Ga naar inhoud

Audi E-tron GT en RS E-tron GT


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Net nog eens eentje aan het configureren, en zie nu dat er al extra kleuren beschikbaar zijn, en dat je een Exclusive kleur kan kiezen voor € 3.880,-

 

Schermafdruk 2021-03-04 00.10.17.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de neus kan ik niet wennen en de kont lijkt ineens erg zwaar.
Misschien heb ik er te veel naar uitgekeken en hebben m'n verwachtingen te hoog gelegen, maar hij mist wat.
Het interieur is ook minder futuristisch en knus dan ik me had voorgesteld.

Spijtig, misschien verandert m'n mening als de e-tron in het straatbeeld verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/3/2021 om 23:44, BMWMB zei:

Youtube staat ondertussen vol met testfilmpjes van zowel de gewone e-tron GT als de RS, en iedere tester is er laaiend enthousiast over. Dit wordt heel zeker een succesnummer, ondanks dat 'm niet veel goedkoper is dan een vergelijkbare Taycan. Het design is in mijn ogen ook net iets specialer, iets gedurfder dan een Taycan, en door het feit dat het geen Porsche is, en dus wat neutraler als zakelijke wagen, gaan veel kopers voor deze e-tron kiezen ipv de Taycan.

Ik ben alleszins fan! Het enige dat mij nog wat doet twijfelen om deze e-tron te kopen is de dat 'm een lagere actieradius heeft dan een Tesla Model S, en dat er veel minder snelladers langs de snelwegen staan in dit land.

Als ik volgend jaar mijn Model S ga vervangen, is deze Audi een grote kanshebber.

Is dit een copy paste uit het taycan topic waar de GT de taycan is geworden...

Als er binnen het jaar nog een andere auto op de markt komt, dan zal het die wel worden zeker...

Forever switching bmwmb :lolz: 

21 uren geleden, Roox zei:

Aan de neus kan ik niet wennen en de kont lijkt ineens erg zwaar.
Misschien heb ik er te veel naar uitgekeken en hebben m'n verwachtingen te hoog gelegen, maar hij mist wat.
Het interieur is ook minder futuristisch en knus dan ik me had voorgesteld.

Spijtig, misschien verandert m'n mening als de e-tron in het straatbeeld verschijnt.

Ik heb er hetzelfde gevoel bij... Ook al een aantal filmpjes bekeken omdat het voor ons ook een serieus alternatief zou kunnen zijn voor de Taycan RWD.

Maar wat je hier zegt herken ik... De voorkant nog nooit super gevonden en is nog minder in het echt (hoewel de persauto's hun kleurkeuzes idd twijfelachtig zijn) en de achterkant vind ik nu ook minder.

Zou eens een full black exemplaar willen zien en die blauwe zoals ze gebruikt hebben ons ons golfdomein in spanje daar vond ik ook wel iets hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Naish zei:

Is dit een copy paste uit het taycan topic waar de GT de taycan is geworden...

Als er binnen het jaar nog een andere auto op de markt komt, dan zal het die wel worden zeker...

Forever switching bmwmb :lolz: 

 

Waar zeg ik dat het de e-tron is geworden? Ik zeg dat 'm kans maakt als opvolger van mijn Tesla. Ze zeggen dat Limburger traags praten, maar West-vlamingen denken precies traag. 😜 Of ze kunnen niet goed lezen.

Ik kijk nog uit naar de Mercedes EQS! Eind dit jaar moet ik pas ten vroegste beslissen, dus heb ik nog tijd. En ja de e-tron GT, alsook de Taycan zijn beiden kanshebbers, net als een nieuwe Model S. Sowieso ga ik ze allemaal nog grondig bekijken en testrijden. Ze zeggen toch altijd: 'the chase is better than the catch', en dat vind ik dus ook.  Snuffelen naar een volgende auto... zalig!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Polygoon said:

In zij perspectief heb ik wat Scirocco vibes bij deze wagen. 

Wat bedoel je? Dat je ze binnen 4 jaar nog enkel gaat tegenkomen met foute velgen en te veel verlaagd? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat bedoel je? Dat je ze binnen 4 jaar nog enkel gaat tegenkomen met foute velgen en te veel verlaagd? :D 

Het lijkt erop dat je ze nu al enkel kan configureren met foute velgen :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die neus in koetswerkkleur kan werken op bepaalde kleuren maar dat ben je volgens mij beu na een week. Haalt teveel dimensie weg.

En dan die velgen, bah.

Voor de rest kan ik hem echt wel smaken mits goed geconfigureerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een gewone honingraatgrille op in 't zwart (het optiekpakket is té zwart), en een set concave velgen, en da's een magnifieke kist.

Even door de jeanettenhandschoenen heen kijken. 0-200 in 10s, daar had je vroeger een Carrera GT voor nodig...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Stond twee weken geleden hier bij ons op de parking.

Voor mij de knapste EV op de markt. Het is ook de eerste keer dat ik een waaauw gevoel heb bij de looks van een EV.

Extreem vet qua looks !

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig net eentje tegengekomen op gewone platen. Jammer van de lelijke grijze gesloten neus, maar voor de rest een prachtig apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/5/2021 om 12:33, binnenmuisarchitekt zei:

cool filmpje!

Wat een omgeving, mil-jaar!

Inderdaad, Schotland is niet normaal.

Vandaag voor het eerst ook eentje gezien (op Z-platen) en vond hem eerlijk gezegd tegenvallen.
Eerder 'raar' dan het futuristisch design zoals het op foto overkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/5/2021 om 09:06, Jokke_vlo zei:

Stond twee weken geleden hier bij ons op de parking.

Voor mij de knapste EV op de markt. Het is ook de eerste keer dat ik een waaauw gevoel heb bij de looks van een EV.

Extreem vet qua looks !

Onlangs reed ik achter eentje, superknap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de achterlichten iéts te hoog uit sommige hoeken.
Zou ook een stuk praktischer geweest zijn mocht het ding een kofferklep hebben zoals de A7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Daarnet eens proef gezeten. Ferme machine van buiten. Ook vanbinnen heel knap sportief afgewerkt.  Instap achterin is wel serieus smal en je zit ook redelijk sportief achteraan.  ( nog een brede hoge middentunnel ook voor elektrisch te zijn spijtig genoeg)

Zicht naar achteren was serieus beperkt en de koffer is eigenlijk ook spijtig. Klein en geen 5de deur.

Ik zou het dus niet kopen als enige familiewagen.  Daarvoor is mijn garage te klein. Want deze zal volgens mij veel eerder naast een rrs komen te staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Audi e-tron GT Hits the U.S. Market — Starts at $99,900 with 238 Miles of Range

Audi-e-tron-GT-Quattro-27-1360x1020.jpg

https://www.quattrodaily.com/audi-e-tron-gt-hits-the-u-s-market-starts-at-99900-with-238-miles-of-range/

That base price gets you the standard Audi e-tron GT, which comes with two electric motors — one at each axle — powered by a 93 kWh battery pack to make 469 horsepower and 464 lb-ft of torque. During an eight-second Boost Mode, it actually puts out 522 horsepower and 472 lb-ft of torque, which allows it to get from 0-60 mph in 3.9 seconds. It also gets 238 miles of range, as-standard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Er zijn duizend YouTube reviews van, dus het lijkt me niet interessant om een testverslag neer te pennen. 
Toch zijn er een paar dingetjes die ik wil delen / vragen.

- De tweetraps automaat is een vreemd ding. Het functioneren ervan hangt af van de gekozen rijmodus, maar zowel in Efficiency als Comfort modus is een herneming soms een aparte belevenis waarbij je getrakteerd wordt op een flinke -onverwachtse- klap voorwaarts. Vloer je het 'gas'-pedaal, dan voel je dat de wagen niet meteen voluit accelereert tot het schakelmoment komt... dat verloopt allemaal toch wel met een vertraging en weinig subtiel, wat je totaal niet verwacht bij het rijden van een EV. In Dynamic-modus gaat 'ie er altijd als een speer vandoor, zo zou het ook altijd moeten zijn eigenlijk.

- Geen one-pedal drive. OK, dit is gekend. Toch had ik alsnog meer remrecuperatie verwacht. Je kan het met stuurpeddels aanpassen, maar de maximale stand lijkt nog niet op de motorrem die ik in mijn ICE heb. 

- Groots en ongemakkelijk groot bij maneuvers, grote B-stijl, kleine achterruit, brede sexy heupen om rekening mee te houden. Relatief klein binnenin, je zit in een cocon, met alle voor- en nadelen. Tijdens het rijden voelt de auto kleiner aan, zeker te danken aan de vierwielsturing (zeer fijne optie).

- Ondanks het feit dat Audi België op hun website verwijst naar het optionele 22kW AC on-board charger, is het niet beschikbaar. Why?

 

Ik zat middenin het aankoopproces van een Taycan, tot ik onverwachts onder het mes moest. Soit, ondertussen ontdekt dat de Audi qua prijs net ietsje boven de prijs van de geconfigureerde Taycan RWD en CT4 uitkomt (op deze grootorde verwaarloosbaar). En omdat de Audi dealer hier vlak om de hoek is, en de wagen het vermogen heeft wat ik gewend ben, misschien toch de beste keuze? 

IMG_2349.jpeg

IMG_2346.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid