Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Polygoon zei:

Ja.

En welke is dat dan want ik vind enkel de 520i en 520d als Benzine en Diesel modellen terug. De 40 en 60 zijn beiden elektrisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

En welke is dat dan want ik vind enkel de 520i en 520d als Benzine en Diesel modellen terug. De 40 en 60 zijn beiden elektrisch.

Je bent slim genoeg om de tabel te lezen en te interpreteren 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Te lui om iets in Google te tijpen (sic) denk ik.

image.png.697917446d1a0df7f66e78ea3a3c3d3d.png

Ik ga af op de configurator. En daar is nergens een 6 cil te kiezen.

 

image.thumb.png.c67b349eae1580dd25b9f597541abb3e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

Geen 6 cilinder diesel meer ? 😮 

Verwondert me ook wel. Niet dat ik dat zou verkiezen (boven een 540i), maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Tommie zei:

Er zit nog een 530d in de pipeline, maar onzeker of die naar BE komt.

Als ik op de website afga is enkel de 520iben 520d in België als niet-electrisch verkrijgbaar. Of is die website onvolledig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 40d schijnt "populair" (voor zover je het zo kan noemen) in de 7. Eén 7reeks op 2 die ik hier zie is een 740d. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tommie zei:

Inderdaad, zoals ik hierboven vermeld.

Maar de kans bestaat dat deze niet naar BE komt, wegens nul vraag naar op deze markt.

Dus België is gegaan van een markt waar, als je geen diesel had, mocht je niet meepraten naar een markt waar men geen diesels meer wil? 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Dus België is gegaan van een markt waar, als je geen diesel had, mocht je niet meepraten naar een markt waar men geen diesels meer wil? 😕 

Is toch enkel goed nieuws?
Vroeger was jij notoir mazout hater, nu vind je het ineens slecht nieuws?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Polygoon zei:

Is toch enkel goed nieuws?
Vroeger was jij notoir mazout hater, nu vind je het ineens slecht nieuws?

Zeg ik ergens dat ik dat slecht nieuws vind? 

Of mag men tegenwoordig niet meer verwonderd zijn wanneer een ganse groep zijn kar keert?

Als morgen ieder met een benzine rijdt, ipv een diesel, is dat enkel goed nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Zeg ik ergens dat ik dat slecht nieuws vind? 

Of mag men tegenwoordig niet meer verwonderd zijn wanneer een ganse groep zijn kar keert?

Als morgen ieder met een benzine rijdt, ipv een diesel, is dat enkel goed nieuws.

Voor het comfort binnen een stad liefst iedereen in hybride of EV. 
Niks zo zalig als een binnenstad die niet stinkt / luid is.

Daarnaast een toegeeflijke oldtimer regeling (en niet de Opel Astra F van de dokwerker die goedkoop hoopt rond te rijden) voor leuke wagens en ik ben een contente mens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Voor het comfort binnen een stad liefst iedereen in hybride of EV. 
Niks zo zalig als een binnenstad die niet stinkt / luid is.

Dat is buiten de bussen gerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren vloog de lokale pizzaboer hier met zijn Taycan voorbij, echt stil zou ik dat ook niet noemen, was precies een nachtvlucht op Zaventem 🙂

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Voor het comfort binnen een stad liefst iedereen in hybride of EV. 
Niks zo zalig als een binnenstad die niet stinkt / luid is.

Daarnaast een toegeeflijke oldtimer regeling (en niet de Opel Astra F van de dokwerker die goedkoop hoopt rond te rijden) voor leuke wagens en ik ben een contente mens!

Laten we even de discussie over electrische rommel laten voor het deel van het forum waar het hoort en dit topic leuk houden. 

Een BMW moet in de eerste plaats staan voor rijplezier. 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Laten we even de discussie over electrische rommel laten voor het deel van het forum waar het hoort en dit topic leuk houden. 

Een BMW moet in de eerste plaats staan voor rijplezier. 😉 

Dit topic gaat over de 5 Reeks die vooral in hybride formaat zal rondsnorren (want zelf de 30i's zijn mildhybride).
In een binnenstad, is er verder ook geen rijplezier imho. Vandaar dat ik het ook zo specifieer 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen milde hybridisering heb ik niks. Het doet weinig af aan het rijplezier en laat de ongeïnteresseerde toe electrisch te rijden.

Dat gezegd zijnde, het mag ook het gewicht niet teveel de hoogte injagen. Wanneer je ziet dat de X5 45e meerdere honderen kilos zwaarder is dan de 40i en zelfs trager, dan vind ik het zinloos want ipv een lager verbruik, ga je met een hoger verbruik zitten in realiteit. 

De Mercedes S450 was een geslaagd voorbeeld. 367pk plus 22pk electrisch. Die laatste voelde je uiteraard niet maar lieten toe bij parkeren of erg lage snelheden helemaal stil te bewegen. Het gaf je ook een wat betere "duw" op het gewicht van de lijn te krijgen. Maar het gewicht bleef beperkt en je kon met 12L / 100km makkelijk toekomen, ondanks een energetische rijstijl. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid