Ga naar inhoud

EV met een aanhangwagen/caravan/...


jan.van.gent

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, gewoon ik zei:

Idd. Een grote tent die je makkelijk opzet in een kleine kar.

Bij ons twijfel wat we gaan doen. Onze tent is versleten (goedkoop ding) dus we zijn de denkoefening aan het maken.

Caravan sowieso niet, net als mobilhome. Andere manier van reizen en elk zijn goesting.

We hebben er jaren 1 gehad en was daar ook echt fan van vooral voor mee onderweg te zijn dan.

Caravan heeft voordeel dat je alles netjes in kasten kan steken natuurlijk. Maar ik overweeg zeker om na deze caravan terug te gaan naar een moderne campingcar al is het maar dat ik dan geen grote auto meer moet kopen, alleen voor die paar weken per jaar.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Phil zei:

Caravan verkopen en mobilhome huren.

zelf al ervaring met een van beiden?

is imo redelijk verschillende manier van reizen, en voor ons gebruik, met 2 kleine kindjes, verkiezen we een caravan. Dat is 1x rijden tot aan bestemming, ding afkoppelen en voor de rest van onze vakantie rijden we rond met een toffe wagen (of toch tot nu toe :D ). Dingen in de streek bezoeken doen we dan gewoon met de auto of fietsen. Met een mobilhome ben je beperkt tot fietsen, of iederen keer met dat groot ding op uitstap gaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja dat gebeurt zeker de continu.

Vooral als je ziet aan welke snelheid je aan een gewoon stopcontact kan laden. Als mensen dan een paar uur op bezoek komen tanken ze gigantisch veel range bij ....

not.

 

Elke keer dat ik mijn nicht met hare Antwerpenaar op bezoek krijg, is het toch van da. 

3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

vrouwmens zeker 😉

De fuel zijn vrouw moet af en toe er toch es uit. Hoe zou je zelf zijn ? 😉

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, jan.van.gent zei:

zelf al ervaring met een van beiden?

is imo redelijk verschillende manier van reizen, en voor ons gebruik, met 2 kleine kindjes, verkiezen we een caravan. Dat is 1x rijden tot aan bestemming, ding afkoppelen en voor de rest van onze vakantie rijden we rond met een toffe wagen (of toch tot nu toe :D ). Dingen in de streek bezoeken doen we dan gewoon met de auto of fietsen. Met een mobilhome ben je beperkt tot fietsen, of iederen keer met dat groot ding op uitstap gaan. 

Kan je in volgen. 

Het rijden met caravan vind ikzelf eigenlijk relaxer dan gewoon naar Zuid Frankrijk moeten rijden. Ik zit tenminste niet steeds met de angst gepakt te worden of mijn stuur op te vreten uit verveling. 

Je hebt alles ook direct in de kasten, het is comfortabeler voor de kinderen, als het es deftig regent, staat ge niet met uw voeten in het water, ge kunt het afkoelen als het serieus warm is (met ne kleinen van een paar maand oud ook belangrijk),...

Maar het is inderdaad een keuze. Ik geef toe dat ik echt eerder een luxecampeerder ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Polygoon zei:

The Swede heeft waarschijnlijk al zeker de volle 1 persoon op bezoek gehad die dat vroeg.

"Altijd"

Het begon allemaal met een tripje London->Zurich waarin hij zijne Cayenne turbo niet onder de 30liter/100km kreeg tijdens een ecorun. Hij vermoed dat het te maken heeft met de grootte van de voorgevels van de 3 jongere vrouwen die er bij waren en waar hij doorheen heel de rit heerlijk van heeft genoten. Toen hij thuis kwam en de hollander met EV in kwestie zag heeft hij eerst aan de hollander uitgelegd hoe het leven en het bedrijfsleven in Zurich, Zweden en London in elkaar zit en hem daarna naar huis gestuurd want Hollander+EV+Automaat. Zijne Evo draait daar trouwens toerkes rond. 

  • Grappig 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, jan.van.gent said:

zelf al ervaring met een van beiden?

Neen. Kan me voorstellen dat er idd een verschil zal zijn, maar het lijkt me toch een goed alternatief. En een caravan huren vlakbij de camping? Of wordt dat niet gedaan. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Luv4DLM zei:

Geen ervaring met caravans en aanverwanten. Maar na het zien van dit filmpje zou ik er tegen op zien ook. Veel werk..

 

https://youtu.be/uGF1XPak5IA

Voortent van een caravan opstellen ben je bijna even lang mee bezig eigenlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid