Populair bericht Mich 2.443 Geplaatst: 24 april 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 24 april 2018 Afgelopen weekend me nog es gaan uitleven op mijn favoriete buitenlandse track: de rollercoaster van Dijon. Partners in crime: 911Impact Racing Team 2 weken terug vroegen ze of ik geen zin had in Dijon. De wagens waren geboekt enkel voor sessies vrij rijden en eigenaar Sebastien had zin in de koers. Moest ik ni lang over denken. Moest er gewoon zaterdagochtend op tijd zijn. Vrijdagavond opgereden en lag tegen 1u s nachts onder de lakens in de Holiday Inn Dijon. Mijn gezin was uiteraard ook voltallig aanwezig Soit heb geen tijd voor een uitgebreid verslag dus ik beperk me tot paar facts. Na de briefing zaterdagochtend effe het stuur genomen op ouwe banden om de wagen te voelen. 1.25.5. Kar gleed vrij neig maar ach, ni verder op ingegaan. 30 min later qualif op nieuwe banden. 1.23.2 voor mezelf, Sebastien deed er nog tikkeltje af naar 23.1. Wagen voelde super, dat wisten we toen al. Had eigenlijk een 22.5 of 22.6 ingezeten zonder verkeer maar het maakte ni uit want de top7 voor ons draaide bijna 1sec sneller!!! Ni da we daarvan wakker lagen. Wij waren mega blij da we zo goed meedraaiden Rond de middag vat ik mijn koers van 60min aan. Start prima, ik win 3 plekken maar moet na 1 ronde wel 1 plek terug afstaan. Heb een rondje of 3 nodig om echt in het snelle ritme van deze mannen te komen. Eens op tempo loop ik langzaam in op een groepje voor mij, er zit enkel nog een Ferrari tussen die het ritme ni kan volgen maar zeer moeilijk te passeren valt. Op de rechte lijn is de porsche geen maat voor de 488. Deze spin is daarmee ook het kruis over een goeie uitslag. Het werd een inhaalrace van achteraan. En ja we waren snel. Het was ook dikke fun, maar er had zoveel meer ingezeten. Na de koers was ik kapot. Laatste 10min was ik echt ni fris meer. Ben me effe moete gaan zetten en die “echte” cola heeft me gesmaakt. Dingen die we onthouden: - de wagen lag super qua afstelling - onze wagen draaide snelle tijden - exit last corner waren we bijna onklopbaar - we mankerden speed in de rechte lijn - 997 cups waren sneller daar - alles gepresteerd zonder ABS - concurrentie rijdt 90% met ABS - Dijon blijft kicken. Wat een circuit!! 14 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Mich 2.443 Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 24 april 2018 Pics Familytime: 11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.794 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Zalig Mich !! Knap hoe jij steeds op momentum rijdt, heel specifieke stijl. Ziet er weer ook allemaal zo makkelijk uit terwijl zowel je rondetijd als de spin laat zien dat je wagen mooi tegen de limiet zit. Het nadeel van races waar men talent probeert te compenseren met geld zie je hier duidelijk. Het kost je je wedstrijd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Zoals al gezegd, super gereden man!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Voor het geval je je oude topic kwijt zou zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 13 minuten geleden, dragonfly zei: Voor het geval je je oude topic kwijt zou zijn Nee maar beter 1 draadje met alles erin. Lijkt me leuker [emoji6][emoji106] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Zalig Mich !! Knap hoe jij steeds op momentum rijdt, heel specifieke stijl. Ziet er weer ook allemaal zo makkelijk uit terwijl zowel je rondetijd als de spin laat zien dat je wagen mooi tegen de limiet zit. Het nadeel van races waar men talent probeert te compenseren met geld zie je hier duidelijk. Het kost je je wedstrijd. Als jij het zegt [emoji3]... ik zie dat natuurlijk ni van mezelf. Maar de wagen zit echt wel tegen de gripgrens gereden hoor. Enfin, de grens van nen amateur. Er heeft niemand vd amateurpiloten op een cup onder de 1.22 gedraaid in koers en er zaten 2 4.0l in het veld. Simmenauer van bij Sebastien Loeb racing draaide 1.20.5 in koers. Hoe die manne dat doen [emoji51][emoji51][emoji854] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Leuk dat jullie zo close zitten qua tijden. En zonder abs lijkt me supermoeilijk, is toch iets dat je moet leren aanvoelen en kan toch enkel en alleen door veel op die wagen te rijden. Dus niet verwonderlijk dat de routiniers snellere tijden kunnen draaien. En wtf, schoon weer in Dijon ja? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Hangt van circuit af maar we zijn zeker aan mekaar gewaagd. Al is hij wel de betere qualifier, ik ben dan weer wat beter in koers. Het grote verschil is dat hij met Abs rijdt en ik zonder. Dus er zit Abs op de wagen, maar ik zet het af. Gewoon uit principe. Intussen heeft Seb al zo vaak met absgereden dat het moeilijk is om nog zonder te kunnen. En dat wil ik nu precies vermijden. Over het rijden zonder: het is alleszins makkelijker dan op een 997. Er zit gevoel in. Ik stamp ook ni echt, ik doe het in 2 trappen: eerst goe duwen op de pedaal om de massatransfer te creeren en gewicht naar voor te brengen. Daarna flink doorduwen. En dat werkt prima zo. Ik blokkeer af en toe wel es iets maar nooit echt zwaar of lang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.794 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 1 uur terug, Mich zei: Als jij het zegt ... ik zie dat natuurlijk ni van mezelf. Maar de wagen zit echt wel tegen de gripgrens gereden hoor. Enfin, de grens van nen amateur. Er heeft niemand vd amateurpiloten op een cup onder de 1.22 gedraaid in koers en er zaten 2 4.0l in het veld. Simmenauer van bij Sebastien Loeb racing draaide 1.20.5 in koers. Hoe die manne dat doen 1.22 is FUCKING fast op Dijon met de Porsche, voor een amateur, dat zijn toptijden hoor. (ik zie het me niet direct doen). Betreft abs: een cup met abs op het droge is trager dan eentje zonder (zolang je geen flatsport remt ) Laatste race vorig jaar op Zolder ook zonder abs in het droge: ik was merkelijk sneller. Mooi weer in Dijon, het bestaat ! Opwarming van de aarde is in een feit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Wij konden mooi in de 1.23 draaien in koers. Paar uitschieters van 22.9 maar dat kan ni constant. Dat is qualif mode, waarbij de 2 laatste bochten in 4 en 5 genomen worden ipv 3 en 4. Maar de wagen is te onrustig en mankert gevoel in 5de. Bovendien te weinig motorrem om de neus naar de koord te krijgen. Ben er zeker van dat jokke en waky nog iets meer uit dit materiaal kunne halen. Auto gaf echt veel vertrouwen!!Abs vs non-abs. Nauurlijk is zonder sneller in theorie. Maar abs geeft uw wel altijd laat ons zeggen 95% remkracht he. Zonder is het tasten naar die 100%. Het is ook daar dat die cup piloten nog wat winst halen tov amateurs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Rijden meet ABS, ik neem aan dat dat betekent "met ABS aan maar zonder het te triggeren"? Ik snap dat trouwens niet helemaal. Kunnen ze die ABS niet tunen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Coole video, knap gereden en leuke battle! Jammer van de spin, maar gelukkig geen schade 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Artikel over de ROSCAR: http://www.autosportwereld.be/2018/04/24/roscar-waar-de-larbre-saleen-nog-in-actie-komt/ 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.596 Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 Super cool Mich. Akkoord wat betreft Dijon, heerlijk circuit, die laatste bocht is echt geweldig imo. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.794 Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 Idem met de eerste bocht, daar gebeuren de meeste schuivers en ongelukken. Is een "ballen" bocht en remzone als je gaat voor snelle rondjes. Kort circuit maar wel uitdagend en niet makkelijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 7 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2018 164 km/u gemiddeld over een rondje... dat is al iets hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.966 Geplaatst: 7 mei 2018 Delen Geplaatst: 7 mei 2018 On 4/24/2018 at 11:26 AM, Le Capri Mauve said: Rijden meet ABS, ik neem aan dat dat betekent "met ABS aan maar zonder het te triggeren"? Ik snap dat trouwens niet helemaal. Kunnen ze die ABS niet tunen? Dat is race abs he. Als je weet wat die module moet kosten ... wees maar zeker dat dat getuned is. Maar feit blijft dat abs niet gemaakt is om sneller stil te staan, maar om nog te kunnen sturen tijdens het remmen en wielen niet te blokkeren. ABS stookt ook de remmen een pak heter en is dodelijk voor de blokken als je het veel gebruikt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.966 Geplaatst: 7 mei 2018 Delen Geplaatst: 7 mei 2018 6 minutes ago, Mich said: 164 km/u gemiddeld over een rondje... dat is al iets hé Dat haal ik met mijn BMW op de snelweg ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 21 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2018 eergisteren effe langsgeweest op Zandvoort, daar was het de tweede manche van de Porsche Cup Benelux en Carrera Cup France. Spectacilaire races gezien trouwens, de top10 vh plateau zijn echt toppers! Soit, na de koers nog even dag gezegd links en rechts in paddock. Fransman Nicolas Misslin ken ik al een tijdje en die rijdt bij het befaamde Almeras Team dat al paar jaar de Franse kampioen aflevert alsook in SuperCup hoge toppen scheert. Even met zijn ingenieur het over ABS/non-ABS gehad. Hij vertelde dat met ABS uiteindelijk sneller is. Je verliest in theorie een paar meters remafstand in rechte lijn tov een non-ABS, maar met ABS kan je dan weer langer en dieper de bocht inremmen waarmee je dit verlies ruimschoots compenseert. En dan hebben we het nog niet over het comfort en relatief gemak vh rijden met ABS. 3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 22 mei 2018 Delen Geplaatst: 22 mei 2018 Re:Dijon, ter vergelijking , deze van ballast ontdane 996 turbo met een levigende chauffeur doet er 1:31 over op't filmke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2019 Afgelopen weekend naar Magny Cours afgezakt. Eind augustus traditioneel toneel voor de franse Porsche days. Gezellige sfeer, lekker weer maar vooral de races van Club Motorsport zijn de moeite. Naast de gebruikelijke Cayman en 991 cup koersen had men voor de eerste maal ook een Classic race ingericht voor oude Porsches. Het was een premiere en de bedoeling om volgend jaar een kleine kalender hiervoor op te stellen 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2019 Mooi startveld bij de Cups... kunnen ze in Belgie nog iets van leren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2019 Classics 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.372 Geplaatst: 8 september 2019 Delen Geplaatst: 8 september 2019 Extra motivatie 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.