeurd.  Ik word er niet blij van wat Lotus is geworden.

De prijzen gaan ook nergens meer over. Een MK1 Elise kostte vroeger 22k, nu betaal je bijna 4 keer zoveel voor een entry level Emira en is die dubbel zo zwaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over overleven en moderniseren. Bovendien ziet Geely dit als hun sportmerk. Kijk ik ben een absoluut fan van de lightweight Lotusjes, maar ik snap perfect waar ze nu heen willen. Ik denk dat ze veel meer kans op overleven en succes hebben door dit te doen.

De "old style" Lotussen geraken vandaag niet op vele markten, ze voldoen niet aan de huidige veiligheidsnormen. Je gaat ook een bedrijf BLIJVEN dat nooit een euro winst genereerd. Ik geef dit wel een kans, nogmaals ik wacht liever de testen af.

En ik bljif er ook bij: als dit niet te veel kinderziektes heeft wordt dit een enorm succes. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/7/2021 om 13:26, Jokke_vlo zei:

Eens kinderziektes er uit en wat meer "potente" modellen zie ik deze wel landen in mijn garage ja. Tis echt een zot schoon spel en ik vermoed dat het nog eens pakken rijplezier kan schenken ook. 

Het kittelt verdorie serieus om er nu al één te bestellen.  Twee zaken die me vooralsnog weerhouden.  Zal 400pk mijn pkhonger voldoende stillen?  Wacht ik nog even op een spider?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/7/2021 om 14:02, Lotuzzz zei:

Vroeger was het altijd 'te veel kitcar, te veel speelgoed'

:D

 

Men kreeg zelfs medelijden met de eigenaren van die speelgoedwagens heb ik me laten wijsmaken 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/7/2021 om 17:21, ir_fuel zei:

Als je je boodschappen altijd aan huis laat leveren :D 

Ik heb 3 jaar met een Lotus Elise als daily car gereden. Boodschappen doen is het minste probleem,

het in en uitstappen daarentegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/7/2021 om 15:39, Salokin zei:

Zal 400pk mijn pkhonger voldoende stillen?

Volgens de specs is je witte brooddoos sneller dan dat nieuw geval.

kijken naar pk's is verloren moeite, je moet kijken naar sensatie tijdens het rijden :) PK's gaan vervelen na een tijd, 't zijn de bochten en het stuurgedrag die interessant blijven.

Ik vind dat je een groene moet kopen, met bruin interieur en zilveren velgen. Maar zorg wel dat je niet teleurgesteld bent als je echt een 3 sec naar de 100 kanon verwacht. Dan koop je beter iets anders.

Op 18/7/2021 om 06:35, toere zei:

het in en uitstappen daarentegen...

Oude vent zeg :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/16/2021 at 2:35 PM, mrbbs said:

Betreft de Lotus, onzin dat je geen lichte auto's meer kan bouwen. Het is kwestie van keuzes maken. Het USP van een Lotus was altijd lightweight, dat is nu weg gevallen.

't is waar.

Ze hadden full carbon kunnen gaan voor hun chassis. Dan had je wel een Lotus gehad voor 250K. Hoeveel zouden ze er dan verkopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, ir_fuel said:

't is waar.

Ze hadden full carbon kunnen gaan voor hun chassis. Dan had je wel een Lotus gehad voor 250K. Hoeveel zouden ze er dan verkopen?

Ze konden misschien een meer basic auto op de weg zetten. Nu is die overengineered met zaken die ik niet zou wensen van een Lotus. Zelfs een Toyota GR 86 is nog net wat lichter en die kost nog niet eens de helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mrbbs zei:

 Nu is die overengineered met zaken die ik niet zou wensen van een Lotus. 

Welke zaken bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid