Jump to content
quadrifoglio

Lotus Lovers

Recommended Posts

Joske    265
Joske

Nope, ik pruts nooit op mijne gsm als ik rij. :)

  • Like 3
  • Funny 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    667
Le Capri Mauve
35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gaat daar niet over. 

Joske prutst op zijne gsm en rijdt u aan.

Succes in uwe 3-eleven die ge volledig onder controle hebt

Ik denk dat ge den enige zijt voor wie het gaat over onder nen slordige Peugeot eindigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    12,708
PJH
1 uur terug, Waky zei:

Ik heb dit jaar met iemand zijn 311 over Spa mogen knallen en moet zeggen dat ik een ontgoocheling rijker ben. Power is totaal niet lineair en goeie downforce heeft hij ook al niet. Zeer giftig karretje. Gelukkig zit er tractiecontrole op.  Ik zou er mijn centen niet aan geven, dan koop je beter een Radical als je echt hard wil gaan in een cabrio. 

Da's wel spijtig om lezen. Toch maar een Sport 410 dan?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waky    904
Waky

Gewoon een tweedehands Exige V6 scoren en binnensteken bij Komo-Tec ✌️😊

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,784
ir_fuel

Ik zou voor een 350 Sport gaan. Lijkt me prijs/prestaties de beste keuze.

De rest wordt toch gigantisch veel duurder voor weinig extra IMO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    12,708
PJH

Een mooie sport 350 2ehands lukt voor 60k. Na een jaar steek je er dan  nog eens 10k in en dan heb je 1080kg en 460pk. Eigenlijk is dat toch echt quasi onklopbare value for money.
981 GT4 zit daar boven op de 2ehandsmarkt, en heeft maar 2 voordelen: porsche bouwkwaliteit + atmo. En een Sport 350 heeft een ok reputatie qua bouwkwaliteit, dus dan is er eigenlijk maar één voordeel meer over.

Had Lotus niet zo'n crappy reputatie, dan zou het toch echt vol rijden van die dingen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,784
ir_fuel
16 minutes ago, PJH said:

Had Lotus niet zo'n crappy reputatie, dan zou het toch echt vol rijden van die dingen.

Denk het niet. Het blijft een "speelgoedauto". Te spartaans voor veel mensen.

Alleen al de instap (en vooral de uitstap) :D 

 

Misschien moet ik dat overwegen volgend jaar als de Spyder 5 jaar wordt, alleen vrees ik dat je tegenwoordig doodgeslagen wordt met taxen bij zo een ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,784
ir_fuel

pfff

 

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 1.909,05
Belasting op inverkeerstelling
€ 7.215,06
  • Whut?! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,027
gTa
5 uren geleden, Waky zei:

Ik heb dit jaar met iemand zijn 311 over Spa mogen knallen en moet zeggen dat ik een ontgoocheling rijker ben. Power is totaal niet lineair en goeie downforce heeft hij ook al niet. Zeer giftig karretje. Gelukkig zit er tractiecontrole op.  Ik zou er mijn centen niet aan geven, dan koop je beter een Radical als je echt hard wil gaan in een cabrio. 

Amai, dat doorprikt de droom wel. :D  Ik geloof je 200%, ge hebt er mee gereden en ge kent wel wat van sprotkarjotten, so...

Zoals PJH zegt: ontnuchtend om te lezen, dan maar een Exige, zeker? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    378
Capitol
pfff

 

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 1.909,05
Belasting op inverkeerstelling
€ 7.215,06

Dat zijn inderdaad de bedragen en dus niet weinig voor een “speelgoedauto “. Het is dan ook een 3500cc met niet de meest efficiënte uitstoot.

De Spyder zit rond de 2200 jaarlijkse taks als ik me goed herinner? Geen groot verschil waardoor veel mensen voor de Spyder zouden kiezen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dimitri    309
Dimitri
Quote

 

‘Nieuwe Lotus SUV gaat 2.200 kg wegen’

Complicate, then add heaviness,’ is nu de nieuwe lijfspreuk van Lotus.

Of we het nu leuk vinden of niet, tegenwoordig hebben bijna alle automerken een SUV in het gamma. Ook sportwagenmerken als Porsche, Lamborghini, Aston Martin en zelfs Ferrari gaan hierin mee. Een van de weinige merken die nog geen SUV heeft is Lotus.

Merkwaarden

Dat Lotus er niet als eerste bij is met een SUV is logisch. Als er één merk is waar een SUV niet bij de merkwaarden past dan is het Lotus wel. Om een SUV te bouwen moet je namelijk precies het omgekeerde doen van Colin Chapman’s bekende motto. Toch begint het er steeds meer op te lijken dat een Lotus SUV er toch echt gaat komen.

Lambda

Er zijn nu Chinese documenten op het internet beland waaruit de eerste informatie over de SUV gedestilleerd kan worden. De naam bijvoorbeeld. Volgens het document gaat de SUV Lambda heten. Laten we hopen dat de auto fraaier wordt dan zijn naam.

China

Het is geen toeval dat deze info naar buiten komt via China. Als de informatie klopt is dat namelijk ook het land waar de Lotus SUV gebouwd gaat worden. Om precies te zijn zou de productie in Wuhan plaatsvinden. Dat Wuhan, ja. Daar staat namelijk een fabriek van Geely, de Chinese eigenaar van Lotus.

Volvo

Geely is tevens eigenaar van Volvo. Het is daarom geen verrassing dat er gemeld wordt dat de Lotus SUV op het SPA-platform van Volvo komt te staan. Dit platform vormt ook de basis voor onder meer de XC60, XC90, S60, S90 en de Polestar 1. Reken er niet op dat Lotus er een compacte SUV van maakt. Volgens het document wordt de Lambda namelijk 4.900 mm lang en gaat hij – hou je vast – 2.200 kg wegen.

Aandrijflijnen

Naar verluidt komt de SUV van Lotus er met drie aandrijflijnen: benzine, hybride en volledig elektrisch. Deze laatste versie krijgt volgens het document 737 pk en maar liefst 1.140 Nm aan koppel. Snel zal de auto dus wel zijn, maar niet op een manier zoals Colin Chapman gewild zou hebben.

Volgens de Chinese info laat de Lotus SUV niet lang meer op zich wachten. De productie zou dit jaar nog van start gaan. Om op een positieve noot te eindigen: laten we hopen dat een SUV Lotus de mogelijkheid biedt om nog lang sportwagens te blijven bouwen volgens het vertrouwde recept.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wutputt    158
Wutputt
3 hours ago, ir_fuel said:

pfff

 

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 1.909,05
Belasting op inverkeerstelling
€ 7.215,06

tell me about it... 😒

Ni normaal hoe veel dat gestegen is de verkeersbelastingen de laaste jaren

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,784
ir_fuel
5 hours ago, Capitol said:

De Spyder zit rond de 2200 jaarlijkse taks als ik me goed herinner? Geen groot verschil waardoor veel mensen voor de Spyder zouden kiezen denk ik.

De nieuwe.

Ik betaal geen 2K jaarlijks.

Zo een Spyder is wel een stuk duurder in aanschaf dan een Exige 350.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    378
Capitol

De nieuwe Spyder kost 2600 aan jaarlijkse taksen, maar een 981 kost nu ook 2200 ongeveer dacht ik als je die nu nog moet inschrijven.
Aankoopprijs ins inderdaad een stuk hoger dan een Exige 350. Een 410 zal we ongeveer evenveel kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,784
ir_fuel
1 hour ago, Rabbit said:

Blijkbaar is het wel mogelijk... Die komotec is duur :o

Maar betrouwbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    12,708
PJH
2 uren geleden, Rabbit zei:

Die komotec is duur :o

Klopt. Maar die prijs is wel met dynorun / installatie / btw

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    12,708
PJH

Driven by IT Nerds...... fuckers :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Balleke    170
Balleke
Driven by IT Nerds...... fuckers

Guilty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,605
Rabbit
2 uren geleden, Balleke zei:


Guilty emoji28.png

Check: ultiem ontspanningsmiddel te midden alle zever 😛 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Waky
      By Waky
      Hey,
      nadat ik vorig jaar al een paar heb kunnen proeven van de lotus cup (4x P2, 1x P1), was het de bedoeling dat ik dit jaar het volledige seizoen zou rijden om aanspraak te maken op het kampioenschap. Echter door het verbod op reizen en evenementen, werd de kalender al snel overhoop gehaald.  Voorlopig ziet de kalender er als volgt uit:
      Nürburgring 11-13 September
      Dijon 2-4 Oktober
      Paul-Ricard 23-25 Oktober
      Donnington 7 November
      Dus dit weekend Nürburgring, samen met DTM. Ik ga zoals vorig jaar terug rijden op de Evora GT4 van Komo-Tec. Dat is de snelste van 3 klasses waarin ook de exige V6 cup's vallen. De BOP (balance of performance) moet ervoor zorgen dat beide auto's competitief blijven, gewicht en vermogen wordt hierbij aangepast. De evora heeft meer vermogen maar is zwaarder, heeft dus baat bij snellere circuits als Spa. De Nürburgring heeft een combinatie van snelle en trage secties dus het zou wel eens interessant kunnen worden. Supporters zijn zeer welkom, zij het dit jaar eerder online. Ik dacht dat er geen publiek toegelaten zou zijn, maar ik zie nu op de site van DTM dat er toch ticketten te verkrijgen zijn. Sowieso als er iemand komt, kom eentje drinken in de Komo-Tec tent. 
      Normaliter probeer ik een live stream te voorzien vanuit de wagen, deze zal hier gestreamed worden: https://www.facebook.com/P.VERLINDE/LIVE   
      Je kan de pagina liken om up-to-date te blijven. 
      De timings voor het weekend zijn de volgende:
      SAT 12/09/2020 - LCE QUALIFYING 9:15-9:40
      SAT 12/09/2020 - LCE RACE 1 - 16:55-17:20
      SUN 13/09/2020 - LCE RACE 2 - 9:55-10:20
      Informatie over het volledige weekend: https://dtm.com/en/events/nuerburgring-grand-prix
      Lotus cup info: https://www.lotuscupeurope.com/
      Wat sfeer beelden van vorig jaar, op de witte auto rijd ik

       

       
       
    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
      Let’s jump right to the chase. Lotus says the Evija will boast no less than 1,973 horsepower (1,471 kilowatts), sent to the pavement through four electric motors capable of generating 493hp (368 kW) each. The power comes from a mid-mount 2,000-kilowatt lithium-ion battery pack, and with all four wheels on accelerative duty, Lotus says the Evija will sprint to 100 km/h (62 mph) in under 3 seconds. While certainly fast, that figure doesn’t sound terribly impressive when you consider many gasoline-powered hypercars can run faster with much less power, not to mention Tesla Model S P100d. 
      However, when you look beyond that benchmark, the Evija’s power becomes rather startling. Lotus says the two-seater needs just another 3 seconds to hit 200 km/h (124 mph), and if you keep the skinny pedal on the floor, it will hit 300 km/h (186 mph) in less than 9 seconds. Top speed is estimated to be somewhere north of 200 mph, so yeah, this car should be seriously quick.


      Meer: https://www.motor1.com/news/360174/lotus-evija-ev-hypercar-debuts/
    • Jokke_vlo
      By Jokke_vlo
      Morgen @ FOS onthulling van een nieuwe Lotus.
      De geruchten spreken van een 311 maar niemand is zeker hierover.
      Feit is dat het om de snelste Lotus ooit gebouwd gaat gaan. Ben toch eens benieuwd, geen enkel merk dat er in lukt alles zo geheim te houden, straf toch altijd.

    • PJH
      By PJH
      Hallo,
      Ik zou graag een Lotus Exige S240 uit 12/2007 verzekeren. Ik ben te rade gegaan bij verschillende verzekeraars (AXA/Marsh/CoronaDirect/Erard) en er is niemand die mij een prijs wil geven voor een omnium. Gezien het voor mij om een redelijk kapitaal gaat, zou ik dit toch het liefste doen.
      Zijn er hier mensen die een omnium hebben op een wagen van 10j oud? Kan dat? Tips?
      Alvast bedankt,
      PJH
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions