Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Bij mijn E heb ik een gedreun in de bak in comfort stand

Het geeft te maken met de cilinderuitschakeling en een laagje die zich vormt op de injectoren

regelmatig een product in doen om de injectoren te reinigen helpt of altijd op sport rijden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/4/2022 om 12:42, Carlito zei:

Wanneer is de laatste keer de versnellingsbakolie vervangen?

Soms kan een software-update ook al wel iets doen, gezien de adapties dan gereset worden

Echt geen flauw idee. Ik zal eens navragen bij volgend onderhoud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer benieuwd naar; maar ergens voelt het aan als 'te laat'...

180 gram uitstoot is ok nog, en de V8 blijft leven, maar je hoort er alsmaar minder en minder van (en wat je hoort is 'nep'), het gewicht stijgt, die stekkerpositie is afschuwelijk, die 'blok' in de koffer... 

stel me de vraag of ze niet beter ineens full EV waren gegaan?

then again, de engineering is wel ongelofelijk, hoe belachelijk complex is deze wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minste ingrepen te doen om dat te kunnen laden gezien de accu. Moeten ze niets structureels passeren.

Als ze dat in de flank doen moeten ze een nieuwe flank ontwerpen, hier is het gewoon wat plastic aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Carlito zei:

Minste ingrepen te doen om dat te kunnen laden gezien de accu. Moeten ze niets structureels passeren.

Als ze dat in de flank doen moeten ze een nieuwe flank ontwerpen, hier is het gewoon wat plastic aan te passen.

Idd, wegens basis W213

Still, blijft belachelijk, wie gaat dat nu laden voor 10 km te bollen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Carlito zei:

Minste ingrepen te doen om dat te kunnen laden gezien de accu. Moeten ze niets structureels passeren.

Als ze dat in de flank doen moeten ze een nieuwe flank ontwerpen, hier is het gewoon wat plastic aan te passen.

De aanpak die je van Dacia verwacht, niet van AMG. 

Anee wacht, bij de Dacia Spring hebben ze dat in de neus, achter het merkteken weggewerkt. Zelf daar doen ze het netter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:

De aanpak die je van Dacia verwacht, niet van AMG. 

Anee wacht, bij de Dacia Spring hebben ze dat in de neus, achter het merkteken weggewerkt. Zelf daar doen ze het netter.

Maar die hebben de radar en camera etc niet in het logo zitten wss 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Tjeu zei:

De aanpak die je van Dacia verwacht, niet van AMG. 

Anee wacht, bij de Dacia Spring hebben ze dat in de neus, achter het merkteken weggewerkt. Zelf daar doen ze het netter.

Waar zit daar de Accu?

Bij deze hebben ze die in de koffer gestoken, als ze dan zo een HV-kabel naar voor moeten trekken, is het een pak ingrijpender dan wat ze nu hebben gedaan. 

En een heel flankpaneel veranderen omdat er een stekker in moet is kostentechnisch totaal niet interessant. Over het algemeen veranderen die panelen zelfs niet bij een facelift, gewoon alleen al door de gigantische kosten die daarbij komen kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Carlito zei:

Waar zit daar de Accu?

Bij deze hebben ze die in de koffer gestoken, als ze dan zo een HV-kabel naar voor moeten trekken, is het een pak ingrijpender dan wat ze nu hebben gedaan. 

En een heel flankpaneel veranderen omdat er een stekker in moet is kostentechnisch totaal niet interessant. Over het algemeen veranderen die panelen zelfs niet bij een facelift, gewoon alleen al door de gigantische kosten die daarbij komen kijken. 

Weet ik veel waar die zit bij een Dacia... 

Ze wisten bij ontwikkeling in het begin toch dat er een plug-in ging komen? Daar hadden ze toen de panelen op moeten voorzien. Dit is duidelijk een achterafje, een ontwikkelingsfout. Een die op dit niveau gewoonweg niet zou mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Weet ik veel waar die zit bij een Dacia... 

Ze wisten bij ontwikkeling in het begin toch dat er een plug-in ging komen? Daar hadden ze toen de panelen op moeten voorzien. Dit is duidelijk een achterafje, een ontwikkelingsfout. Een die op dit niveau gewoonweg niet zou mogen.

Plug-in was niet gepland.

Niet vergeten dat het ding al sinds 2018 op de markt is, en toen was het ondenkbaar dat AMG naar Hybride/full EV zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Carlito zei:

Plug-in was niet gepland.

Niet vergeten dat het ding al sinds 2018 op de markt is, en toen was het ondenkbaar dat AMG naar Hybride/full EV zou gaan.

De targets die ieder merk tegen vandaag moest halen rond CO2 liggen al veel langer op tafel. Het succes van Tesla ook. Bij Porsche liepen de hybride modellen ook al vlot. 

Gek toch dat ze bij AMG zo (onterecht) conservatief waren, met dit geknutsel tot gevolg. Dito met de (vorige?) E klasse hybride met die bak in de koffer... :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
On 4/23/2022 at 5:06 PM, Tjeu said:

Gek toch dat ze bij AMG zo (onterecht) conservatief waren, met dit geknutsel tot gevolg. Dito met de (vorige?) E klasse hybride met die bak in de koffer... :fp:

Die dingen worden jaren op voorhand in ontwikkeling gestoken, en wat je kan krijgen in die concerns is dat toen de boel gestart was er nog een dino aan de knoppen zat, en 3 jaar later wordt die vervangen door iemand die wel beslist van de hybride / ev kaart te trekken. Dan krijg je dit soort oplossingen om de boel toch nog op te lappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/4/2022 om 11:12, Tjeu zei:

De aanpak die je van Dacia verwacht, niet van AMG. 

Anee wacht, bij de Dacia Spring hebben ze dat in de neus, achter het merkteken weggewerkt. Zelf daar doen ze het netter.

Zat of zit bij de c/e ook  niet de opening in de bumper? 

Bij de eqv zit de oude tankklep er trouwens nog in, zonder iets achter. :lol: Want de laadpoort zit vooraan in de bumper :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

net zoals bij de C63S weer zo'n lauwe versie 😞

maak dat iets krachtiger, ander uitlaatje, leuk velgje, limited run en klaar

leukste E63S is de eerste reeks

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

4 jaar te laat.

specs zijn wel 'interessant', leuke engineering-exercise 

11.000 rpm redline is toch wel uniek, samen met de volledige powertrain

echter, 0-200 doet een Ferrari SF90 sneller en dit is on-par met een 765LT

in die optiek is de auto inderdaad 'te laat'

goed ja, acceleratiecijfers zijn verre van het belangrijkste, zeer benieuwd hoe dat rijdt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, William Blake zei:

specs zijn wel 'interessant', leuke engineering-excercise 

11.000 rpm redline is toch wel uniek, samen met de volledige powertrain

echter, 0-200 doet een Ferrari SF90 sneller en dit is on-par met een 765LT

in die optiek is de auto inderdaad 'te laat'

goed ja, acceleratiecijfers zijn verre van het belangrijkste, zeer benieuwd hoe dat rijdt

😅F6F31566-5CEE-4715-AA94-DE8745BB4DB4.thumb.png.e3f7f95dc7b5510822892534a151810d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid