Ga naar inhoud

Touchscreen vs klassiek dashboard met knoppen.


bud wijzer

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, bud wijzer zei:

Ik ben zelf echt ook compleet tegen die overkill aan touchscreens en mega schermen tegenwoordig.

Vond ik ook een voordeel van de E-Tron GT tov concurrentie... 

Uiteindelijk zou één digitaal instrumentencluster voor de bestuurder vaak voldoende kunnen zijn (zoals in een Audi TT geloof ik) icm knoppen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, janvkn zei:

Ja als het werkt zoals je verwacht...

Eergisteren nog:
"Hallo BMW, navigeer naar huis"
"Ok, navigeer naar Nuis. Deze route duurt 3 uur en twintig minuten"

Zeer herkenbaar. Een van de redenen waarom ik die voice command zelden nog gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ir_fuel zei:

Siri is brol.

Gebruik maar eens meerdere talen door mekaar, dat werkt voor geen meter. En dat heb je al eens nodig als je straatnamen, liedjes, restaurants, ... wil opzoeken.

Is een echte ramp.

Toetsenbord switchen gaan makkelijk, maar Siri kent maar 1 taal. Heb m'n iPhone in het Engels gezet, aangezien ik regelmatig 'ns een bericht moet sturen in het Engels in de auto. Dat betekent ook dat ik dan enkel in het Engels naar vrienden en familie kan sturen. Maar de grootste miserie is als zij in het Nederlands sturen. Dan begint Siri dat in het Engels voor te lezen en wordt het een onverstaanbaar gebrabbel. Kan toch niet zo moeilijk zijn een taal te herkennen en dan te switchen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, bud wijzer said:

Al rijdend op een klavier tikken op je touchscreen vind ik toch pakken moeilijker dan een Idrive gebruiken.

Wat zit jij al rijdend allemaal in te voeren? Ik voer bestemmingen in als ik stil sta.

1 hour ago, bud wijzer said:

Om van vettige vingers nog maar te zwijgen 😉

Dat heb ik al lang opgegeven. In principe kan ik alles bedienen met de iDrive knop, ook in Carplay, maar het is gewoon veel simpeler door op je scherm te tappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Wutputt said:

Zeer herkenbaar. Een van de redenen waarom ik die voice command zelden nog gebruik

Jup, en dan ben je nog veel meer afgeleid want je zit ruzie te maken met je auto ... Om gek van te worden. Of foute mensen opbellen :fp:

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Wutputt said:

Is een echte ramp.

Toetsenbord switchen gaan makkelijk, maar Siri kent maar 1 taal. Heb m'n iPhone in het Engels gezet, aangezien ik regelmatig 'ns een bericht moet sturen in het Engels in de auto. Dat betekent ook dat ik dan enkel in het Engels naar vrienden en familie kan sturen. Maar de grootste miserie is als zij in het Nederlands sturen. Dan begint Siri dat in het Engels voor te lezen en wordt het een onverstaanbaar gebrabbel. Kan toch niet zo moeilijk zijn een taal te herkennen en dan te switchen?

Ja dat :lolz:

Of probeer eens een straatnaam in Wallonië in te geven. Of de naam van een Italiaans restaurant :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Logic said:

Vond ik ook een voordeel van de E-Tron GT tov concurrentie... 

Uiteindelijk zou één digitaal instrumentencluster voor de bestuurder vaak voldoende kunnen zijn (zoals in een Audi TT geloof ik) icm knoppen.

 

Ik vind het zoals in mijn BMW eigenlijk perfect. Er is niks dat ik al rijdende moet doen waarvoor ik op het touchscreen moet prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja dat :lolz:

Of probeer eens een straatnaam in Wallonië in te geven. Of de naam van een Italiaans restaurant :lolz:

Om een Italiaans restaurant in te geven moet ge uw "Inglorious Bastards" accent gebruiken:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Wutputt zei:

Geef mij maar een combo: touchscreen voor de uitgebreide functies en knoppen voor de basics gelijk volume, ventilatie, rijmodus.

Dit, inderdaad 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jenkins zei:

Exact wat @PJH zegt. Als je ziet hoe snel een ICE-systeem verouderd aanvoelt, dan kan je je afvragen hoe we binnen 10-15 jaar naar die gigantische schermen gaan kijken die momenteel in veel auto’s worden gestoken. 

Probleem is ook dat je met de huidige generatie wagens niet meer uw scherm kan upgraden naar de toekomst toe, dit terwijl je nu nog makkelijk de meeste auto's van pakweg+/- 10 jaar oud makkelijk kan upgraden naar de meest moderne ICE van het moment. Een VW Golf 4, 5....kan je makkelijk upgraden door de double din constructie, dat zal bij de huidige Golf niet meer lukken 😁

aangepast door Dimitri
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Dimitri said:

Probleem is ook dat je met de huidige generatie wagens niet meer uw scherm kan upgraden naar de toekomst toe, dit terwijl je nu nog makkelijk de meeste auto's van pakweg+/- 10 jaar oud makkelijk kan upgraden naar de meest moderne ICE van het moment. Een VW Golf 4, 5....kan je makkelijk upgraden door de double din constructie, dat zal bij de huidige Golf niet meer lukken 😁

Voordeel is wel dat je navi iets minder snel gestolen wordt :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/8/2022 om 15:11, Dimitri zei:

Probleem is ook dat je met de huidige generatie wagens niet meer uw scherm kan upgraden naar de toekomst toe, dit terwijl je nu nog makkelijk de meeste auto's van pakweg+/- 10 jaar oud makkelijk kan upgraden naar de meest moderne ICE van het moment. Een VW Golf 4, 5....kan je makkelijk upgraden door de double din constructie, dat zal bij de huidige Golf niet meer lukken 😁

Toch goed gezien van autofabrikanten.

Da's een reden extra om ne nieuwe auto te verkopen. Awel meneer, uwe ICE is verouderd, kijk eens hoe sjiek en fancy we da nu hebben met touchscreens en alles wat ge kunt personaliseren, tot de kleur van t lampje in uw handschoenkastje toe... 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Joske zei:

Toch goed gezien van autofabrikanten.

Da's een reden extra om ne nieuwe auto te verkopen. Awel meneer, uwe ICE is verouderd, kijk eens hoe sjiek en fancy we da nu hebben met touchscreens en alles wat ge kunt personaliseren, tot de kleur van t lampje in uw handschoenkastje toe... 🤣

Euh, software upgrade anyone?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ICM zei:

Euh, software upgrade anyone?

die upgrades zijn niet eeuwig he. dat is bv 3 of 5 jaar na aankoop van nieuwe wagen of als er een nieuw model is wordt die oudere ICE niet meer geupdatet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Liquid Li0n zei:

die upgrades zijn niet eeuwig he. dat is bv 3 of 5 jaar na aankoop van nieuwe wagen of als er een nieuw model is wordt die oudere ICE niet meer geupdatet. 

Ik heb het niet over de automatische updates, maar er zijn nu al oplossingen op op oudere auto's bvb CarPlay software in installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/8/2022 om 19:13, tuscani zei:

Op het werk jaren terug daar al een stevige discussie over gehad met een UI Designer. Ik had net een Volvo XC60 test gereden, en hij had er al één. Ik klaagde over het gebrek aan fysieke knoppen voor de meest banale dingen, hij vond het fantastisch (buiten dat het wel wat snappier mocht). Hij werkt er nu wel niet meer, contract niet verlengd 🥲

Nu, het heeft mij niet weerhouden die XC60 te kopen, maar ik vloek er wel regelmatig op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/8/2022 om 10:34, Alexis zei:

Een hoop aparte knoppen die elk een eigen functie hebben en eigen wiring nodig hebben kost gewoon veel om te bouwen meer dan een touchscreen waar je alles op doet. 
Denk dat we het niet veel verder moeten zoeken? 

Niet alleen dat, maar ook de enorme uitbreiding van aantal functies...

In PJH zijn E30 zitten 10 functies: lichten, ruitenwisser, richtingaanwijzers, achteruitverwarming,... Dat is al eens iets anders in nieuwe auto's...

Op 26/8/2022 om 10:54, Polygoon zei:

Wat bedienen jullie zo allemaal via dat touchscreen onderweg?
Ik doe het meeste gewoon met de knoppen op m'n stuur als ik rij.

Ik ga bvb mijn instelling van ophanging en zo wijzigen tijdens het rijden. Vrij ambetant als je moet parkeren voor rijhoogte te wijzigen om een bepaalde belgische wegen te kunnen passeren.

En GPS instellen voor je vertrekt... Ik doe dat nu toch ook altijd vlak nadat ik vertrokken ben en dus al aan het rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Naish zei:

Ik ga bvb mijn instelling van ophanging en zo wijzigen tijdens het rijden. Vrij ambetant als je moet parkeren voor rijhoogte te wijzigen om een bepaalde belgische wegen te kunnen passeren.

Is bij mij makkelijk met een knop, als je zo'n dingen in de touch moet gaan zoeken is dat kut ja.

45 minuten geleden, Naish zei:

En GPS instellen voor je vertrekt... Ik doe dat nu toch ook altijd vlak nadat ik vertrokken ben en dus al aan het rijden.

Dit lijkt me daarentegen meer PEBCAK dan echt een UX probleem :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Polygoon zei:

Is bij mij makkelijk met een knop, als je zo'n dingen in de touch moet gaan zoeken is dat kut ja.

Dit lijkt me daarentegen meer PEBCAK dan echt een UX probleem :D 

De dempingshardheid kan je idd instellen met een knop... De lift kan je ook activeren met een knop, maar de keuze tussen normale, verlaagd of diepe rijhoogte kan enkel via scherm.

Probleem? Dat gaat perfect hoor bij mij zelfs met touchscreen. Want meestal resulteert het toch in dat aangezien je in 50% van de gevallen een adres inspreken via voice control niet tot een goed einde brengt...

In de taycan echter 1 issue als je in je een adres uit je historiek wil pakken. Je moet dan scrollen door die lijst via het scherm, maar een dwaas putje maakt dat je klikt op iets ongewenst en als je terugkeert moet je opnieuw bovenaan beginnen :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haat vingerafdrukken op schermen en ben daarom geen fan van touchscreens. Helaas heb ik wel 2 stuks in m'n auto en kan ik tegenwoordig niks bedienen zonder touchscreen... 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ligt ondertussen wel een microvezel standaard in de taycan...

Voor de afdrukken eens te verwijderen alsook dat die dingen stof aantrekken :sick: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid