abtler 3.808 Geplaatst: 1 juli 2019 Delen Geplaatst: 1 juli 2019 Volgens de zoekfunctie is hij nog niet bekend op het forum ... dus bij deze. De Lightyear One https://lightyear.one/ Breakthroughs in efficiency Lightyear One has been engineered coming from a radically different perspective. Our performance pushes us to focus relentlessly on to optimize efficiency and safety. We started from scratch, following not convention but only the laws of physics, to get the most out of every joule of energy. Lightyear One will get to a range of 725 km on the WLTP cycle. We will guarantee at least 400km in winter, at highway speeds and with heating on. Mostly, range will be between 500 and 800 kilometers. Zo’n 20.000 gratis kilometer per jaar, hoe klinkt dat? De zonnepanelen op de Lightyear One, de Nederlandse interpretatie van de elektrische toekomst, zouden hiervoor moeten zorgen. Vandaag onthulde de start-up van de alumni van Solar Team Eindhoven de productieversie van de Lightyear One. De actieradius van de Lightyear One is een zeer royale 725 kilometer. Het grote bereik dankt de druppelvormige auto aan zijn gestroomlijnde koets, de zonnepanelen én vier zeer efficiënte elektromotoren, die in de wielen verstopt zitten. De koets is van aluminium en koolstofvezel om het gewicht laag te houden. Na een nachtje laden aan de stekker thuis kun je 350 kilometer rijden. Aan de snellader ‘tank’ je er binnen een uur 570 kilometer bij. De zon zorgt voor zo’n 12 kilometer extra bereik per uur. Op de achterbank passen volgens Lightyear drie mensen en achterin past ook nog eens 780 liter bagage. Klein is de auto dan ook niet, met een lengte van 5 meter. De Lightyear One doet niet mee met de trend om elektrische auto’s belachelijke acceleratietijden te geven. De 0-100-tijd is een verantwoorde 10 seconden en dit zal de actieradius ongetwijfeld ten goede komen. Dan is er nog het dilemma van de carport of garage. Want zet je je auto binnen of toch buiten, in de zon? Lightyear One: de prijs De productie van de Lightyear One moet volgend jaar starten in Helmond. Er zijn al 100 exemplaren gereserveerd en daarmee zijn er nog 400 stuks beschikbaar. Bestel je vandaag, dan kun je de auto in 2021 verwachten. De huidige prijs is minimaal 119.000 euro, exclusief belastingen. Lightyear spreekt over plannen voor een goedkopere versie. Wellicht toch de Bus Lightyear? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.937 Geplaatst: 1 juli 2019 Delen Geplaatst: 1 juli 2019 Exterieur = lelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 1 juli 2019 Delen Geplaatst: 1 juli 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.314 Geplaatst: 1 juli 2019 Delen Geplaatst: 1 juli 2019 2 uren geleden, dragonfly zei: Exterieur = lelijk Interieur ook. De technologie daarentegen is wel knap. Maar eerst zien, dan geloven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Zo lelijk is dat toch niet? Er rijden grotere gedrochten rond Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Doet me aan die VW denken. XL1 of zoiets.Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 18 hours ago, abtler said: Volgens de zoekfunctie is hij nog niet bekend op het forum ... dus bij deze. De Lightyear One https://lightyear.one/ Breakthroughs in efficiency Lightyear One has been engineered coming from a radically different perspective. Our performance pushes us to focus relentlessly on to optimize efficiency and safety. We started from scratch, following not convention but only the laws of physics, to get the most out of every joule of energy. Lightyear One will get to a range of 725 km on the WLTP cycle. We will guarantee at least 400km in winter, at highway speeds and with heating on. Mostly, range will be between 500 and 800 kilometers. Zo’n 20.000 gratis kilometer per jaar, hoe klinkt dat? De zonnepanelen op de Lightyear One, de Nederlandse interpretatie van de elektrische toekomst, zouden hiervoor moeten zorgen. Vandaag onthulde de start-up van de alumni van Solar Team Eindhoven de productieversie van de Lightyear One. De actieradius van de Lightyear One is een zeer royale 725 kilometer. Het grote bereik dankt de druppelvormige auto aan zijn gestroomlijnde koets, de zonnepanelen én vier zeer efficiënte elektromotoren, die in de wielen verstopt zitten. De koets is van aluminium en koolstofvezel om het gewicht laag te houden. Na een nachtje laden aan de stekker thuis kun je 350 kilometer rijden. Aan de snellader ‘tank’ je er binnen een uur 570 kilometer bij. De zon zorgt voor zo’n 12 kilometer extra bereik per uur. Op de achterbank passen volgens Lightyear drie mensen en achterin past ook nog eens 780 liter bagage. Klein is de auto dan ook niet, met een lengte van 5 meter. De Lightyear One doet niet mee met de trend om elektrische auto’s belachelijke acceleratietijden te geven. De 0-100-tijd is een verantwoorde 10 seconden en dit zal de actieradius ongetwijfeld ten goede komen. Dan is er nog het dilemma van de carport of garage. Want zet je je auto binnen of toch buiten, in de zon? Lightyear One: de prijs De productie van de Lightyear One moet volgend jaar starten in Helmond. Er zijn al 100 exemplaren gereserveerd en daarmee zijn er nog 400 stuks beschikbaar. Bestel je vandaag, dan kun je de auto in 2021 verwachten. De huidige prijs is minimaal 119.000 euro, exclusief belastingen. Lightyear spreekt over plannen voor een goedkopere versie. Wellicht toch de Bus Lightyear? Dat is zo van dat Golf 2 "jeuk stof"... wat een mottig kraam seg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Denk dat het hoofddoel van zo'n wagen niet is om designprijzen weg te kapen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 1 hour ago, Alexis said: Denk dat het hoofddoel van zo'n wagen niet is om designprijzen weg te kapen. "Looks = alles" -@RRD 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.