Jump to content
quadrifoglio

Lotus Lovers

Recommended Posts

PJH    11,973
PJH

Cool kraam :) en zotte plannen.

Raar idd dat een CUP250 geen LSD heeft. Mijn S240 heeft het wel, maar was een optie. Ik merk het verschil duidelijk met eentje die het niet heeft, en niet door onderstuur trouwens.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
thiva    66
thiva

Mijn Exige had ook een sper en ik vond het zeker een meerwaarde. Van onderstuur had ik niet echt last, maar ik reed wel met bredere banden vooraan. Dat maatje breder was nog net ok voor de keuring.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waky    804
Waky
9 uren geleden, TJRACING zei:

 

spacer.png

 

 

LOL die supertrofeo was de weg kwijt zeker 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,379
Lotuzzz

@TJRACING

Pagani spiegeltjes :D

Gaat vlot! Deze stuurman aan wal vindt het wel jammer dat je niet revmatcht bij het terugschakelen, en dat je bij uitbreiding je pook veel te vaak/lang vasthebt? ;)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
PieterA    11
PieterA

Laat ik me bij deze even introduceren met mijn oranje 2014 Elise S Club Racer. Een origineel Belgisch en zeldzaam oranje exemplaar met zowel hard- als softtop en de optionele gesmede velgen. Voor de rest standaard, met uitzondering van een optionele Lotus-sportuitlaat (had 'ie echt wel nodig). Voor zover ik weet de enige oranje gesuperchargede Club Racer in het land. 

elise-s-cr.jpg

elise-s-cr-2.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    4,815
flupke73

hoe zitten die stoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denniske    4,270
Denniske
26 minuten geleden, PieterA zei:

Laat ik me bij deze even introduceren met mijn oranje 2014 Elise S Club Racer. Een origineel Belgisch en zeldzaam oranje exemplaar met zowel hard- als softtop en de optionele gesmede velgen. Voor de rest standaard, met uitzondering van een optionele Lotus-sportuitlaat (had 'ie echt wel nodig). Voor zover ik weet de enige oranje gesuperchargede Club Racer in het land. 

elise-s-cr.jpg

Welkom hier Pieter, zalig exemplaar! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    11,973
PJH

Eindelijk je weg gevonden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,303
Rabbit
Op 23/5/2020 om 14:52, Lotuzzz zei:

@TJRACING

Pagani spiegeltjes :D

Gaat vlot! Deze stuurman aan wal vindt het wel jammer dat je niet revmatcht bij het terugschakelen, en dat je bij uitbreiding je pook veel te vaak/lang vasthebt? ;)

 

 

Hoor ik daar nu soms zijn wielen locken doordat ie niet revmatcht? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PieterA    11
PieterA
8 minutes ago, flupke73 said:

hoe zitten die stoelen?

Je zou het niet meteen verwachten maar ze zijn opvallend comfortabel. Zelfs na meerdere uren achter het stuur heb ik (1m86) weinig of geen last. Al varieert het vermoedelijk wel van persoon tot persoon.

67705691_156943935500409_3886382773056241024_n.jpg

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
PieterA    11
PieterA
10 minutes ago, Denniske said:

Welkom hier Pieter, zalig exemplaar! 

 

9 minutes ago, PJH said:

Eindelijk je weg gevonden :D

Check, dubbel check 😉 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,303
Rabbit
46 minuten geleden, PieterA zei:

Laat ik me bij deze even introduceren met mijn oranje 2014 Elise S Club Racer. Een origineel Belgisch en zeldzaam oranje exemplaar met zowel hard- als softtop en de optionele gesmede velgen. Voor de rest standaard, met uitzondering van een optionele Lotus-sportuitlaat (had 'ie echt wel nodig). Voor zover ik weet de enige oranje gesuperchargede Club Racer in het land. 

elise-s-cr.jpg

elise-s-cr-2.jpg

Is die supercharging achterna gebeurd? ik dacht dat een club racer atmosferisch was?

Share this post


Link to post
Share on other sites
PieterA    11
PieterA
4 minutes ago, Rabbit said:

Is die supercharging achterna gebeurd? ik dacht dat een club racer atmosferisch was?

Nee, is origineel. De CR was er idd eerst met de atmo 1.6 maar is er daarna ook (kort) geweest met de gesuperchargede 1.8. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
TJRACING    46
TJRACING
On 5/23/2020 at 2:52 PM, Lotuzzz said:

@TJRACING

Pagani spiegeltjes :D

Gaat vlot! Deze stuurman aan wal vindt het wel jammer dat je niet revmatcht bij het terugschakelen, en dat je bij uitbreiding je pook veel te vaak/lang vasthebt? ;)

 

 

Klopt helemaal! Het probleem is, ik kan enkel rev-matchen met men adidas sneakers. Met men Sparco's slaag ik er niet in om te rev-matchen zoals ik het wil. Dit is trouwens intussen opgelost met SRP Exige racing pedals ;)

 

spacer.png

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,379
Lotuzzz

Ik kan dat ook makkelijker met sneakers (Adidassen zeer goed idd) dan mijn kartingschoenen, got to admit :D

Keep modding!

Share this post


Link to post
Share on other sites
TJRACING    46
TJRACING
2 minutes ago, Lotuzzz said:

Ik kan dat ook makkelijker met sneakers (Adidassen zeer goed idd) dan mijn kartingschoenen, got to admit :D

Keep modding!

De Lotus kan perfect zonder gek stuurgedrag zonder rev-matching de piste rond maar het is idd storend want in principe doe ik het in dagdagelijks verkeer met de lotus wel, net omdat het met die bredere schoenen perfect gaat. Veel mensen kunnen het met de lange fijne pedalen, ik slaag er niet comfortabel in en rij dan liever in comfort zone op circuit. Wil niet plots van men pedalen schieten aangezien ik vaak toch wel stevig probeer door te duwen.

Nu is het alleszins opgelost dus ik zorg dat het volgende filmpje met mooie rev-matches is ;)

Edited by TJRACING
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,866
ir_fuel
20 minutes ago, TJRACING said:

De Lotus kan perfect zonder gek stuurgedrag zonder rev-matching de piste rond maar het is idd storend want in principe doe ik het in dagdagelijks verkeer met de lotus wel

Het is ook veel belastender voor je aandrijflijn. Die ziet daar echt van af.

20 minutes ago, TJRACING said:

, net omdat het met die bredere schoenen perfect gaat.

Vreemd. Revmatch jij dan met de zijkant van je voet? Ik moest destijds in de 996 Cup smallere schoenen gebruiken want ik had te vaak 2 pedalen mee. Voor de rest kon/kan ik dat in gelijk welke auto met gelijk welk schoeisel (behalve in een Westfield want daar kan je met normale schoenen niet 1 pedaal indrukken zonder de andere mee te hebben :D )

 

20 minutes ago, TJRACING said:

Veel mensen kunnen het met de lange fijne pedalen, ik slaag er niet comfortabel in en rij dan liever in comfort zone op circuit. Wil niet plots van men pedalen schieten aangezien ik vaak toch wel stevig probeer door te duwen.

Plak eens wat griptape op de rem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
TJRACING    46
TJRACING
29 minutes ago, ir_fuel said:

Het is ook veel belastender voor je aandrijflijn. Die ziet daar echt van af.

Vreemd. Revmatch jij dan met de zijkant van je voet? Ik moest destijds in de 996 Cup smallere schoenen gebruiken want ik had te vaak 2 pedalen mee. Voor de rest kon/kan ik dat in gelijk welke auto met gelijk welk schoeisel (behalve in een Westfield want daar kan je met normale schoenen niet 1 pedaal indrukken zonder de andere mee te hebben :D )

 

Plak eens wat griptape op de rem.

 

Nu niet meer nodig. Heb specifiek die grip pedalen erop gestoken met studs in combinatie met bredere throttle. Kan nu de pedalen uitlijnen naar wat voor mij comfortabel is.

Edited by TJRACING

Share this post


Link to post
Share on other sites
Balleke    116
Balleke

Welkom @PieterA, prachtig scheurijzer, machtige config!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    615
Le Capri Mauve

Ondertussen op het Lotus forum:

"Zeg wat is het hier stil tegenwoordig. Waar zit iedereen?"

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
      Let’s jump right to the chase. Lotus says the Evija will boast no less than 1,973 horsepower (1,471 kilowatts), sent to the pavement through four electric motors capable of generating 493hp (368 kW) each. The power comes from a mid-mount 2,000-kilowatt lithium-ion battery pack, and with all four wheels on accelerative duty, Lotus says the Evija will sprint to 100 km/h (62 mph) in under 3 seconds. While certainly fast, that figure doesn’t sound terribly impressive when you consider many gasoline-powered hypercars can run faster with much less power, not to mention Tesla Model S P100d. 
      However, when you look beyond that benchmark, the Evija’s power becomes rather startling. Lotus says the two-seater needs just another 3 seconds to hit 200 km/h (124 mph), and if you keep the skinny pedal on the floor, it will hit 300 km/h (186 mph) in less than 9 seconds. Top speed is estimated to be somewhere north of 200 mph, so yeah, this car should be seriously quick.


      Meer: https://www.motor1.com/news/360174/lotus-evija-ev-hypercar-debuts/
    • Jokke_vlo
      By Jokke_vlo
      Morgen @ FOS onthulling van een nieuwe Lotus.
      De geruchten spreken van een 311 maar niemand is zeker hierover.
      Feit is dat het om de snelste Lotus ooit gebouwd gaat gaan. Ben toch eens benieuwd, geen enkel merk dat er in lukt alles zo geheim te houden, straf toch altijd.

    • PJH
      By PJH
      Hallo,
      Ik zou graag een Lotus Exige S240 uit 12/2007 verzekeren. Ik ben te rade gegaan bij verschillende verzekeraars (AXA/Marsh/CoronaDirect/Erard) en er is niemand die mij een prijs wil geven voor een omnium. Gezien het voor mij om een redelijk kapitaal gaat, zou ik dit toch het liefste doen.
      Zijn er hier mensen die een omnium hebben op een wagen van 10j oud? Kan dat? Tips?
      Alvast bedankt,
      PJH
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions