Ga naar inhoud

Audi E-tron GT en RS E-tron GT


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Zouden de meeste mensen niet voor de Taycan kiezen omdat het een Porsche is voor hetzelfde budget, en met de RWD-versie zelfs goedkoper?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Rijdt echt heerlijk. Prachtige lijn. Dit weekend eens goed met rijden en dan verslagje maken. De RS zal hopelijk voor binnenkort zijn. 

Ben eens curieus wat je er van vind, heb dit jaar een dikke 3000km met een RS e-tron GT testritten gedaan, ik ben in ieder geval verkocht. 

9 uren geleden, knight-rider zei:

De porsche taycan kom ik geregeld tegen op de weg, maar de Audi e-tron gt bijna nooit. Vorige week voor het eerste eentje gezien op de kleine ring in Hasselt, stond verkeerd geparkeerd. 

We zitten nu op max capacity, meer kunnen we niet buiten pompen. België is gewoonweg geen hoofdmarkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Zouden de meeste mensen niet voor de Taycan kiezen omdat het een Porsche is voor hetzelfde budget, en met de RWD-versie zelfs goedkoper?

Ik zou zonder aarzelen de Audi bestellen, indien ik moet kiezen 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De gewone moet je vergelijken met de 4S, en de RS met de Turbo (al is de Porsche in beide gevallen nipt sneller).
Geen idee hoe het zit qua standaarduitrusting. Het interieur van de Audi vind ik ook knapper...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo de indruk dat het verschil in karakter tussen de verschillende merken gewoon verdwijnt en dat mensen bij EV enkel nog kiezen voor uiterlijk en merknaam. :(

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de buurt staat er een RS. Voor mij de Audi boven de gewone Taycan, maar de nieuwe Sport Turismo geniet nog meer mijn voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu al onder de indruk. Rijgedrag is heerlijk en lijn is subliem. Ik zou ook al twijfelen met de taycan. Niet gedacht. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de Taycan toch wel knapper en ik denk dat 'em ook tijdlozer is.
Qua proporties zijn ze allebei even knap, maar overal waar je kijkt is de Taycan eenvoudiger & eleganter. De snuit van de Audi is vrij druk, minder laag ook, en lijkt daardoor misschien meer op een normale Audi. De achterlichten van de Porsche vind ik ook knapper, zo'n dun sierlijk lijntje. En de diffuser van de Audi is ook behoorlijk druk, vervelend om te poetsen. Voor de looks mag je me de Taycan GTS voor de deur parkeren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2021 om 14:12, JanC zei:

Grip Video

Ik had die andere video gepost als reply, had geen tijd om er woorden aan vuil te maken. D'er is wel iets raars met al die onderlinge vergelijkingen. Dit schreef Top Gear: 

Quote

When Chris Harris and I bought an RS e-tron GT to Llandow for a twin test with a BMW M5 CS we were amazed how well balanced and playful the Audi was, how keenly it turned in and how readily it oversteered. Surely the same couldn’t be true of the base model, particularly one that isn’t equipped with the optional four wheel steering system that’s fitted as standard to the RS? 

Well actually, yes. It’s weird, but if these things matter to you – and they certainly did to the track day attendees – the e-tron GT is the best balanced Audi available today, electric or internally combusted. Through fast sweepers you could turn in and then lift off slightly to trim your line, feel the front grip more as weight was transferred forward. Do the same in the Porsche and it would carry on understeering, it was less adjustable. And the same applied under power as well. The Porsche would push its nose wide, while the Audi sent more power to the back, so exited corners more neutrally. I reckon Audi’s engineers saw the Taycan as a target.

TopGear

Gewoon omgekeerd. Of het nu de Porsche of Audi is, het komt allicht door verschillende soorten rubber, en opties, ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 18/12/2021 om 17:24, Jokke_vlo zei:

Wissel de designs om en niemand wil de Audi

De Porsche heeft echt wel zijn koplampdesign tegen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een blauwe Tesla, en vond dat wel een speciale kleur die je ook minder ziet op de S, en daarom zou ik een e-tron GT ook wel durven kiezen in Ascari Blue, waarvan ik ook denk dat je het wat minder gaat zien.

D329BAEE-A29F-4569-9871-0F2B4C8FECDB.jpeg.ee8b54d593c5c6920c1945d599605299.jpeg

EEEA87A2-2B1C-4AFF-B368-16A907BF97D5.jpeg.8796d095dac54e630fc26c83370db855.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou missen is idd het Supercharger netwerk, de praktische en ruime koffer, Autopilot, Spotify on board, one pedal driving, en de OTA updates.

Wat krijg ik er voor in de plaats is een bloedmooie auto die veel beter is afgewerkt, die past als een maatpak, waarvan het interieur zoveel meer sportwagen aanvoelt en die veel beter stuurt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BMWMB zei:

Wat ik zou missen is idd het Supercharger netwerk, de praktische en ruime koffer, Autopilot, Spotify on board, one pedal driving, en de OTA updates.

Wat krijg ik er voor in de plaats is een bloedmooie auto die veel beter is afgewerkt, die past als een maatpak, waarvan het interieur zoveel meer sportwagen aanvoelt en die veel beter stuurt. 

En het is eens iets anders, 2x dezelfde wagen kopen / rijden is saai 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, BMWMB zei:

Wat ik zou missen is idd het Supercharger netwerk, de praktische en ruime koffer, Autopilot, Spotify on board, one pedal driving, en de OTA updates.

Wat krijg ik er voor in de plaats is een bloedmooie auto die veel beter is afgewerkt, die past als een maatpak, waarvan het interieur zoveel meer sportwagen aanvoelt en die veel beter stuurt. 

 

Zou je het supercharger netwerk echt missen? Jij laadde toch altijd op de zaak en zelden aan de Tesla supercharger? Of dat in die beperkte gevallen dan een Tesla is, of een Ionity of FastNed, dat maakt toch niet uit? Dat gratis laden ben je toch kwijt bij de nieuwe (als je dat zelfs nog had op de oude).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als tesla zijn laadnetwerk ook effectief gaat openstellen voor iedereen, dan moet je dat suoercharger netwerk zelfs niet eens missen.

Ik hoor echter niet zoveel over dat proefproject in Nederland? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Tesla Supercharger-netwerk blijft toch wel een voordeel tov andere merken, want ik hoor en lees dat er bij de andere merken regelmatig problemen zijn met palen die niet functioneren. Dat probleem heb je bij Tesla nooit. Ook kan je op het navigatie vlot zien waar alle Superchargers zijn, terwijl dat bij de Audi veel moeilijker is.

Maar... dat snelladen onderweg zie ik niet als een groot probleem, want ik laad idd bijna 90% van de tijd aan de firma en thuis, dus zo heel dikwijls laad ik niet onderweg. Ook komen er nog iedere dag snelladers bij, en zal Tesla misschien zijn netwerk ook voor andere merken openstellen. Ik heb nu idd gratis superchargen, maar dat valt bij de nieuwe Tesla ook weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid