Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Ik heb bij Lust in Tielt/Roeselare mijn lessen gevolgd.

Er zit ontzettend veel verschil in begeleiders.

In het algemeen was ik daar niet content over.

Een moto met kapotte versnellingsbak. Mij gewoon laten doen tijdens de praktische oefening. Mij geen tips geven. Gewoon staan tetteren met de andere begeleiders op oefenterrein.

Misschien zijn er andere ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag voor het examen was ik nog oefeningen aan het doen.

Net voor mij, pletst er een meisje bij de remtest op de grond met de lesmoto. Pinker kapot.

Vervolgens moest ik diene moto overnemen.

Zegt de begeleider: "wanneer moet je je examen doen? "

Ik zeg, morgen.

Begeleider: "Oei, dat gaat niet gaan eh, met die kapotte pinker"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan helaas ook geen tips geven, @ex-Mooseman. Ik deed m'n verplichte lessen en examen ook via AH in Gent, net zoals @GTX
De begeleiding vond ik nog OK, geen top, maar ook geen flop.

Ik zou sowieso aanraden om je lessen te nemen bij een rijschool dat examenroutes heeft in een regio die je goed kent. Het helpt enorm als je tijdens je praktijkexamen geen nieuwe kruispunten of moeilijker te overziene punten tegenkomt, waar je dan aandacht aan moet besteden i.p.v. aan het motorrijden. En ze zoeken de ambetantere punten sowieso op. "Volgende straat rechtsaf" in je helm, en dan zie je dat de volgende straat éénrichting is (hopelijk) dus je rijdt rechtdoor, en dan meteen in je helm "Ik vroeg volgende straat rechtsaf!" (om je te doen twijfelen). Zo'n fratsen heb je snel door als je je vrij zelfzeker voelt op de wegen omdat je ze kent, maar 't doet je verdomme hard twijfelen als je ze niet goed kent. :D 

(Kijk en nu wil ik @Ritsuke taggen om te tonen dat ik weldégelijk soms kan multiquoten, maar 't is al weer om zeep --> ik kan nu niet meer taggen @Ritsuke, buhhhhh wat een brol.)

@Ritsuke

@Ritsuke ha nu werkt-ie weer :lolz: wa een farce vent...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga eens horen bij de Kortrijkse, dan.  Ik heb destijds nog commerce gedaan met Pol, dat is nog een sympathieke mens.

't Moeilijkste wordt in elk geval Moosemadam overtuigen.  En tegen Moeder Moose gaan we zeker niets zeggen...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Zeg, zoetjen, de Polle, ne vroegere klant van mij, heeft mij opgebeld om te zeggen dak mijne midlifecrisis nu al kopen met vroegboekkorting. Wapeizde?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij spookt het ook al even door m'n hoofd om m'n motorijbewijs te halen, maar door het feit dat ik niets ken van moto's, en ook de financiële drempel, blijf ik het uitstellen tot nu toe.

 

Ik zou niet per sé met een zware (race)moto willen rijden, maar gewoon de optie willen hebben om boven de 125cc te kunnen gaan met evt. oog op woon-werkverkeer (m'n pa heeft bvb een Vespa 250cc en daar mag ik dus al niet mee rijden. M'n moeder, zonder ooit op een moto gezeten te hebben, dan weer wel..)

 

Koop je bvb in mijn geval pas nadat je je examens gedaan hebt een 2-wieler? Of op voorhand (met dan mss meer kans om een 'miskoop' te doen)? En is het aan te raden alles in 1x te doen (duurder) of met een maand oefentijd er tussen (goedkoper, maar dan moet je er wel één kopen op voorhand natuurlijk)?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees de roadtrip-verhalen van van voor tot achter, en terug.
De twee jongste broers van mijn ma doen ieder jaar ook zoiets (ma is de oudste van 10, die gasten zijn eigenlijk mijn grote broers) soms enkel met de moto, soms met de moto op de remorque tot ginds, en dan ter plaatse lussen rijden of van de ene B&B naar de andere. De ene heeft een Moto Guzzi toermoto, de andere rijdt een BMW toerbuffel. Geen zotte dingen, geen randjes er af rijden, gewoon genieten...
Waar ik vroeger zot stond van GSX’en en Hayabusa’s, is met verouderen ook mijn smaak veranderd: een toer-moto of een Transalp ofzo kunnen me heden ten dage meer bekoren.
Of een café-racer restomod-ding, maar dan alleen om in de living te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin was ook tegen. Ik ben gewoon blijven zagen en doen tot ze het opgaf. Nu koopt ze zelfs motoboekjes voor mij :D

Ik heb wel al geleerd om truukjes toe te passen. Zoals toen ik mijne rugprotector kocht, dan zei ik eerst dat ik een pak van kangoeroeleer ging kopen. Ge had de opluchting eens moeten zien toen ik 'maar' een rugprotector kocht! :D

En het argument veiligheid werkt ook regelmatig. Eens zien of dat voor een Akrapovic o.d. ook lukt :P

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Ian zei:

Bij mij spookt het ook al even door m'n hoofd om m'n motorijbewijs te halen, maar door het feit dat ik niets ken van moto's, en ook de financiële drempel, blijf ik het uitstellen tot nu toe.

 

Ik zou niet per sé met een zware (race)moto willen rijden, maar gewoon de optie willen hebben om boven de 125cc te kunnen gaan met evt. oog op woon-werkverkeer (m'n pa heeft bvb een Vespa 250cc en daar mag ik dus al niet mee rijden. M'n moeder, zonder ooit op een moto gezeten te hebben, dan weer wel..)

 

Koop je bvb in mijn geval pas nadat je je examens gedaan hebt een 2-wieler? Of op voorhand (met dan mss meer kans om een 'miskoop' te doen)? En is het aan te raden alles in 1x te doen (duurder) of met een maand oefentijd er tussen (goedkoper, maar dan moet je er wel één kopen op voorhand natuurlijk)?

 

 

Ik heb eerst 4u gedaan voor 125cc en ga nu 12u met nadien direct examen doen. Had dat beter ineens gedaan maar soit, ik rij nog altijd met een smile rond :)

Ik zou pas een motor kopen nadat je uw rijbewijs hebt, een testritje is echt wel belangrijk om de houding te kennen bij rijden. Ook moet het motorkarakter jou aanstaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik weet nog dat Buell op het autosalon stond en ze net hadden beslist om de produktie te stoppen.

Daar waren toen koopjes te doen, niet normaal... Ik heb zelf ook nog getwijfeld.

1125 :inlove:

Ik stond daar ook op dat salon, voor mij was het de xb9s lightning waar ik van droomde.

2008-buell-lightning-city-5_1600x0w-1024

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Frekkel zei:

Ik stond daar ook op dat salon, voor mij was het de xb9s lightning waar ik van droomde.

2008-buell-lightning-city-5_1600x0w-1024

Nog een halve dag mee op schok geweest. Had toen nog geen 20k km, heeft er nu 100k (of meer, zelfs). Steekt al de derde motor in en kost vermoedelijk meer in onderhoud en herstellingen dan een monday-Duc. :D 

Vind de motor kak in zo'n frame met die geometrie. Bak is je reinste schijt. Ding bokt als een bronstige berggeit over onze oneffen wegen. Stuur bijzonder direct, maar mist de nodige stabiliteit bij snellere bochten of (vooral) bij wegaccelereren op hoek. Bijzonder levendige achtertrein, geestig maar niet voor watjes of novicen, me dunkt. Ik was er eigenlijk niet helemaal gerust in, reageert me veel te onvoorspelbaar. (Denk dat dat wel wegebt als je 'm goed leert kennen en/of goed kan rijden. Ik mis beide.)  Met mijn beperkt kunnen vind ik het dan ook vooral een "ik rijd voorzichtig maar met veel opzichtig misbaar van bij me thuis naar het marktplein om 'm daar onder toeziend oog van de hele gemeente luidruchtig te parkeren en dan een namiddag op 't terras te slijten"-bike. :oops: 

Ondertussen is 't al duidelijk, zeker, dat ik dat best puik ogen vind, maar ab-so-luut niet goed vind rijden. Ik snap het dat dat uiteindelijk gestrand is, dat verhaal. Leuk idee (conceptueel) maar het eindresultaat had het toch echt niet, imo. :oops:  Een Duc Mostro was goedkoper, sneller, reed 4 keer zo goed en was niet minder betrouwbaar. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, 3000 zei:

Maat van me heeft ene te koop nu, exact zoals de foto meen ik

Omdat we van semi-dezelfde regio zijn en die dingen niet dik gezaaid zijn: ene C uit D? :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al heel de week met de K1600 op pad..... volgende week krijgt hij zijn vol vermogen.

 

Ik ben geen motoexpert maar ik blijf me toch verbazen over het stuurplezier dat zo ne camion kan geven.

 

Met zijn 100 pk vind ik dat al een schitterend blok trouwens , benieuwd wat dat straks gaat geven

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

 Een Duc Mostro was goedkoper, sneller, reed 4 keer zo goed en was niet minder betrouwbaar. :D 

Ik ken nochtans 2 man die beide gereden hebben en die beweren anders. Ja hij was goedkoper en misschien sneller maar reed lang niet zo goed als de buell. 

Betrouwbaarheid was toch redelijk op punt voor zover ik weet, beter dan duc. En onderhoud was ook goedkoper. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Omdat we van semi-dezelfde regio zijn en die dingen niet dik gezaaid zijn: ene C uit D? :shock: 

Daar moest ik toch efkes over denken. Is er dan meer dan een D rond Gent? Maar toen dacht ik ahja, Drongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, ex-Mooseman said:


Of een café-racer restomod-ding, maar dan alleen om in de living te zetten

waar is de tijd...

:biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Frekkel zei:

Ik ken nochtans 2 man die beide gereden hebben en die beweren anders. Ja hij was goedkoper en misschien sneller maar reed lang niet zo goed als de buell. 

Betrouwbaarheid was toch redelijk op punt voor zover ik weet, beter dan duc. En onderhoud was ook goedkoper. 

Ik ken er maar één (en ikzelf maar mogelijks ben ik niet objectief) dus jij wint. :D 😛

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Daar moest ik toch efkes over denken. Is er dan meer dan een D rond Gent? Maar toen dacht ik ahja, Drongen.

Deinze. Christophe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Al heel de week met de K1600 op pad..... volgende week krijgt hij zijn vol vermogen.

Ik ben geen motoexpert maar ik blijf me toch verbazen over het stuurplezier dat zo ne camion kan geven.

Met zijn 100 pk vind ik dat al een schitterend blok trouwens , benieuwd wat dat straks gaat geven

Een K1600GT een 'camion' noemen is niet correct. :D  Ja, dat doen de tegenstanders van BMW-moto's of van reismoto's of van alles wat niet aan hun eigen eisen/standaarden voldoet: "da's ne camion!!!". Maar dat is een verdomd competente moto.

In autotermen gesproken is dat geen camion, maar iets zoals een Continental GT of een S 65 AMG. Niet het meest messcherpe apparaat, maar verdomd snel en niettemin in staat om loeihard alles af te haspelen wat je voor z'n wielen schuift. En dat in volle comfort. 't Gaat pas "niet juist" aanvoelen als je daarmee gaat rijden op een manier die eigenlijk een rasecht sportapparaat vereist, maar dan nog ga je geen modderfiguur slaan.

 

Vol vermogen gaat je zeker in 't begin wel (erg) positief verrassen. Maar ik vermoed dat het al snel als 'juist' zal gaan aanvoelen en dan ga je terugdenken aan 't gelimiteerd vermogen en hoe gefnuikt dat aanvoelde (in hindsight).

Anderzijds: ge gaat dat ook niet al te vaak voluit gebruiken. Want dan gaat het verdomme hard. :D  Rijbewijs en zo. :cry:  Maar de keren dat je 't gebruikt, is en blijft het wel bonkers.

Ik heb de mijne (240kg en 173pk) nu 4 jaar en ik ben het nog altijd niet beu, wel al redelijk gewoon (het verbaast me niet meer zo, maar pleziert me nog altijd).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van gescheiden te zijn en je goesting te kunnen doen in je eigen huis.

De 748, de mantra, 2 solexen.

Nog 2 solexen open gesmeten in de living zelf.

Af en toe een walm van benzine als ik in de zetel zat.

Was trouwens een ganse constructie om de 748 telkens opnieuw buiten te krijgen, via schuifraam, balken leggen,... :lolz:

Maar ja. Die tijden zijn gepasseerd :biggrin:

En nu kom ik tot niks meer. Zo jammer. Job en gezin.

0zpxgwd7n36j4.jpg

r83epzvzkf.jpg

e5n1jnx76j.jpg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid