The Swede 5.787 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 Juist, de 550i. Dus de krachtigste break bij BMW is de 540i dan? Of M5 wel in break mogelijk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.539 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 Nee, enkel 540i. Gedachtengang erachter is dat de 50i-motorisatie vooral in 'Murica gekocht wordt. En daar is geen vraag naar Tourings. (BMW verkoopt ze zelfs niet daar) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 Hij rijdt zo'n M550i eigenlijk? Leunt dat dicht aan tegen M5 of Alpina B5 of neigt dat meer naar een iets krachtigere 540i? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.967 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 8 minuten geleden, Francis zei: Hij rijdt zo'n M550i eigenlijk? Leunt dat dicht aan tegen M5 of Alpina B5 of neigt dat meer naar een iets krachtigere 540i? Leunt dichter tegen een Alpina denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 40 minutes ago, Francis said: Hij rijdt zo'n M550i eigenlijk? Leunt dat dicht aan tegen M5 of Alpina B5 of neigt dat meer naar een iets krachtigere 540i? Als een krachtige 540i. Daar waar de 540i in de toeren moet gejaagd worden, is de 550i een stuk voller en kan je meer op een vleugje gas vooruitschieten. Een M5 is veel sportiever en bruter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 10 uren geleden, Tommie zei: Nee, enkel 540i. Gedachtengang erachter is dat de 50i-motorisatie vooral in 'Murica gekocht wordt. En daar is geen vraag naar Tourings. (BMW verkoopt ze zelfs niet daar) Gek genoeg wel in CDN. Edit: abanint! Niet meer van de huidige generatie, blijkt. Wel van de vorige, dacht ik. En Benz verkoopt ook nog T-modellekes van de E in CDN. Maybe in the fake states too, dunno. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 De E39 Touring werd er wel verkocht. Maar daar kreeg ie de naam 'Sports Touring' (denk ook enkel 540i? Of 530i en hoger). De E30 en E36 Tourings werden er niet verkocht, waardoor die karren nu redelijk gegeerd zijn daar (becuz 'rare'), als ze na 25 jaar eindelijk ingevoerd mogen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.579 Geplaatst: 14 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2020 E91 ook bv. maar enkel als 325xi ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 31 minuten geleden, Phil zei: E91 ook bv. maar enkel als 325xi ofzo. Zelfs de vorige generatie ook, denk met 4-pitter en 6-pitter benzine. Edit: I'm talking CDN, not USA. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 15 april 2020 Delen Geplaatst: 15 april 2020 Raar dat BMW geen breaks verkoopt in de VS want daar hebben ze het toch voor een ruime auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.021 Geplaatst: 15 april 2020 Delen Geplaatst: 15 april 2020 Raar dat BMW geen breaks verkoopt in de VS want daar hebben ze het toch voor een ruime auto.Als ze ruimte nodig hebben, kopen ze een SUV of dikke pick-up, geen break. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 15 april 2020 Delen Geplaatst: 15 april 2020 Wel raar dat ze die markt helemaal aan Mercedes en Audi overlaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.703 Geplaatst: 15 april 2020 Delen Geplaatst: 15 april 2020 Het wordt terug wel populairder daar, de 'wagon'. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 15 april 2020 Delen Geplaatst: 15 april 2020 28 minutes ago, William Blake said: Het wordt terug wel populairder daar, de 'wagon'. Jaja, maar ik bedoel: in Europa kan ik een E53 en E63 AMG break kopen of een RS6 of S6 break. Maar niet een BMW M550i Break of M5 break. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 13 uren geleden, William Blake zei: Het wordt terug wel populairder daar, de 'wagon'. En terecht. Breaks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 15 uren geleden, William Blake zei: Het wordt terug wel populairder daar, de 'wagon'. Slechts marginaal, lees ik. Een SUV heeft daar nog altijd sterk de voorkeur en doet "alles" waarvoor de 'wagon' oorspronkelijk werd uitgevonden (zeker de Ami-versie daarvan) veel beter, 't Zijn hooguit kleine percentages mensen die owv gas guzzler tax oid overschakelen op een niet-SUV en dan een break/estate kiezen. Een 'wagon' heeft voor quasi elke Amerikaan nog altijd het imago van een poor man's people carrier die vooral nadelen heeft (mist de hoogte om comfy in/uit te stappen) en de voordelen die wij zien (kleinere afmetingen, minder gewicht, evt. wat minder boaty road feel) zijn daar quasi niet van toepassing. Ik lees ook wel dat er een erg klein publiek van millenials ze wel kan smaken, vnl omdat ze 'anders' zijn. E 63 S Wagon en RS6 (d'office ne wagon) Avant zouden daar dan wel als nicheproduct gesmaakt worden. Maar hoeveel % verkoop betekent dat? Peanuts, denk ik. Ami's kopen b.v. veel sneller de RS7 dan de RS6 Avant. Ziet Benz de verkoopsaantallen van de T-modellen groeien? Vind ik wel interessante info. BMW is een koele rekenaar, al decennia, en concludeert blijkbaar dat tourings in de VS echt niet renderen. Dus ook geen M550i touring. En geen M tourings. Antwoord is steevast: "Pakt nen X3 M40i, X3M, X5 M50i, X5M, enz." De E61 M5 heeft 't bewezen, dat er (zelfs in Europa) eigenlijk zeer weinig animo voor is. 'k Vraag me wel af hoeveel dat effectief kost, b.v. een M550i touring homologeren en maken, als er al een M550i berline bestaat en de touring ook. Is dat dan nog zo'n grote investering? Is er intern kannibalisme dat men wil vermijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 Op 14/4/2020 om 11:30, The Swede zei: Juist, de 550i. Dus de krachtigste break bij BMW is de 540i dan? Of M5 wel in break mogelijk? Alpina is van BMW en Alpina's dragen nog altijd het BMW-logo. De B5s is dus de krachtigste '5 touring. Komt serieus van z'n plek, weinig nood aan méér power denk ik. M550i en B5s zullen 't dichtst bij elkaar liggen qua gevoel. Met mogelijks een tik extra souplesse en raffinement bij de Alpina. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.703 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 20 minuten geleden, gTa zei: Ik lees ook wel dat er een erg klein publiek van millenials ze wel kan smaken, vnl omdat ze 'anders' zijn. E 63 S Wagon en RS6 (d'office ne wagon) Avant zouden daar dan wel als nicheproduct gesmaakt worden. Maar hoeveel % verkoop betekent dat? Peanuts, denk ik. Ami's kopen b.v. veel sneller de RS7 dan de RS6 Avant. Ziet Benz de verkoopsaantallen van de T-modellen groeien? Vind ik wel interessante info. Het zijn vooral de autoliefhebbers daar die er voor vallen, meer dan vroeger. Als je ziet hoeveel (heb geen exacte cijfers) meer custom/designo/PA1 orders er naar de VS gaan, en Audi's beslissing om de RS6 Avant daar te gaan verkopen na een lange afwezigheid zegt toch 'iets'. Vreemd genoeg geen C Break (AMG). Maar, ja, 't blijft een minderheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.233 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 De E61 M5 verkocht alleszins voor geen meter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.771 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 Cijfers zijn inderdaad stijgend. Maar niet vergeten dat 6 op 7 wagons verkocht in de USA een Subaru Outback is En bijna alle verkopen bevinden zich ofwel in New England of in noordwest USA (Seattle, Portland) 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 9 minuten geleden, Parsifal zei: Cijfers zijn inderdaad stijgend. Maar niet vergeten dat 6 op 7 wagons verkocht in de USA een Subaru Outback is En bijna alle verkopen bevinden zich ofwel in New England of in noordwest USA (Seattle, Portland) Heerlijk. Communiceert keer wa vaker zo'n cijfers, zeg, da's MASSA'S interessant (vind ik) !!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 De M5 touring was dus niet beschikbaar op NA markt, zowat de grootste markt voor de M5. Hoe dan ook: 5% slechts waren breaks. Heb jij zo'n cijfers voor de E 63 (S) berline/T-model worldwide (en NA), @William Blake? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 Inderdaad vooral het feit dat de RS6 daar zo gehyped wordt met een zotte commercial en al, moet toch zijn dat daar vraag naar is. Ik zie t graag gebeuren als dat hier bvb zorgt voor een M3 Touring. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.233 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 5 minuten geleden, Rabbit zei: Ik zie t graag gebeuren als dat hier bvb zorgt voor een M3 Touring. 2nd that. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 16 april 2020 Delen Geplaatst: 16 april 2020 10 minuten geleden, Rabbit zei: Ik zie t graag gebeuren als dat hier bvb zorgt voor een M3 Touring. Helaas. Denk dat ge beter de hoop opgeeft. BMW zegt: "Alstublieft: de X3M." Of BMW zegt: "Alstublieft, de Alpina B3 touring." Er mag dan misschien een lichte toename zijn in de vraag naar (power) wagons in de States (vnl bij petrolheads), de toename in vraag naar power SUV's is onnoemelijk veel groter, lijkt me. 't Is daar waar de sales figures iiggen, die paar honderd of zelfs paar duizend M3 touring gaan globaal gezien een anomalie blijven. Zeker nú, op de kentering van ICE naar hybrid/EV en de gigantsche focus op uitstoot en de enorme onzekerheid voor de klassieke autobouwers, lijkt het me vanuit managementstandpunt moelijk verdedigbaar om op dat vlak plots 180° te keren. Allez, ik zie BMW dat toch niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.