Populair bericht Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 6 augustus 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Ik zou een zeer lange review moeten schrijven, heb nu mijn eigen Pan en de twee GT4 doors gereden. Tijd ontbreekt dus kort en wat chaotisch geschreven: EXTERIEUR Front view: AMG all the way for meSide view: barrage beiden dik ookRear view: Pan all the way. INTERIEUR:Looks: PanameraStoelen (of je nu de AMG performance neemt of de andere met de opblaasbare zijdelings steun) steekt Mercedes er met kop en schouders boven uit. En ja ik vind een stoel belangrijk ook (hoe raar ook) om de auto aan te voelen. Idem voor het stuur. Conclusie interieur: voor de “rijder”: AMG, voor de looks: Pan Motor:Pan 3.0 V6 + electro : 620 pk. It kicks ass no doubt, sound zeer dik in orde (sportuitlaat) door de batterij zeer lineair en impressionant. GT53: de absolute verrassing sound is echt goed, geen overdreven pop and bangs maar mooie balans ! De 6cyl met kleine batterij heeft de snelste reactie tijd van de 3 motoren en qua rijders gevoel, sorry voor de pk liefhebbers (incl mezelf) geeft deze motor by far het meeste rijplezier. Power is meer dan genoeg voor onze wegen, nooit te kort gehad. Auto stuurt met deze motorversie ook zeer agiel. Waauw onder de indruk in deze auto (deze motor schijnt niet altijd zo leuk aan te voelen in andere modellen). GT63s: acceleratie is mindblowing, laat er geen twijfel over bestaan, sound is top maar toch vond ik dat de (echt een verrassing) de 53 niet moest onderdoen. In alle objectiviteit is voor mij de GT53 hier de winnaar Versnellingsbak: Het “manueel” schakelen met de Merc is veel meer “involving” dan de PDK, de bak gaf me ook het gevoel sneller te schakelen, bruter, “racier”. Winnaar : AMG en door de combinatie met de GT53 dus ook hier de GT53 Stuurgevoel:Beiden voelen zeer goed, en waar AMG hier enkele jaren geleden merkelijk achter lag op de Porsche voelde de Merc in sport en sport plus gewoon scherper aan RIJGEVOEL:Is de Porsche goed: ja hij is goed, ik ben een heel tevreden gebruiker MAAR............ na een 1 op 1 vergelijk moet ik hier ook (tegen de verwachting in) de Merc als de betere uitroepen. De auto is niet alleen lichter, hij voelt ook een pak agieler aan en (mede door de stoelen en beleving motor en bak) geeft een grotere rijsensatie. Door directheid van de GT53 moet ik deze hier dan ook op 1 zetten. De Merc voelt nerveuzer aan geeft meer intensiteit, maar je voelt dat er iemand meehelpt om de dingen recht te houden......op het niveau van vering en ophanging is de Porsche gewoon nog een stuk beter, hier heeft Mercedes de achterstand nog niet dichtgefietst al doet de elektronica en de achterwiel sturing (63) zijn werk goed en gaat het uiteindelijk resultaat wel naast de Porsche staan, maar je voelt dat het minder “naturel” is..... je kan bij de Merc wel alle systemen uitschakelen en kiezen voor 100% rwd. Ik heb even zo gereden zonder grenzen af te tasten, je krijgt dan weer dat beest gevoel. Dat ding is op die manier niet op de baan te houden bij wijze van spreken maar.....het is wel leuk ! Conclusie: Mijn rijdershart moet toegeven dat de Mercedes je een grotere glimlach geeft. De afwezigheid van een zware batterij, de veel betere stoelen en twee zeer leuke motoren geven de doorslag. En als dat rijdershart spreekt dan moet ik de GT53 op plaats 1 zetten. Ja sommigen gaan op hun achterste poten staan want pk en koppel en een V8..... dat moet wel meer rewarding zijn. Wel ik vind dus niet Zonder VAA shit en de enorme waardevermindering zou ik niet twijfelen om de GT62S te kopen want...... ja het rijdt wat minder fijn dan de GT53 maar ik ben ook een stuk macho en hou van de V8 grom. Het is niet in lijn met wat mijn rijdershart zegt, maar emotie speelt nu ook eenmaal. Maar er is dus VAA en waardevermindering.....17000 euro VAA per jaar dokken zie ik echt niet zitten. Prive kopen en het waardeverlies slikken ook niet. Conclusie: de staat loopt met zoveel weg dat rationeel de Pan de beste keuze is. Ik blijf en ben dan ook een tevreden bezitter maar............Mercedes heeft me verbaasd en is gewoon de betere auto. Optisch toont de Merc heel bruut maar de kont kan me niet zo bekoren. Ik vind de Porsche dan ook een tikje knapper. Tot daar mijn zo objectief mogelijk korte impressie. Ik zou nog meer kunnen neerpennen met nuances en ervaringen maar de tijd ontbreekt. Bij deze wil ik ook GMS Leuven bedanken waar ze exact de behoeften van potentiële klanten kunnen detecteren. Gaat op termijn zeker opbrengen 10 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 6 augustus 2020 Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.703 Geplaatst: 6 augustus 2020 Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Je conclusie verbaast me? Als je gaat kopen is het de pan of de 63. Waaruit je dan de pan kiest vanuit puur financieel standpunt (en logisch ook, als ik die bedragen zie ) Maar de 53 neem je dan niet in overweging? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 6 augustus 2020 Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Klopt, door de macho in mij....... als ik zoveel geld uitgeef (we spreken over bedragen boven 135k tot 200k en meer ) dan wil ik graag serieuze power, sorry. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.703 Geplaatst: 6 augustus 2020 Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Versta ik, niets mis mee. Maar was niet duidelijk in je conclusie. Vooral niet omdat je altijd spreekt over rijgevoel, rijgevoel, rijgevoel,... En daarbij de 53 ophemeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 7 augustus 2020 Delen Geplaatst: 7 augustus 2020 Ik snap de keuze wel. Vond die 53 ook wel een zeer leuk blok. Beetje te goed om de middenmotor amg te zijn Die 63 is zonder twijfel de heftigere exotischere keuze. Maar inderdaad telkens ik daarmee rij en tank stel ik me de vraag of al die abundance wel zijn geld waar is. Ook straf dat je de auto liever niet privé koopt terwijl sommige hier verkondigen dat het de heilige hack is om een dikke auto te kopen als zelfstandige, want je spaart hopen VAA uit! Nu goed, ik heb ook al gerekend en kom er ook niet uit, net zoals jij 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SpeedExceed 178 Geplaatst: 7 augustus 2020 Delen Geplaatst: 7 augustus 2020 48 minuten geleden, Rabbit zei: Ik snap de keuze wel. Vond die 53 ook wel een zeer leuk blok. Beetje te goed om de middenmotor amg te zijn Die 63 is zonder twijfel de heftigere exotischere keuze. Maar inderdaad telkens ik daarmee rij en tank stel ik me de vraag of al die abundance wel zijn geld waar is. Ook straf dat je de auto liever niet privé koopt terwijl sommige hier verkondigen dat het de heilige hack is om een dikke auto te kopen als zelfstandige, want je spaart hopen VAA uit! Nu goed, ik heb ook al gerekend en kom er ook niet uit, net zoals jij carsharing is het beste alternatief. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 7 augustus 2020 Delen Geplaatst: 7 augustus 2020 Ik ga hier geen vrienden mee maken, maar die GT4 door vind ik een draak van een auto. Dat dat goed rijdt daar twijfel ik niet aan, Jokke heeft kennis genoeg om te kunnen en mogen spreken over wat het best stuurt. Maar ik zou er een Panamera niet laten voor staan. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 7 augustus 2020 Delen Geplaatst: 7 augustus 2020 En dan zeggen ze dat de 43 en 53 geen 'echte' AMG's zijn Bedankt voor de review! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 7 augustus 2020 Delen Geplaatst: 7 augustus 2020 1 uur terug, Niko80 zei: Ik ga hier geen vrienden mee maken, maar die GT4 door vind ik een draak van een auto. Dat dat goed rijdt daar twijfel ik niet aan, Jokke heeft kennis genoeg om te kunnen en mogen spreken over wat het best stuurt. Maar ik zou er een Panamera niet laten voor staan. Ik vind en vond dat op foto ook.............. is een auto waar je moet in groeien vind ik. Alleen de kont zal ik nooit echt knap vinden. Dat zijn smaken want ik vind bv de kont van een gewone Pan ook niet zo super terwijl anderen de ST mottig vinden. Looks spelen zeker ook mee bij aankoop, naar je speelgoed (fiets, auto, motor, vrouw (kuch)) met liefde kunnen kijken maakt ook deel uit van je genot. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 7 augustus 2020 Delen Geplaatst: 7 augustus 2020 22 minutes ago, Jokke_vlo said: Ik vind en vond dat op foto ook.............. is een auto waar je moet in groeien vind ik. Alleen de kont zal ik nooit echt knap vinden. Dat zijn smaken want ik vind bv de kont van een gewone Pan ook niet zo super terwijl anderen de ST mottig vinden. Looks spelen zeker ook mee bij aankoop, naar je speelgoed (fiets, auto, motor, vrouw (kuch)) met liefde kunnen kijken maakt ook deel uit van je genot. Niet enkel op foto helaas, er rijdt langs ons kanten een satijn zwarte rond, maar ik die auto echt niet appreciëren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 7 augustus 2020 Delen Geplaatst: 7 augustus 2020 BTW bij mijn Pan (vandaar koppel en pk) staat motor in RS4 modus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 8 augustus 2020 Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 Op 6/8/2020 om 11:19, William Blake zei: In eerste instantie voelt die aan als een E63 AMG, tot je ECHT gaat knallen, extra stijfheid en meesturende achteras maken mega veel verschil. En er komt nog een versie boven, met 816 pk PHEV Waaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 8 augustus 2020 Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 Waarom heeft de "tragere" 53 een vaste spoiler en de 63 niet? Is dat gewoon een optioneel pack dat daar op staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.746 Geplaatst: 9 augustus 2020 Delen Geplaatst: 9 augustus 2020 10 uren geleden, tuscani zei: Waarom heeft de "tragere" 53 een vaste spoiler en de 63 niet? Is dat gewoon een optioneel pack dat daar op staat. Dat is een optioneel pak zoals je ook bij de A klasse hebt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 9 augustus 2020 Delen Geplaatst: 9 augustus 2020 17 uren geleden, gTa zei: Waaat. 73 AMG 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 9 augustus 2020 Delen Geplaatst: 9 augustus 2020 7 uren geleden, Carlito zei: 73 AMG Dat nummertje heeft toch wel wat pedigree In vnl de SL, dacht ik, maar ook enkele S en enkele S coupé? Nog zeldzamer is de 70, dacht ik? En was er ook geen 63 AMG met atmo V12, met 444 pk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 10 augustus 2020 Delen Geplaatst: 10 augustus 2020 21 uren geleden, gTa zei: Dat nummertje heeft toch wel wat pedigree In vnl de SL, dacht ik, maar ook enkele S en enkele S coupé? Nog zeldzamer is de 70, dacht ik? En was er ook geen 63 AMG met atmo V12, met 444 pk? Yup, maar die 63 en 70 zijn inderdaad heel zeldzaam. Alleen zal dat nu een klein blok zijn itt de V12 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 10 augustus 2020 Delen Geplaatst: 10 augustus 2020 Moteurke, zegt. :inlove; Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.554 Geplaatst: 10 augustus 2020 Delen Geplaatst: 10 augustus 2020 Da’s ook het blok in de Zonda’s, neen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 10 augustus 2020 Delen Geplaatst: 10 augustus 2020 4 uren geleden, bt. zei: Da’s ook het blok in de Zonda’s, neen? Idd. Denk dat de Zonda's ook de normale 6-liter en de kleinere 7.0 V12 gehad hebben, niet enkel de 7.3. Is - denk ik - wel de meest bekende toepassing van die motoren, ja. Klinken met open Pagani-uitlaat buitenaards. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 11 augustus 2020 Delen Geplaatst: 11 augustus 2020 Op 8/8/2020 om 18:30, gTa zei: Waaat. Nog cadeau'ke van Tobias Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 11 augustus 2020 Delen Geplaatst: 11 augustus 2020 Op 9/8/2020 om 19:31, gTa zei: Dat nummertje heeft toch wel wat pedigree In vnl de SL, dacht ik, maar ook enkele S en enkele S coupé? Nog zeldzamer is de 70, dacht ik? En was er ook geen 63 AMG met atmo V12, met 444 pk? Indeed; zelfs in de G heeft die V12 ook gezeten Wil je nu een V12 in de G, moet je naar Brabus, met 900 pk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 11 augustus 2020 Delen Geplaatst: 11 augustus 2020 Juist, G 63 AMG met die 444 pk V12, damn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 15 juni 2021 Delen Geplaatst: 15 juni 2021 Geslaagde facelift: Vorig jaar hadden ze al wat gesleuteld aan de ophanging (zowel de normale adaptieve dempers als de airmatic) maar nu gaan ze blijkbaar nog verder. Straks het persberichtje eens doorlezen. https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=50201603&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPXRodW1icyZmcm9tSW5mb1R5cGVJZD00MTAxMg!!&rs=0 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.