Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

http://sportscar365.com/lemans/wec/porsche-testing-2017-spec-911-gte-turbo-at-monza/

Quote

It’s understood the car also features a revised engine and gearbox placement, via waivers from the FIA and ACO, in order to be on a more equal playing field to the new mid-engined cars from Ford and Ferrari.

Zouden we weer een GT prototype klasse krijgen. Nu Ford en waarschijnlijk Porsche waivers gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, gaat ford nog door na 17? En verder hoe kan porsche een mid-rear inzetten, terwijl de 911 van de straat nog eerder rear engined is? Dat is toch belachelijk. Gewoon een Cayman inzetten is dan zinniger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/29/2016 at 9:07 PM, Bouncing Bullet said:

Bwa, gaat ford nog door na 17? En verder hoe kan porsche een mid-rear inzetten, terwijl de 911 van de straat nog eerder rear engined is? Dat is toch belachelijk. Gewoon een Cayman inzetten is dan zinniger. 

Ford heeft geen waiver meer nodig binnenkort. Die hadden ze nodig omdat ze de racewagen klaar hadden voor ze de straatwagens zijn beginnen verkopen. Eens er een aantal geproduceerd en verkocht zijn is dat ook in orde.

En Porsche?

Because marketing.

Kan je je het al voorstellen? Sorry, geen 911 meer in de racerij, we racen nu met Caymans met 500pk, 911 is niet competitief genoeg. Daar gaat al je marketing en marktsegmentatie.

Kunnen ze beter een mid-engine layout in een 911 racewagen pleuren. Maakt toch niet uit wegens geen achterbank. Maar dat moet wel mogen natuurlijk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 4-7-2016 om 09:14 zei ir_fuel:

Ford heeft geen waiver meer nodig binnenkort. Die hadden ze nodig omdat ze de racewagen klaar hadden voor ze de straatwagens zijn beginnen verkopen. Eens er een aantal geproduceerd en verkocht zijn is dat ook in orde.

En Porsche?

Because marketing.

Kan je je het al voorstellen? Sorry, geen 911 meer in de racerij, we racen nu met Caymans met 500pk, 911 is niet competitief genoeg. Daar gaat al je marketing en marktsegmentatie.

Kunnen ze beter een mid-engine layout in een 911 racewagen pleuren. Maakt toch niet uit wegens geen achterbank. Maar dat moet wel mogen natuurlijk ...

Maar Ford nog aan baat bij verdere inzet/ontwikkeling? De meerwaarde hing af van het 50-jaren resultaat en dat hebben ze. Een kosten-baten analyse zou kunnen zeggen dat het nat 2017 nog weinig zin heeft om er geld in te stoppen.

De 911 GT1 was mid engined, dus onmogelijk is het niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Bouncing Bullet said:

Maar Ford nog aan baat bij verdere inzet/ontwikkeling? De meerwaarde hing af van het 50-jaren resultaat en dat hebben ze. Een kosten-baten analyse zou kunnen zeggen dat het nat 2017 nog weinig zin heeft om er geld in te stoppen.

 

Welke fabrikant maakt "winst" door te racen? Denk dat zoiets heel moeilijk te becijferen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei ir_fuel:

 

Welke fabrikant maakt "winst" door te racen? Denk dat zoiets heel moeilijk te becijferen valt.

Al fabrikanten met een 'race-klantenafdeling' hebben toch die bedoeling...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maxime S said:

Al fabrikanten met een 'race-klantenafdeling' hebben toch die bedoeling...?

Mja, dat is nog wat anders. En in hoeverre dat effectief winstgevend is weet ik ook niet. Dat hangt van merk tot merk af denk ik. Voor sommigen zal dat ook eerder een uithangbord zijn.

Ik heb het over fabrieksteams.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ir_fuel:

Mja, dat is nog wat anders. En in hoeverre dat effectief winstgevend is weet ik ook niet. Dat hangt van merk tot merk af denk ik. Voor sommigen zal dat ook eerder een uithangbord zijn.

Ik heb het over fabrieksteams.

OK fabrieksteams... dat is iets anders inderdaad.

Goh, ik denk dat die klantenafdelingen toch vrij lucratief moeten zijn om te kunnen blijven bestaan. Anders is dat gewoon een te grote geldverspilling en blijf je volgens mij beter een fabrieksteam zonder klantenwagens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Maxime S said:

OK fabrieksteams... dat is iets anders inderdaad.

Goh, ik denk dat die klantenafdelingen toch vrij lucratief moeten zijn om te kunnen blijven bestaan. Anders is dat gewoon een te grote geldverspilling en blijf je volgens mij beter een fabrieksteam zonder klantenwagens.

 

Marketing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Maxime S said:

Als fabrieksteam ja. Als klantenafdeling toch een stuk minder...

Marketing om je auto's aan privateer teams te verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Subaru555:

Audi moet toch iets verdienen aan die 200 R8 GT die ze bouwden?

*proest*

't is eerder om niet onder te doen aan BMW/Mercedes dan om winst te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Lotuzzz:

Net de uitgebreide highlights op MotorsTV aan 't zien. Lotterer versus Jani, epic!! :shock:

staat die ergens online?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid