Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Klinkt beestig maar is met de huidige regelgeving het slechtste plan voor grootserie, dus denk niet dat ze dat dan enkel nog voor de racerij zullen ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjah als je zo begint kan je alles goed praten hé. Audi had gewonnen (+46sec) en dat vergeet je even te zeggen ;)

 

Eindelijk de race helemaal gezien.

 

Als je nu zegt dat Toyota niet competitief is heb je denk ik een andere race gezien. Hoe lang hebben ze aan de leiding gereden? Het is niet alsof de andere teams geen problemen hebben gekend. Vergelijk dat eens met de Toyota van vorig jaar?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een domme vraag, maar waarom rijden ze eigenlijk met de lichten aan ?

 

Veiligheid.

 

Vergeet ook niet het verschil in kleur tussen de koplampen, dat laat voorliggers toe snel te zien of het over een GT of een LMP auto gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was idd Nissan en wat ben je ermee om vooraan te rijden als je motor het nog geen 6u uithoudt? Zal leuk worden op Le Mans :D

 

 

 Toyota heeft in het verleden al bewezen dat ze het kunnen. (en dan spreek ik niet over de LMP1 van de voorbij 3-4 seizoenen) 

 

Mja het is toch zorgwekkend, tempo zal voor Le Mans misschien lager liggen om materiaal te sparen maar Porsche snel uitgevallen zonder Hybrid en beide Toyota's kapot.

 

Temperatuur zal er wel iets mee te maken hebben maar wie weet welk weer het volgende maand zal zijn :D

 

De kenners aan het woord :fp:

 

 

De mannen zijn precies vergeten dat Toyota wereldkampioen is geworden in de LMP1 klasse in 2014?  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kenners aan het woord :fp:

De mannen zijn precies vergeten dat Toyota wereldkampioen is geworden in de LMP1 klasse in 2014? :roll:

Ik ging net hetzelfde verwoorden. Kan iemand verklaren hoe ze dan ooit kampioen werden, niet eens lang geleden ....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens voor de andere klasses : laat ons vooral niet vergeten welke rol de BOP speelt. Je kan proberen er een merk aan te koppelen maar aan de basis worden veel auto's op basis van wat testritten "gekortwiekt" . Ik zeg niet dat het altijd een slechte zaak is (anders winnen de Corvettes alles bij wijze van) maar toch ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens voor de andere klasses : laat ons vooral niet vergeten welke rol de BOP speelt. Je kan proberen er een merk aan te koppelen maar aan de basis worden veel auto's op basis van wat testritten "gekortwiekt" . Ik zeg niet dat het altijd een slechte zaak is (anders winnen de Corvettes alles bij wijze van) maar toch ...

 

Nu gaan de Fords winnen in Le Mans als ze heel blijven. Het viel vooral niet op :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerlijkste klasses zijn LMP1 en LMP2. LMP1 omdat het reglement geen BoP oplegt, maar je enkel maar moet bouwen volgens de regels (en je hebt veel vrijheid), en LMP2 omdat dat eigenlijk allemaal dezelfde auto's zijn. 

 

Spijtig dat LMP2 relatief weinig aandacht krijgt tov LMP1, want dat is toch de meest competitieve klasse, en dat hebben we in Spa ook gezien. Top 4 binnen de paar seconden na 6h koers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk uit naar Le Mans en je moet hier opletten wat je typt zeg. Elk woord wordt geanalyseerd :D

 

Bwa, gewoon geen nonsens schrijven volstaat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kenners aan het woord :fp:

 

 

De mannen zijn precies vergeten dat Toyota wereldkampioen is geworden in de LMP1 klasse in 2014?  :roll:

 

Fak, 't is just!

 

Daarmee is nog eens bewezen: een zege in LM is tien keer meer waard dan de titel in het WEC kampioenschap.

Denk ik toch :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fak, 't is just!

 

Daarmee is nog eens bewezen: een zege in LM is tien keer meer waard dan de titel in het WEC kampioenschap.

Denk ik toch :D

Omdat dat het enige is waar "het volk dat er niks van kent" naar kijkt? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat dat het enige is waar "het volk dat er niks van kent" naar kijkt? :D

 

Niet volledig akkoord.

Volk dat er niks van kent, kijkt sowieso al niet naar LM...

 

Het WEC staat gewoonweg als kampioenschap sowieso niet zo hoog aangeschreven als het F1 of WRC. 

De enige race die telt is Le Mans. Ik ben bijna zeker dat heel wat constructeurs zich ook niet zouden engageren in dit kampioenschap mocht Le Mans er niet in opgenomen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet volledig akkoord.

Volk dat er niks van kent, kijkt sowieso al niet naar LM...

Wel akkoord.

Ben er zeker van dat er een hele hoop volk is dat naar LM kijkt zonder te weten dat dit een manche van de WEC is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel akkoord.

Ben er zeker van dat er een hele hoop volk is dat naar LM kijkt zonder te weten dat dit een manche van de WEC is.

Je wil dus zeggen dat het een soort Waregem koerse is maar dan met meer paarden? 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel akkoord.

Ben er zeker van dat er een hele hoop volk is dat naar LM kijkt zonder te weten dat dit een manche van de WEC is.

 

Eens, LM is een begrip en merk op zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid