Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Heerlijke auto's, toch? Hoe absurd ver men gaat (binnen de regels) om die dingen zo efficiënt mogelijk te maken: zalig. ZIe je 'm zo aan, ik kan dat wel appreciëren.

 

Als je de mooiste auto wil zien winnen moet je naar een keitjesstrand gaan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

die vin maakt die autos echt lelijk... maar is verplicht zeker of ben ik mis? Had dat niet met de veiligheid te maken??

Ja is verplicht. Is om ervoor te zorgen dat ze niet overkop vliegen bij een crash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is verplicht. Is om ervoor te zorgen dat ze niet overkop vliegen bij een crash.

? Verhindert dat dat ze ondersteboven gaan? Of bedoelt ge dat de ene wagen over de andere schuift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

? Verhindert dat dat ze ondersteboven gaan? Of bedoelt ge dat de ene wagen over de andere schuift?

De gaten bovenin de wielkassen zijn er voor dat eerste, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans al meerdere keren menen te horen tijdens de 6h-races (ik bekijk die voluit in uitgesteld relais, hé, remember) dat de vierkante gaten bovenop de voorste wielkassen reglementair verplicht zijn en tot doel hebben het "opstijgen" van de voorkant van de auto te verhinderen. De wind die de wielkassen van langs onder in gaat kan langs boven weer eruit. Op die manier blijft de neus niet zweven zoals de Benzjes voor hadden op de Hunaudières bult, zoveel jaar geleden.

 

Geen idee of dat klopt. Ik nam aan dat dat wel het geval was. Is 't fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans al meerdere keren menen te horen tijdens de 6h-races (ik bekijk die voluit in uitgesteld relais, hé, remember) dat de vierkante gaten bovenop de voorste wielkassen reglementair verplicht zijn en tot doel hebben het "opstijgen" van de voorkant van de auto te verhinderen.

Welja, om druk op de neus te hebben. Geen idee of dat verplicht is. Kan wel zijn hoor.

Maar die vin is om het rollen van de auto tegen te gaan bij een spin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja, om druk op de neus te hebben. Geen idee of dat verplicht is. Kan wel zijn hoor.

Maar die vin is om het rollen van de auto tegen te gaan bij een spin.

Dat is inderdaad verplicht. Blij dat Audi blijft pushen in het project, met die gekte bij VAG zou je denken dat de fondsen wel elders heen gaan. De 3e Audi is bijvoorbeeld gecanceled om die reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Manthey stopt in GTE, dat is vermoedelijk ook het einde van de fabriekssupport in die klasse?

Idd.

Geen fabrieksporsches meer in de GT klasse. Ik vermoed dat Manthey zich wel zal bezig houden met de nieuwe GT3 die ze hebben gebouwd, om VLN mee te gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is dat ook maar een flimsy kampioenschap, die WEC. Dit jaar had je Porsche en Audi, wat uiteindelijk 1 bedrijf is, en Toyota die totaal niet kon volgen. Over Nissan gaan we het maar niet hebben.

Als de VW groep er dus de stekker uit trekt hebben ze geen LMP1 klasse meer in de WEC. Toch redelijk riskant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is dat ook maar een flimsy kampioenschap, die WEC. Dit jaar had je Porsche en Audi, wat uiteindelijk 1 bedrijf is, en Toyota die totaal niet kon volgen. Over Nissan gaan we het maar niet hebben.

Als de VW groep er dus de stekker uit trekt hebben ze geen LMP1 klasse meer in de WEC. Toch redelijk riskant.

 

Ik dacht dat Ferrari en BMW ook bezig waren met projecten voor LMP1? 

 

 

Jammer van Manthey... !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan er voor zorgen dat er geen opwaartse druk mogelijk is, want die wielboog is open en de luchstroom kan er dus door. Maar dit geeft geen extra neerwaartse druk. 

 

Wat je hierdoor wel krijgt is dat de downforce de lift niet langer moet tegenwerken, of toch minder, waardoor het netto resultaat meer neerwaartse kracht zal geven.

 

Maar door lift te vermijden maak je dus geen downforce bij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan er voor zorgen dat er geen opwaartse druk mogelijk is, want die wielboog is open en de luchstroom kan er dus door. Maar dit geeft geen extra neerwaartse druk.

Dat is voor interpretatie vatbaar he. Als je lift vermindert heb je meer downforce. Of je nu meer downforce krijgt door harder naar beneden te duwen of ervoor te zorgen dat er minder hard naar boven geduwd wordt, het eindresultaat is een verhoogde downforce.

Dat wordt dus eerder een semantische discussie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het echt op de spits drijft moeten we over "drag" spreken, niet over lift of downforce.

In wielkasten is het dubbel : lift en nog belangrijker drag.

 

De wielen (kasten) zorgen voor 1/3 van de drag op een auto. Daarom zullen in de toekomst meer en meer wagens (voor al die varianten waarmee de Cx waarde gemeten wordt en geafficeerd in reclame) gaten in de voorbumpers krijgen om de lucht over de wielen te geleiden. Air Curtains.

 

De sleuven dienen ter reductie van overdruk in de kasten welke lift creëert. 

 

Ik schrijf het later nog wat uitgebreider uti.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een kwestie van semantics ja. Maar correcter is te zeggen dat lift gereduceerd wordt om de netto drukkracht te veranderen. Netto heb je meer "downforce" hoewel je geen maatregelen getroffen hebt om meer de downforce direct te verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid