Ga naar inhoud

Touchscreen vs klassiek dashboard met knoppen.


bud wijzer

Aanbevolen berichten

dat is nog lelijker.  

en dat is touchscreen en een hoop toetsen. Precies van ver proberen een oud vliegtuig dat vol staat met wijzerkes en toetskes na te bootsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat oude Cayenne dashboard nochtans mooier dan het huidige met dat grote touchscreen met goedkope Google-icoontjes erop. 

Het is net dat dat ik bij al die screensharing en apple play rommel: of je nu een Polo, Porsche of een Bentley rijdt, uw interieur krijgt altijd dezelfde looks. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter dan dit wordt een knoppen-interieur nooit meer

Mooi, strak, intuïtief zonder overkill ... :inlove: 

image.png.fde23d5baee2f020c3db11b5334744d7.png

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Maxime S zei:

Beter dan dit wordt een knoppen-interieur nooit meer

Mooi, strak, intuïtief zonder overkill ... :inlove: 

image.png.fde23d5baee2f020c3db11b5334744d7.png

Toch wel: Zonder dat grote scherm, zonder dat facelift stuur, zonder houtenhandremgreep, nep armsteun en VOORAL zonder die Chinese chromen ringen rond de wijzerplaten.

Zo dus: :D  (geen dank).

image.png.40187a2ea1a4012d20696b771711e403.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Toch wel: Zonder dat grote scherm, zonder dat facelift stuur, zonder houtenhandremgreep, nep armsteun en VOORAL zonder die Chinese chromen ringen rond de wijzerplaten.

Zo dus: :D  (geen dank).

image.png.40187a2ea1a4012d20696b771711e403.png

't is nen automatiek 😛

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ex-Mooseman zei:

't is nen automatiek 😛

@ex-Mooseman Ik had het over het design. En die chroom wijzerplaten op een E39 zijn echt :sick: . Plus ook de rest in die foto doet nogal Auto5 (of BMWMB) aan. Het originele design van de E39, volledig OEM gelaten, is het mooist.

Over automaat, hoewel ik in de zescilinders nog altijd liever de handbak heb, zijn dit autos waar een automaat ook wel in past. Het is uiteindelijk een reislimousine, geen Porsche 911 of BMW M model.

De automaten van die tijd vraten wel wat vermogen. Dus je bent wel beter af met een 528i of 535i dan met een 523i of 525tds. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Bij mijn id4 heb ik het knoppenloos bedienen nu een kleine maand het voordeel van de twijfel gegeven maar ondanks dat de laatste update van de software aanwezig is, vind ik het allemaal toch maar zozo. Ook de grafics van de navi bv. De navigatie in mijn xc60 van 10 jaar geleden was een stuk intuïtiever. Nog altijd één van de beste onboard systemen die ik ooit had IMO. Ook qua spraakbediening. 

Die laatste moet id id4 mss nog ff teachen maar werkt voor geen hol momenteel.

De integratie met Android auto werkt op zich goed maar waarom bv geen connectie maken met Google maps waarbij ook de laadpalen en de range in rekening worden genomen?

Of verwachten we ondertussen mss te veel van die dingen?

In ieder geval voor wat zo'n ding uiteindelijk kost mocht het niet minder dan top zijn eigenlijk. 

 

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, The Swede zei:

k had het over het design. En die chroom wijzerplaten op een E39 zijn echt :sick: . Plus ook de rest in die foto doet nogal Auto5 (of BMWMB) aan. Het originele design van de E39, volledig OEM gelaten, is het mooist.

is een M5 met dat Heritage interieur, volgens mij volledig OEM. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/18/2024 at 4:50 PM, Maxime S said:

Beter dan dit wordt een knoppen-interieur nooit meer

Mooi, strak, intuïtief zonder overkill ... :inlove: 

image.png.fde23d5baee2f020c3db11b5334744d7.png

Ja ok, maar dat ding kan dan ook "niks". Ik wil maar zeggen: mijn Morgan heeft nog minder knoppen.

Je moet appelen met appelen vergelijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, bud wijzer said:

waarom bv geen connectie maken met Google maps waarbij ook de laadpalen en de range in rekening worden genomen?

Daar zit vaak ook politiek/licensing en weetikwatnog achter. Dat is allemaal niet zo eenvoudig effe te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gewoon ik zei:

in die van mijn madam zit ene touchscreen en draait waze, spotify en dergelijke.

Thanks @jan.van.gent

😍
IMG_20200623_212700.thumb.jpg.7ff7828822f103dd896c6307f0ca4a8d.jpg.73b548bddce7e888ac4cbcdab81c34ef.jpg

IMG_20180504_075616.thumb.jpg.47d6b3907b51636789bba0d8bfdd34a3.jpg.7244c756d6631e4ebfe469c1e79843b4.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ja ok, maar dat ding kan dan ook "niks". Ik wil maar zeggen: mijn Morgan heeft nog minder knoppen.

Je moet appelen met appelen vergelijken. 

Dag ding had bluetooth, GPS, zetelverwarming, twee-zone automatische airco, CD-speler (zou nu gewoon bluetooth zijn).... Allemaal zaken die vandaag nog altijd in een auto zitten en waarvoor je nu moet gaan tokkelen en sukkelen op schermen met veel te veel submenu's. 

Akkoord: je kon niet weten welk weer het was op je bestemming, je kon niet kiezen of je interieurverlichting rood, blauw of fuchia moest zijn of hoe hoog je automatische koffer opengaat en of je kon niet instellen dat je botwaarschuwing belachelijk vroeg, extreem vroeg of nog altijd veel te vroeg moest beginnen alarmeren... 

Simpele functies vragen simpele knoppen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

just die mottige armsteun is voor mij vervelend. Mijn madam is geen armsteunfan, dus ze heeft er geen last van.

Ze sprak in december van die weg te doen. Dan wat problemen gehad met koeling (een mottige lekke slang die overal in backorder stond) en ze mocht haar plan trekken met haar fiets (en met de mercedes, die heeft er ook wat kilometers opzitten) en sindsdien is dat plan verdwenen. Ze rijdt echt graag met haren bmw.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Maxime S zei:

Dag ding had bluetooth, GPS, zetelverwarming, twee-zone automatische airco, CD-speler (zou nu gewoon bluetooth zijn).... Allemaal zaken die vandaag nog altijd in een auto zitten en waarvoor je nu moet gaan tokkelen en sukkelen op schermen met veel te veel submenu's. 

Heb ik gelukkig nog allemaal fysieke knoppen voor. Zelfs in m'n EV-ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gewoon ik zei:

sindsdien is dat plan verdwenen. Ze rijdt echt graag met haren bmw.

ALs het alternatief een W123 of een fiets is, dan snap ik dat :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Polygoon zei:

Heb ik gelukkig nog allemaal fysieke knoppen voor. Zelfs in m'n EV-ding.

Voila!

Ik heb geen probleem met schermen voor alle duidelijkheid, maar basisfuncties moeten gewoon een knop hebben. Simpel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Polygoon zei:

ALs het alternatief een W123 of een fiets is, dan snap ik dat :lolz:

behalve de koppeling (die is zwaar als je dat vergelijkt met iets van na 2000) is dat comfort daarin nog altijd super. Geen airco is vooral in de zomer een gemis. Maar de soepelheid waarmee dat ding rondrijdt, daar verschieten nog heel veel mensen van. 

Probleem is vooral dat de mercedes niet altijd startklaar staat. Dat is deels mijn eigen schuld, ik heb te weinig tijd om dat beestje de liefde te geven die het nodig heeft, waardoor die soms wat langer stilstaat dan nodig voor bepaalde jobkes. 

Ik zou daar nog altijd met plezier dagelijks mee rondrijden. Zou me een fortuin aan benzine kosten (zie onderschrift 😉 aan 98) en met fileverkeer is die zware koppeling lastig. Heerlijk comfort, lekker kilometers malen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Maxime S said:

Dag ding had bluetooth, GPS, zetelverwarming, twee-zone automatische airco, CD-speler (zou nu gewoon bluetooth zijn).... Allemaal zaken die vandaag nog altijd in een auto zitten en waarvoor je nu moet gaan tokkelen en sukkelen op schermen met veel te veel submenu's. 

Akkoord: je kon niet weten welk weer het was op je bestemming, je kon niet kiezen of je interieurverlichting rood, blauw of fuchia moest zijn of hoe hoog je automatische koffer opengaat en of je kon niet instellen dat je botwaarschuwing belachelijk vroeg, extreem vroeg of nog altijd veel te vroeg moest beginnen alarmeren... 

Simpele functies vragen simpele knoppen. 

Maar vandaag heb je ook nog eens adaptieve CC, autopilot, verschillende rijmodi etc etc.

Je moet je dan afvragen hoe een interieur met enkel knoppen met nog 20 extra functies er zou uit gaan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Maar vandaag heb je ook nog eens adaptieve CC, autopilot, verschillende rijmodi etc etc.

Je moet je dan afvragen hoe een interieur met enkel knoppen met nog 20 extra functies er zou uit gaan zien.

adaptieve cc, hoeveel extra knoppen heb je daarvoor? Kijk naar de foto's van @jan.van.gent daar zit gewone cc op.

Verschillende rijmodi, hoeveel keer verzet je die? En dan heb ik het niet over de stand "B" zodat je one pedal driving kan doen, dat is een stand op je automaatpook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gewoon ik said:

adaptieve cc, hoeveel extra knoppen heb je daarvoor? Kijk naar de foto's van @jan.van.gent daar zit gewone cc op.

4 op de mijne.

1 minute ago, gewoon ik said:

Verschillende rijmodi, hoeveel keer verzet je die? En dan heb ik het niet over de stand "B" zodat je one pedal driving kan doen, dat is een stand op je automaatpook.

Als we dan toch die toer op gaan.

De verwarming, hoe vaak verzet je die? Die moet je toch maar 1 keer instellen? Daar kom je nog minder aan dan aan je rijmodi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

4 op de mijne.

Als we dan toch die toer op gaan.

De verwarming, hoe vaak verzet je die? Die moet je toch maar 1 keer instellen? Daar kom je nog minder aan dan aan je rijmodi.

het is een bmw, dus de verwarmingsknoppen weet je maar beter blind staan 

Hier zijn het er ook 4. Dus cc of adaptieve maakt geen verschil (op knoppenbasis dan, computerke en extra sensoren zijn iets anders).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gewoon ik said:

Hier zijn het er ook 4. Dus cc of adaptieve maakt geen verschil (op knoppenbasis dan, computerke en extra sensoren zijn iets anders).

Je vroeg "extra". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, gewoon ik said:

het is een bmw, dus de verwarmingsknoppen weet je maar beter blind staan 

Je kan ook gewoon toegeven dat je argument geen steek houdt ipv met zoiets onnozel af te komen 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid