Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Heb het zelf niet gezien, maar in de pers heeft iedereen het over doelbewust naar buiten drijven. Enkel hier gaat het over trappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er iets ging gebeuren dat kan, maar nu waren er nog geen acties die gevaarlijk waren. Dat naar buiten drijven is puur bewust, dat doe je toch niet? Dan zoek je toch gewoon zelf de problemen.

Ongeschreven regel is dat je titelkandidaten het onderling laat uitvechten zonder je te moeien

Een lesje was op zijn plaats, de mate waarin is iets anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zelf niet gezien, maar in de pers heeft iedereen het over doelbewust naar buiten drijven. Enkel hier gaat het over trappen?

 

Vertraagde express, duwde hem naar buiten, keek nog eens mooi en als Marquez wilde insturen duwde rossi hem met zijn voet/knie onderuit. Sorry maar die straf is belachelijk, nu zeggen ze gewoon rijd elkaar maar express van de moto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol een topic over moto GP en ik word er bij betrokken.

Te veel eer :D @@gTa

PS: ik maak van mijn oren maar behoudt, denk ik, wel mijn cool in de acties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertraagde express, duwde hem naar buiten, keek nog eens mooi en als Marquez wilde insturen duwde rossi hem met zijn voet/knie onderuit. Sorry maar die straf is belachelijk, nu zeggen ze gewoon rijd elkaar maar express van de moto!

Marquez stuur toch eerst in op rossi en heeft het comtact gemaakt, rossi claimt dat zijn been af de pedaal kwam en daardoor reageerde

https://youtu.be/42uIR4vzCLU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alé Bert, je mag nu nog fervente Rossi fan zijn maar dat is dikke zever hé. Hij wist maar al te goed wat hij deed hoor ;)

 

Ik was ook voor Rossi maar dit was er los over, hij heeft het aan zichzelf te danken als hij geen wereldkampioen wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alé Bert, je mag nu nog fervente Rossi fan zijn maar dat is dikke zever hé. Hij wist maar al te goed wat hij deed hoor ;)

 

Ik was ook voor Rossi maar dit was er los over, hij heeft het aan zichzelf te danken als hij geen wereldkampioen wordt

Heb je de race zelf bekeken? Dit was geen geisoleerd incident...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de race zelf bekeken? Dit was geen geisoleerd incident...

 

Ja hoor, van start tot finish en Marquez heeft niets gedaan dat Rossi ook niet zou doen :)

 

Hij heeft zich ondanks zijn ervaring laten opnaaien door een manneke dat 10 jaar jonger is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de race zelf bekeken? Dit was geen geisoleerd incident...

Zet je Rossi bril af. Ik heb net de race bekeken en het was direct duidelijk dat het een opzettelijke actie van Rossi was. Hem wijd duwen en dan nog de gas dichthouden terwijl hij al a fond de bocht in gedoken had moeten hebben, dat rondkijken (dat doe je toch nooit tenzij je moto kapot is ...) en dan de beweging met dat been.

Eerst Marquez op zijn paard zetten dagen aan een stuk, en dan verwachten dat ze met 2 samen treintje gaan rijden om tot bij P1 en P2 te geraken? Het zou bij mij ook niet pakken, zeker niet als ik in een situatie zit dat de punten er toch niet meer toe doen en het enige dat telt de positie in elke race is.

Alles wat ervoor gebeurd is was fair and square, en ik heb niks gezien dat Rossi ook nog nooit gedaan heeft of zou hebben. En van de 2 was het wel Rossi die op een gegeven moment bijna op zijn plaat lag omdat hij te hard aan het pushen was.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet je Rossi bril af. Ik heb net de race bekeken en het was direct duidelijk dat het een opzettelijke actie van Rossi was. Hem wijd duwen en dan nog de gas dichthouden terwijl hij al a fond de bocht in gedoken had moeten hebben, dat rondkijken (dat doe je toch nooit tenzij je moto kapot is ...) en dan de beweging met dat been.

 

Amen! Beter kan ik dat niet zeggen

 

#vamosLorenzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijk dat hij zijn derde plek mag behouden.

Een zwarte vlag of declassering was beter op zijn plaats geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12189105_10153935117385769_7418392855769

 

Als Lorenzo wint is hij waarschijnlijk wereldkampioen, Rossi zal geen 2e worden als hij als laatste start. Als Lorenzo maar 2e wordt moet Rossi 4e worden om gelijke punten te halen. Lorenzo als 3e aan de streep en Rossi moet top 6 halen. Komt er dus op neer dat Lorenzo moet winnen, dan heeft hij de grootste kans. Rossi heeft dus nog een kans als Lorenzo niet wint, gaat wel een fantastische race moeten rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijk dat hij zijn derde plek mag behouden.

Een zwarte vlag was beter op zijn plaats geweest!

 

Vind ik ook, omgekeerd was het zeker zwarte vlag of een andere penalty. Maar goed, dan was het WK gestreden en nu heeft Rossi nog een grote kans op een 10e titel, heeft volgens mij zeker meegespeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan dat gezever van "maar Marquez was hem de hele tijd opzettelijk aan het ophouden". Iedereen moet blijkbaar heiliger dan de Paus zijn als ze samen strijden behalve als je VR bent, dan is alles gepermitteerd. Een rijder die met zijn arm zit te zwaaien, rond aan het kijken is, bewust vertraagt en contact zoekt midden in een GP race op wereldniveau is niet gewoon bezig met zijn race te rijden.

In andere races noemt men dat "een ongelofelijk spannende strijd". Omdat het niet over P1 maar P3 ging was het ineens "hij houdt hem op". Ja kom he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat geen gezever. Op Lorenzo maakt hij 0,0 verdedigende move en onderneemt niks om hem terug te pakken. Op Rossi wel.

Let op, Rossi is er los over gegaan he, ik praat dat zeker ni goed. Maar ze hebben er beiden fout aan. Marquez heeft Rossi gezocht, duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eéntje van de persconferentie gisteren.

 

1896906_10153932658230769_41025620602879

 

Hij had toen al die blik in zijn ogen.

 

Nee, Marquez is een onnozel kalf. Gezien de snelheid die ze hadden dit weekend geloof ik er weinig van dat hij Lorenzo moest voorlaten. Maar Rossi makkelijk kunnen volgen en beetje kat en muis spelen. Hij had zich in deze niet moeten moeien. En gewoon zijn race rijden.

Rossi van zijn kant had zich niet mogen laten vangen. Al geef ik hem gelijk dat hij "iets" deed. Maar hij had het minder opzichtig kunnen laten blijken, en dat knietje achterwege laten.

 

Laten we ook niet vergeten dat de kamikaze actie van Marquez in Assen ook onbestraft bleef, dat was evengoed met dezelfde intentie. En zo zijn er nog wel acties die ik me vlot voor de geest kan halen. ( bvb Marquez die Lorenzo torpedeert in de laatste bocht Jerez 2013)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat geen gezever. Op Lorenzo maakt hij 0,0 verdedigende move en onderneemt niks om hem terug te pakken. Op Rossi wel.

Let op, Rossi is er los over gegaan he, ik praat dat zeker ni goed. Maar ze hebben er beiden fout aan. Marquez heeft Rossi gezocht, duidelijk.

Als Rossi sneller was had hij er maar voor moeten blijven en hem losrijden. Denk eerder dat Rossi Marquez gezocht heeft in de aanloop naar deze race, en hem tijdens deze race heeft gevonden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat de andere rijders Rossi een strobreed in de weg gaan leggen in Valencia :D

Marquez ook niet? :D  Die zal toch niet veel meer verdragen van Rossi, denk ik. :D

 

Lol een topic over moto GP en ik word er bij betrokken.

Te veel eer :D @@gTa

PS: ik maak van mijn oren maar behoudt, denk ik, wel mijn cool in de acties.

Was een manier van spreken. :-)

Ik ook, meestal. Soms niet, omdat ik dan echt pissed was (op een ander of mezelf) en fouten maakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rossi shares his views on the dramatic incident between him & Marquez at the Malaysian GP.

Movistar Yamaha’s Valentino Rossi addressed the world’s media after meeting with Race Direction to explain his views on the clash with Marc Marquez during the Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix:

Marc Marquez said you took your leg off and kicked him, was it a case of red mist?

“No Marquez knows that is not true, because it is very clear from the image, especially from the helicopter that I don’t want to make him crash. I just want to make him lose time and go out of the line and slow down because also this time, a lot worse than in Australia, he make his dirty game no? When I go wide, wide, wide, I slow down, we almost stop and I look at him to say, “F**K, what the f**k are you doing?”

After we touch and he touched with his handlebar on the right on my leg, and I lose the foot from the foot peg, but if you look at the image from the helicopter it is clear that when I lose the foot from the footrest Marquez had already crashed. So I don’t want to kick him. Also if you give a kick to a MotoGP™ bike, it don’t crash. It is not that you kick the bike; it is very heavy, like this, and he crash. But unfortunately we touched; he wanted to turn because I go very wide and I fell his handlebar on my leg her, on my thigh and I lose the leg on the foot peg. It is like this.”

What is your opinion on the sanction you have been handed?

“For me is not fair, also because like this, Marquez win his fight! His program is okay because he made me lose the championship. Especially for me the sanction is not good because I don’t want to make him crash purposefully, I just reacted to his behaviour. I didn’t kick him and I didn’t want to make him crash.

But you know, you don’t say nothing in the press Conference, maybe change something. But for me this is unfair; as I just want to fight for the championship with Jorge and the better man win. Like this it doesn’t happen.”

Is there anything that you regret?

“I don’t know, I don’t want to make him crash, but I had to try to do something. At that moment Jorge was already gone, but I’ve said everything.”

Do you think the Championship is over?

“It is not over, but this sanction cut my leg and make Marquez win.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid