Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Hij bedoelt M135i.

Nee nee, bedoelde ik niet. In vele artikels wordt er over een M145i gepraat die automaat, 4cyl en xdrive krijgt. Dus vult die de 13 in een dozijn hot hatches verder aan.

 

Enkel de RS3 blijft nog iets apart met de 5 cylinder...

 

Verder zoals de stelling hier terug wat naar boven. Wat is het verschil dan nog tussen een I30N. Wel, geen manueel, geen fwd en geen 5j garantie voor geen vriendelijkere prijs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen ik spijtig vind, is dat ie meer op een golf begint te trekken. Ik herken zelfs redelijk veel van men huidige megane in (buiten de snuit). Op zich niks verkeerd maar het wordt meer eenheidsworst vrees ik..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die trend is al langer gaande. De RWD 1 reeks zag er net iets anders uit dan veel concurrenten. Zowat elke 5 deurs FWD hatchback ziet er tegenwoordig ongeveer hetzelfde uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, 0231 zei:

Mag ook in het vlaams hoor.

Excuseer?

Ik heb trouwens je post mislezen. Er staat geleased, terwijl ik gereleased las. Er wordt niet meer geleased nu dan 6 jaar geleden, er zijn echter wel een pak meer modellen die veel verkoop genereren en die niet altijd bij de gemiddelde BMW-liefhebber goed ontvangen werden/worden omwille van FWD, zijnde de 2AT, 2GT en X1/X2. Maar die wagens zijn wel - specifiek de 2AT en X1 - monstersuccessen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn best veel mensen die er geen punt van zullen maken dat hij FWD is, voor wie zo'n 1-reeks een leuk lease bakje is om elke dag mee in de file te staan. Jammer voor de liefhebbers die wel een echte rijdersauto verkiezen. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tommie zei:

Excuseer?

Ik heb trouwens je post mislezen. Er staat geleased, terwijl ik gereleased las. Er wordt niet meer geleased nu dan 6 jaar geleden, er zijn echter wel een pak meer modellen die veel verkoop genereren en die niet altijd bij de gemiddelde BMW-liefhebber goed ontvangen werden/worden omwille van FWD, zijnde de 2AT, 2GT en X1/X2. Maar die wagens zijn wel - specifiek de 2AT en X1 - monstersuccessen.

Ongelofelijk wat een propellor embleem niet doet met sommige mensen die hun wagen niet zelf moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, 0231 zei:

Ongelofelijk wat een propellor embleem niet doet met sommige mensen die hun wagen niet zelf moeten betalen.

Er staat een niet te veel in je zin. En ik heb thuis wel een zelf betaalde propellor staan, vele forummers hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, stijn82 zei:

Er zijn best veel mensen die er geen punt van zullen maken dat hij FWD is, voor wie zo'n 1-reeks een leuk lease bakje is om elke dag mee in de file te staan. Jammer voor de liefhebbers die wel een echte rijdersauto verkiezen. 

Klopt. En dat 'lease' gedeelte mag je zelfs weglaten. De gemiddelde 1 Reeks/A Klasse/A3 koper heeft geen benul van FWD of RWD, simpel. Heeft enkel nood aan een leuk uiterlijk, een plezante velg en de ICE.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Er staat een niet te veel in je zin. En ik heb thuis wel een zelf betaalde propellor staan, vele forummers hier.

Tommie, ik denk dat jij nog een week vakantie nodig hebt :D 

Hij had het op de vele salariswagenrijders die nu opeens wel een BMW kunnen bestellen omdat ze enkel met een busje willen rijden 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel meer dan een week vakantie nodig!

Dan nog snap ik de comment maar half, want is een Zafira of een B Klasse zoveel spannender om mee te rijden?

Ik zou nog niet dood willen gezien worden in een 2AT bij wijze van overdrijven, maar ik heb al met 'concurrenten' gereden (Franse wagens dan vooral en Opel) en dat zijn gewoon echte drama's. Met alle respect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎31‎/‎08‎/‎2018 om 17:44, brjefs zei:

Fase 1 is weer aangebroken :lolz: 

De eerste generatie F20 vond iedereen ook lelijk en is nu de heilige graal geworden. Idem voor de E87.
 

Fase 1 van de F20 was dan ook gewoon lelijk (vooraan dan toch)

Fase 2 is pakken beter geworden: scherpere neus, dynamischere koplampen, idiote uitvoeringen geschrapt en een binnenafwerking die een pak beter geworden is.

Maak daar nog eens van dat het de laatste RWD Einser ooit is en het is terecht een heilige graal geworden! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

Fase 1 van de F20 was dan ook gewoon lelijk (vooraan dan toch)

Fase 2 is pakken beter geworden: scherpere neus, dynamischere koplampen, idiote uitvoeringen geschrapt en een binnenafwerking die een pak beter geworden is.

Maak daar nog eens van dat het de laatste RWD Einser ooit is en het is terecht een heilige graal geworden! 
 

Daarover gingen de fases van @brjefs niet. ;) Hij heeft 't niet over preLCI of LCI, maar fases in het aanvaardingsproces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/1/2018 at 1:51 PM, Tommie said:

En @brjefs heeft gelijk. 't Was zo met de E87 en met de F20 ook. Same old same old...

F20 was dan ook echt lelijk met die droopy koplampen. En ja ik heb ook eentje gehad (tweedehands) maar ik heb die snuit nooit mooi gevonden. Het was de rest van het pakket dat me over de streep trok (en dan vooral de "bonus" motor ;) Ik had zelfs geen M pack :tct: ) . De 2 LCI's erna vind ik wel heel geslaagd.

 

Xdrive is ook niet zaligmakend he. Je mag een RWD basis met  xdrive niet gaan vergelijken met een FWD met dwarsgeplaatste motor met ook "xdrive" op. Dat zijn andere systemen. Het is niet alsof je dan ineens een auto krijgt die 80% naar de achteras kan sturen.

 

Achja, uiteindelijk zijn het allemaal maar stuiptrekkingen. Binnen een jaar of 8 gaat het hier al lang niet meer over cilinders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, dragonfly said:

Helaas kicken veel mensen nog op de badge. En zo'n 2AT rijdt hopelijk beter dan een Zafira maar ik zou het niet weten.

Ik heb ermee gereden als vervangwagen. Dat doet wat het moet doen. Maar dat deed de C4 Picasso ook waar ik een week mee gereden heb. De ICE en het dash van de BMW zijn natuurlijk wel wat beter.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎1‎/‎09‎/‎2018 om 13:34, Tommie zei:

Ik loop nergens in een topic van een wagen die me niet aanstaat te bleiten over dat feit. ;) Laat ik me gewoon passeren.

 

Op ‎1‎/‎09‎/‎2018 om 13:51, Tommie zei:

Absoluut niet!! Maar er staat hier geen enkele officiële foto, niemand heeft er al mee gereden, en toch komen altijd dezelfde sujetten zeiken dat 't allemaal niet goed is. ;)

Het geeft gewoon aan dat vele echte BMW-fans (waartoe ik mezelf ook reken) gewoon ontgoocheld zijn in hoe BMW zijn koers vaart de laatste jaren. 

Daar waar ze pakweg 10 jaar geleden hun eigen waardes (RWD, dubbele koplampen, 6 cilinders...) nooit zouden opgeven, worden ze nu gewist alsof ze nooit hebben bestaan. 

Dat is heel spijtig! 

 

En ja, jouw loon is er misschien niet rouwig om, maar dat had het ook niet geweest indien de 1R gewoon RWD was gebleven. Ik zie niet in waarom ie dan minder zou verkocht hebben?! 

Dat de camionetten reeks voor meer-verkoop heeft gezorgd, zal ongetwijfeld wel. Maar het heeft ook voor imago schade gezorgd. Dat heb ik ze zelf in Bornem al horen toegeven. Ik ben ervan overtuigd dat mensen afhaken bij BMW omwille van deze gekozen koers... maar dat zal allicht nooit te becijferen zijn. 

 

Op ‎1‎/‎09‎/‎2018 om 13:54, msxx zei:

Je hebt een punt.

Maar DE usp van de 1 reeks is geschrapt. En daarmee ook de zescilinder. Je kan niet verwachten dat je daar applaus voor gaat krijgen (hier).

 

Voila. 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, dragonfly zei:

Tommie, ik denk dat jij nog een week vakantie nodig hebt :D 

Hij had het op de vele salariswagenrijders die nu opeens wel een BMW kunnen bestellen omdat ze enkel met een busje willen rijden 😛 

Jij verstaat het.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Tommie zei:

Klopt. En dat 'lease' gedeelte mag je zelfs weglaten. De gemiddelde 1 Reeks/A Klasse/A3 koper heeft geen benul van FWD of RWD, simpel. Heeft enkel nood aan een leuk uiterlijk, een plezante velg en de ICE.

En het voornaamste , de badge niet vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Maxime S said:

 

Het geeft gewoon aan dat vele echte BMW-fans (waartoe ik mezelf ook reken) gewoon ontgoocheld zijn in hoe BMW zijn koers vaart de laatste jaren. 

Daar waar ze pakweg 10 jaar geleden hun eigen waardes (RWD, dubbele koplampen, 6 cilinders...) nooit zouden opgeven, worden ze nu gewist alsof ze nooit hebben bestaan. 

Dat is heel spijtig! 

 

En ja, jouw loon is er misschien niet rouwig om, maar dat had het ook niet geweest indien de 1R gewoon RWD was gebleven. Ik zie niet in waarom ie dan minder zou verkocht hebben?! 

Dat de camionetten reeks voor meer-verkoop heeft gezorgd, zal ongetwijfeld wel. Maar het heeft ook voor imago schade gezorgd. Dat heb ik ze zelf in Bornem al horen toegeven. Ik ben ervan overtuigd dat mensen afhaken bij BMW omwille van deze gekozen koers... maar dat zal allicht nooit te becijferen zijn. 

 

Voila. 

 

 

Ze verliezen 5 "liefhebbers" die hun geld toch eerder hangen aan een E36 dan een F80 en ze winnen 10 "losers" die een 2 AT kopen of een nieuwe 1 want eindelijk is die "gevaarlijke" RWD weg. Dit is trouwens waarom hij meer zal verkopen. Ik lees het hier zelfs op AM dat mensen voor hun vrouw liever een xdrive of een fwd kopen wegens "veiliger". En je zou hopen dat men hier slimmer is dan de gemiddelde nonkel op het familiefeest wiens diesel meer koppel heeft dan een Porsche en dus sneller is.

Als je als merk moet leven van de liefhebbers ben je binnen de 5 jaar dood. Hun specialiteit: heel hard roepen op sociale media en weinig uitgeven bij het merk, want diezelfde liefhebbers zullen dan wel eerder hun tweedehandse liefhebbersauto (particulier gekocht natuurlijk, want goedkoper) laten onderhouden bij de onafhankelijke ipv hun centen bij de officiële STEALER achter te laten. 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel meer dan een week vakantie nodig!
Dan nog snap ik de comment maar half, want is een Zafira of een B Klasse zoveel spannender om mee te rijden?
Ik zou nog niet dood willen gezien worden in een 2AT bij wijze van overdrijven, maar ik heb al met 'concurrenten' gereden (Franse wagens dan vooral en Opel) en dat zijn gewoon echte drama's. Met alle respect.
Helaas kicken veel mensen nog op de badge. En zo'n 2AT rijdt hopelijk beter dan een Zafira maar ik zou het niet weten.
Ik heb ermee gereden als vervangwagen. Dat doet wat het moet doen. Maar dat deed de C4 Picasso ook waar ik een week mee gereden heb. De ICE en het dash van de BMW zijn natuurlijk wel wat beter.
Belangrijk punt is dat je voor hetzelfde lease budget met een beter afgewerkt product kunt rijden.

Ik ben op zijn zachtst gezegd geen BMW liefhebber, maar had de 2at bestaan enkele jaren geleden had ik niet met een Touran gereden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We leven niet meer in de jaren 80. Er wordt niet meer op dezelfde manier naar auto's gekeken en van auto's gedroomd. De wereld heeft talloze nieuwe middelen ontwikkeld om als mens je te ontspannen / te onderscheiden / te amuseren, plus het stigma van vervuiler wordt ook elke dag groter. Het % van de jeugd dat zich vandaag autoliefhebber noemt is pakken lager dan pakweg 30 jaar geleden. Hoeveel jongeren zouden vandaag nog een poster van een sportwagen boven hun bed hebben hangen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We leven niet meer in de jaren 80. Er wordt niet meer op dezelfde manier naar auto's gekeken en van auto's gedroomd. De wereld heeft talloze nieuwe middelen ontwikkeld om als mens je te ontspannen / te onderscheiden / te amuseren, plus het stigma van vervuiler wordt ook elke dag groter. Het % van de jeugd dat zich vandaag autoliefhebber noemt is pakken lager dan pakweg 30 jaar geleden. Hoeveel jongeren zouden vandaag nog een poster van een sportwagen boven hun bed hebben hangen?
Daarom zitten hier een hoop oude knarren te zagen tegen elkaar [emoji3] als er hier al eens een jongere langskomt is het Knokke volk [emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid