Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, vince522 zei:

Wat heeft budget daarmee te maken?

Dat een 550e en i5 best wel centen kosten, en dat voor zeer weinig mensen die tegenwoordig nog binnen budget vallen als leasewagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tommie zei:

Dat een 550e en i5 best wel centen kosten, en dat voor zeer weinig mensen die tegenwoordig nog binnen budget vallen als leasewagen.

Tot daar volg ik, maar het verbaast me enigszins dat het merendeel (van de zaakvoerders neem ik aan) zo’n kist op de vennootschap koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, vince522 said:

Tot daar volg ik, maar het verbaast me enigszins dat het merendeel (van de zaakvoerders neem ik aan) zo’n kist op de vennootschap koopt.

Waarom? Blijft toch fiscaal interessant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, vince522 zei:

Tot daar volg ik, maar het verbaast me enigszins dat het merendeel (van de zaakvoerders neem ik aan) zo’n kist op de vennootschap koopt.

Nu ben je me kwijt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gaan ringen met een SUV van 2.5 ton, ja dan ben je me kwijt.

 

46 minuten geleden, Roger zei:

Ieder zijn ding uiteraard, maar ik zie daar idd de meerwaarde niet van in.

Had dat elders al eens gepost.

Het was een last minute beslissing en vond geen leuke huurwagen meer dus heb deze eens genomen. Het is niet dat je daar op een zondagmiddag moet rijden om de laatste seconde uit een rondje te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Gaan ringen met een SUV van 2.5 ton, ja dan ben je me kwijt.

Dat kan bij uitbreiding gezegd worden van elke daily (niet-///M o.i.d.). 

Ik doelde op het occasionele uitstapje met een paar ronden gelijk Kefkie ze al eens maakt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Ik bedoelde eerder: niemand laadt die dingen op dus dat is gewoon dood gewicht dat je meevoert.

Zever

2 uren geleden, kefkie zei:

Voor mij is hybride eigenlijk ideaal.

Tijdens een normale werkweek rij ik van thuis naar kantoor op de elektromotor. In het weekend en op verlof is het op benzine te doen met genoeg batterij als ondersteuning voor op de autostrade.

Dit dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Laten we even de discussie over electrische rommel laten voor het deel van het forum waar het hoort en dit topic leuk houden. 

Een BMW moet in de eerste plaats staan voor rijplezier. 😉 

1. Dat goade gaaj niet bepoalen!

2. Gij gaat evenmin bepalen wat rijplezier inhoudt

4 uren geleden, The Swede zei:

 

Dat gezegd zijnde, het mag ook het gewicht niet teveel de hoogte injagen. Wanneer je ziet dat de X5 45e meerdere honderen kilos zwaarder is dan de 40i en zelfs trager, dan vind ik het zinloos want ipv een lager verbruik, ga je met een hoger verbruik zitten in realiteit. 

 

Dat is uw mening. Trager is niet juist en over dat verbruik, das ook geen gegeven.

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Als die chauffeur 90% van de tijd op de snelweg rijdt is daar weinig misbruik aan.

Nee, maar dan kocht die wel de verkeerde wagen.

4 uren geleden, Polygoon zei:

Ik bedoelde eerder: niemand laadt die dingen op dus dat is gewoon dood gewicht dat je meevoert.
En dus, zoals Swede zegt, 0 meerwaarde.

Da's alvast geen feit. Denk niet dat er iemand cijfers over heeft, behalve dan het merk zelf. Ik zie hier alvast de meerderheid wél opladen, dus ik durf te betwisten.

1 uur geleden, kefkie zei:

Ik start thuis met een volle batterij en rij direct op sport individueel, eigenlijk altijd op de autostrade. De hybride stand is daar wat stortend. Als het vertragen is zoals op de E313 gaat dat van 90 naar 140 en terug naar 90 en dat is net een grens dat de batterij terug opspringt of de motor dan weer opspringt.

Op de ring zelf is het sport standaard.

En daarna als de batterij dan onder de 25% komt zet ik de batterijcharge op tot aan de helft en rij daar wat rond naar de verschillende plaatsen in die stand om dan weer in sport individueel terug naar huis te bollen.

 

Waarom gebruik je Battery control?

1 uur geleden, The Swede zei:

Met een hybride ga je niet op de Ring rijden.

Wederom, wie ben jij om dat te bepalen

1 uur terug, ir_fuel zei:

Gaan ringen met een SUV van 2.5 ton, ja dan ben je me kwijt.

Ieder doet waar hij zin in heeft zeker? Bende autoritairen 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Asserti said:

Nee, maar dan kocht die wel de verkeerde wagen.

Als die wagen 100% aftrekbaar is, en de "juiste" 40% dan heeft hij wel de juiste wagen gekocht 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij laden ook op wanneer het kan, wel enkel thuis. Ik heb geen pasje of zo. Volvo XC60 T8 met een gemiddeld verbruik van rond de 3,5 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Roger zei:

Volvo XC60 T8 met een gemiddeld verbruik van rond de 3,5 liter.

Dat zegt enkel iets als je ook vertelt wat je gemiddeld aan kWh verbruikt per 100km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

Nu ben je me kwijt?

Leasing/renting is vanuit mijn persoonlijke situatie de betere keuze, maar dat zal niet overal het geval zijn natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, vince522 zei:

Leasing/renting is vanuit mijn persoonlijke situatie de betere keuze, maar dat zal niet overal het geval zijn natuurlijk.

Ah. Semantics.

Met 'leasewagen' bedoel ik natuurlijk een firmawagen, vandaar dat ik 't over budget heb. Een zaakvoerder bepaalt z'n eigen budget uiteraard. En inderdaad, meeste professionele wagens komen in een renting terecht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, vince522 said:

Leasing/renting is vanuit mijn persoonlijke situatie de betere keuze, maar dat zal niet overal het geval zijn natuurlijk.

Als je de zoon van Marie Arena bent is aftikken cash in het handje idd het simpelste.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Als die wagen 100% aftrekbaar is, en de "juiste" 40% dan heeft hij wel de juiste wagen gekocht 🙂 

Als die 90% autosnelweg doet en nooit gaat opladen dan ben ik vrij zeker van niet. Want dan ga je idd je "winst" van de aftrekbaarheid teniet doen aan brandstofkost.

Welke auto best is voor een bepaalde bestuurder is natuurlijk verschillend met welke auto volgens de overheid het best is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tommie zei:

Inderdaad, zoals ik hierboven vermeld.

Maar de kans bestaat dat deze niet naar BE komt, wegens nul vraag naar op deze markt.

Jij had het over een 530d. Just is just hé. :biggrin:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Asserti said:

Als die 90% autosnelweg doet en nooit gaat opladen dan ben ik vrij zeker van niet. Want dan ga je idd je "winst" van de aftrekbaarheid teniet doen aan brandstofkost.

Je vergeet ook nog het VAA dat bij dat gebrek aan aftrek komt kijken.

Ik denk dat je al wat liters extra mag verstoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tommie zei:

Nee, zero vraag.

Gaan de hybrides er niet uit de komende jaren? 

De kans dat diesel weer aan populariteit wint lijkt niet onbestaande?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2023 om 15:42, dragonfly zei:

Zever

Dit dus.

Jein.

Wanneer je levenssituatie toelaat je hybride te gebruiken zoals Kefkie, dan is dat goed. Maar wanneer je bvb doorgaans geen stadsverkeer doet maar eerder snelweg, dan sleur je gewicht mee voor niks.

Terwijl dat laden afhangt van persoon tot persoon. Ik zou ze zeker niet te eten willen geven die hun Panamera e Hybrid of S580e kochten voor de fiscaliteit en hem zelden laden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij heel veel elektrisch met mijn hybride 530e.
 

en ik merk in mijn omgeving hetzelfde.
 

En extra gewicht is toch ook relatief. De 530e weegt 35 kg meer dan de 530d als ik mij niet vergis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2023 om 15:42, Asserti zei:

1. Dat goade gaaj niet bepoalen!

2. Gij gaat evenmin bepalen wat rijplezier inhoudt

Dat is uw mening. Trager is niet juist en over dat verbruik, das ook geen gegeven.

Nee, maar dan kocht die wel de verkeerde wagen.

Da's alvast geen feit. Denk niet dat er iemand cijfers over heeft, behalve dan het merk zelf. Ik zie hier alvast de meerderheid wél opladen, dus ik durf te betwisten.

Waarom gebruik je Battery control?

Wederom, wie ben jij om dat te bepalen

Ieder doet waar hij zin in heeft zeker? Bende autoritairen 😛

En wat houdt rijplezier dan in volgens mijnheer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid