Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

Op 13/3/2020 om 14:18, Polygoon zei:

L-O-L.

@The Swede educate yourself.

 

Op 13/3/2020 om 14:24, The Swede zei:

@Polygoon: I was leading the Pandemic Flu team for the UK government at the time of the Swineflu (H1N1) when you were still running around in nappies. 

So if you wanna tell me about education, you’re very welcome. 

Ik kan je gerust wel enkele verhalen meegeven van wat er achter de deuren wordt overwogen. 

Je geliefde MC is ook in quarantaine, dat zijn ook de politiekers die het gat in hun begroting willen afschuiven op Covid-19 veronderstel ik. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Polygoon said:

 

Je geliefde MC is ook in quarantaine, dat zijn ook de politiekers die het gat in hun begroting willen afschuiven op Covid-19 veronderstel ik. :) 

MC volgt de Franse regelgeving.

En ik kan ze wel begrijpen: toeristen buitenhouden. :) 

Is het enige pluspunt dat ik op dit moment zie ook: je kan rustig naar je werk reizen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/13/2020 at 6:38 PM, ir_fuel said:

En waarom zouden ze anders hun halflege vluchten niet schrappen?

Onder welke steen heb jij geleefd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er nog steeds zo'n non-believers rondlopen zoals @The Swede.

Ik kan niet genoeg aanmanen om onnodige contacten te vermijden! Wij doen dit, velen doen dit en hopelijk ook vanaf nu iedereen!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/16/contact-vermijden-redt-mensenlevens-dit-is-waarom/?fbclid=IwAR1zJOvHWY78jLJdCmm_YDd5tvjojTUqaqef2XkhcX1frqy9KQhxZtVM01

BLIJF IN UW KOT

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

@The Swede er gaan mensen dood en er is geen complot van Aliens dus neem het efkes serieus aub.

Geen nood om altijd ambras te zoeken, iedereen is hier om zich te amuseren en even weg te zijn van de dagelijkse stress & sleur 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, B3noît said:

Jammer dat er nog steeds zo'n non-believers rondlopen zoals @The Swede.

Ik kan niet genoeg aanmanen om onnodige contacten te vermijden! Wij doen dit, velen doen dit en hopelijk ook vanaf nu iedereen!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/16/contact-vermijden-redt-mensenlevens-dit-is-waarom/?fbclid=IwAR1zJOvHWY78jLJdCmm_YDd5tvjojTUqaqef2XkhcX1frqy9KQhxZtVM01

BLIJF IN UW KOT

Ik ben geen "non believer". Als je leest wat ik hoger schrijf, dan is het dat bepaalden deze crisis gebruiken om hun eigen doel te bereiken.

2 minutes ago, dragonfly said:

@The Swede er gaan mensen dood en er is geen complot van Aliens dus neem het efkes serieus aub.

Geen nood om altijd ambras te zoeken, iedereen is hier om zich te amuseren en even weg te zijn van de dagelijkse stress & sleur 🙂 

@dragonfly : Ik zie ook niet hoe men "ambras zoekt", wanneer men gewoon op basis van cijfers vraagt iets in perspectief stel.

Er sterven inderdaad mensen. Van influenza zijn er in de winter van 2017/2018 in Belgie meer dan 3000 mensen gestorven. Geen 10. 
In Nederland zijn er in het griepseizoen 207/2018 zelfs 9400 mensen gestorven. Ik zeg niet dat men niets moet doen om te vermijden dat het corona virus zich verder verspreidt. Ik stel wel de vraag waarom men nu wel zoveel tamtam maakt en wanneer de griep zoveel doden nog steeds veroorzaakt, men er met geen woord over rept? 

 

Zet het verder in perspectief: in 2009 kwam H1N1 (swineflu). Plots haalt dat alle kranten. Mensen die H1N1 hebben moesten in quarantaine, etc. De Britse regering heeft toen voor £1.2 miljard aan maatregelen genomen. Uiteindelijk zijn er toen daar een 390 mensen aan gestorven. 
Vandaag bestaat die H1N1 nog steeds... maar men zegt er niets meer over.
In Belgie zouden in het griepseizoen 2017/2018 nochtans 25% van de griep gevallen H1N1 zijn geweest. (op 470000 griepgevallen). We wel zeggen dat H1N1 niet meer gevaarlijk is, want we hebben een vaccin. Maar als er toch nog 117000 gevallen zijn in Belgie, dan hebben we dat precies nog niet onder controle. En als een kwart van die 3000 griepdoden door H1N1 is, dan hebben we er nog steeds 750 per jaar. 

 

Als ik die cijfers zie, dan vraag ik me af waarom men nu wel draconische maatregelen neemt en men niks zegt over het feit dat men jaarlijks nog steeds niet genoeg griepvaccins maakt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge vraagt mij onder welke steen ik geleefd heb? 

Volgens mij zit gij nog onder ne steen van een maand geleden.

 

Ga eens in Italië zeggen dat ze het in perspectief moeten plaatsen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Als ik die cijfers zie, dan vraag ik me af waarom men nu wel draconische maatregelen neemt 

Omdat sterftecijfer op 3.5% ipv 0.02% ligt voor swine flu en R0 op 2.6 - 3.0 ipv 1.2 - 1.6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, ir_fuel said:

Bedankt voor het antwoord.

OK, voor degenen die de economische situatie van de luchtvaart niet gevolgd hebben in de laatste jaren:

In Europa kampt het grootste deel van de luchtvaartmaatschappijen met te hoge kosten/lage rentabiliteit. Teveel vluchten die half leeg zijn, teveel personeel. Lufthansa, SAS, Alitalia, Brussels Airlines, ... allemaal komen ze regelmatig in het nieuws wegens "sociale onrust". 

Structureel slepen die bedrijven als "national carrier" een geschiedenis mee waardoor ze teveel kosten hebben. En elke keer dat ze proberen in het personeel te snoeien, is het gigantischen ambras: krantenkoppen, stakingen, mensen die op de luchthavens vast zitten, etc.
En vluchten schrappen, kan je niet zomaar doen want de Europese regels zeggen dan dat je je slots gaat verliezen op de luchthavens (en die terugkrijgen wanneer de vraga omhoog gaat, is niet gemakkelijk).

Vandaag hebben ze allemaal de perfecte uitvlucht (sorry voor de woordspeling) om vluchten te schrappen en mensen technisch werkloos te maken.  En ze maken daar ook serieus gebruik van. 
We zullen zien hoeveel er na deze crisis nog opnieuw al zijn vluchten zal behouden. En hoeveel volk er zal worden buitengegooid met als excuus dat ze verliezen leden wegens deze crisis. (terwijl ze al lang geleden hadden moeten rationaliseren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een deel van het probleem. Ja er gaan mensen dood maar hoeveel? In 73 gingen er 3000 mensen in het verkeer dood en nu 600 en we doen alsof dat een drama is. De jaarlijkse sterfte aan griep zit tussen die twee. Dus mensen verliezen wel degelijk perspectief. Daarin hebben degenen die sceptisch zijn gelijk. Ik vind dat we de economie niet mogen kelderen voor zo'n cijfers.

Maar dit gaat om grotere cijfers, Er sterven jaarlijks in Belgie 100.000 mensen.  Als hier 3 miljoen mensen Corona opdoen verdubbelt dat aantal, en is er tegelijk veel gezondheidsschade(permanente longschade van Corona, ongerelateerde beroertes en hartaanvallen die niet geholpen worden..) en economische schade. Wij gaan nergens meer binnen mogen. De chinezen mogen alweer overal binnen.

Er kan meer dan een oplossing mogelijk zijn (Die van Singapore, of Shanghai, of misschien Duitsland)maar een oplossing van half werk hoort er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, de messias said:

Omdat sterftecijfer op 3.5% ipv 0.02% ligt voor swine flu en R0 op 2.6 - 3.0 ipv 1.2 - 1.6.

De Swineflu gaf in UK op 29000 gediagnoseerde gevallen 392 doden. Dat is 1.3%. 

Nu haal je daar wel een interessant punt aan: hoe interpreteer je de sterfte percentages?

In Belgie, Zwitserland, Duitsland, Zweden, Denemarken, Noorwegen en andere landen met erg goede gezondheidszorg en piekfijn uitgeruste ziekenhuizen zitten we aan minder dan 1% sterfte.
Kijk ik naar de cijfers van andere landen waar het systeem minder goed is (voornamelijk staatssystemen) (UK, Spanje, Frankrijk, Italie, Nederland, om het in Europa te houden), dan ligt dat percentage een stuk hoger.
En dat verwondert me niet. Ooit al bij een dokter of in een ziekenhuis in Engeland of Nederland moeten langsgaan? Je zal snel in je auto kruipen en naar Aalst, Gent of Leuven bollen. 
(Over China gaan we al niks zeggen. Als ge nog niks slechts hebt als ge binnen gaat, dan kunt ge het daar wel krijgen). 

Wat we ook niet weten is wat de eigenlijke gevallen zijn van corona want niet iedereen wordt gediagnoseerd. 

Ik loop al een dag of 3-4 rond dat ik wat hoest en wat droge keel heb. Ben ik corona patient? Of heb ik een simpele verkoudheid? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

De Swineflu gaf in UK op 29000 gediagnoseerde gevallen 392 doden. Dat is 1.3%. 

Officieel bevestigde gevallen. Men schat dat <2% getest is in die periode wegens te lichte symptomen.

Gaat gedeeltelijk op voor corona uiteraard, maar als je ziet dat het aantal sterfgevallen in Italië nu al, ondanks de sterke maatregelen, al op 2k+ ligt moet je geen viroloog zijn om te zien dat de impact groter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, The Swede zei:

Ik ben geen "non believer"

... maar dan wel een heel epistel schrijven waarom het zever is. Nuja ik heb een poging gedaan, I'll give up 😄 

De reden waarom ze de maatregelen nemen is omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen als iedereen opeens ziek wordt. De zware gevallen moeten beademd worden en liggen minstens 2 weken op ICU. En zolang er niemand doodgaat die je kent is dat allemaal ver van je bed maar eens het prijs is piep je meestal wel anders. Niemand verliest graag een geliefde of familielid aan een "banaal" griepje.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf morgen gaan de keuringcentra ook dicht 'voor onbepaalde tijd', zeiden ze daarnet in het nieuws. Ging normaal deze week naar de keuring (moet ten laatste tegen 24/03 naar de keuring). Maar morgen kan ik niet (zal wss toch een stormloop zijn, nog eens bovenop de normale drukte).

Hoe zit dat dan met al die tracking camera's? Boete aan uw been wegens 'ongeldige keuring', en dan nog een toeslag op de keuring zelf wegens 'laattijdige keuring'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Ian said:

Vanaf morgen gaan de keuringcentra ook dicht 'voor onbepaalde tijd', zeiden ze daarnet in het nieuws. Ging normaal deze week naar de keuring (moet ten laatste tegen 24/03 naar de keuring). Maar morgen kan ik niet (zal wss toch een stormloop zijn, nog eens bovenop de normale drukte).

Hoe zit dat dan met al die tracking camera's? Boete aan uw been wegens 'ongeldige keuring', en dan nog een toeslag op de keuring zelf wegens 'laattijdige keuring'?

Zal vermoedelijk wel een uitstelscenario voor verzonnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ian zei:

Vanaf morgen gaan de keuringcentra ook dicht 'voor onbepaalde tijd', zeiden ze daarnet in het nieuws. Ging normaal deze week naar de keuring (moet ten laatste tegen 24/03 naar de keuring). Maar morgen kan ik niet (zal wss toch een stormloop zijn, nog eens bovenop de normale drukte).

Hoe zit dat dan met al die tracking camera's? Boete aan uw been wegens 'ongeldige keuring', en dan nog een toeslag op de keuring zelf wegens 'laattijdige keuring'?

De keuring gaat morgen toch sowieso niet meer open?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf morgen gaan de keuringcentra ook dicht 'voor onbepaalde tijd', zeiden ze daarnet in het nieuws. Ging normaal deze week naar de keuring (moet ten laatste tegen 24/03 naar de keuring). Maar morgen kan ik niet (zal wss toch een stormloop zijn, nog eens bovenop de normale drukte).

Hoe zit dat dan met al die tracking camera's? Boete aan uw been wegens 'ongeldige keuring', en dan nog een toeslag op de keuring zelf wegens 'laattijdige keuring'?
Keuring in Wallonië zou wel nog werken blijkbaar..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ian zei:

Vanaf morgen gaan de keuringcentra ook dicht 'voor onbepaalde tijd', zeiden ze daarnet in het nieuws. Ging normaal deze week naar de keuring (moet ten laatste tegen 24/03 naar de keuring). Maar morgen kan ik niet (zal wss toch een stormloop zijn, nog eens bovenop de normale drukte).

Hoe zit dat dan met al die tracking camera's? Boete aan uw been wegens 'ongeldige keuring', en dan nog een toeslag op de keuring zelf wegens 'laattijdige keuring'?

Je krijgt eerst een waarschuwing. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand rollen wc papier kopen voor op de hoedenplank van de auto? Het is het nieuwe statussymbool. Voor jullie , een schamele 5 euro de rol!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid