Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Vandaag even een ritje gedaan met de Cup. Op minder dan 10 min van elkaar een Evora GT410 en een GT430 gespot. Eentje E19 richting Brussel, andere op E40 richting kust. 

Dan bij het huiswaarts keren nog een oranje S2 Elise gezien ter hoogte van Keerbergen. De Lotus rijders hebben geprofiteerd van het goede weer blijkbaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 3/14/2021 at 10:10 AM, William Blake said:

Vet

 

Vet! Maar komt daar eens mee toe op Zolder, 95dB joooo 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Deze ochtend mijn MX-5 gaan afzetten bij de nieuwe eigenaar. Wat voor mij de uitgelezen kans was om het andere speelgoed van de koper te bekijken en te luisteren naar de avonturen die hij er al mee beleefd heeft. [emoji7]8c4c23fb95448cc183703a2fa67272f9.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De type 132 (EV SUV) zal worden voorgesteld op de Guangzhou motor show 2021 (19-28 Nov 2021).

Self driving capabilities met Lidar, active aero en dat alles op een Lotus EV SUV... We zullen zien of het wat wordt 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Race7 zei:

De type 132 (EV SUV) zal worden voorgesteld op de Guangzhou motor show 2021 (19-28 Nov 2021).

Self driving capabilities met Lidar, active aero en dat alles op een Lotus EV SUV... We zullen zien of het wat wordt 😬

Cool :)  Zat eraan te komen met al die teasers lately

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee driftende lotussen op Maitrise du Volant. Euh. De eerste demonstreert dat het moeilijk is. De tweede doet dat niet .

Maar is des te frustrerender als ge uzelf bezig ziet.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Denniske zei:

Dik hoe je die SC hoort. Is dat ook bij de latere Exige V6'en nog zo? 

Camera's overdrijven dat wel heb ik de indruk. Hoge en lage tonen zijn vaak niet helemaal in balans.

Op de onboard van één van mijn video's hoor je de SC heel goed, terwijl je die in de wagen eigenlijk nooit hoort:

 

(of mijn oren zijn al versleten in dat toongebied, dat kan ook :inlove: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, PJH zei:

Camera's overdrijven dat wel heb ik de indruk. Hoge en lage tonen zijn vaak niet helemaal in balans.

Op de onboard van één van mijn video's hoor je de SC heel goed, terwijl je die in de wagen eigenlijk nooit hoort:

 

(of mijn oren zijn al versleten in dat toongebied, dat kan ook :inlove: )

Bij uw auto is dat wel vééél erger dan bij die nieuwe motoren met die chargecooler ( of wat is het woord ook weer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke draait daar 5s sneller rond dan die gast met de elise. Zeker een seconde daarvan ligt aan de band die weg is eind epoxy stuk maar ik denk toch dat de 'kinetische grip' daar wat hoger ligt , kwestie van weer en banden. En dat kan het makkelijker maken maar was toch onder de indruk van de trefzekerheid in dat filmke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

De V6 is (IMO) makkelijker om te driften dan de 250 omwille van hoe de compressor werkt.

De compressor op de Elise werkt werkt toch "moderner" dan op de oude Exige, die waren amper te driften, zelfs door de instructeur met grote moeite...... omdat die compressor wel heel hard inkomt. 

Indien deze niet werkt of gelijkaardig afgesteld staat als bij de nieuwe Exige dan heeft vgl geen zin. Indien wel ligt dat anders want het chassis is grotendeels hetzelfde (alleen heeft de Exige meer gewicht op de achterwielen, wat natuurlijk helpt). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PJH zei:

Camera's overdrijven dat wel heb ik de indruk. Hoge en lage tonen zijn vaak niet helemaal in balans.

Op de onboard van één van mijn video's hoor je de SC heel goed, terwijl je die in de wagen eigenlijk nooit hoort:

 

(of mijn oren zijn al versleten in dat toongebied, dat kan ook :inlove: )

De SC op mijn Exige jankte nochtans zeer luid. Zowel in als buiten de auto duidelijk te horen. Wat mis ik die sound. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jokke_vlo said:

De compressor op de Elise werkt werkt toch "moderner" dan op de oude Exige, die waren amper te driften, zelfs door de instructeur met grote moeite...... omdat die compressor wel heel hard inkomt. 

Excuseer. Ik had zelfs niet gezien dat het over "de nieuwe" ging. Dacht dat het over eentje ging van de generatie rond 2010.

Zo hard evolueert het design van die karren :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid