Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

16 hours ago, GTX said:

Oude superbikes :inlove:

 

 

Original-Blade.png

image.jpeg

Deze 2 :inlove:

 

 

 

1 hour ago, Bjoxx said:

De KTM is weg dus tijd voor een nieuwe  (tweedehands-)moto. Dient enkel voor woon-werkverkeer +-30 min per rit.Ik twijfel tussen deze 2 modellen

BMW R 1200 RS

Prijs (bruto) 10 900 €
Aanbiedingsnummer 406688
Type voertuig Tweedehands motorfietsen
Aantal vorige eigenaars 1
Kleur Lupin Blue Metallic
Eerste inschrijving 22/03/2016
Cilinderinhoud 1 170 ccm
Vermogen 92 kW (125 pk)
Kilometerstand 27 922 km
Segment Sport
Aandrijving Cardan
Productiejaar 2016
Garantie 12 maanden
Technische controle --
Beschikbaar vanaf meteen
GetImg?imgId=987d36bf-15ed-4b35-96d5-f3d
 
Equipements: * ABS - 2 modes de conduite (Rain - Road) - Ordinateur de bord - Display Multifonctionnel * Poignées chauffantes - Selle duo noir 2 pièces à hauteur modifiable * Béquille centrale + latérale anti-démarrage * Prise de courant 12V - Pare-brise réglable - Clignoteurs Blancs - Feu arrière Led Accessoires : * Valises latérales * Porte-bagage Historique : * Garantie légale et contractuelle de 12 mois * Un seul propriétaire * Historique complet Lejeune Motosport / Bmw * Entretien des 30.000Km effectué * Pneus Avant & Arrière Neufs
 
of 
 

BMW R 1200 GS Modèle Spéciale Rallye

Prijs (bruto) 10 900 €
Aanbiedingsnummer 401424
Type voertuig Tweedehands motorfietsen
Aantal vorige eigenaars 1
Kleur Alpine white/Frame red
Eerste inschrijving 14/03/2012
Cilinderinhoud 1 170 ccm
Vermogen 81 kW (110 pk)
Kilometerstand 37 751 km
Segment Adventure
Aandrijving Cardan
Productiejaar 2011
Garantie 12 maanden
Technische controle --
Beschikbaar vanaf meteen
GetImg?imgId=c189dffb-7d7b-4734-9169-fdd
 
 
 
 
 
 
 
Uitrusting

ABS, Verwarmde handvaten, ESA, RDC, ASC, Boordcomputer, Alarmsysteem

 

 

Bijkomende informatie

Modèle Spéciale Rallye Pack Safety * ABS * ESA (Réglage électronique des Suspensions) * RDC (Contrôle de la pression des pneus) * ASC (Antipatinage) * Ordinateur de bord * Alarme * Echappement chromé * Poignées chauffantes - Selle noire 2 pièces à hauteur modifiable * Roues à rayons * Protège-mains - Béquille centrale + latérale anti-démarrage - Prise de courant 12V - Pare-brise réglable - Porte-bagages * Clignoteurs Led Blancs - Feu arrière Led * Jantes à rayons croisés Accessoires : * Valises latérales Vario * Porte bagage Historique : * Garantie légale et contractuelle de 12 mois * Un seul propriétaire * Historique complet Lejeune Motosport * Entretien des 40.000Km effectué * Pneus Avant & Arrière Neufs

 

Laat de experts hier hun licht maar eens schijnen 

 

GS anytime. En dan liefst nog de GSA. Sowieso met ESA.
Of een RT? Zelfs luchtgekoeld een zeer goeie moto. Wel veel minder hooligan dan de GS(A).
Heb beide gehad. In de winter en in de regen zal de RT iets beter zijn op de snelweg, maar de GS(A) geeft zoveel plezier bij alle andere gelegenheden :inlove:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe maar de RS. Die GS is een serieuze stap terug tov de KTM. De RS is dat ook, al is het blok al beter dan in de GS. Die oude GS blokken zijn gewoon kutblokken.

Doordat de RS een ander concept is ga je minder vergelijken en zo minder het gevoel hebben dat je een stap terug hebt gezet.

Evenwel begrijp ik het wel. Heb zelf ook mijn 1190 adventure weg gedaan wegens ketting, iets dat ik op voorhand ook had voorspeld. En nu rij ik ook BMW. Gelukkig wel nog een echte oude, want alles vanaf de 1100 tot en met de luchtgekoelde 1200 is om droef van te worden als je van motorblokken met pit, karakter en spirit houdt.
En de versnellingsbak is nog erger.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit uw keuze de Triump tiger.
Die weegt 30 kilo te veel.
Dito met de Honda variant. Maar die heeft dan wel een lekkere dorstige en hoogtoerige halve V8 :inlove:
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Tjeu said:

 Die oude GS blokken zijn gewoon kutblokken.
 

Da's echt persoonlijk. Ik vind dat echt een zalig blok. Maar ik vind een Dax ook de max :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's echt persoonlijk. Ik vind dat echt een zalig blok. Maar ik vind een Dax ook de max [emoji3]

 

Rij eens met een potente multicilinder Triumph, Benelli, KTM, Ducati of zelf Honda. Je kan er niet omheen dat de BMW boxer het minst sensationele blok is in zijn klasse.

De watergekoelde spreek ik me niet over uit, maar die luchtgekoelde boxer zijn echt geen fijne blokjes, zeker niet als je houdt van wat sportiviteit. Maar zelf bij rustig rijden trillen ze te veel, klinken ze niet, hebben ze te veel inertie en voelen ze hoog in de toeren aan alsof ze volledig buiten hun comfort zone zitten.

 

Maar ze zijn wel de zuinigste. Joepie!

 

Da's echt gelijk een 1.6TDI van VW. Zuinig en goed, zolang je niet weet hoe een x40d rijdt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Tjeu said:

Rij eens met een potente multicilinder Triumph, Benelli, KTM, Ducati of zelf Honda. Je kan er niet omheen dat de BMW boxer het minst sensationele blok is in zijn klasse.

De watergekoelde spreek ik me niet over uit, maar die luchtgekoelde boxer zijn echt geen fijne blokjes, zeker niet als je houdt van wat sportiviteit. Maar zelf bij rustig rijden trillen ze te veel, klinken ze niet, hebben ze te veel inertie en voelen ze hoog in de toeren aan alsof ze volledig buiten hun comfort zone zitten.

 

Maar ze zijn wel de zuinigste. Joepie!

 

Da's echt gelijk een 1.6TDI van VW. Zuinig en goed, zolang je niet weet hoe een x40d rijdt.

 

Vetgedrukt is het persoonlijke stuk. Ik kan ten eerste bijlange niet zo goed rijden als gij, maar ik rij ook zo niet.

Ik ben een tourer, en zeker niet de persoon om een moto te gaan uitwringen. En daarom vind ik zo'n loebas als de GS zo'n zalige moto.

Het feit dat het al jaren de best verkopende moto is, betekent dat ik niet de enige ben (denk ik) die er zo over denkt. Tenzij al die mensen het motorkarakter opzij zetten voor het totaalplaatje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch moet ik Tjeu volgen.

Ik heb eens een rit gedaan met @dawud, @Greg en toen ook een stukje met Greg zijn luchtgekoelde GS gereden en hij met mijn cagiva Elephant. OK we spreken over enkele generaties terug, maar het karakter van die 2 blokken kon imo niet sterker verschillen. Hoewel de GS op vele andere vlakken ongetwijfeld de betere moto was, vond ik het blok echt niets voor mij.
Je gaat snel, maar zoooo weinig belevenis, geen drama, geen gevoel,... 
Ik kan de ervaring met de GS op motorvlak het best vergelijken met de Indian Scout waar ik in de VS mee getourd heb. Heel lineair (als in je blijft wachten tot de duw in de rug maar die komt nooit en toch zit je vrij snel aan de begrenzer), vliegwiel dat veel te zwaar aanvoelt, en best een kutgeluid. En een aftermarket uitlaat op een GS klinkt nogal altijd rommel. Luid, maar daar stopt het ook. Ik kan dat echt gewoon niet mooi vinden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg toch ook wel. Ik heb nog een R1100R gehad (eerste 4-kleps boxer dus) omdat ik van niet beter wist ... en enkele jaren terug (toen ik 't motorrijden weer oppikte) dacht ik ook meteen aan een boxer (dat zou dan een luchtgekoelde 1200 geweest zijn, gezien het budget) ... blij dat ik het niet gedaan heb en voor de 1300 4-in-lijn ben gegaan. Sinds aankoop met makkelijk 10 verschillende recente boxers gereden (RT, GS en R, zowel luchtgekoeld als watergekoeld) en ik ben er geen grote fan van (qua motor). Maar 't is bijna volledig subjectief, want objectief gezien kan je ze weinig verwijten.

Dat een GS zo veel geld moet kosten (vooral in 2e hands) vind ik dan ook gek ... maar objectief kan ik dat perfect plaatsen: "iedereen" wil dat omdat het zo'n goeie motorfiets is (qua rijden, capaciteiten, inzetbaarheid, enz.) en hij er zo stoer/avontuurlijk uit ziet. Dat ligt bijzonder goed in de markt en dat heeft blijkbaar een sterke invloed op z'n prijs.

Zo'n GS is absoluut niet voor mij. Veel te veel compromis en dat rijdt ook veel te "vanzelf". Ik heb graag iets dat meer voldoening geeft. Ik zou zo'n GS dan ook enkel in huis halen om lange reizen met behoorlijke stukken onverhard in, te doen. Voor alle andere toepassingen zou ik 'm niet hoeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Je gaat snel, maar zoooo weinig belevenis, geen drama, geen gevoel,...

Is met de watergekoelde 1200 en 1250 enkel nog maar "erger" geworden. Klinkt nog altijd naar pis (of een blikken trommel vol knikkers, zo je wil), voelt vanaf 2/3e toerentalband zeer "uitgewrongen" aan (oncomfortabel gevoel) zowel qua sound als motorloop als qua powerverloop. Hoe zo'n boxer klinkt tussen pakweg 4.000 en 6.000 tpm, zou hij moeten klinken tussen 2k en 4k tpm, met daarna nog 3k toerentalbereik erboven met een crescendo geluid- en powerverloop. In realiteit heb ik altijd een "buh, is 't al gedaan met de pret?"-gevoel als hij voorbij 't toerental van z'n maximaal vermogen gaat. Zeker qua sound...

Maar objectief gezien gaat dat spel als een gek van z'n plek, echt zot hoe soepel dat z'n voortstuwing levert. En wat ik niet helemaal volg is dat de versnellingsbakken brol zijn. Ze zijn initieel nukkig en je moet er (soms hard) aan wennen, maar eens je ze kent schakel je daar supergoed mee. (Los van 't inleggen van 1e uit neutraal, daar blijft die vreselijke *KLACK* aanwezig.)

En van zodra je 't niét meer over de motor/vbak hebt, zijn 't top moto's. Verbluffend hoe vanzelf dat rijdt, je moet maar kijken naar waar je wil en hij doet 't. (Niet wat ik zoek in motorrijden, maar voor 99% van de rijders vermoedelijk wel een enorme troef.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal al bedankt voor jullie input, ik ga zaterdag rijden met de 2 kandidaten, dan weten we hopelijk al meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ooit uw onderhoud hier gepleegd? Heb mijne gsa daar gekocht, maar twijfel om niet eens bij ludwig te passeren.

On topic:

Ik treed ddk bij. Heb bewust de olie gekoelde gsa gekocht nadat ik een v2 en hoogtoerige 4 in lijn heb gehad. Het is een toermoto en dat is zijn sterkste en zwakste punt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geert van Mol heeft heel wat motors staan aan mooie prijzen. Ik volg de markt nu al enkele maanden en het is echt opvallend. Hou ik in het oog voor binnen enkele maandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, wiely said:


Ooit uw onderhoud hier gepleegd? Heb mijne gsa daar gekocht, maar twijfel om niet eens bij ludwig te passeren.

On topic:

Ik treed ddk bij. Heb bewust de olie gekoelde gsa gekocht nadat ik een v2 en hoogtoerige 4 in lijn heb gehad. Het is een toermoto en dat is zijn sterkste en zwakste punt.

Nee. Nooit. 

Maar het feit dat hij bvb geen cash geld aanneemt boezemde mij op de 1 of andere manier al vertrouwen in. En zijn prijzen zijn idd zeer correct. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, GTX said:

Geert van Mol heeft heel wat motors staan aan mooie prijzen. Ik volg de markt nu al enkele maanden en het is echt opvallend. Hou ik in het oog voor binnen enkele maandjes.

Heeft altijd een mooi aanbod, goede prijzen ook inderdaad. Koopt ook enkel gewilde modellen, dus zijn stock wisselt snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Monterey Jack zei:

Heeft altijd een mooi aanbod, goede prijzen ook inderdaad. Koopt ook enkel gewilde modellen, dus zijn stock wisselt snel.

Heb daar mijn Multistrada gekocht. Zeer faire prijs. Gaf wel veel te weinig inruil, maar dat is volstrekt logisch.

Durfde het wel enkel aan omdat de Multi nog ruim in de fabrieksgarantie zat, en dat bleek wel terecht :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

:lol: 

helft van het forum heeft daar ne moto gekocht. 

Heb er maar 1 gekocht, maar vond hem duidelijk en transparant zaken doen. 

De rest particulier gekocht of nieuw bij de merkgarage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader zijn Deauville kwam destijds ook van daar :D 

Maat zijn GSX-R 750 ook. Een vriendin kocht er een SV650S. Best wel al wat spul van daar zien passeren. Nog nooit miserie gezien of gehad met zijn gerief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gTa zei:

(Los van 't inleggen van 1e uit neutraal, daar blijft die vreselijke *KLACK* aanwezig

Dat deed mijn KTM ook hoor

aangepast door Bjoxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Bjoxx zei:

Dat deed mijn KTM ook hoor

Kijk 'es aan. Dat wordt "thuiskomen", welke Beemer je ook kiest. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Polygoon zei:

Wat voor merk is Buell eigenlijk? Ik kende het qua naam maar weet er eigenlijk niets over. 

Buell werkt samen met Harley Davidson. Is dus Amerikaans, maar bestaat al een paar jaar niet meer dacht. Ze hebben wel eens opnieuw willen starten, maar dat was maar met een beperkte oplage. Mijn schoonbroer rijdt met zo eentje: 

Afbeeldingsresultaat voor harley davidson buell

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid