Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

Op 5/8/2019 om 21:35, BMWMB zei:

Nogmaals het bewijs dat hybride ‘willen en niet kunnen’ is. Wil je elektrisch rijden, koop een Tesla Model 3.

Dan rij ik nog liever met de tram, die heeft nog een mooier interieur ook.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb een mediterranblauwe 320d mee voor een dagje, ik vind het echt een knappe auto :inlove: 

image.thumb.png.aca68b55f78927cb797f044fb3db33c2.png

En in de showroom stond een Portimao blauwe met wat Performance prul op, ook een knap kleurtje:

IMG_20190902_173407.thumb.jpg.48e6c4feb92b75ed594d3b23502c9511.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met de verkoop van de G20?

Ik vind dat je ze nog weinig ziet rijden. En nu ik tijdens ieder reclameblok op de radio minstens twee keer een spot voor de BMW 3 Reeks hoor, doet me vermoeden dat niet/minder vlot loopt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Maxime S zei:

Hoe zit het eigenlijk met de verkoop van de G20?

Ik vind dat je ze nog weinig ziet rijden. En nu ik tijdens ieder reclameblok op de radio minstens twee keer een spot voor de BMW 3 Reeks hoor, doet me vermoeden dat niet/minder vlot loopt? 

Daar zeg je zoiets: ik zie dat kot ook amper rijden 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beperkte motoraanbod net na release vermoed ik?

Vanmorgen mijn eerste 330e gespot, op de kleine ring in Brussel. Toen ik dinsdag met ene reed ook een paar mensen zien omkijken, hij valt nog op. Zelf dan ook maar 1 gespot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

duur voor particulieren, voor bedrijven ook niet meer zo interessant.. een gemiddelde consultant zal dat niet meer onder zijn kont krijgen.

Een beetje 320d kost rond de 50k €, voor dat geld kan je nog veel leuk ander spul kopen ook. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard 320d berline met gewone automaat begint aan 41560. Hoe gek kun je zijn als particulier. Kies ik dan enkel een metaalkleur, random 17 inch velg en zwart lederen interieur gaat hij al boven de 45000. Dan spreek ik nog niet over navigatie, schuifdakje, M pack, ... Mja ...😐

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Fred said:

Standaard 320d berline met gewone automaat begint aan 41560. Hoe gek kun je zijn als particulier. Kies ik dan enkel een metaalkleur, random 17 inch velg en zwart lederen interieur gaat hij al boven de 45000. Dan spreek ik nog niet over navigatie, schuifdakje, M pack, ... Mja ...😐

Prijs gevraagd van de demo die ik mee had: 49,5k

 

320d automaat, sportline, grotere velgen, LED, dab sensatec sportstoelen en verwarmde zetels

 

Andere demo die ze hadden 59,5, die had de grote navi en laser lichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Fred zei:

Misschien ligt het wel aan mij maar ik vind behoorlijk van de pot gerukt :)

't Is wreed... maar bij de concurrentie exact hetzelfde probleem hé.
En 't is dan nog geen Touring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Fred said:

Misschien ligt het wel aan mij maar ik vind behoorlijk van de pot gerukt :)

Ik vind het ook belachelijk veel geld hoor 😛 

Had ook een dubbel gevoel bij de auto, enerzijds een steengoede auto, anderzijds een te goede auto :D Om mee naar Brussel te rijden de max, om wat bochtjes te gaan draaien rijd ik liever met mijn 116d :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik vind het ook belachelijk veel geld hoor 😛 

Had ook een dubbel gevoel bij de auto, enerzijds een steengoede auto, anderzijds een te goede auto :D Om mee naar Brussel te rijden de max, om wat bochtjes te gaan draaien rijd ik liever met mijn 116d :lol: 

Serieus?

Vorige week 116d gereden, 1000km in totaal.

Stuurde slecht, demping/vering zeer matig

Was zo blij als een kind met mijn F31.... (wel mpack met andere servo), vele malen rustigere wegligging, veel beter gedempt. Andere kwaliteit auto.

De 116d is een vervoermiddel, mijn F31 een auto

En dat bond ik verrassend

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Maxime S said:

Hoe zit het eigenlijk met de verkoop van de G20?

Ik vind dat je ze nog weinig ziet rijden. En nu ik tijdens ieder reclameblok op de radio minstens twee keer een spot voor de BMW 3 Reeks hoor, doet me vermoeden dat niet/minder vlot loopt? 

In fleet verkoopt dat toch vrij goed hoor, vooral 318d en 330e. De Touring zal wel nog wat beter verkopen. En de markt verschuift in het algemeen richting SUV natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

Serieus?

Vorige week 116d gereden, 1000km in totaal.

Stuurde slecht, demping/vering zeer matig

De 116d is een vervoermiddel, mijn F31 een auto

En dat bond ik verrassend

Mijn broer heeft dat nog gehad als firmawagen... Ook ervaring mee en ben blij dat er nog iemand dat standaard zeer matig rijden vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een duffe onknappe middenklasser, mag wat mij betreft eens goed floppen zodat ze weer het juiste pad weten te kiezen in München.

 

BA64C177-CB08-432E-BB7C-8A94B2956AED.jpeg

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, msxx said:

Serieus?

Vorige week 116d gereden, 1000km in totaal.

Stuurde slecht, demping/vering zeer matig

Was zo blij als een kind met mijn F31.... (wel mpack met andere servo), vele malen rustigere wegligging, veel beter gedempt. Andere kwaliteit auto.

De 116d is een vervoermiddel, mijn F31 een auto

En dat bond ik verrassend

Ja echt

Die 320d is een dijk van een auto, zeker voor lange ritten en dagelijks gebruik, maar om te raggen mis ik iets. Stuurt goed, maar minder gevoel, gaat snel maar zeer lineair. Stil ook, een zegen voor gewone woon-werk ritjes, maar op de bochtige wegen in de buurt hoor ik graag iets.

Mijn 16d 3 cilinder is trager, maar maakt lawaai, stuurt bijna even scherp en 'zwaarder', veel agieler. Minder rustig, zeker, maar in een plezierritje mag dat wel :D  

Het komt voor mij eigenlijk neer op: de nieuwe 3 is duidelijk veel meer auto dan een 1 van 'de vorige generatie'. Anderzijds, het is ook veel meer auto dan een 1 van de vorige generatie. Er zijn heel wat positieve punten, maar persoonlijk vind ik dat er ook enkele punten zijn waar de 1 minstens even goed scoort. 

Eindconclusie blijft wel dat ik nu een 3 wil, interieur is gewoon een andere wereld :D 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ICM zei:

De modellen zijn allemaal wat opgeschoven hé. De 1 en de 2 zijn er tussen gekropen, de 3 opgewaardeerd naar wat 15j terug een 5 was.

Het is allemaal inderdaad wat opgeschoven maar je gaat toch niet zeggen dat die bijgekomen modellen een vervanging zijn van pakweg de good old e46 touring? Een x1 en 2at zijn idd ruimtelijk gezien evenknieën van die e46. 

Feit is en blijft als je nu je e46t of e90t wilt vervangen door een gelijkaardig model je nu 10k meer kwijt bent. En wat heb je dan? Een 2 liter diesel 😔 voor 50k.

in 2003 kocht je daar een 530d voor.

The game moved on. De lonen minder. En ik vraag me echt af of de leasebudgetten ook gaan mee gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal inderdaad wat opgeschoven maar je gaat toch niet zeggen dat die bijgekomen modellen een vervanging zijn van pakweg de good old e46 touring? Een x1 en 2at zijn idd ruimtelijk gezien evenknieën van die e46. 
Feit is en blijft als je nu je e46t of e90t wilt vervangen door een gelijkaardig model je nu 10k meer kwijt bent. En wat heb je dan? Een 2 liter diesel [emoji17] voor 50k.
in 2003 kocht je daar een 530d voor.
The game moved on. De lonen minder. En ik vraag me echt af of de leasebudgetten ook gaan mee gaan.

Een 2.0 diesel vandaag heeft meer vermogen dan een 3.0 diesel van 10 en zeker 16 jaar geleden. Ook zijn de auto’s groter en veiliger geworden, en zit er een hoop schermen/multimedia/software/technieken aan boord die 10 jaar geleden nog niet bestonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid