Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, Rabbit zei:

Oprecht blij dat ik hier niet op gewacht heb.

Collega staat op het punt een 550e te bestellen nadat ik al een dik jaar zeg dat hij 6IL moet rijden ipv zijn 530e touring. Hij twijfelt nu nog over matzwart of matgrijs, net wat die kist nog nodig heeft 😂

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, vince522 zei:

Collega staat op het punt een 550e te bestellen nadat ik al een dik jaar zeg dat hij 6IL moet rijden ipv zijn 530e touring. Hij twijfelt nu nog over matzwart of matgrijs, net wat die kist nog nodig heeft 😂

Kan maar 1 man zijn 

 

IMG_3113.jpeg

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Stancke zei:

Uiteraard, voorlopig enkel nog 520i en 520d maar meer motorisaties in later stadium (ergens in '24)
Hieronder een i5 in stock spec exterieur (non M-pack & de standaard velg voor een i5). Heel knap in stock spec 🙂

Ook leuk dat je geen beige dakhemel meer hebt standaard, is al redelijk grijs/anthrazit-achtig.

IMG_4358.thumb.JPG.b42e8944a473c0240c2c9a46608a3e3e.JPGIMG_4359.thumb.JPG.8d93148a93e39f4cb18e9820a8a86e6c.JPGIMG_4357.thumb.JPG.f288d920658f9063d56fec165aba618e.JPG

Zo vind ik hem al van't knapste dat ik al heb zien passeren. Wat een verademing om geen mottige blinkende zwarte inserts en bicolor velgen te moeten zien. Geef bovenstaande de klassieke blauw/beige BMW combo en we zijn er terug een beetje. Denk ik.

Vroeger blijft wel alles beter, sowieso

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/10/2023 om 19:10, -Fred- zei:

En dan zie je m zo passeren en begin je m toch te appreciëren 

 

Dat in touring versie, ik zou er mee kunnen leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Maxime S zei:

BMW 530i Executive (2001) #2 review - AutoWeek

wat een mooie auto blijft dat toch :inlove: 

En hier heb je zonet de 2e meest  geslaagde generaties bijeen voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nogal vergeten wordt is dat een stock prefl E39 ook nogal lauwtjes onthaald werd. Komende van die stoere grote nieren op de E34 was dat in standaardtrim toch ook geen hoogvlieger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem voor de e60, die ook mooi verouderd. Beetje de rode draad bij de meeste nieuwe modellen van bmw denk ik. Zo kan je een hele lijst opmaken met lelijke eendjes die in veel gevallen tot cult modellen "uitgroeien"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelijke wielen maar voor de rest niet slecht, kon erger het huidige BMW kennende 😄

 

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Asserti zei:

Wat nogal vergeten wordt is dat een stock prefl E39 ook nogal lauwtjes onthaald werd. Komende van die stoere grote nieren op de E34 was dat in standaardtrim toch ook geen hoogvlieger. 

Bron? Of is dat je persoonlijke mening?

Ik was er als net-geen-twintiger bij, toen de E39 gelanceerd werd, en dat was een absolute BOM, bij zowat alles en iedereen (en zeker bij de concurrentie). Qua exterieurlooks was dat een heel erg gesmaakte "kleine versie" van de E38 '7 die toen al een halve revolutie ontketend had in het luxesegment door zo'n leap forward te nemen op zoveel vlakken, én die ook algemeen als bloedmooi werd gesmaakt. De E39 '5 werd absoluut niet "lauw" ontvangen. (Waarmee ik niet gezegd heb dat er zoals altijd wel wat elementen zullen aangewezen geweest zijn als "dat is toch wennen", onder meer de concave achterkant was toen iets dat regelmatig naar voor kwam als "speciaal"). De showroom werd toen std uitgebreid tot de werkplaats omdat er een exemplaar op een 2-post-lift stond om de alu ophangingsonderdelen te showen. Het interieur was absoluut mindblowing, vergeleken met wat de concurrentie toen te bieden had. De HEA's waren vaak aspensilber met zwart of aubergine Montana-leder op comfortzetels, en binnenin deden de stijl en layout, de gezellige sfeerverlichting, verlichte stuurwielknoppen, etc. (doorslag van de '7) echt kinnenbakken tot op de grond kletteren. De eerste velgen waarop die kwam, de 15" Fuchs Styling 31 velgjes (ik dacht altijd op de HEA's in aspensilber/aubergine) en de 16" Styling 33 (op de zilverkleurige HEA's) waren niet meteen de velgen waarmee de auto indruk maakte, maar veel dealers zetten 'm snel op de 17" Radial Styling 32 te kijk en daarmee was dat een absolute waauw-auto.
En het liep echt storm voor dat ding, voor zover ik weet. Den ouden Monserez was ne maat van mijn vader, we zagen die toch vrij vaak: ik weet nog dat hij ziedend was dat Frankrijk (BMW Autolille toen) hun auto's 1 of 2 weken vroeger kregen en dus de launch ook 1 tot 2 weken éérder dan België konden doen, we zijn toen (ik was mee en herinner het mij verdomd goed) mét een delegatie van de Monsereeztjes naar de launch in Rijsel gegaan en zij hebben daar hun Belgische én Franse klanten die op 't punt stonden om daar te tekenen gewoon aangesproken (sommigen zullen al door de loutere aanwezigheid van hen, niet gedurfd hebben om daar te tekenen ook ni); dat was toen een halve rel. :lolz:  Nadien vloekte die ook gelijk ne ketter omdat hij de vraag niet kon volgen. De "nieuwe '5" was toen bij de ondernemers en zelfstandigen vanaf day 1 écht the car to have, voor zover ik me dat herinner. En in Duitsland mochten Mitarbeiter geen E39 bestellen (om via het JaWa-systeem al na 6 maand door te schuiven) tot makkelijk meer dan 1 jaar ná introductie, omdat de vraag/interesse zo groot was.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, -Fred- zei:

Idem voor de e60, die ook mooi verouderd. Beetje de rode draad bij de meeste nieuwe modellen van bmw denk ik. Zo kan je een hele lijst opmaken met lelijke eendjes die in veel gevallen tot cult modellen "uitgroeien"

Ook dat klopt toch niet helemaal. De E60 was "radicaal", die betekende echt een breuk met het design van voordien. Maar de '5 was wel een gematigd Bangle-design (iedereen slaakte een zucht van verlichting dat het, zoals de E39 van de E38 was, geen "baby-7" geworden was), dat nog altijd gespreksstof was MAAR dat nooit heeft geleid tot een schuchtere interesse. Zeker het exterieurdesign niet. Binnenin was 't andersom: de pers stond toen vol van de bedenkingen inzake vormgeving (remember: stuurwiel, deurpanelen, etc.) en vooral kwaliteit (gebruikte materialen, assemblagekwaliteit) en dat was wel zeer terecht. De LCI van de E60 was (als ik me dat goed herinner) dan ook de duurste 'facelift' die BMW ooit heeft gehad, duurder dan die van de Bangle '7 (E65).

Als er één auto is die bij z'n launch echt meer "oei..."-reacties kreeg dan andere, dan is het de E65 Bangle-'7. Die was radicaal en is bij velen nooit (of pas met de facelift, die het ontwerp serieus verzachtte) in de categorie 'mooi' beland. Nochtans stond dat z'n succes niet in de weg...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid