Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur terug, saabi zei:

Ik rij heel veel elektrisch met mijn hybride 530e.
 

en ik merk in mijn omgeving hetzelfde.
 

En extra gewicht is toch ook relatief. De 530e weegt 35 kg meer dan de 530d als ik mij niet vergis

Je trekt de vergelijking wel erg scheef door de vergelijking met de 530d te maken. De 530e moet je met de 530i vergelijken en dan zit er meer dan 200kg tussen, wat het verschil in vermogen serieus weggomt.

Vraag is: als je toch zoveel electrisch rijdt, ben je dan niet beter af met een i5 ipv nog steeds een verbrandingsmotor mee te sleuren? Hoeveel km rij je typisch op een week? Of op een dag? (jaarlijkse vakantierit niet meegeteld) 

Ik wed dat @BMWMB je kan uitleggen dat je beter volelectrisch kan rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2023 om 15:42, Asserti zei:

Dat is uw mening. Trager is niet juist en over dat verbruik, das ook geen gegeven.

Da’s niet mijn mening, maar de cijfers van BMW. Een X5 40i met 340pk gaat een haar na sneller naar 100km/u (5.5s ipv 5.6s) dan een X5 45e met 394pk. Die eerste weegt wel “maar” 2200kg terwijl de 45e dik boven de 2500kg leeg. Dus zijn de prestaties niet verwonderlijk.

Verbruik: als je veel rond Vlaandrens kerktoren electrisch kan rijden, dan zal je gemiddeld benzineverbruik idd lager liggen. (of de kost dat ook is aan de huidige energieprijzen is een andere vraag).

Ik reed in 2020-2021 meer dan 6 maand met een X5 40i en verbruikte daarmee gemiddeld een goeie 12L per 100km. Gezien mijn kms wekelijks de pendel waren van Luzern naar Frankfurt of Darmstadt, ben ik er zeker van dat ik met een 45e niet minder had verbruikt. Integendeel. Telkens >300kg extra op de Duitse snelwegen wederom lanceren kost energie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Je trekt de vergelijking wel erg scheef door de vergelijking met de 530d te maken. 

Ik wed dat @BMWMB je kan uitleggen dat je beter volelectrisch kan rijden.

Een vierpitter met stroom vergelijken met een zespitter zijn 200% appelen en peren qua liefhebbersbeleving. Dat weet iedereen wie hier zit. 330e en 330d bijvoorbeeld mogen qua presties weldegelijk naast elkaar gezet worden, dus ik snap de vergelijking.

Ik heb exact hetzelfde gebruikspatroon als Kefkie en Saabi. Dat gaat er niet om van 'beter af met elektrisch of niet'. Dat is gewoon een bewuste keuze om op buikgevoel nog niet volledig elektrisch 'afhankelijk' te zijn. Uiteraard zijn er weldegelijk pro's voor volledig elektrisch ook. Dat weten we allemaal. 

Dat verhaal is al 10-tallen keren gedaan en zal daar nog een veelvoud van volgen ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Geertt zei:

Een vierpitter met stroom vergelijken met een zespitter zijn 200% appelen en peren qua liefhebbersbeleving. Dat weet iedereen wie hier zit. 330e en 330d bijvoorbeeld mogen qua presties weldegelijk naast elkaar gezet worden, dus ik snap de vergelijking.

Ik doelde op de vergelijking qua gewicht. Het vermogen van een 530d ligt in de lijn van de 530e, los van hoe dat gegenereerd wordt. Voor puur rijplezier koop je geen bmw 5. Maar dat is mijn mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, saabi zei:

Ik doelde op de vergelijking qua gewicht. Het vermogen van een 530d ligt in de lijn van de 530e, los van hoe dat gegenereerd wordt. Voor puur rijplezier koop je geen bmw 5. Maar dat is mijn mening

Dan heb jij nooit met een echt 5 gereden.

Ga es met een 540i RWD van jouw model rijden, en daar kan je wel degelijk een pak rijplezier aan beleven. En dat komt van iemand die normaal erg purist is. Dat ding klinkt heerlijk, hangt er goed aan het gas, is bewegelijk, en tegelijk nog comfortabel genoeg om als dagelijkse familiewagen ingezet te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle woordjes lezen….PUUR rijplezier…dat het plezant kan zijn ok, maar voor puur rijplezier kan ik je heel wat betere alternatieven aan de hand doen. Een grote gezinssedan heeft op dat vlak altijd beperkingen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, saabi zei:

Alle woordjes lezen….PUUR rijplezier…dat het plezant kan zijn ok, maar voor puur rijplezier kan ik je heel wat betere alternatieven aan de hand doen. Een grote gezinssedan heeft op dat vlak altijd beperkingen. 

Dat klopt. Maar waar steek je dan je kinders?

Ik denk dat een 5 voor een auto waar je kinderen in meekunnen, echt wel een goeie keus kan zijn als je ook rijplezier wil. Mits de juiste motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Maaher zei:

Waarom moet dat zo druk zijn? Neepkes, hoekskes, randjes, ...  .

En een Bayerische Motoren Werke zonder motor… contradictio in terminis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

een elektro-motor is ook een motor.

 

Jawel. Speciaal in de BMW fabriek gemaakt en, zoals de traditie het wil, een duidelijke differentiator waarvoor de klant extra wil betalen tegenover de concurrentie. 🙂 

Ha nee, wacht… 

Ik hoop echt dat ze wel degelijk de benzinemodellen ook naar Europa brengen want in de 7 is het echt spijtig dat wij geen deftige motor meer kunnen krijgen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW moet wel dringend zijn configurator wat mooier maken.  In het echt is de 5 “wat wennen” maar ok… en als je dan op de configurator gaat dan is mijn goesting weer door… 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, berengun zei:

BMW moet wel dringend zijn configurator wat mooier maken.  In het echt is de 5 “wat wennen” maar ok… en als je dan op de configurator gaat dan is mijn goesting weer door… 

Om eerlijk te zijn, de 7 vond ik op foto niet fameus maar in het echt toch wel een aantrekkelijke wagen. Geen schoonheidskoningin maar heeft echt iets en is redelijk evenwichtig. (Wel donkere niertjes nodig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen een tijd geleden iets gelezen te hebben dat je een BMW kon bestellen bij een werknemer van BMW  Duitsland die er dan 6 maanden mee rijdt en er een korting van 25% op de nieuwprijs verkregen kon worden...

Iemand hier meer info over?

aangepast door zeramed
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, zeramed zei:

Ik meen een tijd geleden iets gelezen te hebben dat je een BMW kon bestellen bij een werknemer van BMW  Duitsland die er dan 6 maanden mee rijdt en er een korting van 25% op de nieuwprijs verkregen kon worden...

Iemand hier meer info over?

BMW JaWa (Jahreswagen). Vroeger kon je gewoon online een auto bij elkaar klikken (Configurator), waarna je die via de Vorvertragspool kon aanmelden en waarop BMW medewerkers dan konden reageren met een aanbod (Vorvertrag). Je sluit de overeenkomst met een medewerker, die bestelt, rijdt er 6 maanden mee, en daarna komt de auto naar jou. 
Sinds enige tijd (maar geen idee exact hoe lang al) is die Vorvertragspool van de website verdwenen. Je vindt nog genoeg BMW-medewerkers op Duitse fora die een slotje vrij hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Van de laatste BMW-modellen die we de voorbije jaren zagen opduiken, vind ik dit alvast de meest pruimbare. :D  Al blijf ik struikelen over de visuele implicaties (technisch vnl. owv luchtweerstand) die die full electric modellen "moeten" krijgen. De velgen tot daar toe (dat kan je achteraf nog altijd veranderen, als je wil.) Maar die dichtgeplamuurde nieren vind ik verschrikkelijk. (Evenals de initieel verplichte blauwe accenten, gelukkig ondertussen gratis af te vinken.)

Ik snap wel dat het economisch gezien een hele stap (te?) vér is om de i5 dan van een andere motorkap en bumper etc te voorzien. Nochtans ... die cleane neus van een Tesla Model S b.v. vind ik vandaag, zo veel jaren na dato (al 7 of 8 jaar sinds de facelift waarbij de zwarte fake grill verdween) nog altijd superknap. Zou (denk ik) bij een elektrische BMW ook veel mooier zijn dan de gigantische faux grilles die ze nu verplichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jama, als ge die grill gaat wegdoen krijgt ge weer de discussie dat een bmw die 'nieren' moet hebben. Te veel ineens veranderen is een shock voor de fanboys.🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid