Populair bericht Mich 2.445 Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 24 september 2019 Afgelopen zaterdag nog es zelf achter het stuur kunnen kruipen. Deed deugd, was meer dan een jaar geleden. Plaats delict het fantastische circuit van Lédenon in Z-Frankrijk op een 30km van Nîmes. Lédenon is niet de snelste baan, maar wel een van de uitdagendste met haar continue hoogteverschillen en blinde punten. Had er 2j terug nog gereden en ook es in 2013 met 996cup toen. Zaterdagmorgend vroeg was er nog een sessie van 30min waarin ik de kans kreeg om aan wagen en circuit weer wat te wennen. Dat verliep vrij goed. Initieel kreeg ik de chrono niet onder de 1'30 hetgeen me begon te frustreren, hoewel ik het gevoel had toch wel te pushen, tot er in de laatste lap een 1'28 verscheen. Je moet daar echt in het ritme zitten en het eerste deel vh circuit lukte ok, maar het laatste deel was nog wat hoekig moest ik bekennen. Een uurtje later was het tijd voor de kwalificaties en ik opteerde om op gebruikte banden te rijden daar ik nog wat werk had met het laatste deel van de piste. Zo spaarde ik de nieuwe banden voor de race. Ik kon wat "pikken" door snelleren te volgen en te leren en kwam uit op een 1'26.2. Een ronde later was het rooie vlag en ben binnengereden. 5 rondjes. Kon er misschien nog ne 1'25.5 van gemaakt hebben maar ach. De koers is een uur, is van weinig belang. Trouwens het zou maar een plek of 3 gescheeld hebben. Ik startte p13 en anders misschien p10. Blijft het midden vh pak. Wat me wel duidelijk werd, was dat de wagen verschrikkelijk goed afgesteld stond. Voortrein tonnen grip.... laat remmen en insturen zonder dat de achterkant kwam. De 991Cup 3.8 gaf enorm veel vertrouwen. Rond de middag dan de koers op vers rubber. Met de start 1 plekje kunnen winnen in lap1 en dan een ronde of 3 kat uit de boom gekeken. Voor mij een groepje van 6-7 wagens en achter mij 3 autos maar ik liet bewust een kleine spatie om het risico te vermijden. Na 3 laps en goei warme banden werd ik wat wakker. Beetje geharrewar voor mij en 2 wagens kunnen pakken. Iets later nog es 2. Vervolgens kwam ik ronde na ronde dichter op de 458. Op de rechte lijn onmogelijk om te passeren. Uiteindelijk heb ik 'm toch kunnen uitremmen, een klein moment van euforie toch onder de helm! Vervolgens kreeg ik wagens in het oog waarvan ik weet dat ze kandidaat podium zijn en dat gaf extra motivatie. Iets teveel misschien, want ik wou 'm uitremmen einde rechte lijn (5de, bocht in 4de vitesse) maar hij week ni. Ben dan rond gegaan om contact te vermijden. 2 plaatsen kwijt. Rond het halfuur hebben we een verplichte pitstop volgens reglement. Rond minuut 40 in koers is het dan beginnen druppelen en regenen. Ik dacht dat de bui van korte duur zou zijn maar dat was niet het geval. Foute gok dus. Ben op slicks buiten gebleven maar het was uiteindelijk te nat. 2 toeren verloren en op p11 afgevlagd. Soit, geen getreur. Dikke fun gehad 11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2019 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.803 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Super makker ! Moet dringend eens mee 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 550 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Fantastisch man! Duidelijk dat je daarvan geniet en tof ook om elke keer je ervaring te kunnen lezen.Ik zie dat ook wel eens zitten om mee te gaan supporteren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cat7even 23 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Ledenon, mijn “bijna favoriete” circuit. Ik herinner me nog goed de eerste trackday daar ... duurde meerdere uren voordat de klik er kwam. De hele morgen vond ik er maar niets aan, kon niets vloeiend krijgen, alles was precies samengelijmd uit verschillende stukken. En dan begin je anderen te volgen en ineens, op enkele ronden tijd, klikt het en wordt het ding je favoriet. Top dat je daar nog eens kon rijden [emoji1360] Ik hoop ik geraak er volgend jaar ook met een verse set slicks [emoji41]Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 Het is inderdaad iets speciaal. Je moet er zelf gereden hebben om het te verstaan. Beetje een mini Nordschleife onder de palmbomen. Ik ben er alleszins helemaal van verkocht. Jammer dat het circuit zoveel tegenkanting krijgt van de bewoners, terwijl het circuit er eigenlijk al altijd gelegen heeft [emoji849] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 5 uren geleden, Mich zei: Het is inderdaad iets speciaal. Je moet er zelf gereden hebben om het te verstaan. Beetje een Quote mini Nordschleife onder de palmbomen. Ik ben er alleszins helemaal van verkocht. Jammer dat het circuit zoveel tegenkanting krijgt van de bewoners, terwijl het circuit er eigenlijk al altijd gelegen heeft Ola nu heb je mijn aandacht heb je toevallig onboards van je race? Lawaai en bewoners, onafhankelijk van wat eerst was, het is triest tegenwoordig. Leuk leesvoer hier, keep it comin' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 Paar random pics Centrum Ledenon. Een Mariabeeld op ne sokkel. Het circuit ligt op een plateau achter de burcht. Vaak Mistral winden daar We verbleven in Nimes. De moeite om het goed bewaard amphitheater es te bezoeken [emoji106] Berggeitjes op de piste [emoji1] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 Ola nu heb je mijn aandacht [emoji16] heb je toevallig onboards van je race? Lawaai en bewoners, onafhankelijk van wat eerst was, het is triest tegenwoordig. Leuk leesvoer hier, keep it comin' [emoji11]Ni van deze koers maar wel van 2j terug. Zal u de link es doorsturen [emoji106]Het is echt iets voor u dat circuit. No doubt [emoji2956][emoji41] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Ik was tewege van zeggen dat het er op foto nogal wat plattekes uitziet, mààr net een onboard gezien en inderdaad dat glooit serieus die baan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 Gaat ferm op en af hoor 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 1 hour ago, Waky said: Lawaai en bewoners, onafhankelijk van wat eerst was, het is triest tegenwoordig. In Frankrijk kunnen ze er wat van. Parijzenaars met te veel geld die naar het platteland trekken voor de rust en dan klacht indienen tegen een haan enzo. Schering en inslag ginder. https://www.telegraph.co.uk/news/2019/05/24/french-mayor-seeks-heritage-status-sounds-countryside-residents/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 Super makker ! Moet dringend eens mee [emoji41][emoji106] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 26 september 2019 Delen Geplaatst: 26 september 2019 Dat zal het Frans Fun-Cup kampioenschap zijn. Dat is een vast circuit op hun kalender Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Mich 2.445 Geplaatst: 7 oktober 2019 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Van het ene komt het ander.... zo ook in dit verhaal. Na Ledenon 2 weken terug kwam ik in contact met iemand die nog een rijder zocht voor een endurance op Bugatti LeMans afgelopen weekend. Koers van 2u15’. Aangezien ik op Bugatti geen ervaring heb (uitgezonderd een trackday kleine 10j terug met GT3), heb ik even getwijfeld maar uiteindelijk toch ja gezegd. In samenspraak met het team toch een coach onder de arm genomen om me zsm up to speed te brengen. Op vrijdag hadden we 2 x 20’ en nog es 30’ in de namiddag practice. Veel tijd was er ni. Het team werkt samen Didier Carrere (veel ervaring in F3 en Supertourism France), sinds 15j fulltime coach, en die heeft zich mooi over mij ontfermd. Correct, opbouwend en vooral iemand die emotioneel de juiste steun biedt. Was een toffe ervaring en ook een eerste keer voor mezelf. Kort gezegd: we hebben de vrijdag 4sec gevonden. Van hoge 1.49 naar hoge 1.45. Met 2 pers in de wagen. Bugatti is op zich ni zo complex maar veel zit hem in details en ervaring. Die ander mannen hebben daar allemaal al veel gereden. Veel bochten die breed uitdraaien en waar je dus vrij vroeg op de gas kan. Ook die eerste snelle rechtse net voor Dunlop chicane. 230 per uur. De toppers lossen, ik rem nog even. De Porsche zweeft daar een beetje en je bent onderweg in andermans wagen. Enfin soit, ik zat tussen de mensen met die tijden, dat was het belangrijkste. In koers de volgende dag heb ik mooi meegedraaid. Mijn eerste ronde na 35’ koers was een hoge 1.43. Mijn allerlaatste toer na 2u15’ koers was een 1.44.3. Yves de eigenaar draaide 1.42-1.43. We zijn 14de geeindigd op 41 autos. Ondanks een stop en go. In onze klasse waren we 5de, de verschillen met p4 en p6 waren telkens meer dan een ronde. Kortom het was een zeer leuk avontuur op alle gebied. Endurance, nieuw circuit, andere auto, onbekend team... plezant als je dan met een glimlach en een handdruk kan afscheid nemen op zaterdagavond. Geen brokken, geen fouten, gewoon goed. 14 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 7 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 7 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Wortel was er ook 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 7 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 7 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Wortel was er ook [emoji4] Yep. En Lorenz spijbelde voor het klimaat he [emoji106] 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 8 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 rondje Bugatti in de Cup 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 9 oktober 2019 Delen Geplaatst: 9 oktober 2019 Proper rondje. Mist zoals je zegt misschien wat commitment in de eerste rechtse maar goed dat is makkelijk gezegd vanaf de zijlijn op een video. Vind het mooi hoe je die dubbele rechtse inremt om dan kort te draaien en snel op de gas te gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.445 Geplaatst: 9 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2019 De eerste rechtse kan met wat meer risico inderdaad feller, maar je hebt meer kans dat je dan te links gaat zitten voor de remzone of dat de auto nog ni helemaal recht staat alvorens te remmen. Met de motor achterin ni de beste approach. Die dubbele linkse moet eigenlijk op die manier genomen worden. In een V. Fout is rap gemaakt want dat stuk ligt offcamber en je zit vaak net te diep. Deze bocht kan beter, ik verloor er wat tijd. De chicane erna is ook nog een werkpunt. De rest vh rondje was min of meer wel wat het moest zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 10 oktober 2019 Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 Zalig Mich, zal genieten geweest zijn 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Mich 2.445 Geplaatst: 1 november 2020 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 1 november 2020 Begin oktober eindelijk nog es zelf achter t stuur van ne Cup kunnen kruipen, wederom op circuit Bugatti van Le Mans. Altijd speciaal sfeertje dat daar hangt. Het weer was niet schitterend maar daar maalden we niet om. Het was intussen alweer een jaar geleden van nog es te rijden, en ook Bugatti is niet meteen een track dat ik goe kende, maar veel stress had ik niet echt. Ik was relax en liet het weekend op me afkomen. Het begon al meteen goed... we vertrekken rond 3u 's ochtends om om 8.30u de briefing bij te wonen.... om dan te arriveren en te horen dat de briefing afgezegd is wegens corona . Enfin ik maak kennis met mijn teamgenoot (Daniel, hij huurt de wagen bij 911Impact voor een heel jaar, maar op LeMans is het Endurance koers en zocht hij iemand om de auto te delen). Deze man was zo sympathiek om een coach mee te nemen, Jeremy Sarhy. Jeremy is 22j en heeft in 2018 Carrera Cup France gereden voor Sebastien Loeb racing. Momenteel rijdt hij rally bij Loeb en is regerend kampioen Trophé Andros (ijsracen). Het racen zit trouwens in zijn bloed want hij is zoon van Christophe Sarhy die Supertourisme reed in jaren 90-2000. Ik moet zeggen dat ik veel gehad heb aan die jongeman door het hele weekend. Vooral omdat ik de hele zaterdag eigenlijk niet in de wagen gezeten heb. De oefensessies waren kort en door een aantal rooie vlaggen was mijne rijtijd quasi nihil. s'Avonds heeft hij nog met mij alvorens naar t hotel te trekken anderhalf uur over de data gegaan. Ik had de madam en de kleine door iemand van het team naar t hotel laten brengen want er was een soiree gepland in 't Experience Center van Porsche. Zo kocht ik mezelf wat tijd om voor te bereiden. Jeremy had al gauw de zwakste plek ontdekt van mijn rijden: ik remde ni hard genoeg... ttz, ik moest harder stampen op de pedaal. Ik duwde ongeveer 60-65kg en dat is ok voor een wagen zonder ABS. Maar deze Cup heeft ABS en dan moet je tegen de 100kg stampen. We zijn in de auto gaan zitten en paar keer geoefend. Ik vond het loodzwaar en raakte aan 85-90kg. Hij zei dat dat ok was en eens in de auto al rijdend op tempo komt daar makkelijk 10kg bij. Nog een tip die hij me gaf was dat ik probeerde om de auto te vloeiend te laten rijden. Eigenlijk is het beter (zeker op een technische omloop zoals Bugatti) om de auto meer te rijden met de rem en de gaspedaal. Soit ik wist wat gedaan en ben in mijnen overall mijn madam gaan oppikken en tot aan t Experience Center gereden om aldaar in 't toilet mij nog even om te kleden Heb mij daar paar goei glazen wijn ingeschonken en alles es laten bezinken. Ik was kapot op t einde en wel blij dat ik naar mijn bed kon. De volgende morgen was het vroeg training en die was door de pech van de vorige dag volledig voor mij. Heb een half uur deftig kunnen rijden om alle tips van de vorige dag te kunnen toepassen. vooral dan het remmen. En stelselmatig voelde ik wel dat ik in het ritme kwam. Mijn tijden begonnen er wat op te trekken en ik zat onder de mensen. Een uurtje later was het qualif. Ben zelf echt slecht in qualif dus heb Daniel deze laten rijden. Had ook geen keus want hij wou ze perse zelf rijden maar het maakt ni uit. Hij was laatste van onze klasse, dus zo indrukwekkend was het niet. Onze relatie werd er niet beter op uiteraard. Ze was al niet al te best de dag ervoor, vanaf dan concentreerde ik me enkel op mezelf. Met onze klasse bedoel ik de 991 cups generatie 1, dus de 3.8l motoren. Uurtje voor Race1 (het format zou 2 races van elk 1 uur worden met verplichte pitstop) begint het te regenen. De piste is nog nat maar toch zijn er paar kerels die het wagen om op slicks te starten. Gezien onze positie hebben we niks te verliezen en ik denk ook dat slicks de beste keuze is. Daniel wil op de wets starten en dat doet hij goed gedurende 10 minuten. Vanaf dan verliest hij stelselmatig positie, de baan wordt iets droger. Op minuut 25 wisselen we van piloot. Ik rij 2 ronden nog op de wets en kom terug binnen voor slicks. Denk dat ik 4 rondjes kan rijden en er komt een safety car. Deze duurt tot aan de finish. Wederom niks gehad aan mijn koers. Lichtpuntje: was 6sec sneller op de wets dan Daniel. Ben zelf verre van nen topper he, maar het zegt wel iets over de verhoudingen denk ik. Gelukkig is er nog een 2de koers en die zou wel leuk uitdraaien voor mij. In de start blijf ik voorzichtig om geen aanrijdingen te hebben en kan aanklampen bij een groepje concurrenten van onze klasse. Kan het ritme vinden en kan een weg banen naar voren... van p7 naar p3, dan is het tijd voor de pitstop. Mannen van 911Impact blij, ikke blij. Plezant om te zien dat het nog kan. Heb er beeldmateriaal van en zal het posten als t klaar is. Daniel neemt over en brengt de auto op p6 binnen. Conclusie: geen podium dus ook geen leuke foto van een podium op LeMans. We blijven er naar streven, dus volgend jaar gaan we terug. Nu kennen we het circuit al veel beter en met de juiste teamgenoot lukt het misschien wel 12 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.