Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Toch veel van mijn vrienden, die geen autoliefhebber zijn, die nog nooit of te nooit naar LM hebben gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch veel van mijn vrienden, die geen autoliefhebber zijn, die nog nooit of te nooit naar LM hebben gekeken.

 

Ik noem mijzelf wel een autoliefhebber, maar heb er ook nog nooit naar gekeken. Behalve de samenvatting dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch veel van mijn vrienden, die geen autoliefhebber zijn, die nog nooit of te nooit naar LM hebben gekeken.

En wat is je punt?

Mensen die geen autoliefhebber zijn kijken niet naar Le Mans.

Lijkt me logisch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen 

 

Ik had onderstaande zin verkeerd begrepen. 

 

Ben er zeker van dat er een hele hoop volk is dat naar LM kijkt zonder te weten dat dit een manche van de WEC is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat vind ik nu zo tof zie, zo van die semantische discussies! :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prospeed competition is ook weer aanwezig.

Deze keer niet met een Porsche maar met een Corvette. De Corvette die vorig jaar gewonnen heeft in LM GTE.

13239970_948088478623421_747015895502640

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

doet een beetje vreemd aan hé... Prospeed zonder Porsche

In principe hebben ze vandaag (behalve hun ervaring) evenveel met Porsche te maken als EMG Motorsport ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze Porsche eigenlijk laten 'vallen' omwille van het gebrek aan competitiviteit de laatste jaren? 

Of zijn er andere zaken die meespelen...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk. Is zo. Maar toch blijft het vreemd. En een beetje jammer.

 

Gohja, dat was met Flying Lizard ook zo. Who cares?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder het feit dat je om die Porsche competitief te hebben (wat 'ie wel was), zo veel meer centen over de balk moet gooien?

 

Mjah, wat au fond hetzelfde is, in some way.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eerder het feit dat je om die Porsche competitief te hebben (wat 'ie wel was), zo veel meer centen over de balk moet gooien?

Mjah, wat au fond hetzelfde is, in some way.

Niet echt.

Er wil geen AM mee rijden. Te moeilijk. En de AMs betalen de show.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te moeilijk omdat dat less than ideal concept zo denderend hard engineered moest worden om qua perfs up to par te zijn? Dat lees/hoor je toch overal. En daar komt misschien ook het tricky rijgedrag door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te moeilijk omdat dat less than ideal concept zo denderend hard engineered moest worden om qua perfs up to par te zijn? Dat lees/hoor je toch overal. En daar komt misschien ook het tricky rijgedrag door.

 

Maarnee.

 

Weerom: Het is al jaren geweten dat de 911 de moeilijkste race auto van het pak is. Het motto was "als je snel bent in een 911 ben je overal snel in". Alleen interesseert het de AM's vandaag gene zak meer om al die moeite erin te steken. Die kruipen dan liever in een 458/488 waar ze sneller mee zijn. Doe daar dan nog eens de veel hogere prijs bij (vraagt veel meer onderhoud/revisie) en t spel is helemaal om zeep.

 

En kan je ze ongelijk geven? Duurder EN moeilijker te rijden. Je moet toch al een echte fanboy zijn om met dat concept verder te willen blijven doen. Het is nu niet alsof racen in zo een andere auto slaapverwekkend is ofzo.

 

En het wordt alleen maar erger. Met al die nieuwe karren (in GT3 dan, M6 en AMG GT) is het gat tussen de pro en de am op dezelfde auto nog een stuk kleiner geworden. En dat is niet omdat al die AM's deze winter op stage zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maarnee.

Weerom: Het is al jaren geweten dat de 911 de moeilijkste race auto van het pak is. Het motto was "als je snel bent in een 911 ben je overal snel in". Alleen interesseert het de AM's vandaag gene zak meer om al die moeite erin te steken. Die kruipen dan liever in een 458/488 waar ze sneller mee zijn. Doe daar dan nog eens de veel hogere prijs bij (vraagt veel meer onderhoud/revisie) en t spel is helemaal om zeep.

En kan je ze ongelijk geven? Duurder EN moeilijker te rijden. Je moet toch al een echte fanboy zijn om met dat concept verder te willen blijven doen. Het is nu niet alsof racen in zo een andere auto slaapverwekkend is ofzo.

En het wordt alleen maar erger. Met al die nieuwe karren (in GT3 dan, M6 en AMG GT) is het gat tussen de pro en de am op dezelfde auto nog een stuk kleiner geworden. En dat is niet omdat al die AM's deze winter op stage zijn geweest.

In WEC rijden de AM-teams wel verplicht met auto's van het vorige seizoen om duidelijk verschil te laken met de PRO's, is dat in GT3 ook het geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In WEC rijden de AM-teams wel verplicht met auto's van het vorige seizoen om duidelijk verschil te laken met de PRO's, is dat in GT3 ook het geval?

 

Nope.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maarnee.

 

Weerom: Het is al jaren geweten dat de 911 de moeilijkste race auto van het pak is. Het motto was "als je snel bent in een 911 ben je overal snel in". Alleen interesseert het de AM's vandaag gene zak meer om al die moeite erin te steken. Die kruipen dan liever in een 458/488 waar ze sneller mee zijn. Doe daar dan nog eens de veel hogere prijs bij (vraagt veel meer onderhoud/revisie) en t spel is helemaal om zeep.

 

En kan je ze ongelijk geven? Duurder EN moeilijker te rijden. Je moet toch al een echte fanboy zijn om met dat concept verder te willen blijven doen. Het is nu niet alsof racen in zo een andere auto slaapverwekkend is ofzo.

 

En het wordt alleen maar erger. Met al die nieuwe karren (in GT3 dan, M6 en AMG GT) is het gat tussen de pro en de am op dezelfde auto nog een stuk kleiner geworden. En dat is niet omdat al die AM's deze winter op stage zijn geweest.

Hoezo, "maarnee", je zegt uiteindelijk hetzelfde, alleen heb je 't over de gevolgen. Ik probeerde wat terug te keren naar de diepere oorzaak.

Moeilijker te rijden, ja. Duurder, zeker. Dat is geen nieuws. Maar waarom, dat eerste?

 

Als ik dan "maarnee" lees, dan verwacht ik (zeker van jou) iets anders dan terugkeren naar de gevolgen. Waarom is die moeilijker te rijden? " less than ideal concept zo denderend hard engineered moest worden om qua perfs up to par te zijn" is toch wat ik al vaak las of hoorde. Onterecht, dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de motor op de foute plaats ligt.

 

Met jouw uitleg bedoel je dat je dat ding sneller maakt door er een hoop centen tegenaan te gooien als race team zijnde. Maar dat is het punt niet. Het punt is dat zelfs door er veel centen tegenaan te gooien je dat ding niet sneller maakt als de AM er niet mee uit de voeten kan. Het enige competitieve team met een 911 is een fabrieksteam, en dat is omdat ze zich kunnen permitteren de auto met pro's en enkel pro's te laten rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer. Zwaar engineeren om een "slecht" concept goed te maken hoeft niet noodzakelijk te zeggen dat het resultaat nog altijd moeilijk te besturen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid