Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

god ja, natuurlijk. feit is dat die dan nog een stuk harder remmen. de overstap van 800cc naar 1000cc in de motogp zal er nog een schepje bovenop doen.

en voor de rest zit Zarco nog wat de Fransman uit te hangen 🙄

Quote

Let’s drastically change the subject. Did you get the vaccine?

“No.”

Why?

“Because I don’t trust in the people who are behind all this… No… I don’t feel comfortable. We don’t know what it really is. At the beginning we had a certain freedom of thought. There was a discussion whether we were being manipulated or not. Now it’s like, ‘Listen to me and do what I say.’… And I don’t like it. But I don’t judge those who accept the vaccine. I understand it.

It’s much more difficult to go against the tide. I tried to defend my point of view last year by not using the mask, but I was warned by IRTA that I would be banned from racing if I didn’t use the mask… and I had to use it.

I’m not that revolutionary because if I don’t race I won’t be able to pay the mortgage on my house and so on. So I have no option other than to stay silent and go on. Maybe at the end I will have to get vaccinated if I want to keep racing because it may get compulsory.”

https://pecinogp.com/johann-zarco-a-rider-with-a-unique-personality/

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd wat MM93 uit zijn mouw gaat schudden zondag. 9 maanden non actief laten sporen na. maar is en blijft een super talent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MM93 stapt op en is onmiddellijk aan het rond bollen op een gelijkaardig/soms sneller tempo dan Pol Espargaro :lol: 

Benieuwd naar de race morgen, ik zie die nog meedoen in de top 5 :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leergeld van Marquez. En Yamaha factory bikes eindelijk op het punt waar ze al lang hadden moeten staan. El Diablo schitterend gereden en verdiend gewonnen. Ducs laten zich moeilijk temmen. Miller op zijn plaat. Te veel gevraagd? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet dat Marquez er terug in moet komen. Iets wat je bij rookies ook al eens durft zien. In t begin van de race meedoen voor de knikkers maar op regelmaat geklopt worden en verdwijnen in het pak. Maar volgens mij gaat hij terug meedoen vooraan binnen een paar races. Had het tussen zijn oren niet goed gezeten hij had nooit gestaan waar hij stond na de qualif.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcquez zijn weekend was uitstekend, eigenlijk. Niet crashen, zien dat hij kan volhouden met zijn letsels en de race uitrijden. Kans zit er nog altijd in dat hij hervalt, al dan niet door een crash. 
Net zoals vorig jaar leidt Quartararo het kampioenschap in het begin. Curieus.

En verder: na de talloze F1 races in schrale ontwikkelingslanden, louche staatjes en oersaaie woestijncircuits, heeft de MotoGP ook vieze handjes:

Quote

MotoGP: Special Rapporteur De Schutter denounced that the local population reported to have been threatened and intimidated in the aggressive land grab

The Mandalika circuit, in Indonesia, has attracted the attention of the United Nations Human Rights Council, which in recent days has published a statement in which it condemns the methods used for the construction of the track that is scheduled to host a round of the SBK World Championship on November 14 and then the MotoGP in 2022.
The UN website claims a violation of human rights against indigenous peoples, as reported by the-race.com. The inspectors have been investigating the tourism project for the island of Lombok, of where the circuit is located, and for which 3 billion dollars have been allocated. According to UN sources, farmers and fisher folks of the indigenous Sasak population were subjected to intimidation and threats to grab their land, says UN Special Rapporteur Olivier De Schutter.
Credible sources have found that the local residents were subjected to threats and intimidations and forcibly evicted from their land without compensation. Despite these findings, the Indonesia Tourism Development Corporation (ITDC) has not sought to pay compensation or settle the land disputes; it is written in the document.
The tourist redevelopment project of the island has also attracted investments from private individuals and the UN has invited these subjects not to become complicit in such abuses.
The condemnation is clear: the time has passed for racing circuits and massive transnational tourism infrastructure projects that benefit a handful of economic actors rather than the population as a whole. Post-COVID economies should focus on empowering local communities, enhancing their livelihoods and participation in decision-making. We urge the Indonesian government to ensure that the ITDC respects human rights and the rule of law, as well as the AIIB and private businesses not to finance or engage in projects and activities that contribute to human rights violations and abuses. 

https://www.gpone.com/en/2021/04/09/motogp/the-united-nations-condemns-the-mandalika-circuit-human-rights-violated.html?refresh_ce

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/4/2021 om 10:09, ir_fuel zei:

Je ziet dat Marquez er terug in moet komen. Iets wat je bij rookies ook al eens durft zien. In t begin van de race meedoen voor de knikkers maar op regelmaat geklopt worden en verdwijnen in het pak. Maar volgens mij gaat hij terug meedoen vooraan binnen een paar races. Had het tussen zijn oren niet goed gezeten hij had nooit gestaan waar hij stond na de qualif.

Zelfde gebeurde bij Doohan na zijn doodsmak. Rossi heeft ook tijd nodig gehad na zijn ongeval in Assen. Corser bij de superbikes zelfde. 
Intussen blijkt de Honda wel een moeilijk te temmen beest. En hebben de andere rijders kunnen profiteren van het ontbreken van de intimiderende suprematie van MM93. Zodat ze meer “kansen zagen en er volop voor gingen.” 
Ontwikkeling bij Yamaha en Suzuki heeft ook niet stil gestaan. Beiden super wendbaar in de bochten en betere allrounders aan het worden tov Honda en Ducati. Ook van Aprillia en KTM verwacht ik nog een step-up ikv ontwikkeling dit seizoen. Laat Dovi maar eens doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je een jaar de tijd hebt zul je meer vooruitgang boeken dan wanneer je krampachtig de volgende week een doorbraak wilt forceren om MM93 aan te kunnen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

MM93 die zelf meld dat, indien hij niet meer competitief kan zijn om voor podia te gaan, er over nadenkt te stoppen. Intussen zijn de jonge veulens de lakens aan het uitdelen voor de poles in Jerez. Rossi die denkt daar een vuist te kunnen maken. Hmmmm... wait and see.

Miller die in Bagnaia zijn meerdere moet erkennen. Ooit de opvolger genoemd van Stoner. Not gonna happen.

El Diablo weer vooraan in het pak. Morbidelli die stilaan zijn weg terugvind. Petronas die blijft sukkelen met hun Yamaha’s. 
 

Het belooft (weer) spannend te worden dit weekend. MotoGP op zijn best. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, utah said:

Ooit de opvolger genoemd van Stoner

Wie heeft dat ooit beweerd :lol: 

 

Trouwens, zo een uitspraken zijn altijd een beetje onnozel. Had Stoner 3 jaar eerder of later in de MotoGP gezeten het was misschien gans anders gelopen. Alles moet echt goed zitten, en je hebt echt geen controle over hoe die moto gaat werken, en al helemaal niet tov de concurrentie.

Yamaha heeft een aantal jaren zwarte sneeuw gezien. Suzuki stond een aantal jaren geleden nergens. Kijk nu ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wie heeft dat ooit beweerd :lol: 

 

Trouwens, zo een uitspraken zijn altijd een beetje onnozel. Had Stoner 3 jaar eerder of later in de MotoGP gezeten het was misschien gans anders gelopen. Alles moet echt goed zitten, en je hebt echt geen controle over hoe die moto gaat werken, en al helemaal niet tov de concurrentie.

Yamaha heeft een aantal jaren zwarte sneeuw gezien. Suzuki stond een aantal jaren geleden nergens. Kijk nu ...

Klopt. Maar de “stukgaatie’s” zijn altijd al krengen geweest om te bedwingen. Zelfs de grandmaster VR46 heeft er ooit zijn tanden op kapot gebeten. Naast Dovi zijn er recent ook niet veel die er echt brokken mee hebben gereden, Miller is op en af. Pecco komt in de buurt, maar er ontbreekt ervaring. 
Suzuki is sinds hun terugkeer in opmars. Yamaha heeft wel al mooie(re) tijden gekend. Aprillia, KTM, Honda lopen een beetje verloren. Nakagami red af en toe de Honda meubelen, maar is te veel DNF. En bovendien satteliet team met LCR. Bradl laat meer en meer zien dat hij zijn plaatsje verdient op de grid. En niet meer als eeuwige testrijder. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorsport is als een puzzel die constant verandert, en dan moet de juiste coureur er in passen op het juiste moment.

eerste stevige crash van MM93 is al een feit. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, teus_ zei:

Motorsport is als een puzzel die constant verandert, en dan moet de juiste coureur er in passen op het juiste moment.

eerste stevige crash van MM93 is al een feit. 

 

Is Pol Espargaro niet op dezelfde plek er af gegaan in FP4?

De laatste minuten in FP4 waren wel bizar, beide Aprilia's, Pol Espargaro en Petrucci er af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MM93 is er in de warm-up weer af gegaan, bocht 4 nu en minder snel. 

Niet echt ideaal natuurlijk  

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Monterey Jack zei:

MM93 is er in de warm-up weer af gegaan, bocht 4 nu en minder snel. 

Niet echt ideaal natuurlijk  

De progressie waar hij op hoopte komt er niet echt. Is ook nog maar pas bezig. Maar op deze manier zie ik hem nog stoppen. Zou ook geen schaamte zijn: hij hoort tot het rijtje van de GP goden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, utah said:

De progressie waar hij op hoopte komt er niet echt. Is ook nog maar pas bezig. Maar op deze manier zie ik hem nog stoppen. Zou ook geen schaamte zijn: hij hoort tot het rijtje van de GP goden. 

Hij was eigenlijk niet van plan om te starten in Jerez, is toch een circuit dat gekend staat om (stevige) valpartijen. Uiteindelijk wel aan het weekend gestart omdat ze nu overal luchtkussens hebben. Het is alsof hij een voorgevoel had, bij beide crashes is hij toch tot in die kussens gevlogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miller zijn winst, Bagnaia in zijn nek. Quarteraro zijn banden aan gort. Rossi nergens te zien. MM93 voorzichtig. Morbidelli een ronde of 2 te weinig om nog voor de overwinning te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond Moto3 fantastisch om te zien, wat een talent is Acosta :o hoe hij terug naar de leiding reed nadat hij twee ronden van het einde bijna er werd afgegooid.

Wel zuur voor Oncu, Masia(?) en vooral Bynder. Begint hij eindelijk verstandiger te rijden, wordt hij in de laatste bocht door iemand er af gekegeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, utah said:

Miller zijn winst, Bagnaia in zijn nek. Quarteraro zijn banden aan gort. Rossi nergens te zien. MM93 voorzichtig. Morbidelli een ronde of 2 te weinig om nog voor de overwinning te gaan. 

Mooi samengevat :D

't Was een interessante race, en verdiend gewonnen van Miller. 

Rossi die stopt er mee na dit seizoen. Dat zie je van ver aankomen. Kan niks meer betekenen in het veld maar ik denk dat hij als "merk" nog heel veel voor de sport kan gaan doen. Als je zag waar zijn ploegmakker reed kon je het moeilijk op het materiaal steken. MM zal ook nog wel omhoog klauteren. Benieuwd om die evolutie te volgen, maar de nieuwe jonge honden gaan hun stok niet zomaar meer afgeven denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, GTX said:

Ik vond Moto3 fantastisch om te zien, wat een talent is Acosta :o hoe hij terug naar de leiding reed nadat hij twee ronden van het einde bijna er werd afgegooid.

Wel zuur voor Oncu, Masia(?) en vooral Bynder. Begint hij eindelijk verstandiger te rijden, wordt hij in de laatste bocht door iemand er af gekegeld.

Ja dat was een hele domme move op 't laatste :fp:

Best wel leuk om te zien, moto3. Kijk dat normaal nooit maar nu toevallig wel. Dat daar niet meer accidenten gebeuren is een klein mirakel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, ir_fuel zei:

Benieuwd om die evolutie te volgen, maar de nieuwe jonge honden gaan hun stok niet zomaar meer afgeven denk ik.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid