Avantus 7.085 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Ik heb nog nooit zoveel 24-tv gekeken, wat een spektakel! Erg veel close action, net wat crashes, die geschifte regen... hell ik zag zondagochtend zelfs die RS5 pacekar door die lange snelle linkse opt einde al driftend uitkomen, sick. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.202 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Geniale foto's, damn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Ik heb nog nooit zoveel 24-tv gekeken, wat een spektakel! Erg veel close action, net wat crashes, die geschifte regen... hell ik zag zondagochtend zelfs die RS5 pacekar door die lange snelle linkse opt einde al driftend uitkomen, sick. Idd regen was geschift. Op een bepaald moment moest ik zo'n rubberen rondje (waar de banden op staan voor de pitstop) gaan zoeken omdat dat werd weggespoeld door de regen. De Pitstraat aan de F1 boxen was gewoon een snelstromende rivier van 5cm diep. Echt abnormaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 De Audi kant van de 24h;Na de overwinning van het Audi Sport Team Phoenix op de 24h van de Nürburgring, wint hun Audi R8 LMS ultra nu ook de 24h van Spa-Francorchamps! Voor het tweede jaar op rij heeft de Audi R8 de belangrijkste lange-afstandsrace ter wereld voor GT3-sportwagens gewonnen. Met de overwinning tijdens de 54e editie van de 24 Uur van Spa-Francorchamps schreef Audi bovendien autosporthistorie, want nog niet eerder won een merk binnen één seizoen de 24-uursraces op de Nürburgring, in Le Mans en in Spa. Voor Audi betekende de overwinning in het 66 auto’s sterke startveld dankzij de Italiaan Andrea Piccini en de Duitsers René Rast en Frank Stippler in de Audi R8 LMS ultra van het Audi Sport Team Phoenix de derde winst in een belangrijke 24-uursrace binnen 71 dagen. Bij sterk wisselende weersomstandigheden met zware regenval op het Grand Prix-circuit in de Belgische Ardennen ging ook de tweede plaats naar een Audi-équipe: de Mongeask Stéphane Ortelli en de Duitsers Christopher Haase en Christopher Mies eindigden met de R8 van het Belgische Audi Sport Team WRT als tweede. Allez tof! Dan mogen ze nu misschien nekeer een echte sportwagen maken in hun gamma, ipv die Knokke-pose-mobielen van dit moment. Ik versta echt de kloten van de marketing bij VW. Audi laten ze massa's geld in de racerij pompen, Porsche trekt zich overal uit terug als fabrieksteam en als ge met ne Lambo wilt koersen moet ge ook uwe plan maar trekken. Wilt ge echter nen deftige sportwagen moet ge vooral ni aankloppen bij het meest succesvolle merk in de endurance racing van dit ogenblik. Begrijpe wie kan .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.265 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Die Life! TV is dat via Belgacom of Telenet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Idd regen was geschift.Op een bepaald moment moest ik zo'n rubberen rondje (waar de banden op staan voor de pitstop) gaan zoeken omdat dat werd weggespoeld door de regen. De Pitstraat aan de F1 boxen was gewoon een snelstromende rivier van 5cm diep. Echt abnormaal. Pacekar laps van 6 minuten enzo. Dat was echt wel HEEL traag. Zotte boel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avantus 7.085 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 fak schitterend U niet in beeld kunnen spotten denk ik. De pets van die mclaren en r8 waren er ook wel op, damn. Knappe kar die Aston btw, en top prestatie! Wat schol er in de eerste uren dat hij paar rondes aan een stuk zo traag reed? En dat wiel is er ook wel op het juiste moment afgevallen, er waren er met minder chance Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Die nummer 62, wat was me dat trouwens? Ingeschreven met als doel zoveel mogelijk schade te berokkenen als team? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 http://www.autosport.be/?p=39332http://www.automobilsport.com/24h-spa-aston-martin-gpr-verbergt-latinne-dupont-bertrand-baguette---101603.html *trots* Beste klinkende kar van allemaal! En bloedmooi natuurlijk! Terechte trots! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Genomen zelfs een hele tijd na de grote zondvloed: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Vet matteus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 fak schitterend U niet in beeld kunnen spotten denk ik. De pets van die mclaren en r8 waren er ook wel op, damn. Knappe kar die Aston btw, en top prestatie! Wat schol er in de eerste uren dat hij paar rondes aan een stuk zo traag reed? En dat wiel is er ook wel op het juiste moment afgevallen, er waren er met minder chance Eerste keer: Piloot (toen Tim Verbergt) kloeg dat de auto af en toe niet meer reageerde op de gaspedaal tijdens de laatste lap. Dan maar laten binnenkomen, gaspedaalmechaniek/potentiometer gecontroleerd (ok), uitgelezen: fout van gaskleppositie bank 2. Reset gedaan en gaskleppen aangeleerd, en auto startte en revvde weer goed. Laten vertrekken, maar bijna onmiddellijk was het terug van dat. Motor enkel maar op ralenti (kon geen gas meer geven), en hij kon de pitstrook @ Eau Rouge niet meer op. Is toen achteruit gebold en in de inham gaan staan. Ben dan samen met onze ingenieur naar daar gelopen om opnieuw te kijken... daar aangekomen mochten we niet aan de auto komen... stond namelijk natuurlijk op de piste. Dan maar via de radio de piloot begeleidt om opnieuw de gaskleppen te resetten, wat uiteindelijk na enkele minuten lukte. Auto mocht vertrekken... halfweg Eau Rouge opnieuw op ralenti. Nog nét kunnen boven geraken, en toen heeft de piloot een hele lap gedaan op ralenti (2200rpm), waarbij hij op enkele stukken moest terugschakelen naar eerste om nét boven te geraken... Dan uiteindelijk binnengekomen, ondertussen was tijdens die lap die enorme stortregen begonnen. Auto binnen in de box gestampt, gasklep bank 2 vervangen, en auto terug laten vertrekken. Toen waren we teruggevallen van (ik denk) 7de plaats naar praktisch laatste (dacht 58ste). De rest van de avond en nacht een stabiele inhaalrace begonnen... Tegen een uur of 8 's morgens stonden we op 19de plaats. Een uur ofzo later was het weer van dat... auto soms geen feedback op gaspedaal. Terug binnen gekomen, uitlezen... gasklep bank 1 defect. Gasklep vervangen en buiten. Teruggevallen naar 24ste plaats ofzo. Ondertussen nog eens dat wiel dat we verloren hadden, en de auto die in brand schoot na een tankbeurt... (Alleen Britten placeren dan ook de uitlaattips vlak onder de tankopening). Uiteindelijk gefinished op 16de plaats. Wetende dat dit onze eerste koers was met deze auto (BRCC 3 weken geleden was gewoon een soort kennismaking voor de piloten), en de piloten met aanzienlijk wat reserve gereden hebben en nooit gepushed hebben, ben ik best content met de prestatie. 't Kan natuurlijk altijd beter, maar daarvoor doe je het ook natuurlijk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Beste klinkende kar van allemaal! En bloedmooi natuurlijk!Terechte trots! Klinkt inderdaad niet slecht. Vind wel dat onze oude DBRS9 nog een pakje zotter klinkt. Veel luider en brutere V12 sound. De Mclaren's vond ik ook erg vet klinken. En die continu rode uitlaten van de Z4'tjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Enkele shots van tussendoor: Woensdag @ promenade Woensdagavond @ box My job: algemene techniek + uitlijning: Motortje ligt goed weggestampt Er gaat weinig boven de sfeer in zo'n pitbox op een rustige sleutelavond terwijl de ondergaande zon de boel beschijnt... Pitstops oefenen: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.210 Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Eerste keer: Piloot (toen Tim Verbergt) kloeg dat de auto af en toe niet meer reageerde op de gaspedaal tijdens de laatste lap. Dan maar laten binnenkomen, gaspedaalmechaniek/potentiometer gecontroleerd (ok), uitgelezen: fout van gaskleppositie bank 2. Reset gedaan en gaskleppen aangeleerd, en auto startte en revvde weer goed. Laten vertrekken, maar bijna onmiddellijk was het terug van dat. Motor enkel maar op ralenti (kon geen gas meer geven), en hij kon de pitstrook @ Eau Rouge niet meer op. Is toen achteruit gebold en in de inham gaan staan. Ben dan samen met onze ingenieur naar daar gelopen om opnieuw te kijken... daar aangekomen mochten we niet aan de auto komen... stond namelijk natuurlijk op de piste. Dan maar via de radio de piloot begeleidt om opnieuw de gaskleppen te resetten, wat uiteindelijk na enkele minuten lukte. Auto mocht vertrekken... halfweg Eau Rouge opnieuw op ralenti. Nog nét kunnen boven geraken, en toen heeft de piloot een hele lap gedaan op ralenti (2200rpm), waarbij hij op enkele stukken moest terugschakelen naar eerste om nét boven te geraken...Dan uiteindelijk binnengekomen, ondertussen was tijdens die lap die enorme stortregen begonnen. Auto binnen in de box gestampt, gasklep bank 2 vervangen, en auto terug laten vertrekken. Toen waren we teruggevallen van (ik denk) 7de plaats naar praktisch laatste (dacht 58ste). De rest van de avond en nacht een stabiele inhaalrace begonnen... Tegen een uur of 8 's morgens stonden we op 19de plaats. Een uur ofzo later was het weer van dat... auto soms geen feedback op gaspedaal. Terug binnen gekomen, uitlezen... gasklep bank 1 defect. Gasklep vervangen en buiten. Teruggevallen naar 24ste plaats ofzo. Ondertussen nog eens dat wiel dat we verloren hadden, en de auto die in brand schoot na een tankbeurt... (Alleen Britten placeren dan ook de uitlaattips vlak onder de tankopening). Uiteindelijk gefinished op 16de plaats. Wetende dat dit onze eerste koers was met deze auto (BRCC 3 weken geleden was gewoon een soort kennismaking voor de piloten), en de piloten met aanzienlijk wat reserve gereden hebben en nooit gepushed hebben, ben ik best content met de prestatie. 't Kan natuurlijk altijd beter, maar daarvoor doe je het ook natuurlijk... Vet als je dat van zo (veel té) dichtbij kan meemaken! Verbergt in de regen op Spa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Bertrand Baguette: Superchille gast. Rustig, rijdt erg constant, sympathiek. Zo moesten ze allemaal zijn... (Al onze rijders waren trouwens echt super) Tijd om te koersen. Pitstops. Me very hardly workin' zondagochtend :grin: Nog wat pitstops Resultaat: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avantus 7.085 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Schitterend Matteo, moet de max geweest zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.210 Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Zoveel knapper dan de DBRS9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Klinkt inderdaad niet slecht. Vind wel dat onze oude DBRS9 nog een pakje zotter klinkt. Veel luider en brutere V12 sound. De Mclaren's vond ik ook erg vet klinken. En die continu rode uitlaten van de Z4'tjes. Heerlijk de sound van zo'n Mclaren, dat constante gedonder Schitterend ook om er van zo dichtbij bij te kunnen zijn, ik ben jaloers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Ik vond de Z4's anders toch ook wel zeer lekker klinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 wat een beelden!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.508 Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Vet matteus, mooie prestatie! Was er zaterdag gans de dag, jammer van de bakken water maar was al bij al plezant. Zoals gewoonlijk, bij vertrek aan de Source nog wat blijven hangen om naar de oranje remschijven te kijken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tracer 359 Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 ik was er ook op zaterdag en heb de twee regenbuien overleefd maar de laatste was er toch net iets teveel aan Zeer knappe races gezien (ook 's morgens) waar we goed overdekt zaten aan de oude tribune aan de vroegere start waar later ook de 24h startte (chanceke ) Knappe foto's Matteus! Moet een hele ervaring geweest zijn. We vroegen ons dit weekend nog af hoe je eigenlijk in zo'n team terecht komt als technieker, ingenieur, etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 1 augustus 2012 Delen Geplaatst: 1 augustus 2012 Pitstopje @ night Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Supervet om te lezen en de beelden te zien Matteo, moet een topervaring geweest zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.