Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, The Swede zei:

Zo ken ik er hier nog. :ninja:

Ik niet. Maar nu je 't er over hebt: dat doet me wél aan éne denken die wél met auto's blijkt te rijden maar dan nog geen objectieve mening kan geven, veeleer z'n eigen (sterk subjectieve en vaak niet voor iedereen geldende) visie zéér hard door wil drukken als "de enige waarheid" ... of gewoon niet naar behoren of bijzonder eigenaardig rijdt (vermits die er b.v. meer dan 50% méér dan de rest van de wereld mee verbruikt of plots net weer dik de helft minder dan de rest van de wereld, uiteraard bijzonder bepaald door deze of gene constructeur want het objectiviteitscriterium is enkel een vereiste voor alle anderen, en daardoor tot bijzonder vreemde, door niemand anders reproduceerbare stellingen komt die gek genoeg weer sterk te linken zijn aan een persoonlijke voorkeur of visie en op die manier hopelijk proberen die voorkeur of visie te "bewijzen").

Hoe dan ook: allebei dragen ze nul de botten bij tot de objectieve advieswaarde van dit forum, met het grote verschil dat de opmerking van Moose grappig was. :D 

  • Thanks Friendly 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd dagelijks. Gisteren nog 250 km, 't was met een deftige auto en bijna de helft waren eerder verlaten B-roads waarbij je niet continu rechtdoor moest rijden. En ook nog eens 50 km met de moto, waarbij ik een 5-tal keren dik voorbij de 200 ben gegaan.

Of bedoel je iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Ik niet. je doet me wél aan éne denken die wél met auto's blijkt te rijden maar dan nog geen objectieve mening kan geven, veeleer z'n eigen (sterk subjectieve en vaak niet voor iedereen geldende) visie zéér hard door wil drukken als "de enige waarheid" ... of gewoon niet naar behoren of bijzonder eigenaardig rijdt (vermits die er b.v. meer dan 50% méér dan de rest van de wereld mee verbruikt of plots net weer dik de helft minder dan de rest van de wereld, uiteraard bijzonder bepaald door deze of gene constructeur).

Die rijdt er tenminste mee en geeft geen indrukken gebaseerd om bijrijderservaring, salon-ervaring of autoboekskes.

Ik geloof ook dat je mijn verbuikcijfers eens beter moet lezen. Want die zijn met elke wagen van een bepaald gewicht en omvang dezelfde. 
Het is natuurlijk steeds makkelijker iemand's mening te proberen uit context te trekken dan feitelijke bewijzen neer te zetten. 
Want wat er duidelijk beweerd wordt, is dat ik bij gelijke rijstijl meer met een auto (en dan natuurlijk BMW's) meer verbruik dan een ander... Hoe dat kan, weet ik niet tenzij je denkt dat ik die cijfers opzettelijk overdrijf. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Ik rijd dagelijks. Gisteren nog 250 km. En 50 km met de moto.

Allemaal voor het werk en naar de supermarkt? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ja, BMW X7 "automatische airco" : heeft ook constant correctie nodig. Airco S-klasse vorige week bij het oppikken op 22C gezet en nog niet moeten aankomen :P

(en nee, ik heb @ir_fuel niet aan de knoppen laten zitten).

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

LEUGENS ZEG IK U!

Ge zijt gewoon te dom om de vochtigheidsgraad in uw auto af te regelen met dat koud-warm wieltje voor de "automatische" airco 😛 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Die rijdt er tenminste mee en geeft geen indrukken gebaseerd om bijrijderservaring, salon-ervaring of autoboekskes.

Met de dingen waar ik me over uitspreek, rijd ik ook. Quasi iedereen die ik ken, hier. Ik denk dat je spoken ziet.

En als ik, of anderen, indrukken geven die komen vanuit een passagiersstoel of een stilstaande auto op een salon of showroom, dan vermeldt men dat ook (of is het voor de goede verstaander af te leiden uit de tekst). Het zou maar gek zijn mocht dat niet meer toelaatbaar zijn, op een autoforum.

Zojuist, The Swede zei:

Allemaal voor het werk en naar de supermarkt? 🤔

40% van de motor-km waren voor 't werk, de rest van de moto-km waren "toevallig erbij gekomen extra km wegens een paar keer de juiste afslag gemist". *kuch*
Auto-km waren allemaal van die zgn. "noodzakelijke verplaatsingen", jazeker. (Ik denk daar wel 't mijne van, van die vlag die men daarop wil plakken, maar bon.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

LEUGENS ZEG IK U!

Ge zijt gewoon te dom om de vochtigheidsgraad in uw auto af te regelen met dat koud-warm wieltje voor de "automatische" airco 😛 

Hoe, ik dacht dat dat was omdat het ruitoppervlak van de X7 en van de 750i (waar ik ook altijd moest gaan zitten prutsen) zo helemaal anders was als dat van een S-klasse of een Range Rover. 

Of misschien gaat het toch liggen aan het feit dat ik, wanneer ik BMW rij, het niet nodig vind propere sokken aan te doen. 🤔

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Met de dingen waar ik me over uitspreek, rijd ik ook. Quasi iedereen die ik ken, hier. Ik denk dat je spoken ziet.

En als ik, of anderen, indrukken geven die komen vanuit een passagiersstoel of een stilstaande auto op een salon of showroom, dan vermeldt men dat ook (of is het voor de goede verstaander af te leiden uit de tekst). Het zou maar gek zijn mocht dat niet meer toelaatbaar zijn, op een autoforum.

40% van de motor-km waren voor 't werk, de rest van de moto-km waren "toevallig erbij gekomen extra km wegens een paar keer de juiste afslag gemist". *kuch*
Auto-km waren allemaal van die zgn. "noodzakelijke verplaatsingen", jazeker. (Ik denk daar wel 't mijne van, van die vlag die men daarop wil plakken, maar bon.)

Ben u maar op uw paard aan het zetten. Sorry ;)

We apprecieren uw reviews van wagens ten zeerste. Jij zegt tenminste direct wanneer je ervaring is gebaseerd op bijzitten of zelf rijden. En of dat een rit was van duizenden kms of eens met de verkoper den blok rond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

Ik geloof ook dat je mijn verbuikcijfers eens beter moet lezen. Want die zijn met elke wagen van een bepaald gewicht en omvang dezelfde. 
Het is natuurlijk steeds makkelijker iemand's mening te proberen uit context te trekken dan feitelijke bewijzen neer te zetten. 
Want wat er duidelijk beweerd wordt, is dat ik bij gelijke rijstijl meer met een auto (en dan natuurlijk BMW's) meer verbruik dan een ander... Hoe dat kan, weet ik niet tenzij je denkt dat ik die cijfers opzettelijk overdrijf. 

De keren dat gij hier bij hoog en bij laag komen beweren zijt dat ge met diesels er niet in slaagde om minder dan 50% méér dan aangegeven te verbruiken en met benzines met de vingers in de neus op of onder het normverbruik geraakte (terwijl daar niemand in slaagt, omdat de norm compleet irrealistisch is), kunnen we ondertussen al niet meer op één hand tellen. Dat was waar ik 't op had.
De laatste tijd hebben we dat inderdaad niet meer moeten lezen van je - dat doet hopen.

Uiteraard verbruiken we allemaal meer dan opgegeven. Ik kom met mijn F11 530d op 8,5-ish gemiddeld, godbetert! (En ik rijd dan ook nog rustig.) Edit: onderschrift zegt 8,2 ... het zakt! (Met m'n vorige E61 530xd zat ik na 100k km op 9,5 of 9,6 gemiddeld, zelfs ... identiek dezelfde rijstijl en gebruik e.d.)

Qua "uit de context halen van" kan ik inderdaad nog veel van je leren, dat is alvast één vlak waarop je met vlag en wimpel koning bent, hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

LEUGENS ZEG IK U!

Heb ik nooit gezegd. Ik heb geprobeerd om mee te zoeken waarom jullie daar zo hard onder lijken te lijden, want zo vaak dat dat naar voor komt, miljaar het moet diep zitten. :D 

Ik ondervind ook dat veel zgn. automatische airco's het lastig hebben om constant dezelfde temperatuur te houden. De ene auto (merk) kan dat al beter dan de andere. Wat ik de laatste keer probeerde mee te geven, is dat er een groot verschil is tussen temperatuur en gevoelstemperatuur (o.m. door warmtegevoel door infraroodstraling). En ik gaf ook mee dat het kan helpen om daar minder op te focussen. Ik heb nergens gezegd dat wat jullie beweren, leugens zijn of lulkoek is, of dat BMW's wél perfect werkende airco's hebben. Ik heb wél gezegd dat ik de mijne niet/nauwelijks moet bijregelen, maar er ook aan toegevoegd dat ik op dat vlak gene moeilijken ben.

Heb gisteren 250km gebold met een nieuwe E-klasse (omdat die anders te lang stil stond, dus men vroeg me om die kar mee te nemen ipv m'n eigen auto). Veel glas (break + zonnedak), veel zon, dus warm en moeilijk voor zo'n auto.airco om de temperatuur constant te houden. Ik had daarin net hetzelfde voor als in m'n eigen auto: de gevoelstemperatuur schommelde behoorlijk (veel glas wegens break + zonnedak) en mocht ik continu dezelfde gevoelstemperatuur willen gehad hebben zou ik continu moeten bijregelen hebben. Ik vond die airco bij momenten veel te hard willen koelen, zodanig dat ik 't koud kreeg. Heb 'm dan ook op 25 graden oid ingesteld, zodat de schommelingen minder groot waren.

Ik heb ook nooit gezegd dat jij of swede dom waren; ik heb integendeel hard geprobeerd het onderwerp toen volwassen en onderbouwd te bespreken. Probeer er dan ook zo lullig niet over te doen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Heb ik nooit gezegd. Ik heb geprobeerd om mee te zoeken waarom jullie daar zo hard onder lijken te lijden, want zo vaak dat dat naar voor komt, miljaar het moet diep zitten. :D 

Ik ondervind ook dat veel zgn. automatische airco's het lastig hebben om constant dezelfde temperatuur te houden. De ene auto (merk) kan dat al beter dan de andere. Wat ik de laatste keer probeerde mee te geven, is dat er een groot verschil is tussen temperatuur en gevoelstemperatuur (o.m. door warmtegevoel door infraroodstraling). En ik gaf ook mee dat het kan helpen om daar minder op te focussen.

Heb gisteren 250km gebold met een nieuwe E-klasse (omdat die anders te lang stil stond, dus men vroeg me om die kar mee te nemen ipv m'n eigen auto) en ik had daarin net hetzelfde voor als in m'n eigen auto: de gevoelstemperatuur schommelde behoorlijk (veel glas wegens break + zonnedak) en mocht ik continu dezelfde gevoelstemperatuur willen gehad hebben zou ik continu moeten bijregelen hebben. Maar 'k heb het maar zo gelaten, ik ben daar gene viezen in. :D 

Ik heb ook nooit gezegd dat jij of swede dom waren; ik heb integendeel hard geprobeerd het onderwerp toen volwassen en onderbouwd te bespreken. Probeer er dan ook zo lullig niet over te doen. ;)

Volkswagen, Volvo en Renault doen allen beter dan BMW als het gaat om de automatische airco.

Dat gezegd hebbende, de G01 X3 doet het pakken beter dan de F11 en F31, dus misschien dat het toch nog goed gaat komen :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, gTa said:

Ik heb ook nooit gezegd dat jij of swede dom waren; ik heb integendeel hard geprobeerd het onderwerp toen volwassen en onderbouwd te bespreken. Probeer er dan ook zo lullig niet over te doen. ;)

Ben daar toen door meerdere partijen beschuldigd van vanalles en nog wat en nooit is de BMW airco in twijfel getrokken. En ik blijf erbij dat ik dat in geen enkele andere auto heb voorgehad.

Waarom zou ik constant zitten prutsen in mijn alle BMW's die ik gehad heb, en bv nooit in mijn Megane RS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ben daar toen door meerdere partijen beschuldigd van vanalles en nog wat en nooit is de BMW airco in twijfel getrokken. En ik blijf erbij dat ik dat in geen enkele andere auto heb voorgehad.

Waarom zou ik constant zitten prutsen in mijn alle BMW's die ik gehad heb, en bv nooit in mijn Megane RS.

Nu ga je weer helemaal inhoudelijk. En ik volg je. iemand die echt gevoelig is daaraan, zal vermoedelijk continu zitten bijregelen (en het daarmee alleen nog maar erger maken). Ik geef gewoon mee dat ik in géén van de auto's waar ik vaak genoeg mee rijd, continu moet zitten airco-aanpassen. Dat hoef je niet als een "je bent mis, dommerik" te lezen, zo is 't ook helemaal niet bedoeld.

Je andere opmerkingen hoger hier, waren van een ander kaliber. Geen idee wie je beschuldigd heeft van wat, ik weet wél dat ik toen 't onderwerp geprobeerd heb feitelijk te behandelen en wat zaken heb aangebracht die relevant zijn binnen dat thema. Heb ik anderen niet zien doen, of jou niet op zien reageren. Hoeft voor mij ook niet.

Zoals gezegd: gisteren met een 1-op-1 vergelijkbare auto op baan geweest als de mijne (grote break, pano-dak, donker-ish buitenkleur, geen verduisterd glas, auto.airco) en ik had exact hetzelfde gevoel als in de mijne: af en toe voelde het warmer, bij momenten ging het kouder (of te koud) aanvoelen als de airco plots ergens signaal kreeg. Heb ik perfect zonder gefoefel aan de instellingen doorstaan. :D 
Tbh: ik heb dat ook bij bij de Jag van m'n pa maar geenszins bij de '6 cabrio van m'n ma. Die laatste heeft nochtans exact hetzelfde systeem (tot onderdeelnummers toe van de technische zaken) als mijn eigen auto; enige verschil lijkt me glas-opp. En dat laatste is geen verzinsel maar overduidelijk een zéér betekenisvol element in dat verhaal (warmte-aanvoelen, opwarming e.d.), want grote SUV's met veel glas (Range b.v.) en monovolumes hebben het daar notoir lastig mee.
Mijn neef is ook zo'n extreme maniak op dat vlak, juste gelijk gij en Swede. Die verstelt werkelijk elke minuut (of zelfs vaker) de temperatuur van z'n automatische airco. :fp:  't Is nooit goed (en 't is nochtans gene BMW, maar ne Mercedes.-) En niet met een half of één graadje, hé, neen: per minstens 2 en meestal zelfs 3 à 4 graden. Ge moogt dan wel ne 2-zone-airco hebben, die tilt slaande airco aan zijne kant affecteert mijne kant ook zne, zijt maar zeker. :D 

Edit: ik lieg als ik zeg dat ik me niet erger aan airco's! Sinds een half jaar is Renske haar oude Ypsilon weer bij ons. Dié airco verfoei ik grondig! Maar dat er geen koelgas meer in 't systeem zit, is mogelijks de hoofdoorzaak. Bijkomend: weerstand van de kachelventilator is stuk, dus 't is qua aanjaagkracht kiezen tussen niks (stand uit), niks (stand 1), niks (stand 2), niks (stand 3) of orkaan (stand 4). Tof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, gTa said:

Je andere opmerkingen hoger hier, waren van een ander kaliber. Geen idee wie je beschuldigd heeft van wat, ik weet wél dat ik toen 't onderwerp geprobeerd heb feitelijk te behandelen en wat zaken heb aangebracht die relevant zijn binnen dat thema. Heb ik anderen niet zien doen, of jou niet op zien reageren. Hoeft voor mij ook niet.

 

Quote

Waarmee ik bedoel: het ligt vooral aan de persoon, minder aan de auto.

 

Quote

Lijkt er inderdaad op dat jij aan vrouwregelingitis lijdt ipv een vervelende airco hebt. 

 

Geen dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf niet akkoord zijn met @gTa.

Die 750i die ik twee maand terug reed: lange versie, zwart van kleur, verdonkerde ramen vanachter, rolgordijntjes voor de ramen. => bij elke rit moest ik aan de airco zitten draaien en prutsen. Zowel de temperatuur als de "vochtigheids blauw-rode-setting" onder de luchtroosters moest steeds mee gespeeld worden om de auto gewoon op dezelfde temperatuur te houden binnenin.

S-klasse die ik vandaag rij: lange versie, zwart van kleur, verdonkerde ramen vanachter, rolgordijntjes voor de ramen. => vorige week temperatuur op 22C gezet en nog aan niks aangeweest. 

Beide wagens zijn kwa omvang, ruit oppervlak, en co erg gelijk. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Ik had het over het model erna:

 

DAD9C28B-703C-4C90-A1DB-8B73805FBFF6.jpeg

De ex-top gear heren zijn er alle drie zot van. Richard heeft een V8 in huis gehaald en ook Jeremy zou af en toe eens bekijken. 
Ik ben er niet in thuis, maar wel fan van. Ofwel de oude turbo zoals Harry heeft, ofwel een laatste serie V8, liefst met de ronde achterlichten, die staan een stuk eleganter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wil je dit:

2880-1800-crop-lotus-esprit-s1-c47152608

900kg..... niet te vatten voor een auto van die omvang :o Helaas gigantische brol, de series 2 is een pak beter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Met de dingen waar ik me over uitspreek, rijd ik ook. Quasi iedereen die ik ken, hier. Ik denk dat je spoken ziet.

En als ik, of anderen, indrukken geven die komen vanuit een passagiersstoel of een stilstaande auto op een salon of showroom, dan vermeldt men dat ook (of is het voor de goede verstaander af te leiden uit de tekst). Het zou maar gek zijn mocht dat niet meer toelaatbaar zijn, op een autoforum.

Dat is. Wij rukken zogezegd alles uit de context, context die initieel niet vermeld wordt en dan in 3-4 keer druppelsgewijs vrijgegeven om andermans argumenten de mond te snoeren en in het belachelijke te trekken:lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een voorbeeld geven over welke informatie ik bvb zowel bij het verslag over de X5 30d als de 750Li maar mondjesmaat vrij gaf? De openingspost was anders wel redelijk volledig. 

Wij lezen het graag. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Geen dank.

Is dat beschuldigend? Oké dan, had geen idee dat je er zo gevoelig aan was. (Aan héél dat airco-gedoe, dus.)

Ik ben b.v. ook gevoelig aan orde en netheid, maar als iemand mij dan zegt dat ik niet zo'n kuisvrouw of OCD'er moet zijn, neem ik dat niet op als "beschuldigd van vanalles".

 

Maar bon, 't is duidelijk. Het ligt énkel en alleen maar aan de auto.airco's van BMW - that's settled then.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korte samengevat:

Esprit = M O N E Y   P I T

Niet gebaseerd op eigen ervaring, maar wel op ervaring van verschillende vrienden die er eentje hebben of gehad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid