Ga naar inhoud

Audi E-tron GT en RS E-tron GT


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Gebeld met de dealer daarnet, prijzen zouden morgen beschikbaar komen voor BE alsook standaarduitrusting en opties.

Ik ga die snel eens speccen om te vergelijken met de taycan RWD... 

Maar naar eerste gevoel zal hij iets duurder zitten (ok je zit wel met de quattro zoals in de 4S) en dan wordt kostenplaatje weer in voordeel van de taycan als je ook restwaarde meerekent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De basis Taycan heeft idd enkel RWD en heel wat minder vermogen. Ook krijgt de e-tron een grotere batterij standaard. De Taycan zal dus wel goedkoper blijven, maar je krijgt ook minder waar voor uw geld. En restwaarde, ik verwacht niet dat dat zoveel anders zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Marvin said:

Hadden ze nu echt niet een beetje glanzende plastic over om die radars onderaan de bumper te verbergen? 

Ik vrees dat als je daar plastiek over hangt dat die radars niet zo denderend meer werken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, BMWMB zei:

De basis Taycan heeft idd enkel RWD en heel wat minder vermogen. Ook krijgt de e-tron een grotere batterij standaard. De Taycan zal dus wel goedkoper blijven, maar je krijgt ook minder waar voor uw geld. En restwaarde, ik verwacht niet dat dat zoveel anders zal zijn.

???

Veel minder vermogen is nu ook overdrijven... Heeft er minder inderdaad.

Enkel RWD zie ik niet als een nadeel eerlijk gezegd... Dat je door maar 1 motor vermogen verliest dat is logisch... 

Batterij pak je in optie hé... Ik ben al zover om geen basisprijzen te vergelijken, merk nu trouwens net dat je op de DE site de configurator kan gebruiken.

Mijn spec van de taycan is al duurder dan de basisprijs voor de e-tron gt. Maar nu eens kijken wat hij nodig heeft van opties. Ziet er in basis een fucking basic kar uit, dus zal ook wel wat opties vragen ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd ook schoon...

Net even config gedaan op de duitse site en de e-tron GT beetje uitgerust zoals de taycan RWD komen op ongeveer dezeflde prijs...

Dus meer performance (wel minder personalisatie mogelijk) voor dezelfde prijs... Ah ja en AWD...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook ongeveer... 

Persoonlijk wel voorkeur voor het uiterlijk van de Taycan. Vooral vooraan mooier, achteraan heel lichte voorkeur voor de e-tron. 

Interieur is het taycan all the way voor mij... Ten eerste zoals gewoonlijk is het audi interieur een eerder zwart gedoe in combinatie met schreeuwerige accenten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die configurator werkt toch helemaal niet goed. Als ik mijn console open zie ik meer rood dan wat anders. Hoe moeilijk kan het zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een beetje zoeken, eenmaal je om zeep hebt geholpen best gewoon opnieuw beginnen...

Nu ja, vind hem eigenlijk ook totaal niet duidelijk en is een beetje gissen. Eentje bestellen zonder meer info zou niet lukken, terwijl ik dat van een Porsche bijna wel kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een config van 110.000 waar ik meer dan tevreden mee zou zijn. Maar als ik echt volledig mijn zin mag doen gaat het eerder richting 130.000. Vooral door het interieur 😍

C72500B3-B2A9-4EF7-9550-857CE67E538D.thumb.jpeg.cbd43925901805a7ecf018b275fd5ebf.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kleur, velgen, insert van de neus in koetswerkkleur. Op die manier toch al best een groot verschil met de concept... Speciaal is jammer genoeg niet knap in dit geval. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Youtube staat ondertussen vol met testfilmpjes van zowel de gewone e-tron GT als de RS, en iedere tester is er laaiend enthousiast over. Dit wordt heel zeker een succesnummer, ondanks dat 'm niet veel goedkoper is dan een vergelijkbare Taycan. Het design is in mijn ogen ook net iets specialer, iets gedurfder dan een Taycan, en door het feit dat het geen Porsche is, en dus wat neutraler als zakelijke wagen, gaan veel kopers voor deze e-tron kiezen ipv de Taycan.

Ik ben alleszins fan! Het enige dat mij nog wat doet twijfelen om deze e-tron te kopen is de dat 'm een lagere actieradius heeft dan een Tesla Model S, en dat er veel minder snelladers langs de snelwegen staan in dit land.

Als ik volgend jaar mijn Model S ga vervangen, is deze Audi een grote kanshebber.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid