Ga naar inhoud

BMW 330e VS BMW 330d?


-Fred-

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, dragonfly zei:

Het is precies zoals in IT. Sales vs Dev 😄 

Nja.. sales mensen krijgen opleiding van sales trainers. Niet bepaald het type dat je nodig hebt om technische kennis bij te schaven (en vice versa uiteraard). 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 23/8/2022 om 20:37, Monterey Jack zei:

Sport individual instellen op motor in sport en versnellingsbak op comfort. Zo doe ik het om bewust op benzine te rijden. Of battery control hoog zetten.

ik rij ook meestal zo, maar ik zie wel dat mijn de elctrise range dan omhoog gaat door anticiperend te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Vrijdag een 320e (LCI) als vervangwagen meegekregen. M-pack met 18" velgen, mooi uitgerust, dus op zich wel een leuk vergelijk met mijn 330e x drive.

Verschil in gewicht (x drive vs rwd) heb ik niet hard gemerkt, stuurt mss iets lichter, maar geen wereld van verschil. Op zich was ik aangenaam verrast van de 320e, in alledaags verkeer, waar je rustig meerijdt met de flow ga je het extra vermogen niet missen. Ik heb de sport individual gelijk ingesteld, en dan merk je het grootste verschil. Het viel me op dat je iets minder op koppel kan rijden, hij moet sneller terugschakelen. En van zodra je dan eens een speut gas moet geven, dan merk je dat ze vooral daar de kraan toegedraaid hebben. De motor moet dan wel erg hard werken om dat meergewicht van de batterij mee te sleuren. Geen grote verrassing uiteraard, maar als je de keuze hebt tussen een 320e en 330e, zou ik niet twijfelen.

Ik was toch wat verrast dat er in comfort amper verschil was. Ik had nu ook niet verwacht om op wolkjes te rijden, maar ik het had toch zachter voorgesteld. De vervangwagen heeft ook het M-onderstel, maar niet de regelbare dempers. Mijn auto rijdt zeker niet harder met 19" + verlaging. Die van mij blijft mooi stabiel op de weg, ook bij zijwind merk je veel minder beweging. Zelfs mijn vrouw moest toegeven, dat mijn auto net iets comfortabeler is.

Het nieuwe scherm kan ik niet aan wennen. Ik heb maar een paar extra knoppen, maar die zijn toch verdomd handig. Misschien went het op termijn, maar voor de periode dat ik ermee gereden heb was het eerder een ergernis.

De vervangwagen had sportzetels met sensatec bekleding en manuele verstelling. Dat was ff aanpassen, het heeft een tijdje geduurd eer ik een goeie zitpositie kon vinden. Toen mijn vrouw even het stuur overgenomen had, kon ik weer helemaal opnieuw beginnen met de stoel aan te passen. Voor mijn vrouw is de gewone sportstoel beter omdat ze dan wat hoger kan zitten, ik daarentegen heb mijn M sportstoelen gemist. De sensatec heeft ook een wat andere stikking, waardoor ik de hele tijd op de naad zat. Vond ik ook vervelend. De verstelbare kopsteun mis ik dan wel weer bij mijn stoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt met een broertje van de mijne gereden, blijkbaar.

Ik herken al je opmerkingen (vooral over de stoelen… we zijn hier met vier die met de auto rijden)

Alleen dat scherm: ik vind er prima mijn weg in, en heb die knoppen nog niet gemist.

Meestal rij ik luiweg in de hybrid-stand, en laat de auto zijn ding doen. Je voelt ook dat het geheel hierop het best gekalibreerd is.   
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die indruk had ik ook, nog meer dan bij de mijne. Ik rij ofwel meestal in de elektrische stand, ofwel schakel ik over naar sport individual, vooral voor langere ritten. Hybride gebruik ik enkel om manueel over te schakelen als we een bebouwde kom doorkruisen. Bij de 320e heb ik er zelfs niet aan gedacht om over te schakelen, die sportstand had eigenlijk weinig meerwaarde. De extra "punch" die ik voel met de mijne, miste je in de 320.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid