Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Dat is voor interpretatie vatbaar he. Als je lift vermindert heb je meer downforce. Of je nu meer downforce krijgt door harder naar beneden te duwen of ervoor te zorgen dat er minder hard naar boven geduwd wordt, het eindresultaat is een verhoogde downforce.Dat wordt dus eerder een semantische discussie :)

Klopt ja, hangt af van hoe je die downforce definieert. Als je die ziet als de resultante van up en down wel. Als je die bekijkt als primair, dan niet.

Wel een interessant onderwerp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Care to explain?

 

(Om op je vraag te antwoorden: verder dan vluchtig die plaatjes bekijken kwam ik nog niet, neen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze precies redelijk wat overgenomen hebben van de 919. Hun hybrid system dat met een vliegwiel werkte hebben ze ook overboord gegooid om een systeem met Li-ion batterijen te gebruiken.

 

Vraag me af of ze net zoals Porsche in de 919 nu ook energie-recup doen via de uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is dat ook maar een flimsy kampioenschap, die WEC. Dit jaar had je Porsche en Audi, wat uiteindelijk 1 bedrijf is, en Toyota die totaal niet kon volgen. Over Nissan gaan we het maar niet hebben.

Als de VW groep er dus de stekker uit trekt hebben ze geen LMP1 klasse meer in de WEC. Toch redelijk riskant.

Voila zo is dat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gelezen over Pierre Levegh die in '52 Le Mans in zijn eentje heeft uitgereden en door mechanische pech niet heeft gewonnen... Zotjes, de gedachte alleen al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

http://www.dailysportscar.com/2015/12/22/nissan-decides-to-not-participate-in-2016-wec-lmp1.html

 

 

 

Nissan Decides To Not Participate in 2016 WEC LMP1

“Nissan entered LMP1 in the 2015 season with an innovative new, and bold concept, with the ambition to compete at the front of the field.

“The teams worked diligently to bring the vehicles up to the desired performance levels. However, the company concluded that the program would not be able to reach its ambitions and decided to focus on developing its longer term racing strategies.

“Racing is a core part of the Nissan DNA, and the company has a proud history of innovating to win. Nissan’s commitment to motorsports remains strong, as evidenced by its victorious track record in the 2015 season – from achieving the overall winner of Super GT two years in a row in Japan, to winning the Blancpain Endurance Pro Class, Bathurst 12hr race with the GT-R GT3. Nissan will continue its support of WEC through its various engine programs including recent introduction of LMP3 engine.”

 

Niks kunnen bewijzen en nu langs een achterdeurtje vertrekken. Heel de PR oefening heeft dan toch niet genoeg opgebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 5 weken later...

Miljaar, daar hebben ze echt élk kubiek millimetertje metaal weggehaald dat niet noodzakelijk was. :-o  Wel vet om te zien.

 

Waarom ze geen boxer hebben gemaakt, is me ook niet duidelijk. Als de motor een dragend/structureel onderdeel is: misschien is de "bulky" (kubus-) vorm stijver qua torsie/flex dan een plattere (balk-) vorm van een boxer? Of gewoon plaatsgebrek, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het blok al compact genoeg is om niet te zitten sukkelen met gewichtsverdeling?

En heeft een boxer opstelling ook geen nadelen tov een meer verticale plaatsing van de cilinders? Dat zal ook wel meegespeeld hebben wetende dat ze uit dat blokje 500pk puren, uren aan een stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan vanalle redenen hebben:

- boxer is heel vlak, je beperkt aerodynamische vrijheden met de vloer/diffuser al weet ik ni hoe het reglement juist zit. Weetje: de boxermotor is de reden waardoor de 956/962 uiteindelijk "vroegtijdig" aan het eind van zijn latijn kwam tegen early '90... de concurrentie kon meer ground-effect creeren omdat zij met V-motoren reden terwijl bij Porsche de vlakke motor in de weg zat

- motor als deel van opbouw en stijfheid vd wagen: een boxer motor is te plat en te zwak om als structurele component vd wagen te gebruiken

- thermisch rendement: boxer heeft lager thermisch rendement... heeft "twee" warme kanten, een V-motor heeft zijn warmte beter op een centrale plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Mjah, dan moet je live kijken. Als ik niet kan opnemen ... dan download ik, nadien. :oops::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid