Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

In onze winkel verkopen we Stromer. Daar was idd veel shit mee, en geen beetje. De nieuwe zijn sinds een dik jaar een pak beter en dus ook veel minder problemen......

Heb net ook Riese en Muller, Aska en Specter vrij uitgegbreid aan de tand gevoeld. Puur qua rijden staat Aska bij mij op 1. Dat is de beste rijdende op BE wegen. Alleen is de motor nogal gedatteerd (incl software) en de reikwijdte nog te klein. Is nog te veel "prototype dat je kan kopen". Maar qua rijden met kop en schouders boven de rest. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie die Aska fietsen regelmatig passeren op mijn linkedin feed (nog samengewerkt met de founder van aska tijd terug), ze zien er ook wat uit als een prototype 🙂 al zijn die looks wel intentioneel "robuust/rudimentair" vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

In onze winkel verkopen we Stromer. Daar was idd veel shit mee, en geen beetje. De nieuwe zijn sinds een dik jaar een pak beter en dus ook veel minder problemen......

Heb net ook Riese en Muller, Aska en Specter vrij uitgegbreid aan de tand gevoeld. Puur qua rijden staat Aska bij mij op 1. Dat is de beste rijdende op BE wegen. Alleen is de motor nogal gedatteerd (incl software) en de reikwijdte nog te klein. Is nog te veel "prototype dat je kan kopen". Maar qua rijden met kop en schouders boven de rest. 

Ik was wel gecharmeerd door insteek Aska. Mooi vind ik ze niet, maar zo full suspension speed pedelec lijkt me wel vet. 
Al vind ik dat de stromer qua comfort (incl geveerde zadelpen, maar met vaste voorvork) dat niet slecht doet. 
Geen testrit gedaan want ging er van uit dat het niet in leasebudget ging passen. 

Specter hebben we perscommunicatie voor gedaan, héél mooi product. Rijdt ook erg goed mede owv laag gewicht door het vele carbon, en toffe features met die ingebouwde cockpit. 
Prijs is echter niet voor mijn pree (leasebudget, wederom, zitten met een max budget). 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur uit interesse zou ik graag eens de Ellio Max testen ook. Qua tech ver voor op de andere lijkt me, veel complexer maar zou ook wel heel goed moeten rijden. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

In onze winkel verkopen we Stromer. Daar was idd veel shit mee, en geen beetje. De nieuwe zijn sinds een dik jaar een pak beter en dus ook veel minder problemen......

Heb net ook Riese en Muller, Aska en Specter vrij uitgegbreid aan de tand gevoeld. Puur qua rijden staat Aska bij mij op 1. Dat is de beste rijdende op BE wegen. Alleen is de motor nogal gedatteerd (incl software) en de reikwijdte nog te klein. Is nog te veel "prototype dat je kan kopen". Maar qua rijden met kop en schouders boven de rest. 

In welk opzicht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Specter en Stromer krijg ik pijn aan de schouders en polsen, ik vind die te hard. 

Aska zijn benadering is totaal anders met zijn vering en betere positie. Geen schokken, geen gedaver, gewoon strak over alles heen. Haalt ook effectief zijn snelheid en is ook op een traject (mijn ervaring) de snelste, naast de meest comfy.

Hun "suv" insteek vind ik op onze wegen de juiste. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

betere positie

Dat is natuurlijk subjectief 🙂 

Toen ik m'n stomer ging ophalen vroeg ik of een sportiever stuur mogelijk was. De mechanieker zei me dat hij enkel nog maar meer comfortabele sturen had gemonteerd :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook onherkenbaar willen gemaakt worden met een tshirt van aska aan. Toch speciale ontwerpers bij die fietsenmakers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je went er aan, vind ik, een hoofdreden is het gemak om aan de kabels te raken. Langs de andere kant is dat frame concept ook het probleem. Zowat elke goede stijve fiets  heeft buizen. Hier zijn het platen en dan nog aan mekaar gevezen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, Jokke_vlo said:

Je went er aan, vind ik, een hoofdreden is het gemak om aan de kabels te raken.

Nu ineens gaan we "gemak" als argument voor design naar voor schuiven, terwijl fabrikanten anders niks anders doen dan kabels internaliseren en wegwerken, tot schokdempers toe bij bepaalde niet nader genoemde merken 😛 😛 😛 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Alexis zei:


Vooral het gedoe om die fiets bij de hersteller te krijgen en terug op te halen is iets waar ik tegenop kijk. 

 

 

Er is er toch ene die Stromer doet aan de andere kant van het water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, walter zei:

Er is er toch ene die Stromer doet aan de andere kant van het water.

Klopt! Maar die kon de fiets die in korting was niet meer bestellen. Godefroot had er wel nog in bestelling staan die nog niet verkocht waren. 
Grand Depart is nog niet zo lang bezig met Stromer, heb (puur obv enkele eerste gesprekken) de indruk dat ze er daardoor ook minder ervaring mee hebben. De mechaniekers bij Godefroot zijn al wat meer gepokt en gemazeld als het op problemen met Stromers aankomt, heb ik de indruk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Alexis zei:

Klopt! Maar die kon de fiets die in korting was niet meer bestellen. Godefroot had er wel nog in bestelling staan die nog niet verkocht waren. 
Grand Depart is nog niet zo lang bezig met Stromer, heb (puur obv enkele eerste gesprekken) de indruk dat ze er daardoor ook minder ervaring mee hebben. De mechaniekers bij Godefroot zijn al wat meer gepokt en gemazeld als het op problemen met Stromers aankomt, heb ik de indruk :D 

Nou, Goodefroot, zwijg me daar over... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, walter zei:

Nou, Goodefroot, zwijg me daar over... 

Nee, benieuwd naar je ervaringen 🙂 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/2/2024 om 14:40, Jokke_vlo zei:

In onze winkel verkopen we Stromer. Daar was idd veel shit mee, en geen beetje. De nieuwe zijn sinds een dik jaar een pak beter en dus ook veel minder problemen......

Heb net ook Riese en Muller, Aska en Specter vrij uitgegbreid aan de tand gevoeld. Puur qua rijden staat Aska bij mij op 1. Dat is de beste rijdende op BE wegen. Alleen is de motor nogal gedatteerd (incl software) en de reikwijdte nog te klein. Is nog te veel "prototype dat je kan kopen". Maar qua rijden met kop en schouders boven de rest. 

Wat bedoel je precies met gedateerd? Op mijn Ketler zit hetzelfde systeem. Heb nog niet veel met andere gereden, dus weet ook niet wat ik echt zou missen. Vind het feit dat er niet te veel toeters en bellen op zitten eigenlijk wel goed. Heb dan nog het oude monochrome display ook :D

Bij lage snelheid is de assistentie wel wat te veel aan/uit. Ik gok dat ze dat met wat finetunen wel zouden moeten weg krijgen. Maar misschien is dat eigen aan een achterwiel motor?

Van alle speedpedelecs die ik tegen kom ben ik wel altijd de snelste. Met uitzondering van enkele Klevers. In acceleratie is er geen enkele die het beter doet. Ik ga dus niet klagen 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid