Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

The Headlines from Qualifying:
 
  • No.1 Porsche 919 Hybrid driven by Timo Bernhard and Brendon Hartley takes pole position with 1m55.793s average.
  • Marc Lieb and Neel Jani combine to claim second place in No.2 Porsche 919 Hybrid
  • Toyota take third after close battle with Audi. The No.6 TS 050 of Kobayashi and Sarrazin combine to pip No.8 Audi by just 0.018s
  • LMP1 Privateer class sees No.13 Rebellion Racing car top times
  • ByKolles collision with No.44 Manor ORECA sees brief red flag for bodywork on track.
  • LMP2 pole taken by G-Drive Racing ORECA 05 as Rusinov and Rast set 2m07.363s average
  • Signatech Alpine start second after Menezes and Lapierre qualify No.36 A460-Nissan
  • Bird and Rigon take second consecutive LMGTE Pro class pole in No.71 AF Corse Ferrari 488GTE with combined average of 2m17.644s
  • Bruni and Calado make it an AF Corse 1-2 in No.51 Ferrari 488GTE
  • Aston Martin grab LMGTE am pole as Dalla Lana and Lamy take dominant pole in No.98 V8 Vantage
  • No.83 AF Corse Ferrari 458 Italia start second after Perrodo and Aguas qualify

 

http://www.fiawec.com/en/news/porsche-take-1%E2%88%922-in-qualifying-at-spa_3990.html

 

Tijden: http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-spa-francorchamps/results-and-chrono.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een domme vraag, maar waarom rijden ze eigenlijk met de lichten aan ?

Om hun voorganger te verblinden? Zodat hun voorganger hen ziet afkomen?

Is Toyota nu volledig terug competitief na vorig jaar of heb ik dat verkeerd op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Toyota nu volledig terug competitief na vorig jaar of heb ik dat verkeerd op?

 

Heb je eigenlijk wel gekeken? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren ze vorig jaar niet gestart in LM en als ze gestart waren, pokketraag om dan uiteindelijk toch op te geven? Of heb ik dat verkeerd op?

Nu rijden ze toch al vooraan

 

Dat was Nissan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren ze vorig jaar niet gestart in LM en als ze gestart waren, pokketraag om dan uiteindelijk toch op te geven? Of heb ik dat verkeerd op?

Nu rijden ze toch al vooraan

 

 

Dat was Nissan 

 

Was idd Nissan en wat ben je ermee om vooraan te rijden als je motor het nog geen 6u uithoudt? Zal leuk worden op Le Mans :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was idd Nissan en wat ben je ermee om vooraan te rijden als je motor het nog geen 6u uithoudt? Zal leuk worden op Le Mans :D

 

Niet te snel oordelen... Er zijn genoeg voorbeelden van teams die niet betrouwbaar of sterk genoeg waren in de aanloop naar Le Mans (of een andere 24u race) en toch nog voor een verrassing konden zorgen.

 

Dit is voor Toyota het eerste seizoen met een compleet nieuwe auto. Ik vind hun prestatie eerlijk gezegd al veelbelovend. Als je pakweg met Nissan vergelijkt. Die waren én traag én onbetrouwbaar...

Ze hebben sowieso nog meer dan een maand om aan hun betrouwbaarheid te werken. Toyota heeft in het verleden al bewezen dat ze het kunnen. (en dan spreek ik niet over de LMP1 van de voorbij 3-4 seizoenen) 

 

Daarenboven mag je Francorchamps totaal niet vergelijken met Le Mans...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja het is toch zorgwekkend, tempo zal voor Le Mans misschien lager liggen om materiaal te sparen maar Porsche snel uitgevallen zonder Hybrid en beide Toyota's kapot.

 

Temperatuur zal er wel iets mee te maken hebben maar wie weet welk weer het volgende maand zal zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... in Silverstone stond geen enkele Audi aan de finish en finishte een Toyota op P2 op amper één ronde van de winnende Porsche... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... in Silverstone stond geen enkele Audi aan de finish en finishte een Toyota op P2 op amper één ronde van de winnende Porsche... 

 

tjah als je zo begint kan je alles goed praten hé. Audi had gewonnen (+46sec) en dat vergeet je even te zeggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorkant doet mij eigenlijk wat denken aan een 996 GT3 RS, maar dan nog breder.

 

Edit: ik bedoelde een 996 GT3 RSR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorkant doet mij eigenlijk wat denken aan een 996 GT3 RS, maar dan nog breder.

 

Je bedoelt dat hij lijkt op een brede 911?

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid