Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Doping in motorsport, waarom zou ik daar wakker van moeten liggen? Ik wist niet dat dat wat uitmaakte. Om wakker te blijven in de race als het de avond ervoor te laat was? En dan 4 jaar. lijkt me wat te veel 'posturing'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Le Capri Mauve said:

Doping in motorsport, waarom zou ik daar wakker van moeten liggen? Ik wist niet dat dat wat uitmaakte. Om wakker te blijven in de race als het de avond ervoor te laat was? En dan 4 jaar. lijkt me wat te veel 'posturing'.

Niks met MotoGP te maken. Eerder met zijn eigen looks :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 11/15/2020 at 2:43 PM, Le Capri Mauve said:

Doping in motorsport, waarom zou ik daar wakker van moeten liggen? Ik wist niet dat dat wat uitmaakte. Om wakker te blijven in de race als het de avond ervoor te laat was? En dan 4 jaar. lijkt me wat te veel 'posturing'.

geen idee waar ik moet beginnen. motorsport is nog altijd enorm fysiek? 

Quote

Marquez went to Madrid on Thursday for further consultation, with Spain's Antena 3 first reporting the Spaniard had an 11-hour operation on his arm.
Autosport can confirm the surgery did take place, with Honda's own statement issued late on Thursday night noting the "uneventful" operation took eight hours.
The surgery involved bone being taken from his hip, which is high in red blood cells, and grafted onto the humerus area on his right arm where a new plate was also inserted.
Marquez's recovery is expected to take up to six months, which will rule him out of the start of the 2021 season - due to begin on 28 March with the Qatar Grand Prix.

klote. als hij ooit nog terugkomt zal hij nooit meer dezelfde zijn. intussen wrijft Dovi in zijn handen. 
ik vraag me af of Marcquez zijn salaris nog doorloopt. als Dovi weg moest bij Ducati omdat zijn salaris te duur was, zal Honda niet lachen als ze intussen nog Marcquez nog moeten doorbetalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, teus_ zei:

geen idee waar ik moet beginnen. motorsport is nog altijd enorm fysiek?

Ik zou beginnen bij wat de concurrenten er van denken. Vinden zij dat die gast over hun heen is gesprongen met doping en dat zij dat alleen maar kunnen corrigeren door zelf ook doping te pakken? Of is het doping waarmee de rijder alleen maar zijn eigen luiheid of een dipje mee compenseert? Of is het doping voor een ander doel?
Wat mij betreft moet de strafmaat daar van afhangen. Dit lijkt meer op 'Die gast kan ons toch niks schelen dus laten we voor zero tolerance virtue signalling gaan'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ik zou beginnen bij wat de concurrenten er van denken. Vinden zij dat die gast over hun heen is gesprongen met doping en dat zij dat alleen maar kunnen corrigeren door zelf ook doping te pakken? Of is het doping waarmee de rijder alleen maar zijn eigen luiheid of een dipje mee compenseert? Of is het doping voor een ander doel?
Wat mij betreft moet de strafmaat daar van afhangen. Dit lijkt meer op 'Die gast kan ons toch niks schelen dus laten we voor zero tolerance virtue signalling gaan'.

ik zou mijn vraag niet ontwijken. ooit al op circuit gereden met een moto? 

https://www.motogp.com/en/news/2018/04/19/getting-race-ready-the-physical-side-of-motogp/255319

Quote

“The physicality of riding a MotoGP bike is on par with some of the top level sports in the world,” says the three-time GP winner, “it is just a different discipline and set of demands. We don't have the same repetitive movement – like a runner, for example - and have to control different situations and that places extra stresses on the body.

“Even in Argentina, which is just round two, you ride on the first day and you get up the next day and you’re sore

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, teus_ zei:

ik zou mijn vraag niet ontwijken. ooit al op circuit gereden met een moto?

?Does my mask muffle my voice? Ik ga ervan uit dat de conditie die ge op een moto moet hebben van de orde is van die in een F1, maw zware kost. De rest zijn faits divers. Dus is't aan u om zonder doping te snappen wat ik bedoel. De concurrenten gaan niet zo zwaar tillen aan 'hij heeft doping gebruikt om minder te moeten trainen' dat hij er vier jaar uitligt - ofte carriere gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eeeeuh. Doping dient niet om "minder" te moeten trainen. Je kunt wel langer doorgaan, sneller recupereren of de lat hoger leggen voor bepaalde limieten van het lichaam. 
De dopinglijst is vrij uitgebreid, er staan veel dingen op die perfect legaal te krijgen zijn of uberhaupt helemaal geen prestaties bevorderen. Inbreuken worden streng bestraft. Toen Maradonna doodging las ik nog wat over hem, die werd 2 keer geschorst voor doping. Eerste keer voor een product om gewicht te verliezen, tweede keer voor cocaine (een mirakel dat hij daarvoor nog niet vroeger gepakt was). 

Quote

Op het WK in de Verenigde Staten in 1994 scoorde Maradona zijn laatste goal voor Argentinië, al wist hij dat op dat moment zelf niet. "De manier waarop hij zijn doelpunt tegen Griekenland vierde, is een iconisch beeld en achteraf gezien misschien veelzeggend. Je vermoedt dat hij in die match ook al aan de drugs zat." (Maradona werd pas na de tweede match tegen Nigeria betrapt en geschorst.)

Michel D'Hooghe was dat toernooi de hoofdverantwoordelijke voor de dopingcontroles. "D'Hooghe vertelde ooit dat de persconferentie die hij toen gaf, de moeilijkste uit zijn leven was. Er zaten 400 journalisten. Vele uit Zuid-Amerika en die waren niet blij."

"Ik heb ook begrepen dat hij toen door de FIFA-voorzitter Joao Havelange onder druk werd gezet om een en ander door de vingers te zien. D'Hooghe zou gezegd hebben dat de FIFA beter geen controles meer deed, als ze deze test zouden laten passeren."

 

Quote

"Ik ben dan halsoverkop naar Dallas getrokken. Veel mensen denken dat het toen al om cocaïne ging, maar dat klopt niet. Hij had efedrine in zijn urine. Maradona was toen met veel overgewicht naar het WK gekomen. Hij had daar zijn eigen entourage, zijn eigen dokter en eigen kinesitherapeut. En waarschijnlijk hebben zij geprobeerd om een van de zijwerkingen van efedrine te gebruiken, namelijk gewichtsverlies."

Topsporters zijn geen werknemers waar de baas geen bemoeienis heeft met het pilletje of een lijntje dat ze van tijd eens pakken in het weekend. Ze zijn verantwoordelijk voor alles in hun bloed. Inbreuken worden streng bestraft. Genoeg manieren om vals te spelen en onder de radar te blijven, of om legale dingen te misbruiken (hoogtekamers, astmapuffers,....). 
Als je bedoelt dat hij niet het geluk had om de juiste mensen te kennen en er van af te komen met een lichte straf, of met een doofpotoperatie: daar heb ik geen begrip voor. 

Het dopingbeleid wil ik gerust wil in vraag stellen, net als het drugsbeleid zijn er ernstige fouten in het systeem, maar niet om iemand van de galg te praten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vecht de zwaarte van de straffen aan. In plaats van altijd een voorbeeld te stellen deel alles maar door 3. En ik durf beweren dat de sporters zelf een goede maatstaf zijn voor de relatieve zwaarte van de straf: het ordenen van producten op een schaal van ernst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de maximumstraf van 4 jaar is wel overdreven ja. die had eerst 18 maand, de 4 jaar kwamen pas in beroep. 1 seizoen zou wel gepaster zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
15 uren geleden, Joske zei:

Misschien nu effe opsplitsen?

Eentje voor Moto2/3/GP en een topic voor (W)SBK?

Klinkt zinnig, inderdaad. MotoGP/2/3 (= prototypes) is iets helemaal anders dan WSBK/WSSP (= street bikes, met mods uiteraard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid