Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...
Op 24/11/2021 om 11:25, Le Capri Mauve zei:

Jokke draait daar 5s sneller rond dan die gast met de elise. Zeker een seconde daarvan ligt aan de band die weg is eind epoxy stuk maar ik denk toch dat de 'kinetische grip' daar wat hoger ligt , kwestie van weer en banden. En dat kan het makkelijker maken maar was toch onder de indruk van de trefzekerheid in dat filmke.

Goh je moet de Elise toch niet onderschatten ook (los van de piloot). Op Mettet heb ik van Jokke 1:11:72 gezien met een V6, ik heb daar met een stock 250 1:11:82 gereden en de omstandigheden konden nog beter. Optimal die dag was 1:11:2 zelfs. Had spijtig genoeg hele dag zwaar geregend dus enkel het laatste uur nog wat hotlaps kunnen doen maar de baan lag nog niet overal perfect. Ik ben er vrij zeker van dat ik 1:10 hoog kan halen daar.

Hangt beetje af van circuit tot circuit I guess maar op Mettet toch verrassende tijden uit de 250.

Driften is sowieso aangenamer met een V6 door de langere wielbasis, meer koppel en betere powerband. Ontbreken van een sper helpt ook niet hehe.

Lees hier trouwens weinig over de Emira? Geen fans hier? 

aangepast door TJRACING
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, TJRACING zei:

Goh je moet de Elise toch niet onderschatten ook (los van de piloot). Op Mettet heb ik van Jokke 1:11:72 gezien met een V6, ik heb daar met een stock 250 1:11:82 gereden en de omstandigheden konden nog beter. Optimal die dag was 1:11:2 zelfs. Had spijtig genoeg hele dag zwaar geregend dus enkel het laatste uur nog wat hotlaps kunnen doen maar de baan lag nog niet overal perfect. Ik ben er vrij zeker van dat ik 1:10 hoog kan halen daar.

Hangt beetje af van circuit tot circuit I guess maar op Mettet toch verrassende tijden uit de 250.

Driften is sowieso aangenamer met een V6 door de langere wielbasis, meer koppel en betere powerband. Ontbreken van een sper helpt ook niet hehe.

Lees hier trouwens weinig over de Emira? Geen fans hier? 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
1 uur geleden, bossie zei:

Zou het slim zijn om een elise S1 aan te schaffen om het lange wachten op de emira wat te verzachten?

Een Lotus kopen is nooit slim, dat is een emotionele aankoop 😜

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/1/2022 om 13:45, bossie zei:

Zou het slim zijn om een elise S1 aan te schaffen om het lange wachten op de emira wat te verzachten?

Kunt er bijna niet op verliezen als je een goeie koopt, dus why not.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PJH zei:

Kunt er bijna niet op verliezen als je een goeie koopt, dus why not.

De propere exemplaren worden wel schaars.

 

/pats 1997 Elise S1 in de garage met 21.000 km op de klok. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/1/2022 om 07:30, TJRACING zei:

Goh je moet de Elise toch niet onderschatten ook (los van de piloot). Op Mettet heb ik van Jokke 1:11:72 gezien met een V6, ik heb daar met een stock 250 1:11:82 gereden en de omstandigheden konden nog beter. Optimal die dag was 1:11:2 zelfs. Had spijtig genoeg hele dag zwaar geregend dus enkel het laatste uur nog wat hotlaps kunnen doen maar de baan lag nog niet overal perfect. Ik ben er vrij zeker van dat ik 1:10 hoog kan halen daar.

Dat is wel een heel andere invalshoek. Ik dacht niet dat vermogen er op dat natte circuit veel uitmaakte. De weerstand van de banden bij het driften is bv belangrijker . De wissels links rechts zijn heel snel en daar zitten de banden voor iets tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, thiva zei:

De propere exemplaren worden wel schaars.

 

/pats 1997 Elise S1 in de garage met 21.000 km op de klok. 😁

Heb jij nog een S1? :o

Meer pics!

21k is wel zonde. Meer knallen met dat hok.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/1/2022 om 14:42, PJH zei:

Heb jij nog een S1? :o

Meer pics!

21k is wel zonde. Meer knallen met dat hok.

Ja hoor. Die staat hier nog.

Maar veel knallen zit er momenteel niet in. Nieuwe job met steile leercurve en een tweeling van 4 jaar in huis. De tijd om te rijden is dus beperkt. Bovendien ging mijn vrouw altijd graag mee “knallen”. Dat vond ik al een deel van het plezier, in tegenstelling tot de meesten. 😀

Maar toch krijg ik het niet over mijn hart om ‘m weg te doen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool :)

Die van mij wil liefst ook altijd mee. Is echt zalig, want ik ken mensen waarbij de vrouw er niet in wil en dan wordt de auto amper gebruikt.

Dat het maar rap lente is, en covid mag ook opzouten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Zo zonde dat er zoveel echte rijdersauto's stil staan.

Ik hoop dat al die mensen die een GMA T50/T33 kopen, er echt mee gaan raggen. I know I would.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, PJH zei:

Ik hoop dat al die mensen die een GMA T50/T33 kopen, er echt mee gaan raggen. I know I would.

Ik heb het net geschreven in het topic van de T33. Ik vrees dat dat voor 90% kisten gaan zijn die in een collectie gaan terechtkomen. Doodzonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon een bedrijfje starten dat de dienst aanbiedt aan collectionneurs "als ze u vragen of er met die autos echt gereden wordt zorgen wij ervoor dat u volmondig JA kunt antwoorden".

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik zou gewoon een bedrijfje starten dat de dienst aanbiedt aan collectionneurs "als ze u vragen of er met die autos echt gereden wordt zorgen wij ervoor dat u volmondig JA kunt antwoorden".

Gewoon op de optielijst zetten:
- GMA T33: 1.37mil
- Yearly detail @ wax-it: 20k
- Social media package: 500k per year
      - We take your car to the most beautiful spots and post to your instagram
      - Photoshop work can include adding artificial roof tents/mud/grime.
      - We take your car to trackdays wearing matching helmets as your own and post to your instagram using popular hashtags

En dan gewoon gaan werken bij GMA als content creator ❤️

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, PJH zei:

Cool :)

Die van mij wil liefst ook altijd mee. Is echt zalig, want ik ken mensen waarbij de vrouw er niet in wil en dan wordt de auto amper gebruikt.

Dat het maar rap lente is, en covid mag ook opzouten.

De goede intenties zijn er. Of ze waargemaakt zullen worden, dat is een andere zaak. Maar telkens ik er een ritje mee maak herinner ik mij weer wat voor een leuke auto het eigenlijk is. Puur, direct en zonder toeters en bellen. Geen stuurbekrachtiging, geen abs, geen radio... 🥰

IMG_4615.thumb.JPG.b97c5c75feda56deffc64c54cdc3e33e.JPG

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid