Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Zojuist, gewoon ik zei:

Het hielp ook niet dat mercedes net zijn w210 gelanceerd heeft. Ook zo een natuurlijke schoonheid

Dat was idd een ferme hulp voor BMW toen, ja. De W210 was binnenin een half gemoderniseerde W124 en langs buiten was er niemand die geen zegs had over de vissenogen en de eier-achterlichten. :D   Onbegrijpelijk dat Mercedes toen niet innovatiever kon denken: zowel met de W140 als met de W210 (die telkens net voor hun concurrenten van BMW op de markt moesten komen, wat een stevig nadeel is uiteraard) bracht Benz eigenlijk een model uit dat al bij launch half verouderd was en éénmaal BMW z'n '7 en '5 op de wereld los liet, helemaal een vorige generatie leek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist terug van de voorstelling - lekkere wijn trouwens - en zoals steeds valt het in het echt weer beter mee

De car configurator van BMW moet dringend eens herzien worden want als ik daarop afga zou ik zelf de moeite niet doen naar de garage te gaan.

Spijtig genoeg stonden er enkel modellen met sport pack, maar op de velgen na lijkt dat nogal mee te vallen.  Het interieur met de grote tablet is ook best ok als je erin zit (in tegenstelling tot configurator) en de eerste indruk was dat je als bestuurder best nog wel een compact gevoel hebt (zolang je niet achter je kijkt)

Ik had eigenlijk in mijn hoofd om voor de volgende eens naar Mercedes te gaan (nieuwe E elegance) maar misschien moet ik niet te snel beslissen deze keer 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tommie zei:

Je moet nog altijd eens champagne komen drinken he. :D 

Volgende onderhoud / aankoop is bij u !!  Zet de fles maar koud 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De quote van @Asserti doet me er toch aan herinneren dat de E39 (Touring) toch ook niet meteen in de smaak viel ten huize bt.

M’n vader reed toen tot grote tevredenheid E34 525tds (ik denk dat hij die zo’n 5 jaar heeft gehad en er dik door de 2xx.000km op had gezet) en een nieuwe 5 Touring was de gedoodverfde opvolger. Quod non, uiteindelijk, de ‘boosdoener’ was inderdaad de concave vorm van het achtersteven.

De keuze is dan gevallen op een Range Rover P38 maar die bleek zo’n immense ramp naar bertrouwbaarheid toe, dat er anderhalf jaar later alsnog een 530d (berline, weliswaar) op de oprit stond.

Daaraan denkt hij nog steeds terug als z’n beste auto ooit, al is dat mogelijks ook geromantiseerd doordat die auto hem in een carjacking is ontnomen geweest…

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, berengun zei:

Juist terug van de voorstelling - lekkere wijn trouwens - en zoals steeds valt het in het echt weer beter mee

De car configurator van BMW moet dringend eens herzien worden want als ik daarop afga zou ik zelf de moeite niet doen naar de garage te gaan.

Spijtig genoeg stonden er enkel modellen met sport pack, maar op de velgen na lijkt dat nogal mee te vallen.  Het interieur met de grote tablet is ook best ok als je erin zit (in tegenstelling tot configurator) en de eerste indruk was dat je als bestuurder best nog wel een compact gevoel hebt (zolang je niet achter je kijkt)

Ik had eigenlijk in mijn hoofd om voor de volgende eens naar Mercedes te gaan (nieuwe E elegance) maar misschien moet ik niet te snel beslissen deze keer 🙂 

Ook geweest, 3 versies met steeds M-pack.  Valt in het echt veel beter mee idd.  Plastiek plaatje waar bij de passagier de vensterbediennig zit doet wat cheap aan, evenals de speaker grill bovenaan en centraal op het dashboard.  Maar, meer overtuigd.  Grote kanshebber in I5 eD40 uitvoering.

aangepast door Milton1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist niet dat ze al geleverd worden. Daarnet mijn eerste in het wild gezien. Was mijn dochter in de stad gaan afzetten voor dag/nacht van de jeugdbeweging.  ( @Assertiop jacht?  :D

Het is een mastodont, en wat anders achteraan, maar het klopte wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, tuscani zei:

Wist niet dat ze al geleverd worden. Daarnet mijn eerste in het wild gezien. Was mijn dochter in de stad gaan afzetten voor dag/nacht van de jeugdbeweging.  ( @Assertiop jacht?  :D

Het is een mastodont, en wat anders achteraan, maar het klopte wel.

Ik ben er mee naar huis gereden idd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de auto, maar daarnet een reclamespot gezien op tv. 
“De nieuwe bmw i5, nu met proactive care”. 
 

Precies reclame voor tandpasta, ‘t is toch echt om zeep.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Quill zei:

Los van de auto, maar daarnet een reclamespot gezien op tv. 
“De nieuwe bmw i5, nu met proactive care”. 
 

Precies reclame voor tandpasta, ‘t is toch echt om zeep.

Echt é. Ik wist ook niet wat ik zag. 🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het moet zijn dat het echt wel zo is:  ook mijn vrouw maakte gisteren de opmerking dat het precies een tandpasta-reclame was:  witte jassen, en 'proactive care'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Roox zei:

Zou je dit kiezen boven de Etron GT?
Waarom juist?

Praktischer denk ik. Meer plaats achteraan en ruimere koffer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Roox zei:

Zou je dit kiezen boven de Etron GT?
Waarom juist?

Ik denk het wel. Praktischer, en veel moderner multimedia. Sowieso ben ik ook meer BMW-minded, heb ik een speciale band met de BMW 5, en vind ik deze nieuwe 5 heel knap. Ik denk dat ik zelfs voor de Touring zou gaan, om gemakkelijk mijn vriend Rally mee te kunnen nemen.

Langs de andere kant is de Audi wel nog knapper en specialer, en rijdt 'm heel goed, dus ik ben nu ook een tevreden man. 😀

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft de nieuwe BMW 5 reeks in Amerika wel een open schuifdak.

In Europa hebben we enkel een panoramisch dak dat niet open kan ,deze geeft enkel extra licht .

Spijtig wel eigenlijk....

😞

 

aangepast door zeramed
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, zeramed zei:

Blijkbaar heeft de nieuwe BMW 5 reeks in Amerika wel een open schuifdak.

In Europa hebben we enkel een panoramisch dak dat niet open kan ,deze geeft enkel extra licht .

Spijtig wel eigenlijk....

😞

 

Ook opgemerkt... al 25 jaar rij ik BMW, maar als het dak niet open kan in de 5 touring is de huidige mijn laatste... ben trouwens ook geen fan van dat gebogen scherm...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2023 om 01:39, bakkerbart zei:

Ook opgemerkt... al 25 jaar rij ik BMW, maar als het dak niet open kan in de 5 touring is de huidige mijn laatste... ben trouwens ook geen fan van dat gebogen scherm...

Nog een bijkomend nadeel voor de touring zal zijn dat de achterruit niet meer apart open kan…

  • Whut?! 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, davy zei:

Nog een bijkomend nadeel voor de touring zal zijn dat de achterruit niet meer apart open kan…

Als er nu 1 optie is welke ik miste bij mijn X3 is het die wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, msxx zei:

Als er nu 1 optie is welke ik miste bij mijn X3 is het die wel.

Heb dat nu soms nog met de Audi, dat ik uit gewoonte bijna aan de achterruitenwisser trek om dat raam open te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid