Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

1 hour ago, ir_fuel said:

Helemaal straf van Quartararo, die kwam echt van nergens, zat ergens P10 een hele tijd, en ineens ziet ge die P5 rijden.

Ergens op een derde van de race lag die er bijna uit ook, voorwiel even kwijt na een manoeuvre van Miller dacht ik.

53 minutes ago, mrbbs said:

Maneuvre van Miller was er wel over, had wel bestraft mogen worden imo.

Wat Mir 3-4 bochten eerder deed was ook niet koosjer te noemen. Echt een dive-bomb die nooit zou werken waar Miller alles moest omgooien. Mir ging in de laatste bocht ook in de fout, anders krijgt Miller zijn Duc daar nooit tussen geduwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die spannende races zijn ook wel het gevolg van het feit, dat ze met deze banden niet vanaf het startschot volle petrol kunnen rijden. was een tijdje geleden in de F1 ook zo. het verschil hier is dat er effectief ingehaald kan worden. er gebeurt altijd wel wat.

honda was weer teleurstellend. kan toch niet dat alleen m.marquez daarmee uit de voeten kan?

zarco toch ook wel zeer sterk. knap, na alle shit die 'm de laatste twee seizoenen over zich heen gekregen heeft. is ne speciale. ben wel fan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, #166 said:

honda was weer teleurstellend. kan toch niet dat alleen m.marquez daarmee uit de voeten kan?

Die moto heeft meer dan 1 coureur zijn carriere gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, #166 zei:

hier nog 'ns die start van oliveira.

 

 

De rooie achter Oliveira is bijna even snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalige race, MotoGP. Maf dat ze allemaal zo dicht bij elkaar zaten, héérlijk! 5 verschillende merken zo hard aan elkaar gewaagd, waauw.

That said: Moto3 was nog veel maffer, imo. :inlove:  

 

En euh .. what the actual blwaauwdy fwaauwk:

1935283525_2021-04-0519_00_12-01_Race.Moto3.mp4-VLCMediaPlayer.thumb.jpg.ed7ff61276727ab2a004ff6d63d3de94.jpg

Dat is Jorge Martin tijdens qualif. Niet enkel de elleboog tegen de grond (dat zien we nu al enkele jaren), maar ei zo na de SCHOUDER tegen de grond. :shock:  De elbow slider raakt daar al bijna de grond niet meer, z'n bovenarm ligt quasi tegen 't tarmac.

WTF

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, ir_fuel said:

Die moto heeft meer dan 1 coureur zijn carriere gekost.

Zo had ik het nog niet bekeken. 

Quote

Petronas Yamaha rider Valentino Rossi says his Qatar Grand Prix run-in with KTM man Brad Binder was emblematic of MotoGP’s problem with riders who “don’t care about their rival”.

Asked whether the battle was tougher in the mid-pack, Rossi said: “For me it doesn’t depend very much from the position, but depends very much on the different riders.

“There are a lot of riders who are more clean and ride with more respect for the opponents.
“There are some other riders, like Binder, who ride a lot more hard and don’t care about their rival.
“So, if you try to close the line, he releases the brake, and if you don’t move, he hits you out of the track. But, it’s like this.”

 

Quote

MotoGP, Mir: “Miller collided with me on purpose, he had no respect

I think Miller did it on purpose, I think it was intentional,” the world champion thundered. “It all started at Turn 10. The only point where I could have overtaken him. I took the correct position, and he decided to go wide and kept that line. We touched a bit, and I pulled the bike up. I made a risky maneuver, but not over the limit, and I immediately apologized because, in the race, I like to do that when I enter like that. At the last corner, I went a little wide and, when I looked, I saw Jack move his head as if he had seen me. I went as wide as possible, and he collided with me, and we touched again. We could have had an accident on the straight because of this. It was a risky and dangerous maneuver.

geen idee of ze nu overdrijven, of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, teus_ said:

Zo had ik het nog niet bekeken. 

't Is nochtans zo :D 

13 hours ago, teus_ said:

geen idee of ze nu overdrijven, of niet

Goh ja, dat is ook een typische he, zie je in de karting ook. Beetje de vuile rijder uithangen, en dan handje omhoog "sorry", maar ondertussen ben je er wel voorbij. Dat je dat bij Miller niet moet flikken verbaast me niet :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miller gaf zelfs in een interview achteraf aan dat hij een jacakss was geweest bij die move op Mir. Tja. Temperament heeft hij genoeg, en Jack. 
Wanneer zien we MM93 ooit nog weer? Want zijn broer is duidelijk geen kopie van hem. Van HRC naar LCR en ook daar loopt het niet echt. Veel te vroeg naar een hogere klasse gekomen. Omwille van de publiciteit errond. Had beter nog wat in de Moto2 blijven rijden en daar zijn strepen wat meer verdiend. 
Bradl krijgt de Honda niet zoals hij hem wil. Als testrijder kilometers mee gemaald. In de koers lukken de setups precies niet. 
KTM gaan als een speer. Nog wat geduld en Espargo komt eraan. Oliveira zie ik ook nog groeien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Moto2 had AM73 het toch ook niet zo makkelijk, leek me. Is daar uiteindelijk wel aan een titel geraakt maar 't was niet dat hij daar domineerde, vond ik?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens geen digitale TV of vrije zondagen al jaren geen hedendaagse race gezien. Zo af en toe komt er eens iets op youtube dat ik dan bekijk, maar loop dus jaren achter. 

Zo keek ik net deze Moto3 uit 2017, met Mir in :D 

Djeezus, wat een race. Na 14 ronden 1,6 seconden tussen de eerste 22. 😮 
Eerste uit de laatste bocht, eerste over de lijn, maar tegen einde eerste sector 14de. Wtf :lolz: 

Prachtige race: 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/6/2021 at 7:56 PM, utah said:

Miller gaf zelfs in een interview achteraf aan dat hij een jacakss was geweest bij die move op Mir. Tja. Temperament heeft hij genoeg, en Jack. 
Wanneer zien we MM93 ooit nog weer? Want zijn broer is duidelijk geen kopie van hem. Van HRC naar LCR en ook daar loopt het niet echt. Veel te vroeg naar een hogere klasse gekomen. Omwille van de publiciteit errond. Had beter nog wat in de Moto2 blijven rijden en daar zijn strepen wat meer verdiend. 
Bradl krijgt de Honda niet zoals hij hem wil. Als testrijder kilometers mee gemaald. In de koers lukken de setups precies niet. 
KTM gaan als een speer. Nog wat geduld en Espargo komt eraan. Oliveira zie ik ook nog groeien. 

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het gewoon aan Honda ligt. Iedereen die "gezegend" is met zo een ding rijdt momenteel voor spek en bonen rond.

Ik stel me echt de vraag wat MM er van gaat bakken de dag dat hij terug op het appel verschijnt. Lorenzo is zo ook aan z'n einde gekomen (als kampioen). De crash te veel, en het nooit meer te boven gekomen ( + dan die draak van een Honda erbij)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen snel zien wat MM er van gaat bakken. Keert terug volgende week voor de race op Portimão.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowat het halve veld rijders is intussen geopereerd omwille van arm-pump. Miller intussen ook al. Moet dus wel echt een probleem zijn met die machine-handling. In WSBK zie je dat veel minder. To much power to handle zei Criville ooit eens. Er zit waarheid in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

arm-pump. Dat heb ik moeten opzoeken.

Is al een paar seizoenen aan de gang bij zowat iedere rijder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/10/2021 at 10:17 AM, utah said:

Zowat het halve veld rijders is intussen geopereerd omwille van arm-pump. Miller intussen ook al. Moet dus wel echt een probleem zijn met die machine-handling. In WSBK zie je dat veel minder. To much power to handle zei Criville ooit eens. Er zit waarheid in. 

motogp zit ook op keramische remmen, en WSBK op staal?

MotoGP bike changes causing arm issues, suggest Marquez and Rossi
Jun 17, 2015, 3:52 PM

Quote

Marquez reckons increased power and tyre consistency has allowed riders to be on the limit much more and potentially aggravated arm pump problems, particularly when bikes' set-ups are not to their liking.

"With these bikes you can go really fast and you're pushing a lot," said Marquez. Not only one lap but during all the race because the tyres are so consistent too.This means you are under stress all the time in the race.It also depends on how you ride the bike. For example, last year, I didn't have any problems or any feeling and this year already in some races I have felt something. This means that I don't ride in the way I would want to. When you are stiff on the bike that is when these problems come.I think it's a little bit of everything. A little bit the riding style but also the way that the bikes are now. It also depends on the circuit."

Rossi suggested greater braking forces are a major contributing factor.
"It's curious. For me there must be a technical answer to this problem," he said.The pressure that you have on your arms during the braking has increased. The Bridgestone front tyre is fantastic. The brakes are always bigger and bigger and also the engine brake of the bike, and for example the seamless braking, help a lot to stop the bike. This is all technical force that goes to your arm and in the last year a lot of people have had this problem. I think it's because of this. But for me, fortunately, I don't have a problem."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid