Ga naar inhoud

EV met een aanhangwagen/caravan/...


jan.van.gent

Aanbevolen berichten

Op 7/8/2023 om 11:09, jan.van.gent zei:

de nieuwe policy moet nog vastgelegd worden, dus exact weet ik het nog niet neen. Maar ik mik wel op een tesla Y of gelijkaardig. 

Worst case is er nog altijd de X1 2.0 benzine RWD van mijn vrouw die 1500 mag trekken, maar voorkeur is toch om de bedrijfswagen te gebruiken.

Lijkt me dat je voor situatie 1 en 3 best de X1 zal nemen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, jan.van.gent zei:

Mijn vrouw haar x1 is geen bedrijfswagen en mag 1500 kg trekken. dus dat is zeker een optie. Maar op reis gaan met een bedrijfswagen met omnium geeft toch wat meer gemoedsrust imo. 

Geen idee welke pauper campings jij verblijft :D, maar de camping in Frankrijk waar wij vorige week waren had enkele laadpalen, en ook de camping in Poperinge die we regelmatig doen heeft een laadpaal (en dat is echt een mini camping), dus ter plekke laden heb ik niet zo'n schrik van. En zelf al lukt het niet op de camping, zal ergens anders wel lukken in de omgeving, want eens op de camping is de wagen verlost van de caravan.

Geen idee welke pauper set-up jij voor de auto van je vrouw hebt. Is die ook niet gewoon omnium verzekerd? Doe daar een goeie reisbijstand van Touring bij, en je probleem is opgelost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, jan.van.gent zei:

Waarom zou die laadpaal gratis moeten zijn? Ik heb toch nog nergens een issue gemaakt van de kostprijs voor het laden?

Ha, maar daar ligt de kat dan ook direct gebonden. Al die EV rijders willen liever gratis aan het gewoon stopcontact hun auto hangen dan aan de laadpaal gaan staan. Dus die komen aan van het strand en de auto gaat direct aan de lange kabel tot de volgende middag wanneer ze weer naar het strand rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, The Swede said:

Ha, maar daar ligt de kat dan ook direct gebonden. Al die EV rijders willen liever gratis aan het gewoon stopcontact hun auto hangen dan aan de laadpaal gaan staan. 

Hoe trek jij die conclusie?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, berengun zei:

Vrienden van ons wonen in een nieuwbouw appartement : EVs zijn niet toegestaan in de ondergrondse garage -> op Straat parkeren 

EV's zijn zwaar.

En onblusbaar ondergronds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ///NFSThunder said:

EV's zijn zwaar.

Zwaar?

Een Tesla Model 3 weegt 1800kg.

Een BMW 7 mag je dan wel parkeren ondergronds zeker? Die weegt 2.2 ton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben een schadegevalleke hangende bij een klant.

Een hybride Volvo, niet aan het opladen, vat vuur in de ondergrondse garage van een kantoorgebouw.  Het ziet er momenteel naar uit dat het gebouw gesloopt zal moeten worden, wegens structurele schade aan de funderingen.

  • Whut?! 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenaar van het voertuig en van het gebouw kunnen niet als derden tegenover elkaar worden beschouwd in dit geval.

 

Het is een heel complex dossier, ook Volvo wordt in het bad gesleurd (productaansprakelijkheid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ex-Mooseman said:

eigenaar van het voertuig en van het gebouw kunnen niet als derden tegenover elkaar worden beschouwd in dit geval.

Maar dat is toch vergelijkbaar met een gewone auto die spontaan in brand schiet en schade aan de gevel waar hij voor staat + auto's errond veroorzaakt? Dat is toch ook al gebeurd? Hoe wordt dat afgehandeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandverzekering van de woning komt altijd als eerste tussen.  Mogelijks wordt dan verhaald op de auto.  BA is echter een vies beestje:  er moet sprake zijn van fout/schade/oorzakelijk verband, is dat er niet dan is er geen tussenkomst.  Schade is duidelijk, de fout aantonen is al wat moeilijker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Zwaar?

Een Tesla Model 3 weegt 1800kg.

Een BMW 7 mag je dan wel parkeren ondergronds zeker? Die weegt 2.2 ton.

audi Q8 etron 2.5 ton
BMW i7 2.7 ton
BMW ix 2.5 ton
Tesla model s 2.1 ton
etc.. etc...

en dat is dan nog leeg...

aangepast door ///NFSThunder
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ///NFSThunder zei:

audi Q8 etron 2.5 ton
BMW i7 2.7 ton
BMW ix 2.5 ton
Tesla model s 2.1 ton
etc.. etc...

en dat is dan nog leeg...

22 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

stel je voor dat de naftebak gevuld is 😋

Zelfs dan nog...

2023 BMW 740d mild hybrid --> 2155 kg
2022 BMW 740i --> 1735 kg
2023 BMW i70  --> 2670 kg

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/106417-96876-107218/

Zegt genoeg he. Bijna een ton zwaarder dan de naft

 

 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Hoe trek jij die conclusie?

Wel, in tegenstelling tot jezelf maak ik geen assumpties of ga ik af op een forum, maar kijk ik gewoon rond. En ik denk dat ik al meer tijd op camping heb gezeten dan half dit forum bij mekaar, @abtler buiten beschouwing gelaten.

Als ik rondkijk in Zuid-Frankrijk de laatste zomers, dan zie ik alle eigenaars van plug-in hybrides en EV’s hun ding de ganse tijd aan den elentriek van hun plaats hangen. Traag, zonder twijfel, maar zo hebben ze toch weer maar 50km extra gratis geladen.

En ondertussen wordt de steekproef elk jaar groter. 

(Je hebt zonder twijfel ook mijn eerste post hier gemist over welke soort steevast met de Tesla op fakantsie aankomt… )

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Maar dat is toch vergelijkbaar met een gewone auto die spontaan in brand schiet en schade aan de gevel waar hij voor staat + auto's errond veroorzaakt? Dat is toch ook al gebeurd? Hoe wordt dat afgehandeld?

En in welk geval schiet een gewone auto spontaan nog in brand? Enkel als er een technisch mankement is, bvb een lek in de remvloeistof. En dan is de eigenaar verantwoordelijk doorgaans want hij staat in voor het onderhoud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan terug naar 4A op de campingstekker. 

Moeten ze kiezen tussen auto laden of eten en drank koel houden.

En de airco op de caravan gaat niet meer werken. Jammer maar helaas.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

We gaan terug naar 4A op de campingstekker. 

Moeten ze kiezen tussen auto laden of eten en drank koel houden.

En de airco op de caravan gaat niet meer werken. Jammer maar helaas.

Zelfs al staat er een laadpaal op elke camping plek, dan nog kan je de 220v uit het keukentje gebruiken. 

Gewoon starten met bv iedereen een bepaalde hoeveelheid kw incl in de huurprijs te geven. Zit je erboven, door airco, auto of andere moet je bijbetalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

Zelfs al staat er een laadpaal op elke camping plek, dan nog kan je de 220v uit het keukentje gebruiken. 

Gewoon starten met bv iedereen een bepaalde hoeveelheid kw incl in de huurprijs te geven. Zit je erboven, door airco, auto of andere moet je bijbetalen. 

Dat kan, maar dat kan de beheerder eenvoudig uittrekken en als je hetsmerig speelt zet je die mens gewoon zonder refund aan de deur.

Je camping zit toch vol en die mens gaat vermoedelijk geen meer vinden en zijn reis is naar de kloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was toch ergens een artikel,  dat campinguitbaters klagen, dat er veel via de aanwezige stekker op de standplaats, de grannylader aankoppelen.  En ze zo een veel hogere rekening hebben. ( als ze de stroom  niet doorrekenen) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ///NFSThunder zei:

 

1 uur terug, tuscani zei:

Was toch ergens een artikel,  dat campinguitbaters klagen, dat er veel via de aanwezige stekker op de standplaats, de grannylader aankoppelen.  En ze zo een veel hogere rekening hebben. ( als ze de stroom  niet doorrekenen) 

 

1 uur terug, tuscani zei:

Stond dus al 2 posts hoger 😄 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid