Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Na vorige week de voorvering te reviseren, vanmiddag de achterbrug link systeem er van onder gehaald om de lagers na te kijken/smeren.

 

4178748c350ed111b064e0698b75cab1.jpg&key=f41c4950c39c25dd6f8e13aae36e28e26fd8f90088610246e4686c614d7bc8be

 

7efc014b649db754b29adfd4275a0617.jpg&key=ee31e8746c64b0c7f98457bf25197b34bc7bbe28b687e42c406a0ef637d26dbf

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/22/2019 at 2:48 PM, ex-Mooseman said:

Gentbrugge is inderdaad wat ver.  Moest het in het Kortrijkse kunnen.  Kortrijkse Rijschool & Lust zie ik vaak rijden.  Geen idee wat de kwaliteit van hun lessen is.

Ik deed mijn lessen bij VAB. Wel regio Aalst, maar hadden recente motoren. Zal in Kortrijk ook wel te vinden zijn vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij plaatselijke gedaan. Niet veel aan gehad, maar die gasten deden eigenlijk ook geen moeite gezien ik reeds met de moto naar de rijles kwam en ze snel doorhadden dat het wel ging lukken. Jammer, want extra tips en oefeningen zouden het zelfvertrouwen wel goed gedaan hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



En het argument veiligheid werkt ook regelmatig. Eens zien of dat voor een Akrapovic o.d. ook lukt [emoji14]
 
 


Ik heb geen vriendin, maar, ja, ne uitlaat hoort bij veiligheid. Tegenwoordig met die smarthphones achter t stuur kunt ge beter hoorbaar zijn, want zien doen ze u nie.

Das echt t grootste gevaar voor een motorrijder op dit moment vind ik.

Ik blijf nog effe met mijn vfr800fi rondtoeren. Droom al lang van de vfr1200 maar na een testrit is die droom weer opgeschoven. Zalige moto, maar in vergelijking met mijn 800 te goed. Rijden gaat te gemakkelijk.
Wel verrast over de wendbaarheid, ding is echt wel. Lang naast mijn vfr. [emoji16]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2019 om 11:17, Speedhunter zei:

Ik had graag een elektriche KTM gekocht.

Heb videos op youtube gezien. Rijd meer als een speeltje. Ma das plezant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Joske said:

Ik heb geen vriendin, maar, ja, ne uitlaat hoort bij veiligheid. Tegenwoordig met die smarthphones achter t stuur kunt ge beter hoorbaar zijn, want zien doen ze u nie. Das echt t grootste gevaar voor een motorrijder op dit moment vind ik.

 

Volledig mee eens, gebruik ik ook altijd als reden waarom ik liever veel lawaai maak :D Lang leve mijn Termignoni's :inlove: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet, ja. Maar duur voor wat 't maar is. 5k betalen voor een kleinere benzinetank met een swapbare 'tankcover', een bijkomend subframe, zadel en wat kleine K&N prullaria. Goed verdiend... :shock:  Al de rest op die moto komt er niet bij (uitlaat van 800 EUR, nummerplaathouder, dikke banden, cilinderkopdeksels aan 1,2k EUR 't paar, koplamp, spiegels, ...).  Eigenlijk bijna belachelijk duur, wat 't maar is, au fond.

Dan koop je beter je zelf samengestelde pakketje bij Unit Garage (ook niet goedkoop...) vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2019 om 01:04, gTa zei:

Omdat we van semi-dezelfde regio zijn en die dingen niet dik gezaaid zijn: ene C uit D? :shock: 

Nee, Tim en woont in de Westhoek dezer dagen, vroeger Gent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
21 minuten geleden, Glenn-N zei:

Any good?

https://www.rad.eu/nl/c/p/48304-pinlock-gehoorbescherming.htm

 

Heb nu Alpine MotoSafe maar die zitten bijna nooit 100% goed heb ik de indruk.

Heb ze al gehad. Compleet vergelijkbaar met Alpine. Zelfde gevoel, zelfde draagcomfort, zelfde pasvorm, zelfde demping. Pinlock had ook Alpine in het vizier toen ze lanceerden.
Denk dat de Pinlock wel 1 lamelletje meer heeft, maar ik vond dat precies niks uitmaken.

Had ze als vervanger van m'n eerste Alpines, maar ben eentje kwijtgespeeld na een paar maanden. Ik heb nu de Alpina Motosafe Race en die heb ik 't liefst. Pasvorm is niet zoals op-maat oordoppen maar ik kan ze toch 6 dagen na elkaar inhouden à rato van 12 uur per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Glenn-N said:

Any good?

https://www.rad.eu/nl/c/p/48304-pinlock-gehoorbescherming.htm

 

Heb nu Alpine MotoSafe maar die zitten bijna nooit 100% goed heb ik de indruk.

Laat dat toch op maat maken? Doe al 5 jaar met de mijne, mijn mutualiteit komt ook tussen, dus kost iets van een 80 euro zo. 

Zitten altijd goed dan :) Zeker als je een goede helm hebt, in mijn oude helm begonnen ze wat door te laten, maar mijn gt-air nu zit zo goed rond mijn hoofd dat ze weer alles afsluiten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat dat toch op maat maken? Doe al 5 jaar met de mijne, mijn mutualiteit komt ook tussen, dus kost iets van een 80 euro zo. 
Zitten altijd goed dan [emoji4] Zeker als je een goede helm hebt, in mijn oude helm begonnen ze wat door te laten, maar mijn gt-air nu zit zo goed rond mijn hoofd dat ze weer alles afsluiten [emoji3]
Dit.
Heb drie verschillende merken gehad, die van ampliphone hebben met voorsprong mijn voorkeur. Die van laperre vond ik afrader wegens in kunstglas gemaakt, hierdoor passen ze minder lang goed en doen ze sneller pijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Dit.
Heb drie verschillende merken gehad, die van ampliphone hebben met voorsprong mijn voorkeur. Die van laperre vond ik afrader wegens in kunstglas gemaakt, hierdoor passen ze minder lang goed en doen ze sneller pijn.

Ik vond laperre net gemakkelijk omdat ik ze goed proper kon houden (ik steek ze veel in met een lek speeksel zodat ze vlotter mijn oor ingaan en ik heb zelden propere handen op mijn werk)

maar ben toe aan andere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond laperre net gemakkelijk omdat ik ze goed proper kon houden (ik steek ze veel in met een lek speeksel zodat ze vlotter mijn oor ingaan en ik heb zelden propere handen op mijn werk)
maar ben toe aan andere
Zonder helm is dat goed, maar met helm zijn ze niet goed. Een helm beweegt. Aan tjsoepen op maat nog nooit moeten lekken , zo van die audiosafe dingen wel altijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond al lang op m'n to do lijstje: oordoppen op maat laten maken. Misschien gewoon maar eens doen, nu.

Welke? Amplifon lees ik hier? Nochtans vermelden ze op hun site niks specifieks over motorrijden... (de schadelijke geluidsfrequenties zijn bij motorrijden zeer specifiek -> hebben ze de juiste aangepaste filters daarvoor?)

Bij Laperre vind ik wel specifieke info terug over oordoppen voor motards.

Graag enig advies, if possible ook over zaken waar je ze kan halen / laten maken in 't Genste. Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb over 2 weken een afspraak bij mij ziekenfonds voor oordopjes op maat te maken. Juist op tijd voor seizoen 2019

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Stond al lang op m'n to do lijstje: oordoppen op maat laten maken. Misschien gewoon maar eens doen, nu.

Welke? Amplifon lees ik hier? Nochtans vermelden ze op hun site niks specifieks over motorrijden... (de schadelijke geluidsfrequenties zijn bij motorrijden zeer specifiek -> hebben ze de juiste aangepaste filters daarvoor?)

Bij Laperre vind ik wel specifieke info terug over oordoppen voor motards.

Graag enig advies, if possible ook over zaken waar je ze kan halen / laten maken in 't Genste. Thanks!

Ik heb er ook van Amplifon, die hebben redelijk wat vestigingen denk ik (mijne komen uit Wetteren, maar in Gent hebben ze ongetwijfeld ook eentje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook van Amplifon, die hebben redelijk wat vestigingen denk ik (mijne komen uit Wetteren, maar in Gent hebben ze ongetwijfeld ook eentje)

 

Ze hebben er ook specifiek voor moto, al heb ik voor mijn laatste set muziek doppen gekozen.

 

Ze hebben een vestiging in de Vlaanderenstraat, dicht tegen het zuid. Gewoon binnen stappen en laten maken.

 

Ik zit met een moeilijke gehoorgang (veel bochten). Zij hebben toch de best passende kunnen maken. De rechtse hebben ze wel 2 keer herdaan, maar daar maken ze geen punt van. Ze worden ook afgetest met druk om hun pasvorm objectief te testen. Van de vijf setjes op maat die ik ondertussen gehad heb, hebben deze zeker mijn voorkeur. Helaas op binnenmuisarchitect zijn verjaardagsfeestje eentje verloren default_sad.png

 

Daarvoor heb ik er eens bij[mention=107]tuscani[/mention] laten maken. Op zich was ik van de doppen ansich wel tevreden, maar de pasvorm was niet goed. Moet er wel bij vertellen dat ze opgemeten waren door een vervangster, de vaste dame was die dag afwezig.

Merk weet ik niet meer. Gebruik die nog steeds om te werken, maar onder een helm komen ze steeds los te zitten wat extreem vervelend is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid