Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, josenjef zei:

Daarom zitten hier een hoop oude knarren te zagen tegen elkaar emoji3.png als er hier al eens een jongere langskomt is het Knokke volk emoji16.png

Het zijn op de fora net de jongere gasten die staan te klagen dat het niet goed is.

Snel en sportief rijden is nu al bijna niet meer mogelijk, en als we nog eens 2 jaar en 3000 camera's op onze wegen verder zijn is het helemaal gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ze verliezen 5 "liefhebbers" die hun geld toch eerder hangen aan een E36 dan een F80 en ze winnen 10 "losers" die een 2 AT kopen of een nieuwe 1 want eindelijk is die "gevaarlijke" RWD weg. Dit is trouwens waarom hij meer zal verkopen. Ik lees het hier zelfs op AM dat mensen voor hun vrouw liever een xdrive of een fwd kopen wegens "veiliger". En je zou hopen dat men hier slimmer is dan de gemiddelde nonkel op het familiefeest wiens diesel meer koppel heeft dan een Porsche en dus sneller is.

Als je als merk moet leven van de liefhebbers ben je binnen de 5 jaar dood. Hun specialiteit: heel hard roepen op sociale media en weinig uitgeven bij het merk, want diezelfde liefhebbers zullen dan wel eerder hun tweedehandse liefhebbersauto (particulier gekocht natuurlijk, want goedkoper) laten onderhouden bij de onafhankelijke ipv hun centen bij de officiële STEALER achter te laten. 

Deels mee eens. 

Je hebt inderdaad van die dwaze merk-believers die nooit nieuw zullen kopen en nooit bij een dealer op onderhoud zullen gaan. 

Maar je hebt er ook van een andere soort. Die minder schreeuwen, die minder opvallend rondlopen met BMW T-shirts en die geen marginale Facebook-posts doen "BMW vs Mercedes" met één of andere minion.

Ik heb zo toevallig al weet van drie ex-klanten die van merk veranderd zijn omdat BMW hun ding niet meer is. En we spreken niet over 2AT-volk, maar X5, 6GC en 7R-volk. En dat waren mensen die al wat BMW's hadden gesleten!  "Het is dat niet meer bij BMW" klinkt het. 
Niet iedere fanboy schreeuwt het van de daken, zoals jij hier doet geloven. De gedistingeerde fanboy bestaat ook. En sommigen onder hen haken af... Maar ik zeg het: dit zal je nooit in cijfers kunnen uitdrukken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxime, 'ik ken 3 man die weg zijn gegaan', da's toch geen argument. :) Ik 'ken' in dat geval makkelijk 20 man die nu een 2AT hebben gekozen om dat ze eindelijk BMW konden rijden én hun koters vlot konden meepakken én MOCHTEN een BMW bestellen van hun vrouw omdat 't FWD is.

Je argumenten zijn nietig tov de verkoopcijfers. En ik snap je hoor, volledig zelfs. Maar 't is vechten tegen de bierkaai. Hoe veel mensen zeiken niet op Mercedes omdat 't van stijlvolle beenhouwersbakken naar schreeuwerige FWD AMG CLA's is gegaan met organische vormen en grote wielen tegen de sterren op? Maar de verkoop liegt er niet om...

Op 'fanboyisme' overleeft geen enkel merk.

PS: waarom zou een 1 Reeks in de volgende generatie in deze tijd minder verkopen als RWD dan FWD? Simpel, hogere CO2... En op dat punt zijn we in de wereld aangekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet tegenstaande dat ik BMW nu echt wel een inwisselbaar merk begin te vinden...

Renders van de 1 zijn niet lelijk, maar doen me teveel aan de vorige generatie A-Klasse denken...

Hopelijk is de afwerking beter dan in de 2AT/GT X1...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tommie zei:

Maxime, 'ik ken 3 man die weg zijn gegaan', da's toch geen argument. :) Ik 'ken' in dat geval makkelijk 20 man die nu een 2AT hebben gekozen om dat ze eindelijk BMW konden rijden én hun koters vlot konden meepakken én MOCHTEN een BMW bestellen van hun vrouw omdat 't FWD is.

Je argumenten zijn nietig tov de verkoopcijfers. En ik snap je hoor, volledig zelfs. Maar 't is vechten tegen de bierkaai. Hoe veel mensen zeiken niet op Mercedes omdat 't van stijlvolle beenhouwersbakken naar schreeuwerige FWD AMG CLA's is gegaan met organische vormen en grote wielen tegen de sterren op? Maar de verkoop liegt er niet om...

Op 'fanboyisme' overleeft geen enkel merk.

PS: waarom zou een 1 Reeks in de volgende generatie in deze tijd minder verkopen als RWD dan FWD? Simpel, hogere CO2... En op dat punt zijn we in de wereld aangekomen.

Dat is toch net mijn punt!? 

Enkel de verkoopcijfers zijn cijfers die één op één iets kunnen duidelijk maken. In dit geval is BMW zogezegd goed bezig omdat die stijgend zijn. Cijfers van gemiste verkopen zijn er natuurlijk nooit. 

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat er zeker ook gemiste verkopen zijn omwille van de nieuw ingeslagen weg. Maar bon, dat heb je altijd en overal. Alleen is BMW op dat vlak, voor de echte liefhebber de laatste jaren de verkeerde weg ingeslagen. 

En als de RWD vs FWD dan een pure CO²-kwestie zou zijn, leg me dan eens uit waarom die nieuwe 3R hoogstwaarschijnlijk enkel nog met xDrive komt bij de iets of wat potente motoren? Een RWD zou dan toch ook CO²-efficiënter moeten zijn? Want ook in dat segment speelt dat mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal andere klasse, i know, maar bij Mercedes heb je de Vito die beschikbaar is in FWD, RWD of AWD.

Als je het daar bekijkt denk ik dat mijn ruwe schatting is 70, 25, 5 in verhouding.

Van die 70% kan je er 15 schrappen omdat die de FWD als zijnde goedkoopste versie nemen, En van die 25% zijn er volgens mij nog minstens 5% die "moeten" een RWD kiezen omdat ze dan de zwaardere motoren hebben. Als iemand die een bestelwagen koopt, en dus vooral geladen rondrijdt (lijkt me toch) al kiest voor de FWD met het nadeel geen zwaardere motor te hebben, denk ik dat het voor de 1-reeks inderdaad niet de moeite is om de duurdere ontwikkelingskost van verschillende aandrijflijnen tot dragen.

Geen idee of er buiten de Vito nog modellen zijn die zowel in FWD als in AWD als in RWD beschikbaar zijn, misschien dat dat een beter beeld geeft.

Hoeveel mensen kiezen bij Audi bewust voor Quattro om van de FWD af te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die busjes zorgen voor extra inkomsten dus daar kan ik als liefhebber zijnde nog ergens begrip voor hebben. Maar het gaat over over het algehele plaatje waar BMW zijn roots en eigenheid aan het verloochenen is en dat kan op termijn wel schade brengen. Het is precies of BMW alleen nog maar aan busjes, hybride en 18d's denkt. Wil je iets sportief moet je meteen naar een M alles ertussen gaat op termijn er uit en dat stoort mij. Het zijn ook kleine dingen, bijvoorbeeld de nieuwe 340i die alleen met x-drive en m-pakket komt omdat dat om een of andere reden kostenbesparend is. Dat is belachelijk en enerverend voor iets wat een liefhebbersauto zou moeten zijn. Mercedes heeft ook een heel breed gamma maar biedt anderzijds wel veel meer mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een echte  AMG zonder AMG-styling. Daar kan BMW nog iets van leren.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is duidelijk, BMW is gewoon een volumemerk geworden. Zoals VW en Toyota, maar dan wat minder saai. Mocht de bedrijfswagen markt ooit instorten (door regeringsmaatregelen), en iedereen zelf zijn auto moeten betalen, dan vraag ik mij af hoeveel premium FWD karren BMW nog gaan slijten. Plots is het logo dan toch minder belangrijk dan de portefeuille en gaan ze eens een kijkje nemen bij de Skoda dealer. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, stijn82 zei:

Tja het is duidelijk, BMW is gewoon een volumemerk geworden. Zoals VW en Toyota, maar dan wat minder saai. Mocht de bedrijfswagen markt ooit instorten (door regeringsmaatregelen), en iedereen zelf zijn auto moeten betalen, dan vraag ik mij af hoeveel premium FWD karren BMW nog gaan slijten. Plots is het logo dan toch minder belangrijk dan de portefeuille en gaan ze eens een kijkje nemen bij de Skoda dealer. 

Als ik geen aanbod meer vind van >4 cilinders in betaalbare vorm bij BMW, dan kom ik bij Audi uit of ga ik stoppen met dure wagens. Koop ik mij een golf en steek de rest van de centen wel in andere zaken..

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Maxime S said:

Ik heb zo toevallig al weet van drie ex-klanten die van merk veranderd zijn omdat BMW hun ding niet meer is. En we spreken niet over 2AT-volk, maar X5, 6GC en 7R-volk. En dat waren mensen die al wat BMW's hadden gesleten!  "Het is dat niet meer bij BMW" klinkt het. 

Weet je hoe hilarisch het is als je als voorbeeld iemand neemt die met zo een bus, aka de X5, rijdt om dan te gaan klagen over de "sportiviteit" van BMW die weg is?

Kom he :lolz:  

Ja want die mens die de X5 heeft gekocht destijds vindt nu zijn gading niet meer bij BMW, want de huidige X5 is me toch een pak stront geworden tov de oudere generaties. Allemaal koffiemolens met FWD. Komaan :lolz:  Precies of zo iemand heeft last van het feit dat BMW een 2AT produceert. Klinkt me eerder als het soort snob dat geen Porsche zou kopen "want ge ziet ze overal", aka "ik val ni genoeg meer op als ik 100+k uitgeef".

Pure lulkoek of mensen die gewoon niet sporen in hun bovenkamer.

 

Net alsof iemand een Renault Megane RS zou laten staan want Renault bouwt monovolumes ... 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Ambi said:

Die busjes zorgen voor extra inkomsten dus daar kan ik als liefhebber zijnde nog ergens begrip voor hebben. Maar het gaat over over het algehele plaatje waar BMW zijn roots en eigenheid aan het verloochenen is en dat kan op termijn wel schade brengen.

Och och och .... 't is dat de sociale media nog niet bestonden destijds, maar wat een rel is het niet geweest toen BMW besliste van een diesel in zijn auto's te leggen? En nu lopen ze hier allemaal lyrisch te doen over de x30D en x35D blokken (of de M550D).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, stijn82 said:

Tja het is duidelijk, BMW is gewoon een volumemerk geworden. Zoals VW en Toyota, maar dan wat minder saai. Mocht de bedrijfswagen markt ooit instorten (door regeringsmaatregelen), en iedereen zelf zijn auto moeten betalen, dan vraag ik mij af hoeveel premium FWD karren BMW nog gaan slijten. Plots is het logo dan toch minder belangrijk dan de portefeuille en gaan ze eens een kijkje nemen bij de Skoda dealer. 

BMW is meer dan enkel de Belgische markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Weet je hoe hilarisch het is als je als voorbeeld iemand neemt die met zo een bus, aka de X5, rijdt om dan te gaan klagen over de "sportiviteit" van BMW die weg is?

Kom he :lolz:  

Ja want die mens die de X5 heeft gekocht destijds vindt nu zijn gading niet meer bij BMW, want de huidige X5 is me toch een pak stront geworden tov de oudere generaties. Allemaal koffiemolens met FWD. Komaan :lolz:  Precies of zo iemand heeft last van het feit dat BMW een 2AT produceert. Klinkt me eerder als het soort snob dat geen Porsche zou kopen "want ge ziet ze overal", aka "ik val ni genoeg meer op als ik 100+k uitgeef".

Pure lulkoek of mensen die gewoon niet sporen in hun bovenkamer.

 

Net alsof iemand een Renault Megane RS zou laten staan want Renault bouwt monovolumes ... 

Wat een vreemde reactie is dat nou?

Ik heb toch nergens het woord X5 en sportiviteit in dezelfde zin vermeld? 
Trouwens zijn een 6R GC en 7R dat wel misschien?

Jij weet toch ook even goed, dat bij héél véél kopers van premium merken altijd een zekere vorm van snobisme heerst? Jij als Porschist zou dat moeten beter weten als geen ander.
En BMW is daar ook een héél mooi voorbeeld van. 
Het zal inderdaad een zekere vorm van snobisme zijn dat een X5-koper zich stoort aan 2 Reeksen en consoorten. Maar hey, klant heeft altijd gelijk... right? 
Als dat dan mensen zijn die niet sporen in hun bovenkamer... dan is dat maar zo. Maar het is jammer voor BMW dat ze die 'kapitaalkrachtige' klanten kwijt zijn. 

 

En je opmerking van die Megane RS makes no sense. Renault is altijd een rationeel merk geweest dat onsportieve modellen en familiebusjes bouwt tegen een zeer aanvaardbare prijs.  Iemand die een occasioneel sportief model als een Megane RS koopt, weet dat en stoort zich daar niet aan. 

BMW is altijd een merk geweest uit het premium segment dat tot voor kort grote berlines (en Tourings) en later ook SUV's gebouwd heeft tegen een hogere prijs. Iemand die daar ging shoppen, koos daar ook bewust voor. Nu ze hun gamma opentrekken met rationele onaantrekkelijke modellen en daarbij hun basiswaardes overboord gooien, haken er klanten af. Is dat snobisme? Absoluut! Maar dat heb je bij zo'n merk altijd al gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden identiek hetzelfde gesprek kunnen voeren in een Mercedestopic. Renault-motoren? Een omgebouwde Kangoo met een Ster op? Da's allemaal OK zegt. :ninja: 

Er zitten hier een paar mensen die wat onrealistisch denken, vrees ik. Of HLN-reaguurder zijn, daar zijn 't ook altijd 'zware BMW's' die ongelukken veroorzaken. :D @Phil

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Maxime S said:

BMW is altijd een merk geweest uit het premium segment dat tot voor kort grote berlines (en Tourings) en later ook SUV's gebouwd heeft tegen een hogere prijs. Iemand die daar ging shoppen, koos daar ook bewust voor. Nu ze hun gamma opentrekken met rationele onaantrekkelijke modellen en daarbij hun basiswaardes overboord gooien, haken er klanten af. Is dat snobisme? Absoluut! Maar dat heb je bij zo'n merk altijd al gehad. 

Je hebt het over de BMW 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, Maxime S said:

Jij weet toch ook even goed, dat bij héél véél kopers van premium merken altijd een zekere vorm van snobisme heerst? Jij als Porschist zou dat moeten beter weten als geen ander.
En BMW is daar ook een héél mooi voorbeeld van. 
Het zal inderdaad een zekere vorm van snobisme zijn dat een X5-koper zich stoort aan 2 Reeksen en consoorten. Maar hey, klant heeft altijd gelijk... right? 
Als dat dan mensen zijn die niet sporen in hun bovenkamer... dan is dat maar zo. Maar het is jammer voor BMW dat ze die 'kapitaalkrachtige' klanten kwijt zijn. 

Snobs sporen idd niet in hun bovenkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je hebt het over de BMW 1?

Ja, dat was tot en met de huidige generatie voor mij nog een premium BMW omdat ze vasthielden aan dé belangrijkste BMW-waarde: RWD. Daardoor was ie zijn meerprijs tegenover pakweg een Golf in mijn ogen waard. 

Nu ze die RWD ook overboord gooien wordt ie even mainstream als al de rest. NIets speciaal meer aan. 

 

En ja ik weet dat 80% van de kopers daar geen zak om geeft, Maar er is ook die andere 20%. Een uniek publiek, dat enkel bij BMW terecht kan/kon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ir_fuel zei:

Snobs sporen idd niet in hun bovenkamer.

Ik ben ook geen fan. 

Maar voor zo'n merken zijn ze zeer belangrijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Parsifal zei:

Als je auto's voor fanboys maakt, krijg je een Alfa Giulia... en kijk eens hoe kut die verkoopt... 😑

De enige reden dat ik niet met een Giulia of XE rijd is de beperking tot viercilinders in diesel. Oh ja, en de touchscreen navigatie :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Och och och .... 't is dat de sociale media nog niet bestonden destijds, maar wat een rel is het niet geweest toen BMW besliste van een diesel in zijn auto's te leggen? En nu lopen ze hier allemaal lyrisch te doen over de x30D en x35D blokken (of de M550D).

BMW had in de jaren '80 al diesels,en bij mijn weten is daar geen gigantische rel over geweest toen. Het is hier een forum voor liefhebbers, moeten we dan allemaal een vreugdedansje doen als BMW beslist om een FWD 1-reeks te maken ? Maar het zou ook autominded niet zijn als fuel niet tegendraads kwam doen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Net alsof iemand een Renault Megane RS zou laten staan want Renault bouwt monovolumes ... 

Zeer velen, vrees ik. Al dat volk met een 120d met M-pack :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid