Dellie 108 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouterr 780 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Het staat er niet op, maar ik vermoed dat je daar ook niet mee naar 't buitenland mag? Lijkt me logisch dat dat ook vroeger al zo was, maar ik ken de reglementering niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.930 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Dus 540i kopen, chassis nummer van een 88er 520 in lassen en je kan rijden 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mayonaise 3.181 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Dus 540i kopen, chassis nummer van een 88er 520 in lassen en je kan rijden gvd das nog geen slecht gedacht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Het staat er niet op, maar ik vermoed dat je daar ook niet mee naar 't buitenland mag? Lijkt me logisch dat dat ook vroeger al zo was, maar ik ken de reglementering niet Ik heb nooit geweten dat je met O-platen niet in het buitenland mocht rijden. Volgens mij zolang het toegelaten is door je verzekering ben je vrij om naar het buitenland te rijden. Vroeger kon je in het buitenland dan weer niet beboet worden als je boodschappen/terrasje ging doen, omdat de buitenlandse politiediensten niet de regelgeving (dienen te) kennen, wat je in Belgie dus wel een boete kon opleveren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouterr 780 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Als je er mee naar het buitenland mag is dat wel ideaal voor mij Ik ga toch eens moeten beginnen zoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.853 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 wat zou een 930 op oldtimerplaten aan taksen kosten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.503 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Dus 540i kopen, chassis nummer van een 88er 520 in lassen en je kan rijden Iets met E30 en 4L V8 enzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.930 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Was het ook aan het denken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.503 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Zijn er nu opties daarvoor? want ik zie het niet direct... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.930 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Enkel keurings bewijs met "staat van het voertuig" Dus ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.949 Geplaatst: 26 juni 2013 Delen Geplaatst: 26 juni 2013 Man man, ik ga stilaan ook eens beginnen nadenken Beginnen vijzen aan de Volvo voorlopig denk ik, binnen 1,5 jaar is die ook oldie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C_X 1.546 Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Iets met E30 en 4L V8 enzo 190E 6.0V12TT *droom* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.306 Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 yey! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Neat 8) E34 M5 met BBK, rolkooi, plat op z'n bek, gigantisch negatief camber, open uitlaat, ... perfect mogelijk, plots. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.715 Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Neat 8) E34 M5 met BBK, rolkooi, plat op z'n bek, gigantisch negatief camber, open uitlaat, ... perfect mogelijk, plots. mijn 560TE droom ook plots. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Vet idee! 300TE halen en daar een 560 V8 in droppen met wat 400E-stukken eventueel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.715 Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Vet idee! 300TE halen en daar een 560 V8 in droppen met wat 400E-stukken eventueel nein man http://youtu.be/Iry6S8TmuQI Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.715 Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 ik zou je met graagte doorverwijzen naar mijn avatar, maar hier gebruik ik die niet : mijn avatar op autoforum voldoet wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CharlesV 3.655 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Neat 8) E34 M5 met BBK, rolkooi, plat op z'n bek, gigantisch negatief camber, open uitlaat, ... perfect mogelijk, plots. De keuring of wetgeving is toch niet veranderd sinds vroeger? Zelfs als je de auto aanpast na de éénmalige keuring en de politie kijkt eens onder de motorkap en krijgt een vermoeden dat je 'gefoefeld' hebt, kunnen ze toch uw auto in beslag nemen? Ook voor de herverkoop ga je veel miserie hebben.. anders lag er al een 2l blok in m'n kadett Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.503 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Dan is de verzekering nog niet akkoord.... En als je de verzekering op de hoogte brengt? Dan kunnen zij zich toch indekken tegen het verhoogde risico. Of trekken zij hun terug wanneer de politie vaststelt dat er onwettige aanpassingen aan de auto zijn uitgevoerd. oldtimerverzekering is toch forfetair? Bij mijn verzekering maakt het niet uit of ik nu een trabant met 20pk of een AC Cobra met 1000pk verzeker. Dus ik vermoed dat het eveneens weinig uitmaakt of er nu 100 of 300pk in een E30 ligt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CharlesV 3.655 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 oldtimerverzekering is toch forfetair? Bij mijn verzekering maakt het niet uit of ik nu een trabant met 20pk of een AC Cobra met 1000pk verzeker. Dus ik vermoed dat het eveneens weinig uitmaakt of er nu 100 of 300pk in een E30 ligt? Wees maar gerust dat als je niet legaal rondreed, ze zich gaan terugtrekken. Als blijkt dat je met een opgevoerde brommer een ongeval hebt, gaan ze u ook niet langer vergoeden hoor. Met een oldtimer net hetzelfde, als je vroeger ( voor de nieuwe regeling ) snachts een ongeval had, mocht je er ook achter fluiten volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 De keuring of wetgeving is toch niet veranderd sinds vroeger? Zelfs als je de auto aanpast na de éénmalige keuring en de politie kijkt eens onder de motorkap en krijgt een vermoeden dat je 'gefoefeld' hebt, kunnen ze toch uw auto in beslag nemen? Ook voor de herverkoop ga je veel miserie hebben.. anders lag er al een 2l blok in m'n kadett Wat ik schrijf kan je nu toch ook met een oldtimer? (Alleen mag je daarmee nauwelijks legaal rondrijden. Enkel overdag, voor die verkenningsritten e.d.) Of vergis ik me? Oldtimerkeuring kijkt toch enkel naar een zeer highlevel state of safety; maakt niet uit of 't de originele motor is of niet, e.d.? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Wees maar gerust dat als je niet legaal rondreed, ze zich gaan terugtrekken. Als blijkt dat je met een opgevoerde brommer een ongeval hebt, gaan ze u ook niet langer vergoeden hoor. Met een oldtimer net hetzelfde, als je vroeger ( voor de nieuwe regeling ) snachts een ongeval had, mocht je er ook achter fluiten volgens mij. Met de oldtimerpolissen zoals je ze vroeger/nu hebt en zoals Fiddy omschrijft, bén je legaal onderweg. De (meestal) forfaitaire premie was er omdat er met een oldtimer (op O-platen) sowieso bijna niet kon worden rondgereden. En net daarom maakt ouderdom, staat van voertuig (zolang gekeurd), vermogen e.d. voor de verzekeraar niet uit. Statistisch gezien zijn oldtimers sowieso minieme risico's (in BA). Vandaar: of jouw oude 280SEL nou nog die zespitter heeft steken of een drukgevoede V8: n'importe. Ze kijken er op de keuring niet naar. Waarom zou een verzekeraar er dan nog over vallen? Er blijft uiteraard de verplichting om als verzekerde elk element dat van belang kan zijn voor de verzekeraar om het risico in te schatten, mee te delen. Wel, deel dat dan mee. Mailtje naar verzekeraar of makelaar: "Motor werd vervangen, is nu een 5,6-liter V8 met 260 pk." Klaar. Premie blijft identiek. Je bent 100% correct verzekerd. Wat je zegt over "niet vergoeden" klopt ook niet; enkel in enkele zeer specifieke omstandigheden kan een verplichte BA-Motorvoertuigen-verzekeraar weigeren van schade van derden te vergoeden. In de meeste gevallen is hij verplicht om te vergoeden; als er contractuele/wettelijke gronden zijn voor revindicatie (terugvorderen van de verzekerde), dan zal hij dat uiteraard wel doen. Lijkt een klein verschil maar is het zeer zeker niet, vooral niet voor de schadeleiders: zij hebben zo immers de zekerheid van vergoed te worden door een solvabele partij (de verzekeraar) en niet door een mogelijks insolvabele partij (de verzekerde). Vandaar dat ik zei "Joy!". Nu kan je met zo'n omgebouwde oldie "dagelijks" rondrijden (zolang niet professioneel of woon/werk). Als je 'n oldtimer E34 520i voorziet van een V8 of 3.8 6L (en nog een hele resem ander spul), die als oldtimer aanbiedt voor de (op vandaag) "beperkte" oldtimerkeuring, en 'ie wordt gekeurd --> dan ben je legaal onderweg. Dat was vroeger ook al zo dacht ik, maar je mocht met je O-plaat helaas maar zeer beperkt rondrijden. Dat zou nu quasi onbeperkt kunnen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.