Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, Polygoon said:

Door misbruik van de chauffeur, maar volledig akkoord.

Als die chauffeur 90% van de tijd op de snelweg rijdt is daar weinig misbruik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als die chauffeur 90% van de tijd op de snelweg rijdt is daar weinig misbruik aan.

Ik bedoelde eerder: niemand laadt die dingen op dus dat is gewoon dood gewicht dat je meevoert.
En dus, zoals Swede zegt, 0 meerwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Tommie zei:

Momenteel 10 G60's hier verkocht, pre-launch (19 oktober). 6 daarvan zijn 550e's, 4 zijn i5 40's.

Hoogstwaarschijnlijk allemaal lease... gezien de '..e's en de 'i..'s...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Redfive zei:

Hoogstwaarschijnlijk allemaal lease... gezien de '..e's en de 'i..'s...

In dat budget? Nee, 1 lease.

Wel allemaal aangekocht op een vennootschap uiteraard. Een particuliere 5 Reeks is een zeldzaamheid geworden, iedereen wilt crossover/SUV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Tommie zei:

In dat budget? Nee, 1 lease.

Wel allemaal aangekocht op een vennootschap uiteraard. Een particuliere 5 Reeks is een zeldzaamheid geworden, iedereen wilt crossover/SUV.

Dat bedoelde ik eigenlijk, dat er geen particulier tussen zat. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Redfive zei:

Dat bedoelde ik eigenlijk, dat er geen particulier tussen zat. 😉

Ligt ook aan het fleet-beleid bij BMW: korting is groter als je koopt op vennootschap dan privé. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Corneel zei:

Ligt ook aan het fleet-beleid bij BMW: korting is groter als je koopt op vennootschap dan privé. 

Neen, dat klopt niet.

Als de bakker om de hoek een wagen komt kopen op zijn vennootschap, krijgt die exact dezelfde korting als 1 van zijn privéklanten. 

Als je echter meerdere wagens per jaar aankoopt, dan gaat je korting als vennootschap omhoog.

Jouw stelling gaat wel op voor Volvo en de meeste Franse merken.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Neen, dat klopt niet.

Als de bakker om de hoek een wagen komt kopen op zijn vennootschap, krijgt die exact dezelfde korting als 1 van zijn privéklanten. 

Als je echter meerdere wagens per jaar aankoopt, dan gaat je korting als vennootschap omhoog.

Jouw stelling gaat wel op voor Volvo en de meeste Franse merken.

Gaat over de fleetconventies idd, wij 'mochten' x aantal auto's afnemen op een jaar voor onze categorie. Was serieus verschil tussen offerte privé en vennootschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Door misbruik van de chauffeur, maar volledig akkoord.

 

1 uur terug, ir_fuel zei:

Als die chauffeur 90% van de tijd op de snelweg rijdt is daar weinig misbruik aan.

 

1 uur terug, Polygoon zei:

Ik bedoelde eerder: niemand laadt die dingen op dus dat is gewoon dood gewicht dat je meevoert.
En dus, zoals Swede zegt, 0 meerwaarde.

Ik ben met beiden akkoord. 

Enerzijds zijn er inderdaad de vele kwakkels die star weigeren te laden.

Ik herinner me een kennis in België die in Lennik woont en een GLE500e kocht (leasde). Ik gaf hem (in positieve zin) aan dat dat eigenlijk een goed idee was want hij kon met het, doorgaans trage verkeer, waarschijnlijk helemaal electrisch naar Brussel pendelen. Zijn reactie: “Ik laad da nooit op. Ik ebbekik da voor de belastingen gekocht, heee! 450pk, man!” … “erm, nee, 330 want ge laadt hem nooit”. Dan ben je natuurlijk echt dwaas bezig.

Maar zelfs in gewone omstandigheden, merk je toch nog steeds te vaak dat je op de brandstofmotor rijdt, en dan sleur je idd gewoon veel gewicht mee. 

Voor degene die de kans heeft veel electrisch te rijden, denk ik niet dat je het misbruik kan noemen, maar eerder een gebrek aan opleiding/training hoe het beste uit zo een hybride te halen.

De klant die weinig stadsverkeer doet… die heeft er enkel nadeel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Tuurlijk, da's een bulkkorting. Logisch ook.

En vanaf hoeveel autos telt een bulkkorting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is hybride eigenlijk ideaal.

Tijdens een normale werkweek rij ik van thuis naar kantoor op de elektromotor. In het weekend en op verlof is het op benzine te doen met genoeg batterij als ondersteuning voor op de autostrade.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, kefkie zei:

Voor mij is hybride eigenlijk ideaal.

Tijdens een normale werkweek rij ik van thuis naar kantoor op de elektromotor. In het weekend en op verlof is het op benzine te doen met genoeg batterij als ondersteuning voor op de autostrade.

Hoe pak je het juist aan op bijvoorbeeld een Ringtrip?

Vol vertrekken met batteryhold tot ginder en eventueel tijdens het rijden ginder op sport?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Geertt zei:

Hoe pak je het juist aan op bijvoorbeeld een Ringtrip?

Vol vertrekken met batteryhold tot ginder en eventueel tijdens het rijden ginder op sport?

Ik start thuis met een volle batterij en rij direct op sport individueel, eigenlijk altijd op de autostrade. De hybride stand is daar wat stortend. Als het vertragen is zoals op de E313 gaat dat van 90 naar 140 en terug naar 90 en dat is net een grens dat de batterij terug opspringt of de motor dan weer opspringt.

Op de ring zelf is het sport standaard.

En daarna als de batterij dan onder de 25% komt zet ik de batterijcharge op tot aan de helft en rij daar wat rond naar de verschillende plaatsen in die stand om dan weer in sport individueel terug naar huis te bollen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Met een hybride ga je niet op de Ring rijden.

Aha, goed dat je het zegt.

Ik zal er in de toekomst op letten.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Geertt said:

Hoe pak je het juist aan op bijvoorbeeld een Ringtrip?

Vol vertrekken met batteryhold tot ginder en eventueel tijdens het rijden ginder op sport?

Het gaat hier over een X5.

Sport :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

In dat budget? Nee, 1 lease.

Wel allemaal aangekocht op een vennootschap uiteraard. Een particuliere 5 Reeks is een zeldzaamheid geworden, iedereen wilt crossover/SUV.

Wat heeft budget daarmee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen, qua ophanging is het in sportstand echt wel een verschil met de gewone stand.

Het is een pak oncomfortabeler maar de auto helt wel een pak minder over in de bochten, zeker in lange doordraaiers.

Het blijft een zware jongen, maar het verschil is merkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid