Ga naar inhoud

Total 24u van Spa-Francorchamps


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei ir_fuel:

Dat doen ze zelfs in de BGDC :) 

Fun cup ook, 't is maar zo dak het wist :D 

Maar dit weekend ook dezelfde outfits zien filmen tijdens de pitstops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ir_fuel:

Dat noemt NISMO dan "like a boss".

En kijk nu in 2007 in de V8 Supercars:

Wie is er nu "the boss" :P 

F*ck dat was snel :o 

Zo'n klem uit de eerste video zouden ze in de fun cup ook wel kunnen gebruiken. Is de reden dat wij geen blokken gewisseld hadden, achterste klauwen zouden altijd meteen dichtklappen en ze sukkelden te hard om die terug te duwen zeiden ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei ir_fuel:

Het zijn trouwens ook altijd dezelfden die je daar zit rondlopen. Of het nu de WEC is, de 24h of een koers van de 2pks :P 

Ah toch, daar was ik niet zeker van. Nuja chapeau zenne voor die mensen, wij hadden met de 25h een bijna bejaarde mens en die heeft daar ook ettelijke uren gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

F*ck dat was snel :o 

Zo'n klem uit de eerste video zouden ze in de fun cup ook wel kunnen gebruiken. Is de reden dat wij geen blokken gewisseld hadden, achterste klauwen zouden altijd meteen dichtklappen en ze sukkelden te hard om die terug te duwen zeiden ze.

Soms stel ik me toch echt vragen bij het gepruts bij sommige van die teams ze.

tienduizenden euro's uitgeven om te gaan koersen, maar een paar deftige tools dat is er dan te veel aan :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gebruiken zo'n tool toch, bij die Nissan GT-R in Spa 24h?

Alleen vervangen ze daar ook eerst de pads, wat ze niet lijken te doen daar op die V8 supercar in Bathurst, tenzij ik 't verkeerd zie? Daar spreaden ze dus idd de pads met die spreader, maar laten de pads zitten. Dus geen gefoefel met die twee glij-asjes die in de klauwen vastzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Ze gebruiken zo'n tool toch, bij die Nissan GT-R in Spa 24h?

Alleen vervangen ze daar ook eerst de pads, wat ze niet lijken te doen daar op die V8 supercar in Bathurst, tenzij ik 't verkeerd zie? Daar spreaden ze dus idd de pads met die spreader, maar laten de pads zitten. Dus geen gefoefel met die twee glij-asjes die in de klauwen vastzitten.

Nee, ze vervangen pads en rotors op die V8 Supercars video ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ir_fuel:

Nee, ze vervangen pads en rotors op die V8 Supercars video ;) 

Okay, niet gezien. Dan zijn die calipers meer swap-ready gemaakt, i.e. geen 2 asjes manueel uit te vijzen. :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ir_fuel:

Dat noemt NISMO dan "like a boss".

En kijk nu in 2007 in de V8 Supercars:

 

 

Wie is er nu "the boss" :P 

 

en dan effe de voorruit schoonwrijven met z'n zakdoekske. lol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Jokke_vlo:

Opvallend, en des te opvallender nadat ik er gisteren met een paar piloten over sprak is hoe het ego zorgt voor sancties. Ik vroeg aan twee piloten dezelfde vraag: waarom nemen jullie die tracklimits risco's, te meer dat je weet dat ze maar op een 3 tal plaatsen controleren. Eigenlijk twee keer zelfde antwoord : ego, zijnde: niet willen afgeven tov die voor je. 

Wat mij opgevallen is.

1. Toch nog zeer verschillende rijstijlen en rijlijnen te zien, en ja ook in de top 10 en ook met dezelfde wagens. En idem met dezelfde wagen maar andere piloot. Ondanks dezelfde data ingenieur zie je enorme verschillen.

Opvallend ook hoe een Fiscichella enorm clean reed en toch sneller dan eender wie onderweg was.

 

Op zich niet verwonderlijk, buiten dat met dezelfde wagen met verschillende piloten. 

Worden die auto's in de top teams niet afgesteld naar de smaak van de top piloot? In de dtm heb je een paar helden die een ondersturende wagen eisen, om dan op het gas de boel te corrigeren (vooral in de regen) , terwijl anderen dat absoluut niet willen. 

Dezelfde wagen met verschillende piloten, is dat niet terug te brengen op gebrek aan training met de afstelling? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 1-8-2017 om 10:17 zei Jokke_vlo:

 Ik vroeg aan twee piloten dezelfde vraag: waarom nemen jullie die tracklimits risco's, te meer dat je weet dat ze maar op een 3 tal plaatsen controleren. 

 

Waar controleren ze er dan op? Bij het bovenkomen op Raidillon, aan Blanchimont , nog ergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2017 om 22:50 zei Jokke_vlo:

31751b4ed39fa705c00aebd7b5fd8be5.png

 

Op 1-8-2017 om 22:57 zei dragonfly:

Sportmannen maarja 't is maar aan en stuurtje draaien zeker

Mvg,
Jef

Ben eens benieuwd naar een dagtrip met de moto wat dat verbruikt eigenlijk.

Leuk filmpje wel van die remblokwissel :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Cash:

Waar controleren ze er dan op? Bij het bovenkomen op Raidillon, aan Blanchimont , nog ergens?

ik denk bij het uitkomen van stavelot (bocht paul frère?).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid